برای من ماجرای مردی را گفته اند که دوستش به زندان افتاده بود و او شب ها بر کف اتاق میخوابید تا از آسایشی لذت نبرد که دوستش از آن محروم است!
چه کسی برای ما بر زمین خواهد خفت؟
آلبر کامو
@adelehz
چه کسی برای ما بر زمین خواهد خفت؟
آلبر کامو
@adelehz
😢16❤11
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
آنچه در مورد افغانستان نمیدانیم.
@adelehz
@adelehz
❤6😢3
فقط نیم ساعت توی اخبار چرخ زدم:
دنیا جهانبخت برای عروس آیندهش پیج زده، همون ساعت اول هفتادهزار فالوور گرفته!
مهندس خودروساز ایرانی گفته باید با زاویه خاصی تصادف کنید تا ایربگ ماشین ایرانی باز شود!
و "دهه شصتیها به سمت سالخوردگی در حرکت هستند و خطر آلزایمر سالخوردهها را تهدید میکند."
تو دنیای بیصاحبی که دهه شصتی به سالخوردگی نزدیک میشود، "یعنی کی عروس ما میشه" ۷۰ کا فالوور میگیرد و پیش از تصادف باید زاویه برخورد را با نقاله اندازه گرفت، هرچی خواستی بخور، هرچی خواستی بنویس، هرچی خواستی بپوش، هرقدر خواستی بخواب. هیچچیز، به هیچ جایت هم نباشد.
والا!
سودابه فرضی پور
@adelehz
دنیا جهانبخت برای عروس آیندهش پیج زده، همون ساعت اول هفتادهزار فالوور گرفته!
مهندس خودروساز ایرانی گفته باید با زاویه خاصی تصادف کنید تا ایربگ ماشین ایرانی باز شود!
و "دهه شصتیها به سمت سالخوردگی در حرکت هستند و خطر آلزایمر سالخوردهها را تهدید میکند."
تو دنیای بیصاحبی که دهه شصتی به سالخوردگی نزدیک میشود، "یعنی کی عروس ما میشه" ۷۰ کا فالوور میگیرد و پیش از تصادف باید زاویه برخورد را با نقاله اندازه گرفت، هرچی خواستی بخور، هرچی خواستی بنویس، هرچی خواستی بپوش، هرقدر خواستی بخواب. هیچچیز، به هیچ جایت هم نباشد.
والا!
سودابه فرضی پور
@adelehz
😢21👎1
❤2
امروز صبح حوالی ساعت چهار ونیم یا پنج از خواب بیدار شدم ،عادت دارم وقتی خوابم کامل میشود یا وقتی چیزی ناراحتم میکند زود از خواب بیدار شوم و اصلا حس خواب آلودگی نداشته باشم.رفتم کنار پنجره میخواستم شهر را در این آرامش غم آلود تماشا کنم.راستش من دلم برای این شهر تنگ شده ست...در آن سکوت صبحگاهی و در آن تاریک روشن غم اندود صدای خش خش جاروی رفتگر تنها صدای قاتل سکوت بود چیز تعجب آوری نبود .اما ناگهان با نزدیک شدن صدای خش خش به زیر پنجره، طنینی دیگر بهمراه صدای جارو در فضا پیچید!رفتگر خوش ذوق محله داشت آهنگ معین گوش میداد و کارش را میکرد.راستش را بگویم در آن صبح غم اندود خاکستری شنیدن صدای موزیک نور روشنی در دلم انداخت،انگار صدای امید بود انگار صدای روشنی بعد از سیاهی انگار کسی میخواست بگوید دوباره امید و شور به خانه برمیگردد دل قوی دار که سحر نزدیک ست...
حیفم آمد ننویسم
نوشتم تا بگویم خدا و امید تنها گنجینه ی این روزهای ما هستند.
همین
#عادله_زمانی
عکس: زاویه ی دید من ۵ صبح
@adelehz
حیفم آمد ننویسم
نوشتم تا بگویم خدا و امید تنها گنجینه ی این روزهای ما هستند.
همین
#عادله_زمانی
عکس: زاویه ی دید من ۵ صبح
@adelehz
❤21
زنها با بافتن خو گرفته اند
گاهی طره ای از گیسویشان را میبافند برای معشوقی در راه مانده ...
گاهی شال گردنی میبافند برای کودک به خواب رفته شان ...
گاهی دروغی می بافند برای خوب کردن حال دل شکسته شان ..
