چندماه پیش یه نفر که بخشی از زندگی من بود ۱۲ روز توی بیمارستان دور از من شب و صبح درد کشید ..و من نتونستم کاری بکنم
من حال کسی که دور از عزیز بیمارش هست رو خوب میفهمم
امیدوارم خدا به بیمار این دوست عزیزمون شفای عاجل عنایت کنه
و همه ی بیماران رو سالم به آغوش خانواده هاشون برگردونه .
آمین
@adelehz
من حال کسی که دور از عزیز بیمارش هست رو خوب میفهمم
امیدوارم خدا به بیمار این دوست عزیزمون شفای عاجل عنایت کنه
و همه ی بیماران رو سالم به آغوش خانواده هاشون برگردونه .
آمین
@adelehz
من همیشه معتقد بودم که بغل کردن در هر مقیاسی، قلهی هر رابطهای است و پس و پیش آن فقط دره و فلات و کوهپایه محسوب میشود.
حتی فکر میکنم باید یک مادهی درسی در سیستم آموزشی گنجانده شود، منباب چگونه بغل کنیم. مثل تعلیمات آغوش. از تعلیمات مدنی واجبتر است. چرا که بغل کردن سرآغاز مدنیت است. یا حتی کنار آزمایش اعتیاد و ژنتیک و تالاسمی و تنظیم خانواده، بغل کردن را هم به آدمها یاد بدهند...
به هر حال همه احساسات آدم با حرف و کلام و بوس و نگاه منتقل نمیشود. یک سری چیزها نیاز به عضله و زور بازو دارد. کلاف شدن در همدیگر.. به نظر من که گور بابای عرف و قوانین مندرآوردی، بغل کنید تا دیر نشده است.
فهیم عطار
@adelehz
حتی فکر میکنم باید یک مادهی درسی در سیستم آموزشی گنجانده شود، منباب چگونه بغل کنیم. مثل تعلیمات آغوش. از تعلیمات مدنی واجبتر است. چرا که بغل کردن سرآغاز مدنیت است. یا حتی کنار آزمایش اعتیاد و ژنتیک و تالاسمی و تنظیم خانواده، بغل کردن را هم به آدمها یاد بدهند...
به هر حال همه احساسات آدم با حرف و کلام و بوس و نگاه منتقل نمیشود. یک سری چیزها نیاز به عضله و زور بازو دارد. کلاف شدن در همدیگر.. به نظر من که گور بابای عرف و قوانین مندرآوردی، بغل کنید تا دیر نشده است.
فهیم عطار
@adelehz
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
ما اینجاییم❤️
برای استفاده از پستها و مطالب جدید کانال در اینستاگرام با ما همراه باشید .
Instagram.com/adeleh.z7
برای استفاده از پستها و مطالب جدید کانال در اینستاگرام با ما همراه باشید .
Instagram.com/adeleh.z7
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
وَقَضَىٰ رَبُّكَ أَلَّا تَعْبُدُوا إِلَّا إِيَّاهُ وَبِالْوَالِدَيْنِ إِحْسَانًا ۚ إِمَّا يَبْلُغَنَّ عِنْدَكَ الْكِبَرَ أَحَدُهُمَا أَوْ كِلَاهُمَا فَلَا تَقُلْ لَهُمَا أُفٍّ وَلَا تَنْهَرْهُمَا وَقُلْ لَهُمَا قَوْلًا كَرِيمًا﴿۲۳﴾
وخدای تو حکم فرموده که جز او هیچ کس را نپرستید و به پدر و مادرنیکی کنید
و چنانچه هردو یا یکی ازآنها پیروسالخورده شدند که موجب رنج و زحمت شما باشند
زنهار کلمه ای که رنجیده خاطر شوند نگویید
وکمترین آزار به آنها نرسانید
و با ایشان با احترام سخن بگویید.
آیه 23 سوره اسرا
@adelehz
وخدای تو حکم فرموده که جز او هیچ کس را نپرستید و به پدر و مادرنیکی کنید
و چنانچه هردو یا یکی ازآنها پیروسالخورده شدند که موجب رنج و زحمت شما باشند
زنهار کلمه ای که رنجیده خاطر شوند نگویید
وکمترین آزار به آنها نرسانید
و با ایشان با احترام سخن بگویید.
