وقتی غمگین هستید دنیا شما را به سخره میگیرد،
وقتی شاد هستید دنیا به شما لبخند میزند
اما وقتی دیگران را خوشحال کنید دنیا به شما تعظیم میکند.
چارلز چاپلین
@adelehz
وقتی شاد هستید دنیا به شما لبخند میزند
اما وقتی دیگران را خوشحال کنید دنیا به شما تعظیم میکند.
چارلز چاپلین
@adelehz
❤16
روزی که خداوند،مشغول ساخت آدمیزاد بود یحتمل باخودگفت:چه چیز میتواند این کوچک اندوهگین را شادکند؟پس رویا را با چاشنی امید آفرید و از آن روز آدمها در هرشرایط سخت ته دلشان کمی نور،کمی لبخند پس انداز دارند.
#عادله_زمانی
@adelehz
#عادله_زمانی
@adelehz
❤23
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
کاش میتوانستم با نیما حرف بزنم و بگویم راستش هیچ زمستان و بهاری شبیه زمستان و بهار دیگری نیست .
هیچ چیز شبیه قبل و بعد نیست .
و هیچ حالی به همان کیفیت قبل تکرار نمیشود.
و کاش این را زودتر و با بهای اندک تری فهمیده بودم.
#عادله_زمانی
هیچ چیز شبیه قبل و بعد نیست .
و هیچ حالی به همان کیفیت قبل تکرار نمیشود.
و کاش این را زودتر و با بهای اندک تری فهمیده بودم.
#عادله_زمانی
❤12
انسان در بیست سالگی در مرکز جهان می رقصد، در سی سالگی میان دایره پرسه می زند، در پنجاه سالگی روی حاشیه راه می رود، و از نگریستن به درون و بیرون پرهیز می کند ...
پس از آن، دیگر اهمیتی ندارد؛
امتیاز کودکان و سالمندان،
نامرئی بودن آنهاست.
📕 زن آینده
✍🏻 کریستین بوبن
@adelehz
پس از آن، دیگر اهمیتی ندارد؛
امتیاز کودکان و سالمندان،
نامرئی بودن آنهاست.
📕 زن آینده
✍🏻 کریستین بوبن
@adelehz
😢6👎1
دوست داشتن از عشق برتر است ،
عشق یک جوشش کور است
و پیوندی از سر نابینایی ؛
اما دوست داشتن پیوندی است
خودآگاه و از روی بصیرت روشن و زلال
، عشق بیشتر از غریزه آب می خورد
و هر چه از غریزه سر زند بیارزش است
و دوست داشتن از روح طلوع میکند
و تا هر جا که یک روح ارتفاع دارد ،
دوست داشتن نیز همگام با آن اوج مییابد ...
علی شریعتی
@adelehz
عشق یک جوشش کور است
و پیوندی از سر نابینایی ؛
اما دوست داشتن پیوندی است
خودآگاه و از روی بصیرت روشن و زلال
، عشق بیشتر از غریزه آب می خورد
و هر چه از غریزه سر زند بیارزش است
و دوست داشتن از روح طلوع میکند
و تا هر جا که یک روح ارتفاع دارد ،
دوست داشتن نیز همگام با آن اوج مییابد ...
علی شریعتی
@adelehz
❤5
تصور من این ست که میتوان بسیار زیباتر و پر معنی تر بر زندگی دیگران تابید .
میتوان شیشه و یا اینه بود و نور را بی کم و کاست به دیگران رساند و این چنین حاصل زندگی را افزایش داد .
#عادله_زمانی
عکس عادله زمانی
@adelehz
میتوان شیشه و یا اینه بود و نور را بی کم و کاست به دیگران رساند و این چنین حاصل زندگی را افزایش داد .
#عادله_زمانی
عکس عادله زمانی
@adelehz
❤13👎1
هر آدمی در وجودش یک مادربزرگ دارد که به وقتِ دلتنگی میتواند به کمکش بیاید.
مادربزرگی که سماور را جوش میکند، چای دارچین و هِل دم میکند
قوری و قندان میبدی اش را میآورد؛ با مرغهای آبی آوازخوانش.
کنار استکان کمر باریک و نعلبکی گل گلی، پولکی اصفهان میگذارد؛ توی پیاله تاجیکی.
میرود نان سنگک میگیرد و نخود و لوبیا و سبزی پاک میکند و آش رشته بار میگذارد.
او بوی نعنا داغ و پیاز داغ را با هیچ عطری عوض نمیکند.
از وانتی، سبزی خوردن تازه میخرد و پاک میکند و تُربچه نقلی و پیازچهها را گلچین میکند و از زرشکیِ تُربچهها و سفیدیِ پیازها شادی و شور میچیند.
زیتونِ سوغات لاهیجان و گردوهای باغ آهار و پنیر خانگی هم در پیشدستی سفالینش میگذارد.
و دل میدهد به صورتیِ گل کوکبی که پیازش را خودش کاشته و آن برگهای سبز و عنابی بوته زرشک که در گلدان شیشهای قدیمیاش گذاشته است.
هر آدمی مادربزرگی دارد که به وقتش برایش قصه میگوید، مَتَل و حکایت و خاطره تعریف میکند؛ شعر و ترانه و لالایی میخواند.
من چنین مادربزرگی ندارم.
مادربزرگ هایم سالهاست که به رحمت خدا رفتهاند؛ برای همین است که خودم مادربزرگ خودم شدهام.
