"زنی که‌گم کردم "
4.43K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
کم حوصِله ام مثلِ گُـلی اوّلِ پاییز

علیرضا بدیع

@adelehz
فکر می کنم که خدا سه چیز را با ذوق بیشتری آفریده:
زن، هنر و عشق،
اما در عجب که تو را با چه شور و حالی آفریده، زنِ هنرمندِ عاشق! 

✍🏻روزبه معین
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
دو چیز با تو فراموشم نخواهد شد
حرفهایی که با تو زدم
و چای هایی که با تو نوشیدم .
#عادله_زمانی

@adelehz
‏«دفن اسرار» یکی از آداب جدایی‌ست.
‏به احترام عشق، دوستی یا حتی بخاطر یک لحظهٔ محبت‌آمیز، باید رازهای رابطه‌ای را که تمام شده در دل دفن کرد.
‏آدم از کسی که زمانی مهرش را در دل داشته که بدگویی نمی‌کند!


@adelehz
نارنجی برفی ❤️🦊
#نارنجی

@adelehz
سلام بر زمينی
كه براى صلح آفريده شد،
و هيچ روزى
"صلح" را به خود نديد!


شب زیبا🥀🕯
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
وقتی کسی را دوست داری باید واقعی باشد
اینطوری که تو مطمئن شوی اگر قرار باشد جهان‌تمام شود تو میتوانی کنارش در یک جزیره ی متروک سالها زندگی کنی .
پیدا نمودن چنین کامل کننده ی وجودی، کار آسانی نیست ولی اگر پیدا شود و پیدا شوی برایش دیگر بعید می دانم هیچ طوفانی بتواند جدایتان کند.
#عادله_زمانی
@adelehz
ساده و بی تکلف
صبحت بخیر خورشید ❤️

@adelehz
قلب هیچ آدمی از بدو تولد یکپارچه نيست؛ یک کل واحد نیست.
همان آنِ به‌دنیا آمدن، نه! حتی قبل‌ترش، همان دمِ شکل‌گرفتن دل، آدم اتاق‌خوبه‌ی قلب را، همان که بزرگ است و آفتابگیر، می‌زند به نام یک‌ نفر: مادر.
و این مستاجر تا ابد ساکن این اتاق می‌ماند، رفت‌وروبش می‌کند، غبارش را می‌گیرد، جلایش می‌دهد.
پس هر وقت دیدی خانه‌ی دلت سوت‌وکور است مادرت را نوازش کن، قربان‌صدقه‌اش برو، بعد صدای دارام‌دیریمِ موسیقی، میپیچد توی قلبت، خانه‌ی دلت جان می‌گیرد، زنده می‌شوی.
می‌توانی بزنی به دلِ دریای زندگی، بی‌هول‌وواهمه.

اگر نبود؟ اگر دستی نبود برای بوسیدن و مویی نبود برای بوییدن؟
باکی نیست. کافی‌ست شبی خوابش را ببینی... صبح، بیدار که می‌شوی گرمای دستی حس میکنی روی سرت، صدای لالایی‌ای می‌پیچد توی اتاق بزرگه‌ی دلت و بوی عطری لول می‌زند توی سرت.

مادرها در هرحالی مادرانگی می‌کنند؛ حتی اگر نباشند، حتی اگر دستشان بسته باشد و راهشان دور، راهش را پیدا می‌کنند.

سودابه فرضی پور

@adelehz
Live stream finished (1 hour)
هدف از زندگی فقط شاد بودن نیست،
بلکه مفید بودن، شرافتمند بودن،
دلسوز و غمخوار بودن است.
تفاوت دارد كه فقط زندگی کرده ای
یا خیلی خوب زندگی کرده ای...

رالف امرسون

صبح بخیر ❤️

@adelehz
زمان بندی دنیا به دست شما نیست!
چند بار در زندگی پیش آمده که برای کار خاصی برنامه ریزی کردم ، و تقریبا مطمئن بودم که کار مورد نظرم را در زمان مدنظر به انجام می رسانم و ناگهان!!
ناگهان چیزی اتفاق افتاده که مسیرم را صد و هشتاد درجه تغییر داده است .
هربار با این موضوع روبرو می شوم نه البته دفعات کم هم نیست قاطع تر از خودم سوال میکنم که آیا لازم ست که اینقدر برای رسیدن به استانداردهای زمانی تکاپو کنم در حالی که این زمان بندی در دستم نیست ؟

نه از تاریخ تولدمان اگاهیم‌نه زمان مرگ ،و نه حتی تاریخ دقیق اتفاقات مهمی که قرار ست بین این دو روز در تاریخ زندگی ما رخ دهد، بگذارید با هم صادق باشیم در واقع زمان بندی دنیا در دست ما نیست.
با آگاهی از چنین حقیقتی،آیا بهتر نیست دست از تعیین سقف برای زندگی برداریم ؟
واقعا فکر می‌کنید اگر بگویید من در ۲۵ سالگی ازدواج میکنم و سخت برایش بکوشید با فرض اینکه احتمال موفقیت تان هم هست ،حتما موفق خواهید شد؟
البته که نه !
بیاید دست از غصه خوردن برای نرسیدن به زمان بندی هایی که برای خود تعیین میکنیم بر داریم و شمع های تولد ۳۵ سالگی را حتی اگر به هیچ کدام از آن زمان بندی ها نرسیدم به همان خوشحالی فوت کنیم که شمع های ۱۸ سالگی را ..
و بی توجه به مقصد از مناظر جاده لذت ببریم .

#عادله_زمانی
@adelehz
@OldmuSiCK ناجی موزیک
بیکلام پیانو گل گلدون من
اگر کسی مرا دوست داشته باشد ترجیح میدهم با تمام وجودش این کار را بکند با جز جز بدن و روحش ...
اگر کسی مرا دوست داشته باشد ترجیح میدهم بخشی از امروز و فردایش باشم
دلم مسافر دو روزه ی زندگی کسی بودن را نمی خواهد. چنانکه کسی را دو روزه دوست نخواهم داشت .
بگذریم
آقای سوزن بان
در ایستگاه هنوز قطاری برای رفتن باقی مانده است ؟؟؟

#عادله_زمانی
@adelehz
1
عشق گل سرخی ست
هر گلبرگش خیالی باطل
و هر خارش حقیقتی ست .


شارل بودلر

@adelehz
هیچ‌وقت نمی‌توانی چیزی را که قرار است از دست بدهی نگه داری.
تو فقط قادر هستی چیزی را که داری، قبل از آن‌که از دستت برود، عاشقانه دوست داشته باشی ...
کیت دی کامیلو

صبح بخیر

@adelehz
و به کوتاهی آن لحظه شادی که گذشت .
غصه هم می گذرد.....

@adelehz
پاییز که تمام شود ،برگها که بریزد
زردها و نارنجی ها که تمام شود
سراغت خواهم آمد .
از اولین روز زمستان
دستانت را لای دستانم میگیرم و به انگشتان یخ زده ات ها می کنم .
بعد یک گردو که از آخرین برداشت باغ به دستم رسیده از جیبم در می آورم نصفش را می‌دهم به تو و نصفش را در دهانم میگذارم
آن وقت می نشینیم به درختان بی برگ و بار نگاه می‌کنیم و به امید بهار منتظر می مانیم .
پاییز که تمام شود
تمام زمستان را با هم منتظر بهار می نشینیم چون هر سرما را دوتایی پشت سر کردن آسان تر خواهد بود.
#عادله_زمانی
@adelehz
#نارنجی
❤️🦊❤️

@adelehz