"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
یسری ها هم مثل پسر خاله اند.
ظاهرشون نشون‌نمیده اما حواسشون به دل به همه ی ادمهای اطرافشون هست .
مهربونند اما مهربونی هاشون و جار نمیزنن
اگه از این پسرخاله های مهربون تو زندگی تون دارید قدرشون و بدونید .

#عادله_زمانی
@adelehz
Medad Rangi
Misagh Raad
@adelehz
جمعه تون قشنگ ❤️
آخه شما ببین خوشگلیاشو😍🦊

@adelehz
چقدر"مسیح رشت" را میشناسید؟


در شهر رشت در خیابان سعدی،
منطقه ای هست که متعلق به هموطنان ارمنی میباشد...
و در آن مزاری هست که متعلق به یک انسان آزاده به نام "آرسن‌میناسیان" میباشد

آرسن در شهر رشت زاده شد
دوران ابتدایی را در همان شهر سپری نمود ...
در ایامی که فقر در ایران همه گیر شده بود، روزی مادرش برای آرسن پالتویی خریداری می‌کند و در هنگام عزیمت به مدرسه به وی میپوشاند...
اما در برگشت آرسن پالتو را بهمراه نداشت وقتی با سوال مادر روبرو میشود می‌گوید یکی از همکلاسی های مسلمانش لباس مناسب نداشته و پالتو را به وی بخشیده است ...

بعدها آرسن به داروسازی تجربی روی میآورد و شهرت آرسن از همینجا شروع میشود...
آن مرد بزرگ متعدداً مشاهده میکرد که افرادی هستند که هزینه داروهای خود را ندارند یا بدلیل فقر اصلا دسترسی به دارو ندارند و آن‌زمان هم ایران دچار فقری فراگیر بود.

آرسن با هزینه خودش شبها نیمه شب بسمت تهران راه می افتاد ...
و صبح هنگام در تهران داروهای مورد نیاز نیازمندان را خریداری میکرد یا مواد آنرا تهیه میکرد و سپس ظهر هنگام خودش را به رشت میرساند،
و بعد از ظهر داروهای مورد نیاز مردم فقیر را به یک سوم قیمت واقعی بین آنها توزیع میکرد...

در ابتدا عده ای کوته فکر علیه آن ابرمرد دست به اتهام سازی و شایعه پراکنی زدند و با تاکید بر ارمنی بودن وی، داروها را حرام و... می‌دانستند و چند مرتبه آرسن بخاطر همین ناجوانمردی‌ها و اتهامات به زندان افتاد اما آن آزاده مرد عزم داشت که "مسیح رشت" شود...

زندگی خود را فروخت و داروخانه ای راه انداخت کم کم مردم رشت و نواحی اطراف آن به نیات آن آزاده مرد اعتماد کردند داروخانه آرسن تبدیل شد به قبله و ماوای بی‌پناهان و مستضعفان رشت

اما آرسن خسته نشد،
آنقدر پیش رفت و بزرگ مردی به خرج داد که داروخانه او تبدیل شد به اولین داروخانه شبانه روزی ایران ...

مردم فقیر خطه گیلان از هر دین و مذهب به داروخانه آرسن هجوم می آوردند ...

آرسن میناسیان برای سر و سامان دادن سالمندان بی سرپرست اولین سرای سالمندان ایران را در شهر رشت و با هزینه شخصی و کمک بازاریان رشت تاسیس نمود، بدون حتی یک ریال کمک از دولت وقت، پذیرای سالمندان بیمار و بی کس و کار از سراسر ایران شد...

پس از رشت آرسن تلاشی وافر برای تاسیس سرای سالمندان در تهران مبذول داشت و توانست با زحمت و مرارت زیاد سرای سالمندان کهریزک را بنا نهد ...
و هر سه بنای خیر آرسن
تا کنون به فعالیت خود ادامه میدهند

هم داروخانه شبانه روزی رشت
و هم سرای سالمندان رشت
و هم سرای سالمندان کهریزک

در سال ۱۳۵۶ آن آزاده مرد در حالی که در سرای سالمندان رشت در حال خدمات رسانی بود در هنگام کار درگذشت و مردم خطه گیلان را در عزای فراق خود گذاشت ...

