"زنی که‌گم کردم "
4.46K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
ساده لوحی ؛
در خانواده ما موروثی است !
پدر تار می زد ،
و می گفت :
جهان به آواز زنده است ...

برادرم برای جنگ نامه می نوشت :
" تمامش کنید ابله ها !!!
مگر نمی بینید انسان ها کشته می شوند ؟ "

و من فکر می کنم ،
خاور میانه را شعر نجات می دهد ...

ناهید عرجونی
@adelehz
غم خوردنِ این جهان فانی هوس است
از هستی ما به نیستی یک‌نفس است
نیکویی کن اگر تو را دسترس است
کاین عالم، یادگارِ بسیار کس است.

سنایی


صبح بخیر ❤️
@adelehz
ما در تاریکی بیشتر همدیگر را تماشا می کردیم تا در روشنایی روز. من همیشه هوای گرگ و میش را دوست دارم.

فقط در این لحظه هاست که احساس می کنم می خواهد اتفاق مهمی روی دهد. در گرگ و میش همه چیز زیبا جلوه می کند.

خیابان ها، میادین و عابرین. من حتا در این لحظه احساس جوانی و خوش تیپی می کنم و همیشه دوست دارم که به آینه نگاه کنم و از خیابان ها که رد می شوم در ویترین ها خودم را تماشا کنم و دست به صورتم که می زنم، چین و چروکی در پیشانی و صورتم نمی بینم.."

📙تنهایی پر هیاهو
✍🏻 بهومیل هرابال

@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
من احساس میکنم ما بیش از گفتن نیاز داریم تا شنیده شویم‌.
درواقع گاهی وقت ها هیچ چیز لازم نیست فقط لازم ست که دو فنجان چای ریخت و نشست. یکی زبان شود و یکی گوش یکی بگوید و یکی بشنود.
راستی چقدر جای گوش ها در دنیای زبان ها خالی ست ..
#عادله_زمانی
@adelehz
صورتم را به شانه اش گذاشتم و گفتم: دوست دارم ماه من و تو همیشه پشت ابر بماند و هیچکس از عشق ما باخبر نشود.
آدم ها حسودند
زمان بخیل است
و دنیا عاشق کش است.

عباس معروفی
@adelehz
😢1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
یکی از خاطرات مون و بازخوانی کردند❤️
@adelehz
"زنی که‌گم کردم "
یکی از خاطرات مون و بازخوانی کردند❤️ @adelehz
دهه ی هشتاد اوایل دوره ی خوب نوجوانی هم نسل های من ست ...دختر مدرسه ای های خوشحالی که با ورود به راهنمایی و ترک دبستان حسابی توهم بزرگ شدن داشتند...
دختر مدرسه ای های خوشحالی که زندگی برایشان نقره ای بود و عشق بله عشق
خیال جنون امیز و زیبایی بود که یحتمل یک روز دامنشان را می گرفت...
ان دهه موسیقی پاپ از خواننده های داخلی کم کم در حال جان گرفتن بود و یکی از آن خوش نواهای عاشقانه ی ما همین گروه آریان بود ...با چه آب و تابی در موردشان در مدرسه حرف میزدیم خدا میداند...
از ویلون نواز خوش تیپشان تا دخترانی که گیتار میزدنند و ما دختر مدرسه ای های خوشحالی که با چشمان گشاد شده و دستان زیر چانه با تحسین به سی دی هایشان خیره میشدیم و اهنگهایشان را در راه های مدرسه در زنگهای تفریح زیر لب زمزمه میکردیم...
ما نسل خوشحالی بودیم لذتهای کوچک و قشنگی داشتیم امشب این آهنگ را دوباره شنیدم و آن دخترک خوشحال و بیخیال دیروز که شیطنت از سر و گوشش می بارید در برابرم دوباره حاضر شد هنوز میخندید و درحالی که کتونی اش را پوشیده و کوله اش را انداخته بود می رفت تا در راه مدرسه بخواند ...
گل آفتاب گردون هر روز به انتظاره دیدن یاره
اما خورشید و پوشونده ابری که تاریک و تاره..

