"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
تو خوبِ مُطلقی، مَن خوب ها را با تو میسنجم❤️
حسین منزوی

شب بخیر
بوس به روی ماه خداوند❤️
@adelehz
14👎2
منم درختی که برگ‌هایش را ریخت
تا تو ماه را از میان شاخه‌هایش
تماشا کنی

علیرضا روشن
19👎1
این زمین ماست .
زمین‌کوچک و خسته ی ما
از آن بالاترها نه نژاد نه مذهب نه کشورمان دیده نمیشود.
تنها وتنها زمین ست و زمین
این‌زمین ماست ..
جایی که در زیرخاکش میلیاردها آدم به خواب رفته اند و بروی خاکش میلیاردها انسان با امید ها و آرزوها غصه ها و شادی ، هر شب به خواب می روند و صبح روز بعد بیدار می شوند .
این‌ زمین ماست ...
جایی که ناخواسته به آن‌امده ایم و ناخواسته آن را ترک میکنیم بی آنکه بدانیم آیا دوباره برخواهیم گشت یا نه ..
این زمین ماست ..
جایی که مارا در هر حالتی در آغوش میگیرد..آنجا که هیچ چیز ابدی نیست ولی ما دلبسته ی آن لحظات موقتی هستیم .
این زمین ماست..
از دورترها
آرام و بیصدا به نظر می رسد .
گویی در حال آرام کردن فرزندانش است .
#عادله_زمانی


@adelehz
14👎3😢1
شبت به خیر پری کوچک من
آنگاه که بدنبالت می گردم و تو آسوده با دو بال کوچک و طلایی ات بر شانه ام می‌نشینی
و نگاهم میکنی .
پری عشق هستی یا سلامتی
هرچه هستی مفهوم سلامی و سلامتی
بر آستان آغوش من آسوده بخواب پری کوچکم
که برای خوشی های کوچکم به تو بسیار نیازمندم .
#عادله_زمانی
شب زیبا ❤️
@adelehz
9
درسته حالا روز مادره و خیلی نوکریم، ولی این روزا هوای باباها رو خیلی داشته باشید، خیلی تو فشارن و عمراً بذارن شماها بفهمید.

مامانا باز یه جیغ‌جیغی‌ می‌کنن، دوتا دمپایی پرت می‌کنن! یه غذا می‌سوزنن خالی می‌شن، یارانه‌ی ماچ و بغلشونم که هر روز واریز میشه.
یه حرکتی هم واسه بابات بزن...چمدونم یهو بی‌هوا زنگ بزن بگو چطوری مرد؟ میزونی؟ هیچی فقط خواستم ستون بودنتو یادآوری کنم.

سامان طاهرپور
@adelehz
16👍1
شاید باید روزی ، بروم تک تک ان دخترهایی را که خواستند از عشق بدانند و من ، گچ را برمی داشتم و تمام تخته را با گرامر زبان انگلیسی سیاه می کردم ، بی انکه زبان عاشقی بدانم ، پیدا کنم ، صورتشان را ببوسم و به جای تمام کلماتی که برایشان ترجمه کرده ام و مشق نوشته اند و دیکته گفته ام ، بگویم بچه ها ! عشق فقط !
شاید عمری باشد بروم پیدایشان کنم و بخاطر تمام آن نمره های بی معنای دفترنمره ، زل بزنم توی چشمهایشان ؛ بگویم بیستی ! بیست تمام !!
بگویم که قواعد جمله سازی ، فاعل بعلاوه ی فعل بعلاوه ی کامل کننده ، نیست دخترجان !
بگویم فعل و فاعل و کامل کننده ، خود تویی !
حالا ، هزار جمله بیار تا برایت ترجمه شان کنم. توبیخ چرا ؟! تو بهترین زبان زندگی را بلدی و من که تو را بلد نبودم ، نمی دانم ...
حالا تو ، معلم زبانم باش. زبان دلم ...


