"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
Audio
تقدیم به تمام مادران عزیز
فرهاد سلطانی
#شما_فرستادین
@adelehz
4
روز (غذاتوبخور زبونت درازترشه )مبارک
روز(هروقت رسیدی پیام بده )مبارک
روز(ازبس سرت توگوشی بوده )مبارک
روز (اونایی که ازفرگاز به عنوان انباری استفاده میکنن) مبارک
روز (بذارخودت مادرشی اونوقت خودت میفهمی) مبارک.
روز ( ولت کردم که اینجوری شدی) مبارک
روز ( هرچی بپوشی بهت می‌یاد) مبارک
روز ( ماماااان، یامان) مبارک
روز ( اونقدر به اون بی صاحاب خیره نشو، آخرش کور میشی، مبارک)
روز( فردا میری خونه شوهر، میگن دستت درد نکنه با این بچه تربیت کردنت) مبارک
روز( میان می‌کننت تو گونی می برنت بدبخت) مبارک
روز ( همه عمرمو گذاشتم پات که اینطوری زبون درازی کنی) مبارک
روز ( شماها چه گُلی به سر من زدید که عروس بزنه مبارک)
روز ( داری میری آشغالارم ببر) مبارک
روز ( من فقط به خاطر شما ذلیل مرده ها دارم با باباتون زندگی میکنم) مبارک
روز ( ناشُکری نکن) مبارک
روز ( همونجاهاس) مبارک
روز ( ذلیل بشه معلمت که اینقدر مشق میده) مبارک
روز ( وای به حالت بیام همونجا باشه) مبارک
روز ( من نمیدونم، برو از بابات اجازه بگیر) مبارک
روز ( ایناهااا، چه‌طور ندیدیش) مبارک
روز ( من نمیدونم تو به کی رفتی) مبارک
روز ( دست پخت زنتم می‌بینیم) مبارک
روز ( پزشکی بخون، کنارش علاقتو ادامه بده) مبارک
روز ( پاشو زیرت رو جارو بکشم، دوباره بخواب) مبارک
روز ( توام لنگه‌ی باباتی) مبارک
روز ( خیلی‌ها همین هم ندارن بخورن) مبارک
روز ( به همسایه بگو بیاد سفره رو جمع کنه) مبارک
روز ( بیا بخور پیاز توش نیست ولی ۹۰درصد غذا پیازه) مبارک
روز ( عین عمه‌تی) مبارک
🤣😘
روز اونی که بهش میگی منو ساعت هشت صبح بیدار کن ساعت هفت صبح داد میزنه پاشو ساعت ده شده هم مبارک🤣

روز این فرشته های بی بال مبارک 😍

@adelehz
13👎2
Ragheb - Madar - OFFICIAL TRACK راغب - مادر
🎧adelehz
بفرستید واسه مامانای قشنگتون ❤️
8
Madar
Reza Nikfarjam
برای تمام مادران
آنها که سایه سار محبتند در خانه.
آنان که دستشان از هستی کوتاه و سفر کرده ی ابدی اند ‌.
آنان که خواستند اما مادر نشدند
آنان که می‌توانند اما هنوز مادر بودن نصیبشان نشده .
آنان که فرزند از دست داده اند .
آنان که فرزندی در سفر و راه دور دارند .
برای مادران گوشه ی آسایشگاه سالمندان
و برای هرکس که مادر ست خواه فرزندی زاییده باشد خواه نه
زیرا بسیارند آنان که به ذات مادرند.
روزتان مبارک .
حاصل تان از مزرعه ی زندگی پربار ❤️
#عادله_زمانی
@adelehz
18
قاعده یازدهم شمس :

قابله می داند که زایمان بی درد نمی شود. برای آنکه “تو”یی نو و تازه از تو ظهور کند باید برای تحمل سختی ها و دردها آماده باشی.

📓 ملت عشق
✍🏻 الیف شافاک

@adelehz
12
می‌خواهمت چنان که شب خسته خواب را
می‌جویمت چنان که لب تشنه آب را
حتی اگر نباشی، می‌آفرینمت
چونانکه التهاب بیابان سراب را ...


قیصر امین پور

@adelehz
9
آیا شک داری که تو،‏
شیرین‌ترین و مهم‌ترین زنِ دُنیایی؟
آیا شک داری که وقتی یافتم‌ات،‏
کلیدِ تمامیِ درهایِ جهان از آنِ من شُد؟
آیا شک داری وقتی دست‌ات را گرفتم،‏
جهان دگرگون شُد؟
آیا شک داری بزرگ‌ترین روزِ تاریخ
و زیبا‌ترین خبرِ دُنیا
لحظهٔ ورودِت به قلب‌ من بود؟

👤نزار قبانی

@adelehz
20😢2
مادراتون و مادرشوهراتون سلام رسوندن
گفتن ما اینستا و واتساپ و ...
نداریم که استوریاتون رو ببینیم
به جا اینکارا پاشین بیاین
چهارتا پتو بشورین نزدیک عیده😂

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌@adelehz
26
تو خوبِ مُطلقی، مَن خوب ها را با تو میسنجم❤️
حسین منزوی

