"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
Atishe Delam
Shaniko
@adelehz
به هزار زبان بتو گفتم دوستت دارم
و تو
به یک زبان
سکوت کردی .
#عادله_زمانی
3
Peyghame Ma
Roohollah Yousefi
"ماورای باورهای ما ماورای بودن و نبودن های ما، آنجا دشتی است فراتر از همه تصورات راست و چپ، تو را آنجا خواهم دید"
مولانای جان
@adelehz
😢21
محبوب زیباتر از طلوع آفتابم
بارها خواستم باور کنم که نمی‌خواهم دوستت داشته باشم ،نشد .
مگر می‌شود خورشید را انکار کرد
من چطور تو را انکار کنم ؟
نشد ،نمی شود، نخواهد شد .
#عادله_زمانی
@adelehz
1
Beni Cok Sev
[www.rosemusics.com]
مَن بهشتم هَمه در دیدنِ خندیدنِ توست

مجید احمدی

@adelehz
7
Aramesh ~ Music-Fa.Com
Yousef Zamaani ~ Music-Fa.Com
دعای بی‌کسان را میخرد آخر خدا یک شب

محمد سهرابی
@adelehz
4
زن ها برای نوشتن
به کلمات زیادی احتیاج ندارند
تمام حرف های اضافه را
لابلای رخت های کهنه
چادر پیچ می‌کنند
می سپارند به رهگذری غمگین...
زن‌ها
شاعران بزرگی نمی‌شوند
فروغ یک اشتباه بود!
ندیدی چقدر زود رفت!
زن ها بلد نیستند شعرهایشان را
بلند بلند بخوانند
بغض می‌کنند،
دار‌‌ و ندارشان:
یک چمدان بسته است
گلدانی که کنار پنجره خاک می خورد
اجاقی که زرد می‌سوزد
و آینه ای که همیشه
کسی در آن گم شده ...

هنگامه درخشان
@adelehz
8
Hasoudi
Shahram Solati
رسمِ عاشق نیست با یک دل دو دلبر داشتن

قاآنی

@adelehz
7
El-Leila - Www.HiBorazjan1.Blogfa.Com
Amr Diab - t2pmc1@yahoo.com
وقتی خداوند زنان را میان مردان تقسیم کرد
و تو را به من داد ،
احساس کردم :
به شکل واضحی با من همکاری کرده !
و با همه کتاب‌های آسمانی قصد مخالفت دارد !
به من شراب داد ، به دیگران گندم !
بر تنم رختی از ابریشم پوشاند ،
و بر تن دیگران پنبه ...
گل را به من هدیه کرد ،
و شاخه را به دیگران بخشید !

👤 نزار قبانی
@adelehz
5
از این نگاه‌ها ❤️

@adelehz
4
Taj Mahal
Saman Samimi, Andrea Voets, Uday Ramdas
محبوب ناب من؛
تو آیا باران هستی ؟
چون تنها باران می تواند مثل تو هر چیز را با آمدنش تازه و زیبا کند .
خوش آمدی به خانه ی قلبم
که قطعا آمدنت پاداش خداست به قلب من

#عادله_زمانی
@adelehz
4
Main Yahan Hoon @ Papuyaar.com
@FILMHEN2 | بالیوود نیوز
مجال خواب نمی‌باشدم ز دست خیال...

سعدی

@adelehz
.
همه‌ی ما در دام‌های خودمان گرفتاریم؛ در یک هراس، هراس ابدی، هراس مدام...
همه‌ی عمر با این سوال تیز و زبر می‌گذرد که "آیا من آدم خوبی هستم؟"
مادر/پدر خوبی هستم؟
فرزند خوبی هستم؟
شهروند خوبی هستم؟
دانشجوی خوب، استاد خوب، آشپز خوب، کارمند خوب، بنا، نجار، معمارِ خوب...
"خوب بودن" را "بی‌نقص" بودن می‌دانیم. کافی‌ست سروتهِ خیار تلخ شود، کافی‌ست گوشه‌ی کارمان لب‌پَر شود، کافی‌ست سرکِشِ "کمال"مان کمی کج شود و دیگر آن‌طورها کامل نباشد، همین‌ها کافی‌ست که ما "آدم بده" باشیم.
کاش گاهی سایه‌ی منحوس این هراس مدام را از سر خودمان، از سر هم برداریم؛
کاش گاهی دست‌های وحشت‌زده‌ی دیگری را بگیریم و بگوییم: "کامل هم نبودی، نبودی. بخدا! مگه همه باید کامل باشن؟ وا بده رفیق!"

این وظیفه‌ی سنگینِ "کامل باش، بی‌نقص باش، وگرنه خوب نیستی" چطور نشست روی شانه‌ی انسان؟
از کی به جرم داشتن کوچکترین نقص گناه‌آلوده شدیم؟
من مادرم و تا سالها مدام در مرورِ خود بودم که "مادر کاملی هستم؟"
و یکی نبود که بگوید مگر حتما باید کامل بود؟ مگر نمی‌شود گاهی اشتباه کرد؟ این را از قوطیِ کدام عطار آورده‌ای که مادرِ نابلدی که گاهی اشتباه کند، مادر بدی است؟

اشتباه کردن یک مهارت است، اما افسوس که به‌ خودمان فرصت اشتباه نمی‌دهیم؛ چون آدمیزاد، اسطوره‌ی سرزنش خود است.

سودابه فرضی‌ پور
@adelehz
1
Sabab
Shadmehr Aghili (Www.MyArtMusic.iR)
که زخمِ هر شکستِ من، حضورِ یک جوانه شد

ایرج جنتی عطایی
@adelehz
2
Fakhrie Ojen Nanay Serial Calikusu.mp3
چقدر جولین بارنز جدا شدن رو قشنگ توصیف میکنه و میگه:
«چقدر دلم تنگ شده برای آنچه در او بود و باعث می شد من خودِ خودم باشم..»


@adelehz
4
معین - بت پرست
@yadeh_ayam
دلِ مَن به یادِ جانان، ز جَهان خبر ندارد

فیض کاشانی
@adelehz
6
«اللَّهُ يُنَجِّيكُمْ مِنْهَا وَمِنْ كُلِّ كَرْبٍ ثُمَّ أَنْتُمْ تُشْرِكُونَ»


بگو: خداست که شما را از آن تاریکی‌ها نجات می‌دهد و از هر اندوهی می‌رهاند، باز هم به او شرک می‌آورید؟

پ.ن همین دیگه،حالا باز بشین غصه بخور😒رها کن بره رفیق .
شب بخیر ❤️
@adelehz
10
سعی میکنم آن قدر خوب باشم که کسی بتواند با فکر کردن به بودن من، به زندگی امیدوار شود.
بنظرم هدفی والاتر از این برای زندگی پیدا نخواهم کرد.
#عادله_زمانی
@adelehz
9
به یاد داشته باشیم :
آینده کتابیست
که امروز می‌نویسیم
پس چیزی بنویسیم
که فردا از خواندن آن لذت ببریم ...

@adelehz
9
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
در غیابِ تو کسی شاد ندیدست مرا ...

کاظم بهمنی
@adelehz
5😢5