دوست داشتن از عشق برتر است ،
عشق یک جوشش کور است
و پیوندی از سر نابینایی ؛
اما دوست داشتن پیوندی است
خودآگاه و از روی بصیرت روشن و زلال
، عشق بیشتر از غریزه آب می خورد
و هر چه از غریزه سر زند بیارزش است
و دوست داشتن از روح طلوع میکند
و تا هر جا که یک روح ارتفاع دارد ،
دوست داشتن نیز همگام با آن اوج مییابد ...
علی شریعتی
@adelehz
عشق یک جوشش کور است
و پیوندی از سر نابینایی ؛
اما دوست داشتن پیوندی است
خودآگاه و از روی بصیرت روشن و زلال
، عشق بیشتر از غریزه آب می خورد
و هر چه از غریزه سر زند بیارزش است
و دوست داشتن از روح طلوع میکند
و تا هر جا که یک روح ارتفاع دارد ،
دوست داشتن نیز همگام با آن اوج مییابد ...
علی شریعتی
@adelehz
❤5
تصور من این ست که میتوان بسیار زیباتر و پر معنی تر بر زندگی دیگران تابید .
میتوان شیشه و یا اینه بود و نور را بی کم و کاست به دیگران رساند و این چنین حاصل زندگی را افزایش داد .
#عادله_زمانی
عکس عادله زمانی
@adelehz
میتوان شیشه و یا اینه بود و نور را بی کم و کاست به دیگران رساند و این چنین حاصل زندگی را افزایش داد .
#عادله_زمانی
عکس عادله زمانی
@adelehz
❤13👎1
هر آدمی در وجودش یک مادربزرگ دارد که به وقتِ دلتنگی میتواند به کمکش بیاید.
مادربزرگی که سماور را جوش میکند، چای دارچین و هِل دم میکند
قوری و قندان میبدی اش را میآورد؛ با مرغهای آبی آوازخوانش.
کنار استکان کمر باریک و نعلبکی گل گلی، پولکی اصفهان میگذارد؛ توی پیاله تاجیکی.
میرود نان سنگک میگیرد و نخود و لوبیا و سبزی پاک میکند و آش رشته بار میگذارد.
او بوی نعنا داغ و پیاز داغ را با هیچ عطری عوض نمیکند.
از وانتی، سبزی خوردن تازه میخرد و پاک میکند و تُربچه نقلی و پیازچهها را گلچین میکند و از زرشکیِ تُربچهها و سفیدیِ پیازها شادی و شور میچیند.
زیتونِ سوغات لاهیجان و گردوهای باغ آهار و پنیر خانگی هم در پیشدستی سفالینش میگذارد.
و دل میدهد به صورتیِ گل کوکبی که پیازش را خودش کاشته و آن برگهای سبز و عنابی بوته زرشک که در گلدان شیشهای قدیمیاش گذاشته است.
هر آدمی مادربزرگی دارد که به وقتش برایش قصه میگوید، مَتَل و حکایت و خاطره تعریف میکند؛ شعر و ترانه و لالایی میخواند.
من چنین مادربزرگی ندارم.
مادربزرگ هایم سالهاست که به رحمت خدا رفتهاند؛ برای همین است که خودم مادربزرگ خودم شدهام.
حالا سالهاست که ما، نوه و مادربزرگی هستیم که در یک پیراهن زندگی میکنیم.
صفایی دارد مادربزرگانه زیستن.
تو هم بلند شو
مادربزرگ خودت باش!
👤 عرفان نظرآهاری
@adelehz
مادربزرگی که سماور را جوش میکند، چای دارچین و هِل دم میکند
قوری و قندان میبدی اش را میآورد؛ با مرغهای آبی آوازخوانش.
کنار استکان کمر باریک و نعلبکی گل گلی، پولکی اصفهان میگذارد؛ توی پیاله تاجیکی.
میرود نان سنگک میگیرد و نخود و لوبیا و سبزی پاک میکند و آش رشته بار میگذارد.
