یک شب بدون آتش و بدون ماه، در حال خوردنِ یک ظرف خرما، به جوان گفت: «زنده هستم. وقتی دارم میخورم، به چیزی جز خوردن نمیاندیشم.
اگر در حال حرکت باشم، فقط راه میروم.
اگر ناچار شوم بجنگم، آن روز نیز مانند هر روز دیگری، برای مُردن خوب است. چون نه در گذشته زندگی میکنم نه در آینده. تنها اکنون را دارم، و اکنون است که برایم جالب است.
اگر بتوانی همواره در "اکنون" بمانی، انسان شادی خواهی بود. آن وقت میفهمی در صحرا زندگی هست، که آسمان ستاره دارد، و جنگجویان میجنگند، چون این بخشی از نوع بشر است.
زندگی یک جشن است، جشنی عظیم، چون همواره در همان لحظهای است در در آن میزیایم، و فقط در همان لحظه.»
📙کیمیاگر
✍🏻 پائولو کوئلیو
@adelehz
اگر در حال حرکت باشم، فقط راه میروم.
اگر ناچار شوم بجنگم، آن روز نیز مانند هر روز دیگری، برای مُردن خوب است. چون نه در گذشته زندگی میکنم نه در آینده. تنها اکنون را دارم، و اکنون است که برایم جالب است.
اگر بتوانی همواره در "اکنون" بمانی، انسان شادی خواهی بود. آن وقت میفهمی در صحرا زندگی هست، که آسمان ستاره دارد، و جنگجویان میجنگند، چون این بخشی از نوع بشر است.
زندگی یک جشن است، جشنی عظیم، چون همواره در همان لحظهای است در در آن میزیایم، و فقط در همان لحظه.»
📙کیمیاگر
✍🏻 پائولو کوئلیو
@adelehz
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
آقای مدنی شهروند گلپایگانی بعد دوماه که از یه آهوی بی مادر نگهداری کرده حالا باید اون و زیستگاه اصلیش برگردونه
لحظه ی خداحافظی ...
خدا امثال آقای مدنی رو برای دنیا زیاد کنه .
@adelehz
لحظه ی خداحافظی ...
خدا امثال آقای مدنی رو برای دنیا زیاد کنه .
@adelehz
او استکان چایی خود را نخورد و رفت
بغض مرا به دست غزل ها سپرد و رفت
گفتم نرو بمان قسم ات می دهم ولی
تنها به روی حرف خودش پا فشرد و رفت
@adelehz
بغض مرا به دست غزل ها سپرد و رفت
گفتم نرو بمان قسم ات می دهم ولی
تنها به روی حرف خودش پا فشرد و رفت
@adelehz
🔴هشدار به واکسن نزدهها؛ خطر سویه جدید کرونا در کمین است
◽️سویهی جدیدی از ویروس کرونا با سرعت فراگیری بسیار بالاتر از سویههای قبلی از آفریقای جنوبی در حال انتشار به سایر کشورها است.
◽️سرعت انتشار سویه جدید که B.1.1.529 نام دارد به مراتب از سویههای قبلی که باعث ایجاد موجهای اول تا پنجم کرونا در ایران شدند بالاتر است.
◽️برای رسیدن به ایمنی ناشی از واکسن به بیش از یک ماه زمان نیاز است. اگر به دلیل شرایط آرام فعلی واکسن زدن را تا زمان شروع موج جدید به تعویق بیاندازیم، بدن ما زمان کافی برای رسیدن به سطح ایمنی ناشی از واکسن را نخواهد داشت.
◽️همچنین، بسیاری از افرادی که واکسن زدن خود را تا شروع موج جدید به تعویق بیاندازند احتمالا در شرایطی واکسن خواهند زد که مبتلا هستند ولی اطلاع ندارند. در این شرایط، واکسن نه تنها کمکی نمیکند، بلکه باعث تشدید بیماری خواهد شد.
◽️ضروری است از هماکنون کشور را برای مقابله با موج جدید آماده کنیم.
