"زنی که‌گم کردم "
4.46K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
هربار خواستم فراموش کنم دوستت دارم .
چیزی مانع شد
نوشته ای، عطری ، یک خط شعر
حتی مردی غریبه که در خیابان شبیه تو لباس پوشیده بود.
هربار خواستم بیاد نیاورم که چقدر دلم برایت تنگ شده است .چیزی رخ داد که مانع شد .
شب باران بارید .خواننده ای انگار با بغض آواز خواند.حتی پرنده ی کوچکی آن شب مرد..
همه چیز دست در دست هم دادند تا زیر گریه بزنم و از اعماق قلب اشک بریزم و نتوانم قبول کنم که دلم برایت تنگ نشده است‌.
این راز عجیب و بی رحمی ست اما جهان در لحظه ای که میخواهی کسی را دوست نداری بیکار نمی نشیند و با تمام قوت اورا بیادت می آورد.
تا بدانی عشق گاهی زخمی میشود که تا همیشه نمی توانی از آن رها شوی.
#عادله_زمانی
@adelehz
نجات نوزاد رها شده توسط یک سگ

مردم محلی میگویند که شخصی نوزاد دختر تازه متولد شده خود را شبانه و برهنه در حالی که هنوز بندناف داشته در مزرعه ای رها کرده که بمیرد اما یک سگ، نوزاد رها شده را در آغوش گرم خودش گرفته و کنار توله های خودش نگه داشته
علت زنده ماندن نوزاد در سرمای شب گرمای بدن سگ و توله هایش بوده ست 😢
@adelehz
2
و چه زیباست
خنده بر صبح زدن
بنشين...
چای امروز،تو مهمان من باش


صبح جمعه بخیر❤️

@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
برایم بنویس آنقدر که دفترت پر شود
و از من بخوان آنقدر که گوشهایت پر شود .
برایم بنویس
تا بشناسم تورا
تویی که لبخندت آشناست اما خودت گاهی غریبه می‌شوی .

محبوب فراموش کار من !
دو چیز را هرگز فراموش نکن
نفس کشیدن و نامه برایم نگاشتن
#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
1
Tabib ~ Music-Fa.Com
Ali Akbar Ghelich ~ Music-Fa.Com
@adelehz
طبیب های هر دو عالم به عاشق ها بدهکارن
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
@adelehz
کلام:عادله زمانی
صدا: مهدی محمدی
.
دوستم تعریف می‌کرد که از همه جا بریده بوده، می‌گفت می‌خواسته خودش را بکشد و تمامش کند. خلاص!
می‌گفت اوج غم و ناامیدی بودم که یکی از دوستانم زنگ زد تا یک سوال آشپزی بپرسد. می‌گفت جوابش را دادم و بعد هم درباره حال و روز خودم گفتم و اینکه "بالاخره خودم را می‌کشم!"
می‌گفت دوستش سرخوش و بی‌هوا گفته: "اگه تو خودتو بکشی من سوال آشپزی‌مو از کی بپرسم؟!"
بعد هم هول‌هول تلفن را قطع کرده بوده‌.

دوستم می‌گفت حسابی بهم برخورد؛ یعنی نگران بود و نبودِ من نیست؟ یعنی جان من برایش مهم نیست؟ یعنی از کل حیات و مماتِ من، همین سوال که رُب را کِی بزند و خمیر را چقدر ورز بدهد دغدغه‌اش بود؟

شب، همین دوستِ ناشی در آشپزی، درست وقت شام، درست لحظه‌ای که مهمان‌ها توی خانه‌اش، دور میز شام نشسته بودند تا دست‌به‌کار خوردن شوند پنهانی زنگ زده بوده و با ذوق پچ‌پچ کرده که غذا عالی شده و "دمت گرم!"

دوستم می‌گفت یک لحظه به خودم آمدم و دیدم "من به درد می‌خورم‌ها!"
می‌گفت حس کرده از پشت تلفن، عطر ته‌چین را و زمزمه‌ی نشاط‌آور مهمان‌ها را از خوردن چنین غذایی می‌شنود.
بعد همه اینها دست‌به‌دست هم داده که او بخواهد که بماند، باعث شده که او بداند برای یکی مفید است، باعث پچ‌پچه‌ی شوق‌آور یکی‌ست، که دلیل آن است که جمعی دور هم غذایی را لذیذتر تجربه کنند...