#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
بابا لنگ دراز عزیز
کاش می شد یک بار از نزدیک
ببینمت وبه چشمهایت زل بزنم.
آخرمیدانی هیچ چیز مثل چشمها
نمیتواند حال واقعی آدمها را لوبدهد.
حتی هزاران نامه...
راستی حال چشمانت چطور ست بابا لنگ دراز خوب قصه هایم؟
#عادله_زمانی
@adelehz
2😢1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
من نمیدانستم اما تو باید به من میگفتی
این را هر آدمی به دیگری باید بگوید
که جهان با مدارا زنده است .
مدارا با خود،مدارا با دیگری مدارا با جهان
جهان با پذیرفتن و شادی را منتشر کردن زنده است .
و این چیزی ست که تمام ما فرزندان آدم باید یک به یک در گوش هم بگوییم .
#عادله_زمانی

#نارنجی
@adelehz
1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
تو خیال میکنی که او همیشه پیر بوده ست ؟
نه به چشمانش بنگر
مطمئنم روزی عاشقی را کوچه به کوچه پشت سرش میگردانده ست .

#عادله_زمانی

@adelehz
2
تو محل بهش می گفتیم چوپان دروغگو...
چوپان نبود ولی تا دلتون بخواد دروغگو بود. می رفت امام زاده صالح و می گفت رفتیم شمال... بعد از دریا می گفت. از آب تنی کردن... از پیچ های جاده و داد و زدن تو تونل ... وقتی همه تو محل دوچرخه بازی می کردیم به دیوار تکیه می داد و می گفت منم دوچرخه دارم ولی فقط تو حیاط بازی می کنم. وقتی می گفتیم بیار بیرون می گفت نه نمیشه. حتی وقتی یه بار دوچرخه م رو بهش دادم تا سوارشه همون لحظه افتاد. اینجوری معلوم شد که بازم‌ دروغ گفته. تو امتحان های مدرسه ده می گرفت می گفت هیجده شدم. نتایج کنکور که اومد گفت پزشکی سراسری قبول شدم ولی چون از خون می ترسم نرفتم ! برای همین رفت سربازی...
خیلی سال بود که ما به دروغ گفتناش عادت کرده بودیم برای همین حرفاش رو جدی نمی گرفتیم. یه مدت ازش بی خبر بودم تا اینکه یه روز وقتی از در دانشگاه اومدم بیرون دیدمش... گفتم تو کجا اینجا کجا ... گفت یکی که خیلی دوسش دارم اینجا درس می خونه. گفتم اون چی؟ اونم می خوادت؟ گفت آره بابا خیلی... ولی اینم یه دروغ دیگه بود. چون اون دختر از کنارش رد شد و حتی بهش نگاه هم نکرد.‌
از اون روز زمان زیادی گذشته و حالا حس می کنم بعضی از حرفا واقعا دروغ نیستن. چون هر آدمی یه دنیا تو ذهنش داره که اتفاقاتش دقیقا همونی هست که دلش می خواد. یه دنیا فقط مخصوص خودش... اونم حتما یه دنیا برای خودش داشته. یه دنیای قشنگ که تو کودکی شمال رفته و دوچرخه سواری کرده... پزشک بوده و با کسی که خیلی دوست داشته زندگی می کرده... شاید اون هیچ وقت دروغگو نبوده... فقط تو دنیای اشتباهی زندگی می کرده.
درست مثل خیلی از ما که داریم تو دنیای اشتباهی زندگی می کنیم !!!

حسین حائریان

@adelehz
داستان روباه و زاغ واقعی در برف
عکس از محیط بان حدادی پارک ملی گلستان

@adelehz
2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
من قصد داشتم او این را بداند که به خاطر هیچ چیز از او ناراحت نیستم.
این گمان محالی بود .
خیلی ها می پرسیدند چطور ممکن است نتوانی به خاطر کارهای بد کسی از او متنفر باشی؟
و من در جواب می گفتم براستی زندگی آنقدر طولانی نیست که بخواهم آن را به تنفر از بقیه بگذرانم .
میخواهم این احساسات بد را در آب روان بریزم و اجازه دهم از من دور شود.
من برای زندگی در جهان به عشق بیشتر نیازمندم.
#عادله_زمانی
🎥پریسا جان راغیان
هتل گارزا بلانکا،مکزیک
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
دو قدم مانده که پاییز به یغما برود
این همه رنگ ِ قشنگ از کف ِ دنیا برود
هرکه معشوقه برانگیخت گوارایش باد......
دل ِ تنها به چه شوقی پی ِ یلدا برود؟ 
گله هارابگذار!
ناله هارابس كن!
روزگارگوش ندارد كه تو هی شِكوه كنی!..
فریدون مشیری

صبح روز پاییزی تون به خیر ❤️


@adelehz