@adelehz
◽️سویهی جدیدی از ویروس کرونا با سرعت فراگیری بسیار بالاتر از سویههای قبلی از آفریقای جنوبی در حال انتشار به سایر کشورها است.
◽️سرعت انتشار سویه جدید که B.1.1.529 نام دارد به مراتب از سویههای قبلی که باعث ایجاد موجهای اول تا پنجم کرونا در ایران شدند بالاتر است.
◽️برای رسیدن به ایمنی ناشی از واکسن به بیش از یک ماه زمان نیاز است. اگر به دلیل شرایط آرام فعلی واکسن زدن را تا زمان شروع موج جدید به تعویق بیاندازیم، بدن ما زمان کافی برای رسیدن به سطح ایمنی ناشی از واکسن را نخواهد داشت.
◽️همچنین، بسیاری از افرادی که واکسن زدن خود را تا شروع موج جدید به تعویق بیاندازند احتمالا در شرایطی واکسن خواهند زد که مبتلا هستند ولی اطلاع ندارند. در این شرایط، واکسن نه تنها کمکی نمیکند، بلکه باعث تشدید بیماری خواهد شد.
◽️ضروری است از هماکنون کشور را برای مقابله با موج جدید آماده کنیم.
@adelehz
در مقطع فوقلیسانس استادی داشتیم
كه بسیار باسواد و البته بداخلاق بود.
یكی از دانشجویان که بسیار دیرفهم و
در عینحال جوانی جاهطلب بود برای
رسیدن به مقطع پایان نامه نیاز به یک
نمره ارفاق از درس آن استاد داشت و
استاد سالخوردۀ ما هم به هیچ وجه
زیر بار آن نمیرفت...
من علیرغم میل باطنی به سراغ
استاد رفتم و گفتم:
ایشان پسر خوبیست و فقیر است،
پرداختن اجارۀ منزل در اینجا برایش
دشوار است اگر میشود برای قبول
شدن کمکش کنید.
آن روز استاد حرفی زد كه
بعدها عمقش را فهمیدم.
ایشان فرمود: تركیب بیسوادی و جاهطلبی
و فقر میتواند فاجعه به پا كند، شما از
كجا میدانید كه این آدم در آینده به
پست و مقام مهمی نرسد،
بگذار تو و من عامل این فاجعه نباشیم.
@adelehz
كه بسیار باسواد و البته بداخلاق بود.
یكی از دانشجویان که بسیار دیرفهم و
در عینحال جوانی جاهطلب بود برای
رسیدن به مقطع پایان نامه نیاز به یک
نمره ارفاق از درس آن استاد داشت و
استاد سالخوردۀ ما هم به هیچ وجه
زیر بار آن نمیرفت...
من علیرغم میل باطنی به سراغ
استاد رفتم و گفتم:
ایشان پسر خوبیست و فقیر است،
پرداختن اجارۀ منزل در اینجا برایش
دشوار است اگر میشود برای قبول
شدن کمکش کنید.
آن روز استاد حرفی زد كه
بعدها عمقش را فهمیدم.
ایشان فرمود: تركیب بیسوادی و جاهطلبی
و فقر میتواند فاجعه به پا كند، شما از
كجا میدانید كه این آدم در آینده به
پست و مقام مهمی نرسد،
بگذار تو و من عامل این فاجعه نباشیم.
@adelehz
❤1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
صبحت بخیر مهربانم
هرکجا که هستی و هرچه که میکنی تفاوتی ندارد .
دلت را به خدا بسپار
خدای جوجه گنجشکهای ناتوان ،خدای آهوان رمیده،خدای غنچه های ظریف نشکفته
خدای تو هم هست .
به او بسپار همه چیز را ...
#عادله_زمانی
صبح به خیر ❤️
@adelehz
هرکجا که هستی و هرچه که میکنی تفاوتی ندارد .
دلت را به خدا بسپار
خدای جوجه گنجشکهای ناتوان ،خدای آهوان رمیده،خدای غنچه های ظریف نشکفته
خدای تو هم هست .
به او بسپار همه چیز را ...