و اینگونه ست که زنها اسطوره ی بافتن هستند و ازهمین بافتن های زنانه ست که جهان هنوز جایی ست برای زندگی ...
#عادله_زمانی
@adelehz
گاهی طره ای از گیسویشان را میبافند برای معشوقی در راه مانده ...
گاهی شال گردنی میبافند برای کودک به خواب رفته شان ...
گاهی دروغی می بافند برای خوب کردن حال دل شکسته شان ..
و اینگونه ست که زنها اسطوره ی بافتن هستند و ازهمین بافتن های زنانه ست که جهان هنوز جایی ست برای زندگی ...
#عادله_زمانی
@adelehz
❤10
در سفر اخیرم به ایران، برای پیگیری گواهینامهام رفته بودم پلیس +۱۰. پروندهام یک تمبر ۱۰۰۰ تومانی کم داشت تا کامل شود. اما کارت بانکیام مبلغ ۱۰۰۰ تومان را نمیکشید و امکان پرداخت نقدی هم وجود نداشت.
هیچ چارهای نداشتم جز اینکه فردا با کارت بانکی دیگری برگردم و پرونده را کامل کنم. پیرمردی که کنارم ایستاده بود، بدون هیچ مقدمهای کارتش را درآورد و داد به مسئول بادجه. گفت با این کارت امتحان کنید. پیرمرد غریبه، تنها نقصی پروندهی من را کامل کرد و پرونده را به جریان انداخت. یک روز اداری را به من هدیه داد. هرچه به پیرمرد اصرار کردم که من چطور پول شما را برگردانم، گفت قابل ندارد و برای همه پیش میآید پسرم.
حالا، هزاران کیلومتر آنطرفتر، در پروازی سه ساعته نشستهام و کارت بانکی کنار دستیام کار نمیکند. امریکن اکسپرس است و اینجا پشتیبانی نمیشود. تا مهماندار گفت پرداخت نقدی هم قبول نمیکنیم پیرمرد درونم کارت بانکیاش را در آورد و گفت از کارت من بکشید. همسفرم یوروی خرد به اندازهی کافی نداشت و هرچه که داشت را به من داد؛ البته به علاوهی عذرخواهیها و تشکرهای دو دقیقه یکبارش تا اتمام غذا.
زنجیرهی محبتی که آن پیرمرد در شهرستانی در ایران شروع کرده بود، حالا در ارتفاع چند هزارمتری سطح زمین در اروپا ادامه پیدا میکرد. شک ندارم که همسفر آمریکاییام این زنجیره را با خودش تا غربِ وحشی میبرد، از آنجا هم کسی زنجیره را میگیرد و میبرد به شرق دور. اصلا همین زنجیرههای کوچک محبت هستند که دنیا را سرِپا نگه داشتهاند.
مشاهدات حسین از اروپا
@adelehz
هیچ چارهای نداشتم جز اینکه فردا با کارت بانکی دیگری برگردم و پرونده را کامل کنم. پیرمردی که کنارم ایستاده بود، بدون هیچ مقدمهای کارتش را درآورد و داد به مسئول بادجه. گفت با این کارت امتحان کنید. پیرمرد غریبه، تنها نقصی پروندهی من را کامل کرد و پرونده را به جریان انداخت. یک روز اداری را به من هدیه داد. هرچه به پیرمرد اصرار کردم که من چطور پول شما را برگردانم، گفت قابل ندارد و برای همه پیش میآید پسرم.
حالا، هزاران کیلومتر آنطرفتر، در پروازی سه ساعته نشستهام و کارت بانکی کنار دستیام کار نمیکند. امریکن اکسپرس است و اینجا پشتیبانی نمیشود. تا مهماندار گفت پرداخت نقدی هم قبول نمیکنیم پیرمرد درونم کارت بانکیاش را در آورد و گفت از کارت من بکشید. همسفرم یوروی خرد به اندازهی کافی نداشت و هرچه که داشت را به من داد؛ البته به علاوهی عذرخواهیها و تشکرهای دو دقیقه یکبارش تا اتمام غذا.
زنجیرهی محبتی که آن پیرمرد در شهرستانی در ایران شروع کرده بود، حالا در ارتفاع چند هزارمتری سطح زمین در اروپا ادامه پیدا میکرد. شک ندارم که همسفر آمریکاییام این زنجیره را با خودش تا غربِ وحشی میبرد، از آنجا هم کسی زنجیره را میگیرد و میبرد به شرق دور. اصلا همین زنجیرههای کوچک محبت هستند که دنیا را سرِپا نگه داشتهاند.
