قاعده یازدهم شمس :
قابله می داند که زایمان بی درد نمی شود. برای آنکه “تو”یی نو و تازه از تو ظهور کند باید برای تحمل سختی ها و دردها آماده باشی.
📓 ملت عشق
✍🏻 الیف شافاک
@adelehz
قابله می داند که زایمان بی درد نمی شود. برای آنکه “تو”یی نو و تازه از تو ظهور کند باید برای تحمل سختی ها و دردها آماده باشی.
📓 ملت عشق
✍🏻 الیف شافاک
@adelehz
❤12
میخواهمت چنان که شب خسته خواب را
میجویمت چنان که لب تشنه آب را
حتی اگر نباشی، میآفرینمت
چونانکه التهاب بیابان سراب را ...
قیصر امین پور
@adelehz
میجویمت چنان که لب تشنه آب را
حتی اگر نباشی، میآفرینمت
چونانکه التهاب بیابان سراب را ...
قیصر امین پور
@adelehz
❤9
آیا شک داری که تو،
شیرینترین و مهمترین زنِ دُنیایی؟
آیا شک داری که وقتی یافتمات،
کلیدِ تمامیِ درهایِ جهان از آنِ من شُد؟
آیا شک داری وقتی دستات را گرفتم،
جهان دگرگون شُد؟
آیا شک داری بزرگترین روزِ تاریخ
و زیباترین خبرِ دُنیا
لحظهٔ ورودِت به قلب من بود؟
👤نزار قبانی
@adelehz
شیرینترین و مهمترین زنِ دُنیایی؟
آیا شک داری که وقتی یافتمات،
کلیدِ تمامیِ درهایِ جهان از آنِ من شُد؟
آیا شک داری وقتی دستات را گرفتم،
جهان دگرگون شُد؟
آیا شک داری بزرگترین روزِ تاریخ
و زیباترین خبرِ دُنیا
لحظهٔ ورودِت به قلب من بود؟
👤نزار قبانی
@adelehz
❤20😢2
"زنی کهگم کردم "
آیا شک داری که تو، شیرینترین و مهمترین زنِ دُنیایی؟ آیا شک داری که وقتی یافتمات، کلیدِ تمامیِ درهایِ جهان از آنِ من شُد؟ آیا شک داری وقتی دستات را گرفتم، جهان دگرگون شُد؟ آیا شک داری بزرگترین روزِ تاریخ و زیباترین خبرِ دُنیا لحظهٔ ورودِت به قلب…
زنی که نزار قبانی عاشقش بوده حتما بیشترین سهم را از عشق برداشته ست.
اینقدر که به بقیه ی زنها سهم کمتری رسیده ست :(
چقدر معشوق چنین مردی بودن زیباست .
#عادله_زمانی
@adelehz
اینقدر که به بقیه ی زنها سهم کمتری رسیده ست :(
چقدر معشوق چنین مردی بودن زیباست .
#عادله_زمانی
@adelehz
❤23
مادراتون و مادرشوهراتون سلام رسوندن
گفتن ما اینستا و واتساپ و ...
نداریم که استوریاتون رو ببینیم
به جا اینکارا پاشین بیاین
چهارتا پتو بشورین نزدیک عیده😂
@adelehz
گفتن ما اینستا و واتساپ و ...
نداریم که استوریاتون رو ببینیم
به جا اینکارا پاشین بیاین
چهارتا پتو بشورین نزدیک عیده😂
@adelehz
❤26
❤14👎2
این زمین ماست .
زمینکوچک و خسته ی ما
از آن بالاترها نه نژاد نه مذهب نه کشورمان دیده نمیشود.
تنها وتنها زمین ست و زمین
اینزمین ماست ..
جایی که در زیرخاکش میلیاردها آدم به خواب رفته اند و بروی خاکش میلیاردها انسان با امید ها و آرزوها غصه ها و شادی ، هر شب به خواب می روند و صبح روز بعد بیدار می شوند .
این زمین ماست ...
جایی که ناخواسته به آنامده ایم و ناخواسته آن را ترک میکنیم بی آنکه بدانیم آیا دوباره برخواهیم گشت یا نه ..
این زمین ماست ..
جایی که مارا در هر حالتی در آغوش میگیرد..آنجا که هیچ چیز ابدی نیست ولی ما دلبسته ی آن لحظات موقتی هستیم .
این زمین ماست..
از دورترها
آرام و بیصدا به نظر می رسد .
گویی در حال آرام کردن فرزندانش است .
#عادله_زمانی
@adelehz
زمینکوچک و خسته ی ما
از آن بالاترها نه نژاد نه مذهب نه کشورمان دیده نمیشود.
تنها وتنها زمین ست و زمین
اینزمین ماست ..
جایی که در زیرخاکش میلیاردها آدم به خواب رفته اند و بروی خاکش میلیاردها انسان با امید ها و آرزوها غصه ها و شادی ، هر شب به خواب می روند و صبح روز بعد بیدار می شوند .