آیه 23 سوره اسرا
@adelehz
Delam Tangeh
JahânBakhsh Pâzooki/Nâser CheshmÂzar/Mahasti
ما دهه هفتادی ها
نه خیلی دوریم مثل دهه پنجاهی ها
نه خیلی نزدیک مثل دهه هشتادی ها
نسل عجیبی هستیم که نوستالژی های مشترک داریم .هم میتونیم با دلخوشی دهه شصتی ها ابراز همدلی کنیم هم با ساز دهه هشتادی ها کوک بشیم .
یکی از اون موارد مشترک با نسل قبل مون آواز خواننده هایی مثل مهستی و هایده،ابی و ...هست .
من به شخصه بهترین آهنگها را با این صداها تجربه کردم هنوز در هر حالی خوب یا بد دلم این صداها را میخواهد و هیچ وقت هم چیزی به اسم قدیمی شدن در باورم و منطقم نمی گنجد .
و از این بازار شام نوستالژی های مشترک چند نسل به خوبی لذت میبرم .
#عادله_زمانی
@adelehz
نه خیلی دوریم مثل دهه پنجاهی ها
نه خیلی نزدیک مثل دهه هشتادی ها
نسل عجیبی هستیم که نوستالژی های مشترک داریم .هم میتونیم با دلخوشی دهه شصتی ها ابراز همدلی کنیم هم با ساز دهه هشتادی ها کوک بشیم .
یکی از اون موارد مشترک با نسل قبل مون آواز خواننده هایی مثل مهستی و هایده،ابی و ...هست .
من به شخصه بهترین آهنگها را با این صداها تجربه کردم هنوز در هر حالی خوب یا بد دلم این صداها را میخواهد و هیچ وقت هم چیزی به اسم قدیمی شدن در باورم و منطقم نمی گنجد .
و از این بازار شام نوستالژی های مشترک چند نسل به خوبی لذت میبرم .
#عادله_زمانی
@adelehz
"زنی کهگم کردم "
چندماه پیش یه نفر که بخشی از زندگی من بود ۱۲ روز توی بیمارستان دور از من شب و صبح درد کشید ..و من نتونستم کاری بکنم من حال کسی که دور از عزیز بیمارش هست رو خوب میفهمم امیدوارم خدا به بیمار این دوست عزیزمون شفای عاجل عنایت کنه و همه ی بیماران رو سالم به…
خدای خوب روزهای سخت
ابرهای سیاه را دور کن از این روزها
و بیماران را سالم به آغوش خانواده هایشان برگردان ..
آمین
@adelehz
ابرهای سیاه را دور کن از این روزها
و بیماران را سالم به آغوش خانواده هایشان برگردان ..
آمین
@adelehz
"زنی کهگم کردم "
خدای خوب روزهای سخت ابرهای سیاه را دور کن از این روزها و بیماران را سالم به آغوش خانواده هایشان برگردان .. آمین @adelehz
یکی از دوستان عزیز کانال این و الان فرستادن
میخواستم ازشون تشکر کنم
و به تمام شمایی که الان دارید این و میخونید
خواهرانه یه چیز بگم :
دعا میکنم
خدا براتون یه طوری بسازه که هیچکس نتونه خرابش کنه
و خدا هیچوقت با عزیزان تون آزمایش تون نکنه
و همیشه حافظ ابرو و عزت تون باشه
آرزو میکنم داغ بهترین های زندگی تون و نبینید
و خدا همیشه دستش روی زندگی تون باشه .
ممنونم که اینقدر نازنین هستید
شبتون خیلی بخیر
عادله زمانی
میخواستم ازشون تشکر کنم
و به تمام شمایی که الان دارید این و میخونید
خواهرانه یه چیز بگم :
دعا میکنم
خدا براتون یه طوری بسازه که هیچکس نتونه خرابش کنه
و خدا هیچوقت با عزیزان تون آزمایش تون نکنه
و همیشه حافظ ابرو و عزت تون باشه
آرزو میکنم داغ بهترین های زندگی تون و نبینید
و خدا همیشه دستش روی زندگی تون باشه .
