"زنی که‌گم کردم "
4.45K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
گمان می‌کنم هر لحظه باید به زبان آورم تا بدانی و بدانم که
"من بتو سخت نیازمندم خدایا"
حتی اگر نتوانم تورا ببینم .
#عادله_زمانی

@adelehz
اینم ببینید قلب تون رقیق بشه❤️
یعنی میخوام بگم همه چیز به قلب برمیگرده
قدر عزیزان تون و بدونید
مهم عشق شون بشماست فقط همین
@adelehz
3
«‏لراحة قلبك لاتراقب شيئاً لم يعد لك»
برای راحتی و آرامش قلبت، چیزی که دیگه مال تو نیست رو دنبال نکن...

شب زیبا ❤️

@adelehz
و خورشید از گوشه سمت راست صورتت
وقتی چشم می گشایی
طلوع میکند.
قرن هاست خورشید طلوع میکند
اما من تازه فهمیدم که خورشید در جهان من وقتی به اشراق برمیگردد
که تو چشم بگشایی
خورشید من
#عادله_زمانی
@adelehz
توصیه‌ام به همه آن‌هایی که بعد از دورافتادن از کسی که به جان دوستش داشتند و تمام‌شدن لحظه‌های مشترک‌شان، هر روز و مدام در پی دیدن شبکه‌های اجتماعی و خبرگرفتن از حالات و احوال او (خودمان را گول نزنیم؛ حتی سراغش را می‌گیریم تا ببینیم آدمِ تازه‌ای به زندگی‌اش راه پیدا کرده) هیچ‌چیز نیست؛ جز این بیت از جناب سعدی:
خبرت خراب‌تر کرد جراحت جدایی
چو خیال آب روشن که به تشنگان نمایی

در خبر گرفتن هیچ‌چیز نیست جز زخم‌بازکردن جراحت یا به‌تعبیر شاعر، خراب‌ترشدن جراحت جدایی! پس بیخیال!

فاطمه بهروزفخر
@adelehz
3
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
دوستت دارم
نه شبیه عاشقان شوریده ی شعرهای کلاسیک فارسی
نه شبیه عشق های دو روزه ی کافه گردی های نوجوانان امروزی
دوستت دارم
مثل خودم
به سبک و‌سیاق خودم
چون هرکس باید سبک خودش را در عاشقی داشته باشد .چون عشق هیچکس شبیه کس دیگری نیست .
من تورا اینگونه دوست دارم
آرام و بی حاشیه اما همیشگی
#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
یکم قشنگی های عکاسی و ببینید
@adelehz
چای دم کن دلبر ، خستم از تلخی قهوه ها...
#چای_تایم

@adelehz
2
آدم ها مشغولِ
زیاد‌ کردنِ
فالورهایشان بودند
که ما دلمان به هم خوش شد
عشق چه می‌دانستند چیست
آدم هایی که دنبالِ
شاخ می‌گشتند
آدم هایی که هرچه
لب هایشان بزرگتر میشد
دوستت دارم گفتن‌هایشان
کمتر و کمتر! میدانی؟!
گاهی فکر می‌کنم
شاید خدا ما را برای
قرن‌ها پیش آفریده بود
و یادش رفته ما را پرت کند
روی زمین تا زندگی کنیم!
کسی چه می‌داند؟
شاید هم سال ها پیش،
یکبار عاشقِ هم شده باشیم،
وخانه‌ی‌مان هنوز
تهِ یکی از همین
کوچه های بن بستِ قدیمیِ شهر
دارد خاک میخورد
هرچه هستیم
شک ندارم برای حالا نیستیم
مسلم علادی

@adelehz
دعای بی‌کسان را میخرد آخر خدا یک شب

محمد سهرابی

شب زیبا ❤️
@adelehz
😢2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
در این روزگار، که ما بیش از هر چیز به امید و ایمان احتیاج داریم، مگذار ناامیدی، روزنی به اندازه ی سر سوزنی در قلبت پیدا کند و از آنجا هجوم بیاورد.

امید را برای روزهای بد، ساخته‌اند؛ چراغ را برای تاریکی.
انسان اگر با مشقّت و درد و مصیبت روبرو نمیشد، نه به چیزی ایمان می‌آورد، نه به آینده‌ای دل می‌بست، و نه از امید، سلاحی می‌ساخت به پایداری کوه.

نادر ابراهیمی
@adelehz
1
گذشته
معین
اولین بار که این آهنگ رو شنیدم دختر بچه ی بازیگوشی بودم، سرم بسمت هر آهنگ زیبایی که می‌شنیدم بر میگشتم .
البته این آهنگ فرق داشت .
این آهنگ مرا می برد به آن خانه ی ویلایی بزرگ در خیابان کوهسنگی مشهد،عطر گل مریم و بوی اسپند آمیخته در هم ،نور ملایم صبحگاهی بر تن درخت گردوی وسط حیاط
به سالهای هشت سالگی و بیخیالی مطلق
خانه ای که بعدها به برج تبدیل شد،دختری که بزرگ شد و عطر مریمی که دوباره با بوی اسپند آمیخته نشد.
راستش گذشته واقعا برنمی‌گردد..
#عادله_زمانی
@adelehz