شب بخیر
بوس به روی ماه خداوند❤️
@adelehz
14👎2
منم درختی که برگ‌هایش را ریخت
تا تو ماه را از میان شاخه‌هایش
تماشا کنی

علیرضا روشن
19👎1
این زمین ماست .
زمین‌کوچک و خسته ی ما
از آن بالاترها نه نژاد نه مذهب نه کشورمان دیده نمیشود.
تنها وتنها زمین ست و زمین
این‌زمین ماست ..
جایی که در زیرخاکش میلیاردها آدم به خواب رفته اند و بروی خاکش میلیاردها انسان با امید ها و آرزوها غصه ها و شادی ، هر شب به خواب می روند و صبح روز بعد بیدار می شوند .
این‌ زمین ماست ...
جایی که ناخواسته به آن‌امده ایم و ناخواسته آن را ترک میکنیم بی آنکه بدانیم آیا دوباره برخواهیم گشت یا نه ..
این زمین ماست ..
جایی که مارا در هر حالتی در آغوش میگیرد..آنجا که هیچ چیز ابدی نیست ولی ما دلبسته ی آن لحظات موقتی هستیم .
این زمین ماست..
از دورترها
آرام و بیصدا به نظر می رسد .
گویی در حال آرام کردن فرزندانش است .
#عادله_زمانی


@adelehz
14👎3😢1
شبت به خیر پری کوچک من
آنگاه که بدنبالت می گردم و تو آسوده با دو بال کوچک و طلایی ات بر شانه ام می‌نشینی
و نگاهم میکنی .
پری عشق هستی یا سلامتی
هرچه هستی مفهوم سلامی و سلامتی
بر آستان آغوش من آسوده بخواب پری کوچکم
که برای خوشی های کوچکم به تو بسیار نیازمندم .
#عادله_زمانی
شب زیبا ❤️
@adelehz
9
درسته حالا روز مادره و خیلی نوکریم، ولی این روزا هوای باباها رو خیلی داشته باشید، خیلی تو فشارن و عمراً بذارن شماها بفهمید.

مامانا باز یه جیغ‌جیغی‌ می‌کنن، دوتا دمپایی پرت می‌کنن! یه غذا می‌سوزنن خالی می‌شن، یارانه‌ی ماچ و بغلشونم که هر روز واریز میشه.
یه حرکتی هم واسه بابات بزن...چمدونم یهو بی‌هوا زنگ بزن بگو چطوری مرد؟ میزونی؟ هیچی فقط خواستم ستون بودنتو یادآوری کنم.

سامان طاهرپور
@adelehz
16👍1
شاید باید روزی ، بروم تک تک ان دخترهایی را که خواستند از عشق بدانند و من ، گچ را برمی داشتم و تمام تخته را با گرامر زبان انگلیسی سیاه می کردم ، بی انکه زبان عاشقی بدانم ، پیدا کنم ، صورتشان را ببوسم و به جای تمام کلماتی که برایشان ترجمه کرده ام و مشق نوشته اند و دیکته گفته ام ، بگویم بچه ها ! عشق فقط !
شاید عمری باشد بروم پیدایشان کنم و بخاطر تمام آن نمره های بی معنای دفترنمره ، زل بزنم توی چشمهایشان ؛ بگویم بیستی ! بیست تمام !!
بگویم که قواعد جمله سازی ، فاعل بعلاوه ی فعل بعلاوه ی کامل کننده ، نیست دخترجان !
بگویم فعل و فاعل و کامل کننده ، خود تویی !
حالا ، هزار جمله بیار تا برایت ترجمه شان کنم. توبیخ چرا ؟! تو بهترین زبان زندگی را بلدی و من که تو را بلد نبودم ، نمی دانم ...
حالا تو ، معلم زبانم باش. زبان دلم ...


محبوبه احمدی

@adekehz
8👍2
نام شهری که زندگی تون و تغییر داد ‌؟
-ووهان😐

@adelehz
😢12
کاش می‌توانستم
اندوهم را مثل یک فرش
ببافم و آن را بر زمین بیفکنم ..
شاید تو آن را می دیدی .
#عادله_زمانی
@adelehz
17
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
دلم میخواهد به زمستان سال ۱۳۷۷ برگردم
ساعت ۹شب کنار بخاری روی دفتر مشقم خوابم برده باشد .
مادرم پتویی نرم رویم بیندازد
در حالی که رویا می بینم بوی نارنگی و صدای تلوزیون در خانه پیچیده باشد .
همه چیز آرام باشد و امن
و دنیا در همان نقطه متوقف گردد
چه بود این رویای بزرگ‌ شدن
اگر بزرگ‌ شدن این چیزی بود که ما امروز درونش غرق شدیم‌.
#عادله_زمانی
@adelehz
😢1211
چشمانت را ته فنجان قهوه ام دیدم .
مادام ارمنی می‌گفت فالت سنگین افتاده ست .
نمی داند نمی‌شناسدت
حتی ندیده تو را تا بداند که آن چشمها،آن چشمها سنگین ترین اتفاقات زندگی هرکسی می‌توانند باشند .
چشمانت ته فنجان قهوه ام افتادند .
#عادله_زمانی
@adelehz
10😢4