حالا سالهاست که ما، نوه و مادربزرگی هستیم که در یک پیراهن زندگی میکنیم.
صفایی دارد مادربزرگانه زیستن.
تو هم بلند شو
مادربزرگ خودت باش!
👤 عرفان نظرآهاری
@adelehz
مادربزرگی که سماور را جوش میکند، چای دارچین و هِل دم میکند
قوری و قندان میبدی اش را میآورد؛ با مرغهای آبی آوازخوانش.
کنار استکان کمر باریک و نعلبکی گل گلی، پولکی اصفهان میگذارد؛ توی پیاله تاجیکی.
میرود نان سنگک میگیرد و نخود و لوبیا و سبزی پاک میکند و آش رشته بار میگذارد.
او بوی نعنا داغ و پیاز داغ را با هیچ عطری عوض نمیکند.
از وانتی، سبزی خوردن تازه میخرد و پاک میکند و تُربچه نقلی و پیازچهها را گلچین میکند و از زرشکیِ تُربچهها و سفیدیِ پیازها شادی و شور میچیند.
زیتونِ سوغات لاهیجان و گردوهای باغ آهار و پنیر خانگی هم در پیشدستی سفالینش میگذارد.
و دل میدهد به صورتیِ گل کوکبی که پیازش را خودش کاشته و آن برگهای سبز و عنابی بوته زرشک که در گلدان شیشهای قدیمیاش گذاشته است.
هر آدمی مادربزرگی دارد که به وقتش برایش قصه میگوید، مَتَل و حکایت و خاطره تعریف میکند؛ شعر و ترانه و لالایی میخواند.
من چنین مادربزرگی ندارم.
مادربزرگ هایم سالهاست که به رحمت خدا رفتهاند؛ برای همین است که خودم مادربزرگ خودم شدهام.
حالا سالهاست که ما، نوه و مادربزرگی هستیم که در یک پیراهن زندگی میکنیم.
صفایی دارد مادربزرگانه زیستن.
تو هم بلند شو
مادربزرگ خودت باش!
👤 عرفان نظرآهاری
@adelehz
❤10😢3
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
ولذا هرچی تو اینستا میبینید تکرار نکنید 😄
❤8👎2
گاهی میخندم
گاهی گریه میکنم
گریه اما بیشتر اتفاق میافتد
بههرحال آدم یکی از لباسهایش را
بیشتر دوست دارد...
الهام اسلامی
@adelehz
گاهی گریه میکنم
گریه اما بیشتر اتفاق میافتد
بههرحال آدم یکی از لباسهایش را
بیشتر دوست دارد...
الهام اسلامی
@adelehz
❤10😢5
حالت خوب نباشه ،دلت شکسته باشه برگردی به خدا بگی خدایا دلم گرفته ..
بعد بیای ببینی یه نفر بی بهانه ،بی دلیل
همچین چیزی رو برات نوشته و پیغام گذاشته .
اون لحظه همون لحظه ای هست که باید گفت خدایا مرسی که بوسیله ی مهربون هات منو بغل میکنی🥰❤️
اینمپیام من برای هرکس که این و میخونه
توبی دلیل این نوشته رو نمیخونی
دلیلش اینه که باید یادت بمونه تو بسیار ارزشمندی ❤️
شب زیبا
#adelehz
بعد بیای ببینی یه نفر بی بهانه ،بی دلیل
همچین چیزی رو برات نوشته و پیغام گذاشته .
اون لحظه همون لحظه ای هست که باید گفت خدایا مرسی که بوسیله ی مهربون هات منو بغل میکنی🥰❤️
اینمپیام من برای هرکس که این و میخونه
توبی دلیل این نوشته رو نمیخونی
دلیلش اینه که باید یادت بمونه تو بسیار ارزشمندی ❤️
شب زیبا
#adelehz
❤10
در نقطه ای که خیال میکنی همه چیز به آخر رسیده و جهان در تاریکی غرق شده ست.ناگهان خورشید طلوع میکند .
در نقطه ای که تصور میکنی سردترین لحظه ی زندگی توست،خانه ات شروع میکند به گرم شدن ..
در آن آخرین گام امید که هرچه داشتی از سرمایه ی امید و انتظار به باد رفته ست ناگهان یک امید نو سر راهت می نشیند ..
میدانی نفس کلامم چیست ؟
نفس کلامم این ست که رفیق
حتی تا آخرین لحظه ی سیاهی و سرما از نور و گرما نا امید نشو
چون تو نمیدانی طلوع کی رخ خواهد داد!
#عادله_زمانی
صبح بخیر ❤️
@adelehz
در نقطه ای که تصور میکنی سردترین لحظه ی زندگی توست،خانه ات شروع میکند به گرم شدن ..
در آن آخرین گام امید که هرچه داشتی از سرمایه ی امید و انتظار به باد رفته ست ناگهان یک امید نو سر راهت می نشیند ..
میدانی نفس کلامم چیست ؟
نفس کلامم این ست که رفیق
حتی تا آخرین لحظه ی سیاهی و سرما از نور و گرما نا امید نشو
چون تو نمیدانی طلوع کی رخ خواهد داد!
#عادله_زمانی
صبح بخیر ❤️
@adelehz
❤15
چیزهایی وجود دارد که شما نمیتوانید بخرید
چیزهایی مثل
زمان،خوشبختی،دوستان،رویاها،امید،عشق سلامتی
@adelehz
چیزهایی مثل
زمان،خوشبختی،دوستان،رویاها،امید،عشق سلامتی
@adelehz
❤18👎3