او بوی نعنا داغ و پیاز داغ را با هیچ عطری عوض نمیکند.
از وانتی، سبزی خوردن تازه میخرد و پاک میکند و تُربچه نقلی و پیازچهها را گلچین میکند و از زرشکیِ تُربچهها و سفیدیِ پیازها شادی و شور میچیند.
زیتونِ سوغات لاهیجان و گردوهای باغ آهار و پنیر خانگی هم در پیشدستی سفالینش میگذارد.
و دل میدهد به صورتیِ گل کوکبی که پیازش را خودش کاشته و آن برگهای سبز و عنابی بوته زرشک که در گلدان شیشهای قدیمیاش گذاشته است.
هر آدمی مادربزرگی دارد که به وقتش برایش قصه میگوید، مَتَل و حکایت و خاطره تعریف میکند؛ شعر و ترانه و لالایی میخواند.
من چنین مادربزرگی ندارم.
مادربزرگ هایم سالهاست که به رحمت خدا رفتهاند؛ برای همین است که خودم مادربزرگ خودم شدهام.
حالا سالهاست که ما، نوه و مادربزرگی هستیم که در یک پیراهن زندگی میکنیم.
صفایی دارد مادربزرگانه زیستن.
تو هم بلند شو
مادربزرگ خودت باش!
👤 عرفان نظرآهاری
@adelehz
❤10😢3
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
ولذا هرچی تو اینستا میبینید تکرار نکنید 😄
❤8👎2
گاهی میخندم
گاهی گریه میکنم
گریه اما بیشتر اتفاق میافتد
بههرحال آدم یکی از لباسهایش را
بیشتر دوست دارد...
الهام اسلامی
@adelehz
گاهی گریه میکنم
گریه اما بیشتر اتفاق میافتد
بههرحال آدم یکی از لباسهایش را
بیشتر دوست دارد...
الهام اسلامی
@adelehz
❤10😢5
حالت خوب نباشه ،دلت شکسته باشه برگردی به خدا بگی خدایا دلم گرفته ..
بعد بیای ببینی یه نفر بی بهانه ،بی دلیل
همچین چیزی رو برات نوشته و پیغام گذاشته .
اون لحظه همون لحظه ای هست که باید گفت خدایا مرسی که بوسیله ی مهربون هات منو بغل میکنی🥰❤️
اینمپیام من برای هرکس که این و میخونه
توبی دلیل این نوشته رو نمیخونی
دلیلش اینه که باید یادت بمونه تو بسیار ارزشمندی ❤️
شب زیبا
#adelehz
بعد بیای ببینی یه نفر بی بهانه ،بی دلیل
همچین چیزی رو برات نوشته و پیغام گذاشته .
اون لحظه همون لحظه ای هست که باید گفت خدایا مرسی که بوسیله ی مهربون هات منو بغل میکنی🥰❤️
اینمپیام من برای هرکس که این و میخونه
توبی دلیل این نوشته رو نمیخونی
دلیلش اینه که باید یادت بمونه تو بسیار ارزشمندی ❤️
شب زیبا
#adelehz
❤10
در نقطه ای که خیال میکنی همه چیز به آخر رسیده و جهان در تاریکی غرق شده ست.ناگهان خورشید طلوع میکند .
در نقطه ای که تصور میکنی سردترین لحظه ی زندگی توست،خانه ات شروع میکند به گرم شدن ..
در آن آخرین گام امید که هرچه داشتی از سرمایه ی امید و انتظار به باد رفته ست ناگهان یک امید نو سر راهت می نشیند ..
میدانی نفس کلامم چیست ؟
نفس کلامم این ست که رفیق
حتی تا آخرین لحظه ی سیاهی و سرما از نور و گرما نا امید نشو
چون تو نمیدانی طلوع کی رخ خواهد داد!