این‌روزها حجله‌ی جوان ناکامی به نام "امید" را گذاشته‌ایم سر کوچه‌ها و اعلامیه‌اش را کوبیده‌ایم سینه‌ی دیوار...
که البته حق هم داریم. من هم موافقم که "امید واهی" لبخند احمقانه‌ایست که با نخی قرمز روی لبهای عروسکی پارچه‌ای دوخته شده و به کوچکترین تلنگری می‌شکافد.
اما می‌خواهم بگویم اگر فقط برای یکی مهم‌اید، مفیدید، اگر فقط یک نفر به شما وابسته است حتی قدِ دستور پخت آشپزی و رونق دادن به میز غذا، بمانید و بجنگید.
ارزشش را دارد.

سودابه فرضی پور
@adelehz
2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
یعنی میخوام بهتون بگم عشق دادن به هر موجودی قشنگه❤️🦊

#نارنجی
@adelehz
1
«هیچکس قرار نیست
از تاریکی نجاتت بده
خودت برای خودت نور باش

صبح بخیر❤️

@adelehz
سیاهی رفت
سر به آسمانِ آبی ستودیم
در خورِ آسمان‌ها شدیم . .🕊


صبحتون بهشت

@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
من تورا از آهنگ هایی که برایم فرستادی شناختم .
وقتی خواننده می‌خواند:" تو مثل دارویی برام "
من باور کردم که تو می‌گویی و خواننده فقط یک وسیله ست .
محبوب خسته ام؛
من به صدایت عادت کرده ام وقتی صدایم می زنی و خودت میدانی ترک عادت موجب مرض ست !
پس همیشه صدایم بزن
که بقول آن عاشقهای قدیمی تر:
صدای تو خوب ست.
#عادله_زمانی

@adelehz
«ما فاتَكَ لم يُخلق لكَ
وما خُلِقَ لكَ لن يفوتكَ!»
آنچه را از دست دادی برای تو آفریده نشده و آنچه برای تو آفریده شده است را هرگز از دست نخواهی داد.
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
خسته ام .
باید این بار سنگین را شبها بر زمین بگذارم و بنشینم .
بعد بروم خدا را با تمام عظمتش در آغوش بگیرم و چشمانم را ببندم .
آن وقت عطرش را که بنظرم چیزی شبیه ترکیبی از بوی مریم ویاس وحشی در باغی باران زده باشد، سخت نفس بکشم .
این بار برای شانه های نحیفم سنگین است من چرا فراموش کرده ام که نمی‌توانم تنهایی و بدون او به جنگ زندگی بروم؟
آه ، حالا وقتش ست که بدانم به آغوشش سخت نیازمندم.
چه خوب که آغوش خدا همیشه برای بندگانش جا دارد.
#عادله_زمانی

کلیپ زیبا، هنر آقای علی ترکمان
دعوتیم به یک دقیقه آرامش مطلق❤️
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
قبل از خواب به اشپزخانه رفتم تا یک لیوان آب بخورم .
نعنا خشک هایی که پدرم تازه خریده روی میز بود .
نعناهای خشک را با دستانم پودر کردم و درحالی که دستانم عطر نعنای خشک امسالی را به خودش گرفته بود به تخت خواب برگشتم .
تا بحال با عطر های این چنینی عشق بازی کرده ای که بفهمی جهان همین چند عطر دم دستی و حس خوب و ارزان قیمت زندگی ست ؟؟؟

از کنار عطر های ارزان و دم دستی زندگی سر به هوا عبور نکن ...

#عادله_زمانی

شب بخیر ❤️
@adelehz
1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
صبح ما خیر است ای یاران ز پیغام شما
جان مامست است دائم از می جام شما
کام ما هر صبح شیرین گردد از پیغامتان
چون عسل شیرین کند یزدان ما کام شما

اقبال
@adelehz
یکروز از خواب بیدار می شوی ؛نگاهی به تقویم می اندازی ؛نگاهی به ساعتت و نگاهی به خودِ خودت در آینه و می بینی هیچ چیز و هیچ کس جز خودت حیف نیست !

یک روز از خواب بیدار می شوی و به کسی که دوستت دارد بدون دلهره و قاطعانه میگویی: صبح بخیر عزیزم وقت کم است لطفا مرا بیشتر دوست بدار !

یک روز یکی از همین روزها وقتی از خواب بیدار می شوی متوجه می شوی بدترین بدهکاری بدهکاری به قلب مهربان خودت هست

و هیچ چیز و هیچکس جز خودت حیف نیست !


نسرین بهجتی
@adelehz