ممنونم که اینقدر نازنین هستید
شبتون خیلی بخیر
عادله زمانی
به من از روزهای خوب بگو از رویاهای آبی از فرداهای درخشان
به من از شیرینی یک آبنبات چوبی ارزان بگو از یک بادکنک قرمز رها شده در باد
به من از گلهای یاس توی کوچه بگو از قاصدک های خودرو درمیان جاده ها
به من از هرچیز زیبایی که میبینی بگو ولو که کوچک باشد و ناقابل..
بگذار دنیایم را اینگونه ببینم و تو مگر منجی حالهای خوب نیستی؟
#عادله_زمانی
@adelehz
به من از شیرینی یک آبنبات چوبی ارزان بگو از یک بادکنک قرمز رها شده در باد
به من از گلهای یاس توی کوچه بگو از قاصدک های خودرو درمیان جاده ها
به من از هرچیز زیبایی که میبینی بگو ولو که کوچک باشد و ناقابل..
بگذار دنیایم را اینگونه ببینم و تو مگر منجی حالهای خوب نیستی؟
#عادله_زمانی
@adelehz
به خدا اعتماد کن
او نه فراموش کار ست
نه هم زیر عهدش میزند
وقتی عهد کرده که دستت را رها نکند رها نخواهد کرد
توکل کن و آرام باش
اویی که تورا درون دریای متلاطم بطن مادر رها نکرده ست اینجا هم رها نخواهد کرد ...
آرام باش
چون هیچ مسافری به ناخدا نقشه ی دریا را نمی آموزد.
#عادله_زمانی
صبح بخیر ❤️
@adelehz
او نه فراموش کار ست
نه هم زیر عهدش میزند
وقتی عهد کرده که دستت را رها نکند رها نخواهد کرد
توکل کن و آرام باش
اویی که تورا درون دریای متلاطم بطن مادر رها نکرده ست اینجا هم رها نخواهد کرد ...
آرام باش
چون هیچ مسافری به ناخدا نقشه ی دریا را نمی آموزد.
#عادله_زمانی
صبح بخیر ❤️
@adelehz
Ye Chizi Mishe Dige
Reza Sadeghi
یه روزی می رسه که به این روزا میخندیم...
@adelehz
@adelehz
طرف رفته یه داروخونه که کنارش یه سوپر پروتئینی بوده
ایشون تموم مدت با اون آقا رفته و خودشو مالیده به پاهاش اون آقا هم دلش سوخته رفته توی پروتئینی گفته یه تیکه گوشت بدین ،گفتن واسه گربه میخوای؟ گفته آره
گفتن امروز نفر چهلم هستی شگردش همینه😄🤪
کلاهبردار ناز کی بودی تو😍😎
@adelehz
ایشون تموم مدت با اون آقا رفته و خودشو مالیده به پاهاش اون آقا هم دلش سوخته رفته توی پروتئینی گفته یه تیکه گوشت بدین ،گفتن واسه گربه میخوای؟ گفته آره
گفتن امروز نفر چهلم هستی شگردش همینه😄🤪
کلاهبردار ناز کی بودی تو😍😎
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
حال جهان دوباره خوب خواهد شد.
تو به من و من به تو خواهیم رسید .
روزی که هیچ غصه ی بزرگی بر سرمان ابر نینداخته باشد
در یک کافه ی آرام روبروی هم خواهیم نشست
تو قهوه سفارش خواهی داد و من چای
تو سفارشت را پس خواهی گرفت و چای خواهی خواست .
ما باهم چای خواهیم نوشید
و خواهیم خندید
و آن روز تمام جهان خواهد خندید
عزیزم صبور باش
حال جهان خوب خواهد شد .
#عادله_زمانی
@adelehz
تو به من و من به تو خواهیم رسید .
روزی که هیچ غصه ی بزرگی بر سرمان ابر نینداخته باشد
در یک کافه ی آرام روبروی هم خواهیم نشست
تو قهوه سفارش خواهی داد و من چای
تو سفارشت را پس خواهی گرفت و چای خواهی خواست .
ما باهم چای خواهیم نوشید
و خواهیم خندید
و آن روز تمام جهان خواهد خندید
عزیزم صبور باش
حال جهان خوب خواهد شد .
