"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
من میگم مادر
تو بخوان سایه ی خدا
تقدیم به تمام مادران
خصوصا مادران خفته در خاک اما بیدار در رویای عزیزان ...

#عادله_زمانی
@adelehz
😢7
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
غروب پنجشنبه ست و دل تنگ مسافران ابدی...
کاش کسی به مادران در خاک رفته برسونه که این روزها خیلی محتاج دعاشون هستیم.
مادربزرگم تا وقتی زنده بودند همیشه دعای خیر ورد زبونشون بود حالا میخوام ته دلم از اون مسافر بی بازگشت و همه ی مادرانی که دیگه چراغ هیچ خونه ای بدستشون روشن نمیشه بخوام که برامون برای ارزوهامون و گرفتاری هامون دعا کنند...
همین
@adelehz
6😢6
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
15
"زنی که‌گم کردم "
🩸 Sticker
تلگرام با این استیکر برای اولین بار به طور واضحی دردهای مربوط به دوران قاعدگی خانم ها رو تصویر سازی کرده 🩸
درد و خیلی خوب به تصویر کشیده 🔪
@adelehz
😢14
می خوام یه اعتراف کنم!
من چند سال پیش دیوانه وار عاشق شدم، وقتی که فقط ده سال داشتم؛
عاشق یه دختر لاغر و قد بلند شدم که عینک ته استکانی می زد و پانزده سال از خودم بزرگتر بود! اون هر روز به خونه پیرزن همسایه می اومد تا پیانو یاد بگیره...
از قضا زنگ خونه پیر زن خراب بود و معشوقه دوران کودکی من زنگ خونه ما رو می زد، منم هر روز با یه دست لباس اتو کشیده می رفتم پایین و در رو واسش باز می کردم، اونم می گفت ممنون عزیزم، لعنتی چقدر تو دل برو می گفت عزیزم!
پیر زنه همسایه چند ماهی بود که داشت آهنگ 'دریاچه قو' چایکوفسکی را بهش یاد می داد و خوشبختانه به اندازه کافی بی استعداد بود تا نتونه آهنگ رو بزنه، به هر حال تمرین رو بی استعدادی چربید و داشت کم کم یاد می گرفت...
اما پشت دیوار حال و روز من چندان تعریفی نداشت، چون می دونستم پیر زنه همسایه فقط بلده همین آهنگ 'دریاچه قو' را یاد بده و دیگه خبری از عزیزم گفتن ها و صدای زنگ نیست
واسه همین همه هوش و ذکاوت خودم رو به کار گرفتم.
یه روز با سادیسمی تمام یواشکی ده صفحه از نت های آهنگ رو کش رفتم و تا جایی که می تونستم نت ها رو جابجا کردم و از نو نوشتم و گذاشتمشون سر جاش!
اون لحظه صدایی تو گوشم داشت فریاد می کشید،فکر کنم روح چایکوفسکی بود
روز بعد و روزهای بعدش دوباره دختره اومد و شروع کرد به نواختن 'دریاچه قو' !
شک ندارم کل قوهای دریاچه داشتن زار می زدن، پیر زنه فقط جیغ می کشید، روح چایکوفسکی هم تو گور داشت می لرزید!
تنها کسی که لذت می برد من بودم، چون پیر زنه هوش و حواس درست و حسابی نداشت که بفهمه نت ها دست کاری شده...
همه چی داشت خوب پیش می رفت،هر روز صدای زنگ، هر روز ممنونم عزیزم و هر روز صدای پیانو بدتر از دیروز!
تا اینکه پیرزنه مرد،فکر کنم دق کرد!
بعد از اون دیگه دختره رو ندیدم
ولی بیست سال بعد فهمیدم تو شهرمون کنسرت تکنوازی پیانو گذاشته...
یه سبد گل گرفتم و رفتم کنسرتش، دیگه نه لاغر بود و نه عینکی، همه آهنگ ها رو با تسلط کامل زد تا اینکه رسید به آهنگ آخر!
دیدم همون نت های تقلبی من رو گذاشت رو پیانو...این بار علاوه بر روح چایکوفسکی به انضمام روح پیرزنه، تن خودمم داشت می لرزید؛
'دریاچه قو' رو به مضحکی هرچه تمام با نت های اشتباهی من اجرا کرد، وقتی که تموم شد سالن رفت رو هوا!
کل جمعیت ده دقیقه سر پا داشتن تشویق می کردن
از جاش بلند شد و تعظیم کرد و اسم آهنگ رو گفت،اما اسم آهنگ 'دریاچه قو' نبود!
اسمش شده بود 'وقتی که یک پسر بچه عاشق می شود'
فکر می کنم هنوزم یه پسر بچه ام!

قهوه سرد آقای نویسنده
روزبه معين

@adelehz
14😢8
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
روز مادر
آیه ی روشن زندگی
مبارک.
@adelehz
10😢3
صُبح یَعنی،
وسط قصّه‌ی تردیدِ شُما،
کسی از دَر برسد
نور تَعارف بکند...

👤سهراب سپهری
صبح بخیر

@adelehz
4
خوشحالم؛مثل دختری که شعرش رفته باشد روی یک کارت عروسی😍آن هم کسانی که هرگز شانس دیدنشان را نداشته ست اما او را در زیباترین لحظه زندگی شان شریک کردند😍 میتونید تصور کنید وقتی یکی از بچه های گل کانال گفت که تصمیم داره برای متن روی کارت عروسی خواهرش،نوشته ای از من پیشنهاد بده چقدر خوشحال شدم؟؟؟؟
و امروز که بلاخره عکس این کارت قشنگ بدستم رسید 😍
پایین کارت بخاطر حفظ حریم شخصی کات شده
فریبا جان و عباس آقا بخت تون سفید الهی ته خوشبختی و باهم ببینید و تجربه کنید 😍
مبارک باشه ...
به پای هم بشادی پیر بشید
لطفا براشون آرزوی خوشبختی کنید👰‍♀️🤵‍♂️

محبوب دلخواهم؛
چشمانت را به سمت من بگشا
میخواهم بعد از این فردایم را در آنها ببینم
که خدا چشمانت را برای دل من ساخته است .
و دستانت را و در واقع تمام تورا!
به امروز و فردای من خوش آمدی.

