"زنی که‌گم کردم "
4.43K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
بر ایوان کسری حکیمی نگاشت
کزین کاخ باید گذشت و گذاشت ...

@adelehz
6
من بلد نیستم دوست دار کسی باشم که به جای اولویت مرا به عنوان گزینه انتخاب می
کند من برای عشق و دوست داشتن حرمت قائلم اسمش را بگذارید خودپسندی ...
ولی من این خودپسندی خودم را بر دوست داشتن های توخالی و عشق های ساختگی ارجح می‌ دارم .

من برای خودم لاک میخرم ،هر چند مدت یکبار به کافه میروم و خودم را به یک موهیتو یا یک شکلات داغ در کنار یک موسیقی جانانه مهمان میکنم .
پیاده روی میکنم و به خودم بستنی مورد علاقه ام را جایزه می‌دهم برای خودم میز شام مجللی تدارک میبینم گاهی مینویسم و در لابلای نوشته هایم شعرهای شهریار را زمزمه میکنم ....


در انتظار کسی نیستم که بیاید و دلیل حال خوبم باشد چون به نظرم نباید حال خوبت را نبایدبه دیگران گره بزنی .
وقتی کسی را دوست داری و از دوست داشتنش اطمینانی نداری احساس میکنم به خودت بی حرمتی کرده ای .تا خودت را باور نداشته باشی برای خودت بهترین ها را در نظر نگیری هیچ کس اعتنایی به بودن یا نبودنت نمی کند .


مریم رئیسی
@adelehz
7
#نارنجی

خیلی نارنجی :)
@adelehz
13
داشتم بین کتاب‌هایم دنبال یک پاکت نامه میگشتم تا کارت پستالی را درونش جا به جا کنم .پاکت را پیدا کردم و بین دستانم نگاه داشته بودم که ناگهان ...
ناگهان از خودم پرسیدم:دختر !
چرا تا بحال هیچوقت پستچی برای تو یک نامه ی خوشحال کننده نیاورده ست ؟؟؟
راستش یکه خوردم و نشستم روی مبل کنار کتابخانه، همانطور که داشتم با پاکت بازی میکردم در کمتر از چندثانیه بشدت احساس خلا کردم درحالی که به‌ پاکت نامه با حسرت نگاه میکردم و بفکر فرو رفته بودم.
مادرم می‌گوید تو نباید بخاطرش ناراحت باشی چون نسل شما نسل نامه نیست.
شما نسل نوشته های دیجیتالید که بیشتر خوشحالی های تان را لابلای صفحات موبایل و لپ تاپ پیدا کردید .

ولی راستش را بخواهید من نمی‌توانم خودم را قانع کنم .
من دلم نامه میخواهد، نامه ی واقعی، کاغذ واقعی، پاکت سفید آبی قرمز با تمبر و مهر اداره ی پست که یک پستچی واقعی ترجیحا با دوچرخه بیاوردش دم در خانه و من در حالی که یک تکه پارچه بعنوان روسری می اندازم روی سرم بدوم و آن را تحویل بگیرم .

اصلا دلم می‌خواهد پشت در بایستم و بگویم کیه ؟!
و پستچی بگوید خانم زمانی، نامه دارید !

و آن وقت ،هنوز به اتاق نرسیده وسط حیاط پاکت را باز کنم و خط به خطش را با ولع بخوانم.
یعنی یکی، یک جای دنیا که هرچه دورتر باشد بهتر ست به من فکر کرده است و برایم نوشته و بدست کسی سپرده تا برایم بیاورد .
راستی چنین چیزی خوشبختی نیست ؟
من دلم نامه ای از راه دور ميخواهد که واقعی باشد و با خودش خوشحالی واقعی بیاورد .
راستی پستچی و قاصد خبرهای خوب و نامه های واقعی چرا به من، چرا به ما نمی رسد ؟

#عادله_زمانی
@adelehz
18😢1
من که روزنامه نویس نبودم .صفحه نیازمندی ها هم که دست من نبود چه شد و چگونه شد که یک روز به خودم آمدم و دیدم بیشترین نیازمندیها را در دل و روحم ردیف کردم!؟
به یک حال خوش جهت آرامش نیازمندیم.
به یک خبر خوش بعد از مدتها انتظار نیازمندیم.
به یک خنده ی از ته دل بدون توقف تا لحظه ای که اشکت در بیاید نیازمندیم.
به یک شوق بچگانه از دیدن یک دسته بادکنک قرمز در دل آسمان نیازمندیم.
به چیزهایی نیازمندیم که در هیچ دکانی فروخته نمیشود یا بقول قدیمی تر ها در قوطی هیچ عطاری یافت نمیشود..
یعنی میخواهم بگویم زندگی همین موضوعات کوچک و بظاهر غیرمهمی ست که گاهی بی توجه از کنارشان میگذریم اما همین کوچکهای غیرمهم قادرند آن چنان شوقی را در ما روشن کنند که کمتر کسی و چیزی قادرست به برافروختن شان...
زندگی مفهوم کوچک ساده اما واقعی خوشحالی های ارزان و دم دستی ست..
همین..