#عادله_زمانی
@adelehz
"زنی کهگم کردم "
وَقَضَىٰ رَبُّكَ أَلَّا تَعْبُدُوا إِلَّا إِيَّاهُ وَبِالْوَالِدَيْنِ إِحْسَانًا ۚ إِمَّا يَبْلُغَنَّ عِنْدَكَ الْكِبَرَ أَحَدُهُمَا أَوْ كِلَاهُمَا فَلَا تَقُلْ لَهُمَا أُفٍّ وَلَا تَنْهَرْهُمَا وَقُلْ لَهُمَا قَوْلًا كَرِيمًا﴿۲۳﴾ وخدای تو حکم فرموده که…
دوست داشتم در مورد این پیامی که دیشب از یکی از دوستان دریافت کردم توضیح کوتاهی بدم .
در واقع رابطه ی بین والد و فرزند یک رابطه ی دو طرفه است .یعنی به میزان احترام و عشقی که والدین باید از فرزندان دریافت کنند همون اندازه هم موظف هستند که به فرزندان عشق و حمایت و احترام بدن .
یعنی هدف من از این پست آن نبوده که بگم همه ی پدر ها و مادرها خوب هستند نه اینطور نیست.
پدران و مادران زیادی هستند که از پدر ومادری فقط اسم شو یدک میکشند.
هدف من از این پست قدردانی و ادای لطف به پدر ومادرانی ست که صادقانه عمر و جوانی شون و صرف فرزندان شون کردند و همیشه اون ها رو بر خودشون الویت دادند،وقتی به فصل پیری و ناتوانی می رسند مستحق آن هستند که مورد حمایت قرار عشق همان فرزندان قرار بگیرند .
لازم دونستم هدفمو واضح تر بیان کنم ولی هر موضوعی زاویه های مختلف داره و نظر این دوستمون هم میتونه به قدر زیادی تامل برانگیز باشه .
#عادله_زمانی
@adelehz
در واقع رابطه ی بین والد و فرزند یک رابطه ی دو طرفه است .یعنی به میزان احترام و عشقی که والدین باید از فرزندان دریافت کنند همون اندازه هم موظف هستند که به فرزندان عشق و حمایت و احترام بدن .
یعنی هدف من از این پست آن نبوده که بگم همه ی پدر ها و مادرها خوب هستند نه اینطور نیست.
پدران و مادران زیادی هستند که از پدر ومادری فقط اسم شو یدک میکشند.
هدف من از این پست قدردانی و ادای لطف به پدر ومادرانی ست که صادقانه عمر و جوانی شون و صرف فرزندان شون کردند و همیشه اون ها رو بر خودشون الویت دادند،وقتی به فصل پیری و ناتوانی می رسند مستحق آن هستند که مورد حمایت قرار عشق همان فرزندان قرار بگیرند .
لازم دونستم هدفمو واضح تر بیان کنم ولی هر موضوعی زاویه های مختلف داره و نظر این دوستمون هم میتونه به قدر زیادی تامل برانگیز باشه .
#عادله_زمانی
@adelehz
"زنی کهگم کردم "
خدای خوب روزهای سخت ابرهای سیاه را دور کن از این روزها و بیماران را سالم به آغوش خانواده هایشان برگردان .. آمین @adelehz
خداوندا اگر من آنقدر باارزشم که خیری به بنده ی دیگرت از دعای من خواهد رسید پس بابت آن تورا سپاسگزارم .
سپاس که مرا وسیله ی خیر بسازی و صدایم را در حق بنده ی دیگرت بشنوی
منتی ست بر من از جانب تو
#عادله_زمانی
پ.ن خدا برای همه مون بسازه❤️
@adelehz
سپاس که مرا وسیله ی خیر بسازی و صدایم را در حق بنده ی دیگرت بشنوی
منتی ست بر من از جانب تو
#عادله_زمانی
پ.ن خدا برای همه مون بسازه❤️
@adelehz
دخترکم
یادت نرود در دنیا
شادیت را از هیچکس جز خودت طلب نکنی.
زندگی در جهان برای دخترهای کوچک اما قوی مثل تو هیچوقت در تاریخ آسان نبوده است .
اما دخترم
همجنسان تو با دستان کوچک کرم زده و ناخن های لاک زده شان تاریخ را نوشتهاند
مبادا فکر کنی تو نمی توانی ...
پیش برو دخترکم
موهای صاف یا فرت را در مسیر باد ساحل رها کن و به افق های دور دریاها خیره بمان
تو ناخدای کشتی های زیادی خواهی بود
یادت نرود.