#عادله_زمانی
صبح به خیر ❤️
@adelehz
امروز دوستی پیدا کردم که منو خوشحال میکنه و من خیلی خوشحالم که اون خوشحالم میکنه، چون اين خيلی مهمه.
اگه من خوشحال بشم...
همسایههای من هم خوشحال میشن، خانوادهام، همکارام و مردمی که هر روز میببینم .
اونا اگه خوشحال بشن خب، خيلیهای ديگه هم خوشحال میشن اینجوری شاید حال دنیا یه کم بهتر بشه.
پس چه خوبه که دوستی پیدا کردم که منو خوشحال میکنه.
شلسیلور استاین
@adelehz
اگه من خوشحال بشم...
همسایههای من هم خوشحال میشن، خانوادهام، همکارام و مردمی که هر روز میببینم .
اونا اگه خوشحال بشن خب، خيلیهای ديگه هم خوشحال میشن اینجوری شاید حال دنیا یه کم بهتر بشه.
پس چه خوبه که دوستی پیدا کردم که منو خوشحال میکنه.
شلسیلور استاین
@adelehz
"زنی کهگم کردم "
امروز دوستی پیدا کردم که منو خوشحال میکنه و من خیلی خوشحالم که اون خوشحالم میکنه، چون اين خيلی مهمه. اگه من خوشحال بشم... همسایههای من هم خوشحال میشن، خانوادهام، همکارام و مردمی که هر روز میببینم . اونا اگه خوشحال بشن خب، خيلیهای ديگه هم خوشحال میشن…
دقیقا بهمین دلیل هست که من تاکید دارم از کسانی که مود تون و با حرف های منفی و غر زدن هاشون منفی میکنند دوری کنید.
@adelehz
@adelehz
مادر بزرگم رسماً عاشق پدر بزرگم بود.
یک روز به او گفتم حیف اینهمه احساست، پدر بزرگ من مگر چه دارد که تو از او امام زاده نزد فرزندان و نوه و نبیرههایت درست کردهای؟!!!
مادر بزرگ اخم دلپذیری به من کرد و گفت:
دلسوز نیست که هست، حواسش به قرص و دواهای من نیست که هست، از جوانیام تا کنون نه در مطبخ ماچم کرد نه هرگز کنار مردم خوارم کرد. پدر بزرگ تو داناست! نمیفهمی دختر، داناست. او مرا میفهمد رگ خواب مرا میداند خلق و خوی مرا میداند.
من ماتم برده بود!
سه روز بود که کتاب هنر عشق ورزیدن "اریک فروم" را میخواندم و یک بخشش را نمیفهمیدم!!!
"چهار عنصر عشق: دلسوزی، احساس مسئولیت، احترام و دانایی است!!!
مادر بزرگ بیسواد من حرفهای" اریک فروم" را برایم چه شیرین تحلیل و بررسی کرده بود.
به همین سادگی!!!🌺
#شما_فرستادین
@adelehz
یک روز به او گفتم حیف اینهمه احساست، پدر بزرگ من مگر چه دارد که تو از او امام زاده نزد فرزندان و نوه و نبیرههایت درست کردهای؟!!!
مادر بزرگ اخم دلپذیری به من کرد و گفت:
دلسوز نیست که هست، حواسش به قرص و دواهای من نیست که هست، از جوانیام تا کنون نه در مطبخ ماچم کرد نه هرگز کنار مردم خوارم کرد. پدر بزرگ تو داناست! نمیفهمی دختر، داناست. او مرا میفهمد رگ خواب مرا میداند خلق و خوی مرا میداند.
من ماتم برده بود!
سه روز بود که کتاب هنر عشق ورزیدن "اریک فروم" را میخواندم و یک بخشش را نمیفهمیدم!!!
"چهار عنصر عشق: دلسوزی، احساس مسئولیت، احترام و دانایی است!!!
مادر بزرگ بیسواد من حرفهای" اریک فروم" را برایم چه شیرین تحلیل و بررسی کرده بود.
به همین سادگی!!!🌺
#شما_فرستادین
@adelehz
🔹ناسا اخیرا در حساب کاربری تلسکوپ فضایی هابل در اینستاگرام با انتشار تصویری باشکوه نوشت: از شکوه سحابی خیره کننده شکارچی لذت ببرید.