#عادله_زمانی
@adelehz
10
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
هوا سرده لطفا حواستون به کاپوت و این کوچولوها باشه
@adelehz
8😢1
24😢1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
فرزندم
امیدوارم
دیر نشود
روزی که باید بفهمی
دوست داشتن کسی که دوستت دارد بر هرچیز این دنیا ارجح تر است .
و این را هم که
آنکه دوستت دارد تا ابد پیش تو باقی نمی ماند.
#عادله_زمانی
@adelehz
16😢6
اون روز وقتی داشتم می رفتم خونه متوجه شدم جواب《دوست دارم》باس رو ندادم.
اون موقع هنوز می شد تا خونه پیاده بری و نترسی سربازا جلوت رو بگیرن ؛که حکومت نظامی شده باشه یا دستگیر شی .این اولین باری بود که به من گفت دوست دارم و من یادم رفت بگم منم دوست دارم.باید می گفتم.
اگه میدونستم چه اتفاقایی قراره بیفته و عشق و جنگ یعنی چی ،حتما می گفتم .تقصیرِ من بود...

مونیکا هسی

@adelehz
😢86
آن‌ها که اهل ِصُلحند بُردند زندگی را!
وین ناکسان بمانند در جنگِ زندگانی!!!
مولانای جانم

پ.ن تاثیر ۴ سال جنگ بر روی یک نفر
@adelehz
11😢7
بعضی مردها بوی عشق می دهند.
رفتارشان با معشوقشان نخ به نخ عشق ست .
پولدار و سرشناس و خوش تیپ ترین مرد دنیا نیستند.ولی عاشقند .
نگرانند،نگران دلخوشی های زنانه ی دخترکی هستند که به آنها امید بسته ست .
میدانند غر زدن هایش از دلتنگی ست و وقتی نمیتواند بغض هایش را بشکند .شروع میکند به غر زدن
از سکوتش می ترسند به خاطر همین گلایه هایش را با لبخند می شنوند.
صبورند هرچه بشود اهل رها کردن دست معشوق نیستند .
حمایت گرند،هرچه شود هرکه با تو نسازد دلت به حمایت آنها خوش ست .
این ها،این مردان معمولی عاشق همان کسانی هستند که جهان زنانه را زیباتر میکنند.
جهان زنانه نه مرد ثروتمند میخواهد نه مرد قدرتمند نه خوش قیافه ترین مرد را می طلبد
جهان زنانه حامی ترین،صبورترین ،مهربان ترین و عاشق ترین مرد را میخواهد..
#عادله_زمانی
@adelehz
24
بی عنایاتِ خُدا هیچیم هیچ

مولانای جان


@adelehz
19
ما زنها رسم خوبی داریم، وقتی سختی‌ها می‌رسند شروع می‌کنیم به کوتاه کردن ناخن‌ها، موها، حرف‌ها، رابطه‌ها...

آيدا كارپه ديم

شب خوش
@adelehz
19
من اینجا هستم ❤️
برای استفاده از نوشته های عادله زمانی
در اینستاگرام ما را فالوو کنید .

http://Instagram.com/adeleh.z7
توی تاریکی کنار نور شمع نشستی یهو یه همچین پیامی بی مقدمه از دوستت میگیری.
میخوام بگم دنیا هنوز خیلی قشنگه ❤️
همچین آدمی میتونه یه تنه به قشنگ شدن دنیا کمک کنه ❤️

@adelehz
19
به جز خدا چیزیکه برای همیشه باقی بماند، وجود ندارد، دلم میخواست چیزهای بیشتری برای جاوید ماندن وجود داشت اما اینچنین نیست .
تلاش برای زندگی کار بیهوده ای نیست .اما لذت نبردن از آنچه در دست داری و بی توجهی به امروز برای بدست آوردن فردا کار بی فایده ای ست .
من می‌خواهم از زندگی لذت ببرم چرا که این بسیار عاقلانه تر بنظر می رسد.
#عادله_زمانی
@adelehz
3