این زمین ماست ...
جایی که ناخواسته به آنامده ایم و ناخواسته آن را ترک میکنیم بی آنکه بدانیم آیا دوباره برخواهیم گشت یا نه ..
این زمین ماست ..
جایی که مارا در هر حالتی در آغوش میگیرد..آنجا که هیچ چیز ابدی نیست ولی ما دلبسته ی آن لحظات موقتی هستیم .
این زمین ماست..
از دورترها
آرام و بیصدا به نظر می رسد .
گویی در حال آرام کردن فرزندانش است .
#عادله_زمانی
@adelehz
❤14👎3😢1
شبت به خیر پری کوچک من
آنگاه که بدنبالت می گردم و تو آسوده با دو بال کوچک و طلایی ات بر شانه ام مینشینی
و نگاهم میکنی .
پری عشق هستی یا سلامتی
هرچه هستی مفهوم سلامی و سلامتی
بر آستان آغوش من آسوده بخواب پری کوچکم
که برای خوشی های کوچکم به تو بسیار نیازمندم .
#عادله_زمانی
شب زیبا ❤️
@adelehz
آنگاه که بدنبالت می گردم و تو آسوده با دو بال کوچک و طلایی ات بر شانه ام مینشینی
و نگاهم میکنی .
پری عشق هستی یا سلامتی
هرچه هستی مفهوم سلامی و سلامتی
بر آستان آغوش من آسوده بخواب پری کوچکم
که برای خوشی های کوچکم به تو بسیار نیازمندم .
#عادله_زمانی
شب زیبا ❤️
@adelehz
❤9
درسته حالا روز مادره و خیلی نوکریم، ولی این روزا هوای باباها رو خیلی داشته باشید، خیلی تو فشارن و عمراً بذارن شماها بفهمید.
مامانا باز یه جیغجیغی میکنن، دوتا دمپایی پرت میکنن! یه غذا میسوزنن خالی میشن، یارانهی ماچ و بغلشونم که هر روز واریز میشه.
یه حرکتی هم واسه بابات بزن...چمدونم یهو بیهوا زنگ بزن بگو چطوری مرد؟ میزونی؟ هیچی فقط خواستم ستون بودنتو یادآوری کنم.
سامان طاهرپور
@adelehz
مامانا باز یه جیغجیغی میکنن، دوتا دمپایی پرت میکنن! یه غذا میسوزنن خالی میشن، یارانهی ماچ و بغلشونم که هر روز واریز میشه.
یه حرکتی هم واسه بابات بزن...چمدونم یهو بیهوا زنگ بزن بگو چطوری مرد؟ میزونی؟ هیچی فقط خواستم ستون بودنتو یادآوری کنم.
سامان طاهرپور
@adelehz
❤16👍1
شاید باید روزی ، بروم تک تک ان دخترهایی را که خواستند از عشق بدانند و من ، گچ را برمی داشتم و تمام تخته را با گرامر زبان انگلیسی سیاه می کردم ، بی انکه زبان عاشقی بدانم ، پیدا کنم ، صورتشان را ببوسم و به جای تمام کلماتی که برایشان ترجمه کرده ام و مشق نوشته اند و دیکته گفته ام ، بگویم بچه ها ! عشق فقط !
شاید عمری باشد بروم پیدایشان کنم و بخاطر تمام آن نمره های بی معنای دفترنمره ، زل بزنم توی چشمهایشان ؛ بگویم بیستی ! بیست تمام !!
بگویم که قواعد جمله سازی ، فاعل بعلاوه ی فعل بعلاوه ی کامل کننده ، نیست دخترجان !
بگویم فعل و فاعل و کامل کننده ، خود تویی !
حالا ، هزار جمله بیار تا برایت ترجمه شان کنم. توبیخ چرا ؟! تو بهترین زبان زندگی را بلدی و من که تو را بلد نبودم ، نمی دانم ...
حالا تو ، معلم زبانم باش. زبان دلم ...
محبوبه احمدی
@adekehz
شاید عمری باشد بروم پیدایشان کنم و بخاطر تمام آن نمره های بی معنای دفترنمره ، زل بزنم توی چشمهایشان ؛ بگویم بیستی ! بیست تمام !!
بگویم که قواعد جمله سازی ، فاعل بعلاوه ی فعل بعلاوه ی کامل کننده ، نیست دخترجان !
بگویم فعل و فاعل و کامل کننده ، خود تویی !
حالا ، هزار جمله بیار تا برایت ترجمه شان کنم. توبیخ چرا ؟! تو بهترین زبان زندگی را بلدی و من که تو را بلد نبودم ، نمی دانم ...
حالا تو ، معلم زبانم باش. زبان دلم ...
محبوبه احمدی
@adekehz
❤8👍2
کاش میتوانستم
اندوهم را مثل یک فرش
ببافم و آن را بر زمین بیفکنم ..
شاید تو آن را می دیدی .
#عادله_زمانی
@adelehz
اندوهم را مثل یک فرش
ببافم و آن را بر زمین بیفکنم ..
