"زنی که‌گم کردم "
4.43K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
هوا سرده لطفا حواستون به کاپوت و این کوچولوها باشه
@adelehz
8😢1
24😢1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
فرزندم
امیدوارم
دیر نشود
روزی که باید بفهمی
دوست داشتن کسی که دوستت دارد بر هرچیز این دنیا ارجح تر است .
و این را هم که
آنکه دوستت دارد تا ابد پیش تو باقی نمی ماند.
#عادله_زمانی
@adelehz
16😢6
اون روز وقتی داشتم می رفتم خونه متوجه شدم جواب《دوست دارم》باس رو ندادم.
اون موقع هنوز می شد تا خونه پیاده بری و نترسی سربازا جلوت رو بگیرن ؛که حکومت نظامی شده باشه یا دستگیر شی .این اولین باری بود که به من گفت دوست دارم و من یادم رفت بگم منم دوست دارم.باید می گفتم.
اگه میدونستم چه اتفاقایی قراره بیفته و عشق و جنگ یعنی چی ،حتما می گفتم .تقصیرِ من بود...

مونیکا هسی

@adelehz
😢86
آن‌ها که اهل ِصُلحند بُردند زندگی را!
وین ناکسان بمانند در جنگِ زندگانی!!!
مولانای جانم

پ.ن تاثیر ۴ سال جنگ بر روی یک نفر
@adelehz
11😢7
بعضی مردها بوی عشق می دهند.
رفتارشان با معشوقشان نخ به نخ عشق ست .
پولدار و سرشناس و خوش تیپ ترین مرد دنیا نیستند.ولی عاشقند .
نگرانند،نگران دلخوشی های زنانه ی دخترکی هستند که به آنها امید بسته ست .
میدانند غر زدن هایش از دلتنگی ست و وقتی نمیتواند بغض هایش را بشکند .شروع میکند به غر زدن
از سکوتش می ترسند به خاطر همین گلایه هایش را با لبخند می شنوند.
صبورند هرچه بشود اهل رها کردن دست معشوق نیستند .
حمایت گرند،هرچه شود هرکه با تو نسازد دلت به حمایت آنها خوش ست .
این ها،این مردان معمولی عاشق همان کسانی هستند که جهان زنانه را زیباتر میکنند.
جهان زنانه نه مرد ثروتمند میخواهد نه مرد قدرتمند نه خوش قیافه ترین مرد را می طلبد
جهان زنانه حامی ترین،صبورترین ،مهربان ترین و عاشق ترین مرد را میخواهد..
#عادله_زمانی
@adelehz
24
بی عنایاتِ خُدا هیچیم هیچ

مولانای جان


@adelehz
19
ما زنها رسم خوبی داریم، وقتی سختی‌ها می‌رسند شروع می‌کنیم به کوتاه کردن ناخن‌ها، موها، حرف‌ها، رابطه‌ها...

آيدا كارپه ديم

شب خوش
@adelehz
19
من اینجا هستم ❤️
برای استفاده از نوشته های عادله زمانی
در اینستاگرام ما را فالوو کنید .

http://Instagram.com/adeleh.z7
توی تاریکی کنار نور شمع نشستی یهو یه همچین پیامی بی مقدمه از دوستت میگیری.
میخوام بگم دنیا هنوز خیلی قشنگه ❤️
همچین آدمی میتونه یه تنه به قشنگ شدن دنیا کمک کنه ❤️

@adelehz
19
به جز خدا چیزیکه برای همیشه باقی بماند، وجود ندارد، دلم میخواست چیزهای بیشتری برای جاوید ماندن وجود داشت اما اینچنین نیست .
تلاش برای زندگی کار بیهوده ای نیست .اما لذت نبردن از آنچه در دست داری و بی توجهی به امروز برای بدست آوردن فردا کار بی فایده ای ست .
من می‌خواهم از زندگی لذت ببرم چرا که این بسیار عاقلانه تر بنظر می رسد.
#عادله_زمانی
@adelehz
3
صبحها تو راه مدرسه ،این ترکیب مزه بهشت میداد. :)
@adelehz
13😢1
هیچ‌کس لیاقت اشک‌های تو را ندارد
و کسی هم که
چنین ارزشی دارد
باعث اشک ریختن تو نمی‌شود...