#عادله_زمانی
صبح بخیر ❤️
@adelehz
در نقطه ای که تصور میکنی سردترین لحظه ی زندگی توست،خانه ات شروع میکند به گرم شدن ..
در آن آخرین گام امید که هرچه داشتی از سرمایه ی امید و انتظار به باد رفته ست ناگهان یک امید نو سر راهت می نشیند ..
میدانی نفس کلامم چیست ؟
نفس کلامم این ست که رفیق
حتی تا آخرین لحظه ی سیاهی و سرما از نور و گرما نا امید نشو
چون تو نمیدانی طلوع کی رخ خواهد داد!
#عادله_زمانی
صبح بخیر ❤️
@adelehz
❤15
چیزهایی وجود دارد که شما نمیتوانید بخرید
چیزهایی مثل
زمان،خوشبختی،دوستان،رویاها،امید،عشق سلامتی
@adelehz
چیزهایی مثل
زمان،خوشبختی،دوستان،رویاها،امید،عشق سلامتی
@adelehz
❤18👎3
قدیم ترها،در دبستان وقتی از ما میپرسیدند شغل مادر ؟
میگفتیم خانه دار
در ذهن کودکانه ی ما بچه های دیروز بین مادر کارمند و مادر خانه دار فاصله ی زیادی وجود داشت .فکر می کردیممادرانمان در واقع شغل ندارند .
سالها گذشت تا ما دختران مادران خانه دار فهمیدیم که اتفاقا مادرهای مان شاغل ترین زنان زمین بودند و ما بیخبر بودیم.
یک روز صبح که برای درست کردن صبحانه شش صبح بیدار شدیم و مجبور شدیم با یک دست پنیر و گردو روی سفره بگذاریم و با یک دست موهای آشفته مان را مرتب کنیم تا بشود بقیه را بیدار کرد .
یک روز که ساعت یک ظهر خسته به خانه رسیدیم و با سرعت نور گوشت را از فریزر پرت کردیم بیرون تا حدود ساعت دو و ده دقیقه ظهر بتوانیم کتلت گرم جلوی خانواده بگذریم .
یک شب که قبل از خواب نعنا خشک ها را توی سینی بالای یخچال یک بار دیگه سابیدیم و تمام دستمان عطر نعنای امسالی گرفت .
یک بعدازظهر که توی حال خودمان بودیم و با تلفنی از طرف یک آشنا که میگفت مهمان نمیخوایی؟ نیم ساعت دیگه خونه تون هستم .
مثل برق خانه های چند ده متری را جارو زدیم و دستمال کشیدیم و میز آماده کردیم
فهمیدیم که ....
مادرهای بی ادعای ما ،شاغل ترین زنان عالم بودند .
شاغل هایی که سر ماه کسی حقوق کف دست شان نمیگذاشت و بعد از هر زایمان هیچ مرخصی با حقوقی برایشان رد نمی شد .
آن روز بود که یاد گرفتیم به دخترهای آینده مان بیاموزیم تا بفهمند هیچ زنی بیکار نیست و زنان خانه دار عجیب شاغلند
بطرزی عجیب
آنچنان که قانون کارشان هنوز در هیچ کتاب حقوقی نوشته نشده ست .
#عادله_زمانی
#روز_مادر
@adelehz
میگفتیم خانه دار
در ذهن کودکانه ی ما بچه های دیروز بین مادر کارمند و مادر خانه دار فاصله ی زیادی وجود داشت .فکر می کردیممادرانمان در واقع شغل ندارند .
سالها گذشت تا ما دختران مادران خانه دار فهمیدیم که اتفاقا مادرهای مان شاغل ترین زنان زمین بودند و ما بیخبر بودیم.
یک روز صبح که برای درست کردن صبحانه شش صبح بیدار شدیم و مجبور شدیم با یک دست پنیر و گردو روی سفره بگذاریم و با یک دست موهای آشفته مان را مرتب کنیم تا بشود بقیه را بیدار کرد .
