"زنی که‌گم کردم "
4.42K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
این فیلم و یکی از بچه های گل کانال با توضیح زیر فرستادند اتفاقی که بنظرم یک در میلیون رخ میده😄👻
دیشب که داشتم از برف فیلم میگرفتم دوتا اتفاق جالب افتاد.. پرایدی که داشت سُر میخورد رو برف و روباهی که رد شد.. ساعت یک شب.. گفتم این فیلم جالب رو برای شمام بفرستم.. شب برفی تهران🌷🌷😄

پ.ن این داستان نارنجی و پیاده روی شبانه 🦊
#نارنجی
@adelehz
10😢2
هرگاه باور کنم که جهان حول محور خانه ی کوچکم می چرخد شاید بتوانم آن را بسازم ‌.
بگذارید صادقانه بگویم
دست از افسانه ها بکشید، شما نمی‌توانید ابرقهرمان جهان شوید این امکانی در حدود یک درصد ست .اما ابر قدرت خانه ی خودتان می‌توانید باشید، از طریق مهربانی و نور پخش کردن حتی در محیطی کوچک
که جهان بزرگ از جهان های کوچک ساخته می‌شود .
#عادله_زمانی
@adelehz
5
خدایی این الان اتاق روانکاویه؟ خوب معلومه تو همچین معدن رنگ و طرح و آرامشی هرکس هرچیزی داشته باشه بیان میکنه:))))
اتاق روانکاوی فروید پدر علم روانکاوی
@adelehz
5
وقتی غمگین هستید دنیا شما را به سخره می‌گیرد،
وقتی شاد هستید دنیا به شما لبخند می‌زند
اما وقتی دیگران را خوشحال کنید دنیا به شما تعظیم می‌کند.

چارلز چاپلین

@adelehz
16
روزی که خداوند،مشغول ساخت آدمیزاد بود یحتمل باخودگفت:چه چیز میتواند این کوچک اندوهگین را شادکند؟پس رویا را با چاشنی امید آفرید و از آن روز آدمها در هرشرایط سخت ته دلشان کمی نور،کمی لبخند پس انداز دارند.
#عادله_زمانی
@adelehz
23
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
کاش می‌توانستم با نیما حرف بزنم و بگویم راستش هیچ زمستان و بهاری شبیه زمستان و بهار دیگری نیست .
هیچ چیز شبیه قبل و بعد نیست .
و هیچ حالی به همان کیفیت قبل تکرار نمیشود.
و کاش این را زودتر و با بهای اندک تری فهمیده بودم.

#عادله_زمانی
12
بیا و با لبت آتش بزن تبارم را

امید صباغ‌ نو
@adelehz
14
انسان در بیست سالگی در مرکز جهان می رقصد، در سی سالگی میان دایره پرسه می زند، در پنجاه سالگی روی حاشیه راه می رود، و از نگریستن به درون و بیرون پرهیز می کند ...
پس از آن، دیگر اهمیتی ندارد؛
امتیاز کودکان و سالمندان،
نامرئی بودن آنهاست.

📕 زن آینده
✍🏻 کریستین بوبن

@adelehz
😢6👎1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
خوش اومدی ماه قشنگم
😊😍
بهمن
@adelehz
6👎1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
دوست داشتن از عشق برتر است ،
عشق یک جوشش کور است
و پیوندی از سر نابینایی ؛
اما دوست داشتن پیوندی است
خودآگاه و از روی بصیرت روشن و زلال
، عشق بیشتر از غریزه آب می خورد
و هر چه از غریزه سر زند بی‌ارزش است
و دوست داشتن از روح طلوع می‌کند
و تا هر جا که یک روح ارتفاع دارد ،
دوست داشتن نیز همگام با آن اوج می‌یابد ...
علی شریعتی
@adelehz
5
تصور من این ست که می‌توان بسیار زیباتر و پر معنی تر بر زندگی دیگران تابید .
می‌توان شیشه و یا اینه بود و نور را بی کم و کاست به دیگران رساند و این چنین حاصل زندگی را افزایش داد .
#عادله_زمانی
عکس عادله زمانی

@adelehz
13👎1
هر آدمی در وجودش یک مادربزرگ دارد که به وقتِ دلتنگی می‌تواند به کمکش بیاید.
مادربزرگی که سماور را جوش می‌کند، چای دارچین و هِل دم می‌کند
قوری و قندان میبدی اش را می‌آورد؛ با مرغ‌های آبی آوازخوانش.

کنار استکان کمر باریک و نعلبکی گل گلی، پولکی اصفهان می‌گذارد؛ توی پیاله تاجیکی.

می‌رود نان سنگک می‌گیرد و نخود و لوبیا و سبزی پاک می‌کند و آش رشته بار می‌گذارد.
او بوی نعنا داغ و ‌پیاز داغ را با هیچ عطری عوض نمی‌کند.

از ‌وانتی، سبزی خوردن تازه می‌خرد و پاک می‌کند و تُربچه نقلی و پیازچه‌ها را گلچین می‌کند و از زرشکیِ تُربچه‌ها و سفیدیِ پیازها شادی و شور می‌چیند.

زیتونِ سوغات لاهیجان و گردوهای باغ آهار و پنیر خانگی هم در پیش‌دستی سفالینش می‌گذارد.

و دل می‌دهد به صورتیِ گل کوکبی که پیازش را خودش کاشته و آن برگ‌های سبز و عنابی بوته زرشک که در گلدان شیشه‌ای قدیمی‌اش گذاشته است.

هر آدمی مادربزرگی دارد که به وقتش برایش قصه می‌گوید، مَتَل و حکایت و خاطره تعریف می‌کند؛ شعر و ترانه و لالایی می‌خواند.

من چنین مادربزرگی ندارم.
مادربزرگ هایم سالهاست که به رحمت خدا رفته‌اند؛ برای همین است که خودم مادربزرگ خودم شده‌ام.

حالا سالهاست که ما، نوه و مادربزرگی هستیم که در یک پیراهن زندگی می‌کنیم.
صفایی دارد مادربزرگانه زیستن.
تو هم بلند شو
مادربزرگ خودت باش!


👤 عرفان نظرآهاری

@adelehz
10😢3
چرا اینقدر سرده
یخ زدیم رسما
چه خبرهههه❄️☃️
@adelehz
18
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
نارنجی توی هوای سرد رفته به یه خونه تو اردبیل پناهنده شده 😍🦊
#نارنجی

@adelehz
15
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
ولذا هرچی تو اینستا میبینید تکرار نکنید 😄
8👎2