و میبینید که جاهایی از جهان خلقت که هنوز دست تخریب گر بشر بهش نرسیده چقدر زیبا باقی مونده ..
@adelehz
و میبینید که جاهایی از جهان خلقت که هنوز دست تخریب گر بشر بهش نرسیده چقدر زیبا باقی مونده ..
@adelehz
یسری مغازه ها هم بودند وقتی ما بچه بودیم
همه چیز و باهم میفروختند
اینجوری که هرچی میخواستی میتونستی اونجا پیدا کنی
یعنی هرمشتری که می رفت داخل اونمغازه
نا امید و دست خالی برنمی گشت .
بهش میگفتیم بقالی
بقال ها هم شبیه مغازه دارهای با کلاس بالاشهری امروز نبودند،خیلی گرم تر خیلی صمیمی تر
حتی اگه چیزی رو که میخواستی نداشتند می گشتند توی بساط شون و یه چیزی که کارتو راه بندازه می دادند دستت
یعنی دستت خالی نمی موند .
از وقتی اون مغازه های کوچک و پر و پیمون جمع شد و جاشو سوپر مارکت های مدرن امروزی گرفت .
خیلی از چیزها عوض شد .
میریم خرید می کنیم برمیگردیم ولی اندازه ی خریدن یه توپ رنگی پلاستیکی یا یه لواشک ملس از اون بقالی ها خوشحال نمیشیم .
#عادله_زمانی
@adelehz
همه چیز و باهم میفروختند
اینجوری که هرچی میخواستی میتونستی اونجا پیدا کنی
یعنی هرمشتری که می رفت داخل اونمغازه
نا امید و دست خالی برنمی گشت .
بهش میگفتیم بقالی
بقال ها هم شبیه مغازه دارهای با کلاس بالاشهری امروز نبودند،خیلی گرم تر خیلی صمیمی تر
حتی اگه چیزی رو که میخواستی نداشتند می گشتند توی بساط شون و یه چیزی که کارتو راه بندازه می دادند دستت
یعنی دستت خالی نمی موند .
از وقتی اون مغازه های کوچک و پر و پیمون جمع شد و جاشو سوپر مارکت های مدرن امروزی گرفت .
خیلی از چیزها عوض شد .
میریم خرید می کنیم برمیگردیم ولی اندازه ی خریدن یه توپ رنگی پلاستیکی یا یه لواشک ملس از اون بقالی ها خوشحال نمیشیم .
#عادله_زمانی
@adelehz
❤1
محبوب دلخواهم
دلدار آغشته به عطر بهارنارنجم
تو عشق بودی
و عشق همتراز مدنیت و تمدن ست
چنان که تمدن شهرها را می سازد و جاودانه می کند.
تو مرا ساختی و جاودانه کردی .
#عادله_زمانی
@adelehz
دلدار آغشته به عطر بهارنارنجم
تو عشق بودی
و عشق همتراز مدنیت و تمدن ست
چنان که تمدن شهرها را می سازد و جاودانه می کند.
تو مرا ساختی و جاودانه کردی .
#عادله_زمانی
@adelehz
من اینجا هستم ❤️👇
برای استفاده از پستها و مطالب جدید کانال در اینستاگرام با ما همراه باشید .
Instagram.com/adeleh.z7
برای استفاده از پستها و مطالب جدید کانال در اینستاگرام با ما همراه باشید .
Instagram.com/adeleh.z7
از بخشهای آغازین و پایانی روز خود بسیار مراقبت کنید،
و بقیه روزتان تقریبا نیازی به مراقبت نخواهد داشت.
مالک صبح خود شوید و زندگی خود را ارتقاء بخشید.
✍🏻رابین شارما
صبح بخیر ❤️
@adelehz
و بقیه روزتان تقریبا نیازی به مراقبت نخواهد داشت.
مالک صبح خود شوید و زندگی خود را ارتقاء بخشید.
✍🏻رابین شارما
صبح بخیر ❤️
@adelehz