محبوبه احمدی

@adekehz
8👍2
نام شهری که زندگی تون و تغییر داد ‌؟
-ووهان😐

@adelehz
😢12
کاش می‌توانستم
اندوهم را مثل یک فرش
ببافم و آن را بر زمین بیفکنم ..
شاید تو آن را می دیدی .
#عادله_زمانی
@adelehz
17
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
دلم میخواهد به زمستان سال ۱۳۷۷ برگردم
ساعت ۹شب کنار بخاری روی دفتر مشقم خوابم برده باشد .
مادرم پتویی نرم رویم بیندازد
در حالی که رویا می بینم بوی نارنگی و صدای تلوزیون در خانه پیچیده باشد .
همه چیز آرام باشد و امن
و دنیا در همان نقطه متوقف گردد
چه بود این رویای بزرگ‌ شدن
اگر بزرگ‌ شدن این چیزی بود که ما امروز درونش غرق شدیم‌.
#عادله_زمانی
@adelehz
😢1211
چشمانت را ته فنجان قهوه ام دیدم .
مادام ارمنی می‌گفت فالت سنگین افتاده ست .
نمی داند نمی‌شناسدت
حتی ندیده تو را تا بداند که آن چشمها،آن چشمها سنگین ترین اتفاقات زندگی هرکسی می‌توانند باشند .
چشمانت ته فنجان قهوه ام افتادند .
#عادله_زمانی
@adelehz
10😢4
دلخوشم با نفسی
حبه ‌ی قندی
چایی
صحبت اهل دلی
فارغ از همهمه‌ ی دنیایی
دل‌ خوشی‌ ها کم نیست
دیده‌ ها نابیناست ...

👤 #سهراب‌_سپهری

@adelehz
17😢1
برای من ماجرای مردی را گفته اند که دوستش به زندان افتاده بود و او شب ها بر کف اتاق میخوابید تا از آسایشی لذت نبرد که دوستش از آن محروم است!
چه کسی برای ما بر زمین خواهد خفت؟

آلبر کامو
@adelehz
😢1611
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
آنچه در مورد افغانستان نمی‌دانیم.
@adelehz
6😢3
فقط نیم ساعت توی اخبار چرخ زدم:
دنیا جهانبخت برای عروس آینده‌ش پیج زده، همون ساعت اول هفتادهزار فالوور گرفته!
مهندس خودروساز ایرانی گفته باید با زاویه خاصی تصادف کنید تا ایربگ ماشین ایرانی باز شود!
و "دهه شصتی‌ها به سمت سالخوردگی در حرکت هستند و خطر آلزایمر سالخورده‌ها را تهدید می‌کند."
تو دنیای بی‌صاحبی که دهه شصتی به سالخوردگی نزدیک می‌شود، "یعنی کی عروس ما میشه" ۷۰ کا فالوور می‌گیرد و پیش از تصادف باید زاویه برخورد را با نقاله اندازه گرفت، هرچی خواستی بخور، هرچی خواستی بنویس، هرچی خواستی بپوش، هرقدر خواستی بخواب. هیچ‌چیز، به هیچ جایت هم نباشد.
والا!
سودابه فرضی پور
@adelehz
😢21👎1
نام شهری که زندگی تون و تغییر داد چی بود و چرا؟
@aydel7
قشنگترین هاشو میذارم اینجا ❤️
2
امروز صبح حوالی ساعت چهار ونیم یا پنج از خواب بیدار شدم ،عادت دارم وقتی خوابم کامل میشود یا وقتی چیزی ناراحتم میکند زود از خواب بیدار شوم و اصلا حس خواب آلودگی نداشته باشم‌.رفتم کنار پنجره میخواستم شهر را در این آرامش غم آلود تماشا کنم.راستش من دلم برای این شهر تنگ شده ست...در آن سکوت صبحگاهی و در آن تاریک روشن غم اندود صدای خش خش جاروی رفتگر تنها صدای قاتل سکوت بود چیز تعجب آوری نبود .اما ناگهان با نزدیک شدن صدای خش خش به زیر پنجره، طنینی دیگر بهمراه صدای جارو در فضا پیچید!رفتگر خوش ذوق محله داشت آهنگ معین گوش میداد و کارش را میکرد.راستش را بگویم در آن صبح غم اندود خاکستری شنیدن صدای موزیک نور روشنی در دلم انداخت،انگار صدای امید بود انگار صدای روشنی بعد از سیاهی انگار کسی میخواست بگوید دوباره امید و شور به خانه برمیگردد دل قوی دار که سحر نزدیک ست...
حیفم آمد ننویسم
نوشتم تا بگویم خدا و امید تنها گنجینه ی این روزهای ما هستند.
همین
#عادله_زمانی
عکس: زاویه ی دید من ۵ صبح
@adelehz
21
ز تو کی کنار گیرم که تو در میان جانی

خواجوی کرمانی
شب زیبا ❤️
@adelehz
14
زنها با بافتن خو گرفته اند
گاهی طره ای از گیسویشان را میبافند برای معشوقی در راه مانده ...
گاهی شال گردنی میبافند برای کودک به خواب رفته شان ...
گاهی دروغی می بافند برای خوب کردن حال دل شکسته شان ..
و اینگونه ست که زنها اسطوره ی بافتن هستند و ازهمین بافتن های زنانه ست که جهان هنوز جایی ست برای زندگی ...
#عادله_زمانی
@adelehz
10