شاید تو آن را می دیدی .
#عادله_زمانی
@adelehz
❤17
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
دلم میخواهد به زمستان سال ۱۳۷۷ برگردم
ساعت ۹شب کنار بخاری روی دفتر مشقم خوابم برده باشد .
مادرم پتویی نرم رویم بیندازد
در حالی که رویا می بینم بوی نارنگی و صدای تلوزیون در خانه پیچیده باشد .
همه چیز آرام باشد و امن
و دنیا در همان نقطه متوقف گردد
چه بود این رویای بزرگ شدن
اگر بزرگ شدن این چیزی بود که ما امروز درونش غرق شدیم.
#عادله_زمانی
@adelehz
ساعت ۹شب کنار بخاری روی دفتر مشقم خوابم برده باشد .
مادرم پتویی نرم رویم بیندازد
در حالی که رویا می بینم بوی نارنگی و صدای تلوزیون در خانه پیچیده باشد .
همه چیز آرام باشد و امن
و دنیا در همان نقطه متوقف گردد
چه بود این رویای بزرگ شدن
اگر بزرگ شدن این چیزی بود که ما امروز درونش غرق شدیم.
#عادله_زمانی
@adelehz
😢12❤11
چشمانت را ته فنجان قهوه ام دیدم .
مادام ارمنی میگفت فالت سنگین افتاده ست .
نمی داند نمیشناسدت
حتی ندیده تو را تا بداند که آن چشمها،آن چشمها سنگین ترین اتفاقات زندگی هرکسی میتوانند باشند .
چشمانت ته فنجان قهوه ام افتادند .
#عادله_زمانی
@adelehz
مادام ارمنی میگفت فالت سنگین افتاده ست .
نمی داند نمیشناسدت
حتی ندیده تو را تا بداند که آن چشمها،آن چشمها سنگین ترین اتفاقات زندگی هرکسی میتوانند باشند .
چشمانت ته فنجان قهوه ام افتادند .
#عادله_زمانی
@adelehz
❤10😢4
دلخوشم با نفسی
حبه ی قندی
چایی
صحبت اهل دلی
فارغ از همهمه ی دنیایی
دل خوشی ها کم نیست
دیده ها نابیناست ...
👤 #سهراب_سپهری
@adelehz
حبه ی قندی
چایی
صحبت اهل دلی
فارغ از همهمه ی دنیایی
دل خوشی ها کم نیست
دیده ها نابیناست ...
👤 #سهراب_سپهری
@adelehz
❤17😢1
برای من ماجرای مردی را گفته اند که دوستش به زندان افتاده بود و او شب ها بر کف اتاق میخوابید تا از آسایشی لذت نبرد که دوستش از آن محروم است!
چه کسی برای ما بر زمین خواهد خفت؟
آلبر کامو
@adelehz
چه کسی برای ما بر زمین خواهد خفت؟
آلبر کامو
@adelehz
😢16❤11
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
آنچه در مورد افغانستان نمیدانیم.
@adelehz
@adelehz
❤6😢3
فقط نیم ساعت توی اخبار چرخ زدم:
دنیا جهانبخت برای عروس آیندهش پیج زده، همون ساعت اول هفتادهزار فالوور گرفته!
مهندس خودروساز ایرانی گفته باید با زاویه خاصی تصادف کنید تا ایربگ ماشین ایرانی باز شود!
و "دهه شصتیها به سمت سالخوردگی در حرکت هستند و خطر آلزایمر سالخوردهها را تهدید میکند."
تو دنیای بیصاحبی که دهه شصتی به سالخوردگی نزدیک میشود، "یعنی کی عروس ما میشه" ۷۰ کا فالوور میگیرد و پیش از تصادف باید زاویه برخورد را با نقاله اندازه گرفت، هرچی خواستی بخور، هرچی خواستی بنویس، هرچی خواستی بپوش، هرقدر خواستی بخواب. هیچچیز، به هیچ جایت هم نباشد.
والا!
سودابه فرضی پور
@adelehz
دنیا جهانبخت برای عروس آیندهش پیج زده، همون ساعت اول هفتادهزار فالوور گرفته!
مهندس خودروساز ایرانی گفته باید با زاویه خاصی تصادف کنید تا ایربگ ماشین ایرانی باز شود!
و "دهه شصتیها به سمت سالخوردگی در حرکت هستند و خطر آلزایمر سالخوردهها را تهدید میکند."
تو دنیای بیصاحبی که دهه شصتی به سالخوردگی نزدیک میشود، "یعنی کی عروس ما میشه" ۷۰ کا فالوور میگیرد و پیش از تصادف باید زاویه برخورد را با نقاله اندازه گرفت، هرچی خواستی بخور، هرچی خواستی بنویس، هرچی خواستی بپوش، هرقدر خواستی بخواب. هیچچیز، به هیچ جایت هم نباشد.
والا!
سودابه فرضی پور
@adelehz
😢21👎1