#عادله_زمانی

@adelehz
11
Audio
تقدیم به تمام مادران عزیز
فرهاد سلطانی
#شما_فرستادین
@adelehz
4
روز (غذاتوبخور زبونت درازترشه )مبارک
روز(هروقت رسیدی پیام بده )مبارک
روز(ازبس سرت توگوشی بوده )مبارک
روز (اونایی که ازفرگاز به عنوان انباری استفاده میکنن) مبارک
روز (بذارخودت مادرشی اونوقت خودت میفهمی) مبارک.
روز ( ولت کردم که اینجوری شدی) مبارک
روز ( هرچی بپوشی بهت می‌یاد) مبارک
روز ( ماماااان، یامان) مبارک
روز ( اونقدر به اون بی صاحاب خیره نشو، آخرش کور میشی، مبارک)
روز( فردا میری خونه شوهر، میگن دستت درد نکنه با این بچه تربیت کردنت) مبارک
روز( میان می‌کننت تو گونی می برنت بدبخت) مبارک
روز ( همه عمرمو گذاشتم پات که اینطوری زبون درازی کنی) مبارک
روز ( شماها چه گُلی به سر من زدید که عروس بزنه مبارک)
روز ( داری میری آشغالارم ببر) مبارک
روز ( من فقط به خاطر شما ذلیل مرده ها دارم با باباتون زندگی میکنم) مبارک
روز ( ناشُکری نکن) مبارک
روز ( همونجاهاس) مبارک
روز ( ذلیل بشه معلمت که اینقدر مشق میده) مبارک
روز ( وای به حالت بیام همونجا باشه) مبارک
روز ( من نمیدونم، برو از بابات اجازه بگیر) مبارک
روز ( ایناهااا، چه‌طور ندیدیش) مبارک
روز ( من نمیدونم تو به کی رفتی) مبارک
روز ( دست پخت زنتم می‌بینیم) مبارک
روز ( پزشکی بخون، کنارش علاقتو ادامه بده) مبارک
روز ( پاشو زیرت رو جارو بکشم، دوباره بخواب) مبارک
روز ( توام لنگه‌ی باباتی) مبارک
روز ( خیلی‌ها همین هم ندارن بخورن) مبارک
روز ( به همسایه بگو بیاد سفره رو جمع کنه) مبارک
روز ( بیا بخور پیاز توش نیست ولی ۹۰درصد غذا پیازه) مبارک
روز ( عین عمه‌تی) مبارک
🤣😘
روز اونی که بهش میگی منو ساعت هشت صبح بیدار کن ساعت هفت صبح داد میزنه پاشو ساعت ده شده هم مبارک🤣

روز این فرشته های بی بال مبارک 😍

@adelehz
13👎2
Ragheb - Madar - OFFICIAL TRACK راغب - مادر
🎧adelehz
بفرستید واسه مامانای قشنگتون ❤️
8
Madar
Reza Nikfarjam
برای تمام مادران
آنها که سایه سار محبتند در خانه.
آنان که دستشان از هستی کوتاه و سفر کرده ی ابدی اند ‌.
آنان که خواستند اما مادر نشدند
آنان که می‌توانند اما هنوز مادر بودن نصیبشان نشده .
آنان که فرزند از دست داده اند .
آنان که فرزندی در سفر و راه دور دارند .
برای مادران گوشه ی آسایشگاه سالمندان
و برای هرکس که مادر ست خواه فرزندی زاییده باشد خواه نه
زیرا بسیارند آنان که به ذات مادرند.
روزتان مبارک .
حاصل تان از مزرعه ی زندگی پربار ❤️
#عادله_زمانی
@adelehz
18
قاعده یازدهم شمس :

قابله می داند که زایمان بی درد نمی شود. برای آنکه “تو”یی نو و تازه از تو ظهور کند باید برای تحمل سختی ها و دردها آماده باشی.

📓 ملت عشق
✍🏻 الیف شافاک

@adelehz
12
می‌خواهمت چنان که شب خسته خواب را
می‌جویمت چنان که لب تشنه آب را
حتی اگر نباشی، می‌آفرینمت
چونانکه التهاب بیابان سراب را ...


قیصر امین پور

@adelehz
9
آیا شک داری که تو،‏
شیرین‌ترین و مهم‌ترین زنِ دُنیایی؟
آیا شک داری که وقتی یافتم‌ات،‏
کلیدِ تمامیِ درهایِ جهان از آنِ من شُد؟
آیا شک داری وقتی دست‌ات را گرفتم،‏
جهان دگرگون شُد؟
آیا شک داری بزرگ‌ترین روزِ تاریخ
و زیبا‌ترین خبرِ دُنیا
لحظهٔ ورودِت به قلب‌ من بود؟

👤نزار قبانی

@adelehz
20😢2
مادراتون و مادرشوهراتون سلام رسوندن
گفتن ما اینستا و واتساپ و ...
نداریم که استوریاتون رو ببینیم
به جا اینکارا پاشین بیاین
چهارتا پتو بشورین نزدیک عیده😂

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌@adelehz
26
تو خوبِ مُطلقی، مَن خوب ها را با تو میسنجم❤️
حسین منزوی

شب بخیر
بوس به روی ماه خداوند❤️
@adelehz
14👎2