مشاهدات حسین از اروپا
@adelehz
❤9
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
روباه، در انتهای جنگل سرد
به این می اندیشید:
آیا در جهان روباه های نارنجی جایی برای گلی که خودش را لوس کند وجود دارد ؟
یا برای مراقبت از یک گل باید حتما شازده کوچلو باشی؟
کسی چه می داند
که چه کسی قادر به خنداندن گلی خواهد بود؟
#عادله_زمانی
#نارنجی
❤️🦊
@adelehz
به این می اندیشید:
آیا در جهان روباه های نارنجی جایی برای گلی که خودش را لوس کند وجود دارد ؟
یا برای مراقبت از یک گل باید حتما شازده کوچلو باشی؟
کسی چه می داند
که چه کسی قادر به خنداندن گلی خواهد بود؟
#عادله_زمانی
#نارنجی
❤️🦊
@adelehz
❤13
"زنی کهگم کردم "
Salar Aghili – Charkho Falak
خورشیدی در جان تو پنهان ست ...
دریا از یاد تو پریشان ست...
عاشق شو
زیرا عاشق انسان ست...
در انتظار فردا شب را سحر کن
با کوله باری از نور از شب گذر کن
سرمست وعاشقانه در خود نظر کن
@adelehz
دریا از یاد تو پریشان ست...
عاشق شو
زیرا عاشق انسان ست...
در انتظار فردا شب را سحر کن
با کوله باری از نور از شب گذر کن
سرمست وعاشقانه در خود نظر کن
@adelehz
❤5
❤4
برای تمام کسانی که هنوز وانمود میکنند
قویاند به رغم آسیبی که به قلبشان رسیده!
درود بر شما، دور از غم بمانید؛ آمین!
@adelehz
قویاند به رغم آسیبی که به قلبشان رسیده!
درود بر شما، دور از غم بمانید؛ آمین!
@adelehz
❤33
یک اصطلاحی هست که خدا چندین بار توی قرآن ازش استفاده کرده:
«حتی ضاقت علیهم/علیه الارض....»
یعنی «کار به جایی میرسد که زمین با تمام فراخیاش بر آدمی تنگ میگردد»
بهترین توصیفی است که میشود برای بعضی لحظهها، و برخی حسها به کار برد، اینطور وقتها چارهای نیست جز پناه بردن به خودش
باید به خودش پناه ببری، تا آرام بگیری، دوست و آشنا هم نمیتوانند برایت کاری بکنند. آدمی تازه میفهمد که هیچ پناهی ندارد جز خدا. این حس یک چیزی است شبیه دلتنگی، سردرگمی دلآزردگی، یک چیزی شبیه درد.
از ژوان ❤️
@adelehz
«حتی ضاقت علیهم/علیه الارض....»
یعنی «کار به جایی میرسد که زمین با تمام فراخیاش بر آدمی تنگ میگردد»
بهترین توصیفی است که میشود برای بعضی لحظهها، و برخی حسها به کار برد، اینطور وقتها چارهای نیست جز پناه بردن به خودش
باید به خودش پناه ببری، تا آرام بگیری، دوست و آشنا هم نمیتوانند برایت کاری بکنند. آدمی تازه میفهمد که هیچ پناهی ندارد جز خدا. این حس یک چیزی است شبیه دلتنگی، سردرگمی دلآزردگی، یک چیزی شبیه درد.
از ژوان ❤️
@adelehz
❤27
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
بین تماماخبار بد، خبر صعود تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی قطر قطعا خبر حال خوب کنی بود.
اما این صحنه هم در زیبایی دست کمی از اون خبر خوب نداره❤️
@adelehz
اما این صحنه هم در زیبایی دست کمی از اون خبر خوب نداره❤️
@adelehz
❤17
"زنی کهگم کردم "
بین تماماخبار بد، خبر صعود تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی قطر قطعا خبر حال خوب کنی بود. اما این صحنه هم در زیبایی دست کمی از اون خبر خوب نداره❤️ @adelehz
نسل پدر مادرای ما هم یه دوره ای همشون برای سلامتی احمدرضا عابدزاده دعا کردند .❤️
@adelehz
@adelehz
❤13