گابریل گارسیا مارکز

@adelehz
در هواى او اى دل، شد تو را همين حاصل..
مثل چشم باريدن ، مثل شانه لرزيدن

قيصر امين پور
@adelehz
2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
خداوندا باری که فراتر از تحمل من است بر دوش من قرار نده ...
@adelehz
4😢3
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
فنجان عتیقه

کلام:عادله زمانی
صدا:سمیرا بهرامی

@adelehz
8
نه آدم جنجال هستم نه آدم درک نکردن
می مانم،تحمل میکنم ،گذشت میکنم و عشق می ورزم .
می مانم نادیده میگیریم و لبخند می زنم .
اما، اگر رفتم.
بر نمی گردم
آدم هر لحظه رفتن نیستم اما آدم برنگشتن هستم.

#عادله_زمانی

@adelehz
😢7👎3
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
صدا کن مرا ..
کلام:عادله زمانی
صدا: نفیس ترین نفیس
@adelehz
6😢2👎1
اول موزیک را باز کنید و سپس متن زیر را همزمان با گوش دادن موسیقی، مطالعه بفرمایید

👇👇👇


در خاطرات اسدالله ملک، نوازنده‌ی ماهر ویلون، خواندم که می‌گفت: من در اتاقم هر روز تمرین ویلون می‌کردم.
بعد از مدتی دیدم دختر جوانی در اتاقش از خانه‌ی خودشون که روبروی اتاق کار من بود نشسته و معلومه که داره به صدای ساز من گوش میده؛ و روزهای بعد هم آن دختر جوان همان جا می‌نشست و من هم تمرین می‌کردم.
طولی نکشید که دلباخته‌اش شدم! و مشتاق‌تر و دلباخته پرشورتر از قبل تمرین می‌کردم و گاهی لبخند رضایتش را حس می‌کردم.

"عاشق شده‌ای، ای دل سودات مبارک باد" ...
بعد از مدتی یک‌ روز دیدم دختر نیامد. دلم سخت گرفت، روز بعد هم پیداش نشد و روز بعد هم، دیگه انگار آب شده بود رفته بود تو زمین! ملک در ادامه میگه: دیگه طاقت نیاوردم پاشدم رفتم درب خونه‌شون رو زدم یکی اومد بیرون من سراغ اون دختر رو گرفتم و ماجرا رو براش تعریف کردم. اون شخص گفت پس شما نوازنده‌ی اون آهنگ‌هایی هستین که لیلی رو از خود بی‌خود کرده بود آره؟
من گفتم لیلی؟ پاسخ داد آره لیلی بود و مرتب تعریف شما را می‌کرد! گفتم خب لیلی کجا رفته؟ و اون آهی کشید و پاسخ داد: لیلی فوت کرد!!!!!

من پرسیدم چرا... پاسخ داد: لیلی بیمار بود و از هر دو پا فلج! اسدالله ملک میگه خشکم زد. همه‌ی بدنم مثل یه تیکه یخ شد! لیلی . . . لیلی من . . . یعنی او فلج و بیمار بوده . . . ؟ میگه با پاهایی لرزان کشان کشان خودم رو به خونه رسوندم و عقده‌ام ترکید!!! گریه برای لیلی‌ام . . . گریه‌ی لیلی. ملک از خود بی‌خود میشه.
تمام وجودش پر از عشق لیلی‌ای، که دیگر نیست ... در این عالم نیروی درونش به جنبش در میاد و آرشه‌اش روی سیم‌های آماده‌ی ویلون میشینه، و شاهکاری توامان، با گریه‌هایش برای لیلی‌اش، خلق میشه. قصه‌ی لیلی تموم شد ولی شاهکاری خلق شد که اسدالله ملک اسمش را گذاشت *گریه‌ی لیلی*

گوش کنید و لذت ببرید. واقعا که عشق چه‌ها که نمی‌کند. بالاخص وقتی با هنر ترکیب بشه. دیوانه کننده است.


#شما_فرستادین
@adelehz
11😢11