یک روز که ساعت یک ظهر خسته به خانه رسیدیم و با سرعت نور گوشت را از فریزر پرت کردیم بیرون تا حدود ساعت دو و ده دقیقه ظهر بتوانیم کتلت گرم جلوی خانواده بگذریم .
یک شب که قبل از خواب نعنا خشک ها را توی سینی بالای یخچال یک بار دیگه سابیدیم و تمام دستمان عطر نعنای امسالی گرفت .
یک بعدازظهر که توی حال خودمان بودیم و با تلفنی از طرف یک آشنا که میگفت مهمان نمیخوایی؟ نیم ساعت دیگه خونه تون هستم .
مثل برق خانه های چند ده متری را جارو زدیم و دستمال کشیدیم و میز آماده کردیم
فهمیدیم که ....
مادرهای بی ادعای ما ،شاغل ترین زنان عالم بودند .
شاغل هایی که سر ماه کسی حقوق کف دست شان نمیگذاشت و بعد از هر زایمان هیچ مرخصی با حقوقی برایشان رد نمی شد .
آن روز بود که یاد گرفتیم به دخترهای آینده مان بیاموزیم تا بفهمند هیچ زنی بیکار نیست و زنان خانه دار عجیب شاغلند
بطرزی عجیب
آنچنان که قانون کارشان هنوز در هیچ کتاب حقوقی نوشته نشده ست .
#عادله_زمانی
#روز_مادر
@adelehz
❤13👎1
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
بنظرم مادر هدیه ی بزرگ خدا به بندگانش بود .نمیدانم اگر مادر نبود چه کسی حرفها را میشنید،چه کسی غصه ها را میخورد چه کسی همیشه دل نگران می ماند.
میدانی مادر مفهوم خاصی ست من نمیتوانم تصور کنم که با تمام بدی های احمقانه ام هنوز کسی مرا اینچنین دوست داشته باشد و میفهمم که همه ی مادرها احمق های کوچولوی گاهی غیرقابل تحملشان را همین قدر دوست دارند .
وقتی بچه بودم همیشه از دور شدن از مادرم می ترسیدم حالا که بزرگم هنوز هم همینطور ست .طبیعی ست که بخواهم همیشه نزدیک کسی باشم که نه ماه با یک بند خونی به وجودش،قلبش و حیاتش وصل بودم.
اگر مادرها هرگز خلق نمیشدند خداوند چه چیزی داشت تا با آن عشق عمیقش را به بندگانش نشان دهد؟
نمیدانم.
#عادله_زمانی
از فیلم مادر اثر مرحوم علی حاتمی
@adelehz
میدانی مادر مفهوم خاصی ست من نمیتوانم تصور کنم که با تمام بدی های احمقانه ام هنوز کسی مرا اینچنین دوست داشته باشد و میفهمم که همه ی مادرها احمق های کوچولوی گاهی غیرقابل تحملشان را همین قدر دوست دارند .
وقتی بچه بودم همیشه از دور شدن از مادرم می ترسیدم حالا که بزرگم هنوز هم همینطور ست .طبیعی ست که بخواهم همیشه نزدیک کسی باشم که نه ماه با یک بند خونی به وجودش،قلبش و حیاتش وصل بودم.
اگر مادرها هرگز خلق نمیشدند خداوند چه چیزی داشت تا با آن عشق عمیقش را به بندگانش نشان دهد؟
نمیدانم.
#عادله_زمانی
از فیلم مادر اثر مرحوم علی حاتمی
@adelehz
❤7👎1
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
من میگم مادر
تو بخوان سایه ی خدا
تقدیم به تمام مادران
خصوصا مادران خفته در خاک اما بیدار در رویای عزیزان ...
#عادله_زمانی
@adelehz
تو بخوان سایه ی خدا
تقدیم به تمام مادران
خصوصا مادران خفته در خاک اما بیدار در رویای عزیزان ...
#عادله_زمانی
@adelehz
😢7