#عادله_زمانی
@adelehz
یادت نرود در دنیا
شادیت را از هیچکس جز خودت طلب نکنی.
زندگی در جهان برای دخترهای کوچک اما قوی مثل تو هیچوقت در تاریخ آسان نبوده است .
اما دخترم
همجنسان تو با دستان کوچک کرم زده و ناخن های لاک زده شان تاریخ را نوشتهاند
مبادا فکر کنی تو نمی توانی ...
پیش برو دخترکم
موهای صاف یا فرت را در مسیر باد ساحل رها کن و به افق های دور دریاها خیره بمان
تو ناخدای کشتی های زیادی خواهی بود
یادت نرود.
#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
هرکس کارش را کاملتر انجام دهد به خدا نزدیکتر است.
@adelehz
@adelehz
روزی که یاد بگیری بجای رنجیدن از دیگران و عذاب کشیدن، آنها را کنار بگذاری.
روزی که یاد بگیری هر حرفی جوابی ندارد و گاهی سکوت از هزار پاسخ قوی تر است .
روزی که بیاموزی کسی را نباید به زور نگهداشت و هرکس قدر مهربانی ات و دوست داشتنت را نفهمید باید رها کنی تا برود جایی که خوشحال باشد .
روزی که بدانی بخاطر هیچ چیز و هیچ کس نباید عزیزانت را برنجانی
روزی که یاد بگیری هر موسیقی را نشنوی و به هرکس دوست نگویی و با هر کس بیرون نروی .
روزی که بفهمی چه چیز حالت را خوب میکند و همان را بی توجه به حرف بقیه دنبال کنی .
روزی که بجای دردسر درست کردن دنبال محدود کردن حلقه ی اطرافیانت به تعدادی معدود باشی .
روزی که با کسی جدال نکنی و اگر لازم است بخاطر آرامش خودت عبور کنی و بگذری..
روزی که یاد بگیری اگر کسی حالت را خوب میکند نباید به امید کیس بهتر بگذاری برود و از تو دور شود ...
روزی که یاد بگیری جهان بی تو هم به کارش ادامه خواهد داد پس اجازه بده از حضورت در دنیا لذت ببری
آن روز
میتوانی بپذیری که وارد دنیای خوب بزرگسالی شده ای .
خیلی وقتها از لذت کودکی میگویم از صفا و سادگی و خوشحالی هایش .
غافل از اینکه یک میوه ی رسیده بارها از میوه ی کال خوشمزه تراست .
فقط کافیست سعی کنی بزرگ شوی و بزرگتر شدن را بپذیری
بهمین آسانی ...
#عادله_زمانی
@adelehz
روزی که یاد بگیری هر حرفی جوابی ندارد و گاهی سکوت از هزار پاسخ قوی تر است .
روزی که بیاموزی کسی را نباید به زور نگهداشت و هرکس قدر مهربانی ات و دوست داشتنت را نفهمید باید رها کنی تا برود جایی که خوشحال باشد .
روزی که بدانی بخاطر هیچ چیز و هیچ کس نباید عزیزانت را برنجانی
روزی که یاد بگیری هر موسیقی را نشنوی و به هرکس دوست نگویی و با هر کس بیرون نروی .
روزی که بفهمی چه چیز حالت را خوب میکند و همان را بی توجه به حرف بقیه دنبال کنی .
روزی که بجای دردسر درست کردن دنبال محدود کردن حلقه ی اطرافیانت به تعدادی معدود باشی .
روزی که با کسی جدال نکنی و اگر لازم است بخاطر آرامش خودت عبور کنی و بگذری..
روزی که یاد بگیری اگر کسی حالت را خوب میکند نباید به امید کیس بهتر بگذاری برود و از تو دور شود ...
روزی که یاد بگیری جهان بی تو هم به کارش ادامه خواهد داد پس اجازه بده از حضورت در دنیا لذت ببری
آن روز
میتوانی بپذیری که وارد دنیای خوب بزرگسالی شده ای .
خیلی وقتها از لذت کودکی میگویم از صفا و سادگی و خوشحالی هایش .
غافل از اینکه یک میوه ی رسیده بارها از میوه ی کال خوشمزه تراست .
فقط کافیست سعی کنی بزرگ شوی و بزرگتر شدن را بپذیری
بهمین آسانی ...
#عادله_زمانی
@adelehz