روز بعد شهر رشت از هجوم جمعیت به صحرای محشر تبدیل شد
جا برای سوزن انداختن نبود
مردم گیلان از هر فرقه و‌ایین آمدند و عظمتی خلق شد
بنام "تشییع‌ مسیح‌ رشت"

جنازه ساعتها روی دست مردم بود و امکان دفن پیدا نمی‌کرد
بر روی تابوت یک مسیحی
چندین عمامه سادات بزرگ گیلان گذاشته شده بود
مردم تکبیر گویان و با فرستان صلوات جنازه یک ارمنی را تشییع میکردند
در ابتدا مسلمانان اجازه دفن آن ابرمرد در قبرستان ارامنه را نمی‌دادند
و می‌خواستند او را در قبرستان مسلمانان دفن کنند
اما با میانجیگری علما و صرف وقت زیاد جنازه به کلیسای رشت رسید

نهایتا جسد آن آزاده مرد را
در همانجا دفن کردند

آری آرسن میناسیان عنوان "مسیح رشت" را پیدا کرد و در هنگام مرگ سر سوزنی مال یا اموال در این دنیا نداشت
اما دنیایی را در سوگ خود نشاند...

بد نیست در انتها این شعر پروین اعتصامی هم در ارتباط با این مرد نیک نام اورده شود.

واعظی پرسید از فرزند خویش
هیچ میدانی مسلمانی به چیست؟

صدق و بی آزاری و خدمت به خلق
هم عبادت ، هم کلید زندگیست
گفت زین معیار اندر شهر ما
یک مسلمان هست ،آنهم ارمنیست

#شما_فرستادین

@adelehz
چندماه پیش یه نفر که بخشی از زندگی من بود ۱۲ روز توی بیمارستان دور از من شب و صبح درد کشید ..و من نتونستم کاری بکنم
من حال کسی که دور از عزیز بیمارش هست رو خوب میفهمم
امیدوارم خدا به بیمار این دوست عزیزمون شفای عاجل عنایت کنه
و همه ی بیماران رو سالم به آغوش خانواده هاشون برگردونه .
آمین
@adelehz
من همیشه معتقد بودم که بغل کردن در هر مقیاسی، قله‌ی هر رابطه‌ای است و پس و پیش آن فقط دره و فلات و کوهپایه محسوب می‌شود.
حتی فکر می‌کنم باید یک ماده‌ی درسی در سیستم آموزشی گنجانده شود، من‌باب چگونه بغل کنیم. مثل تعلیمات آغوش. از تعلیمات مدنی واجب‌تر است. چرا که بغل کردن سرآغاز مدنیت است. یا حتی کنار آزمایش اعتیاد و ژنتیک و تالاسمی و تنظیم خانواده، بغل کردن را هم به آدم‌ها یاد بدهند...
به هر حال همه احساسات آدم با حرف و کلام و بوس و نگاه منتقل نمی‌شود. یک سری چیزها نیاز به عضله و زور بازو دارد. کلاف شدن در همدیگر.. به نظر من که گور بابای عرف و قوانین من‌درآوردی، بغل کنید تا دیر نشده است.

فهیم عطار
@adelehz
ما اینجاییم❤️

برای استفاده از پستها و مطالب جدید کانال در اینستاگرام با ما همراه باشید .

Instagram.com/adeleh.z7
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
وَقَضَىٰ رَبُّكَ أَلَّا تَعْبُدُوا إِلَّا إِيَّاهُ وَبِالْوَالِدَيْنِ إِحْسَانًا ۚ إِمَّا يَبْلُغَنَّ عِنْدَكَ الْكِبَرَ أَحَدُهُمَا أَوْ كِلَاهُمَا فَلَا تَقُلْ لَهُمَا أُفٍّ وَلَا تَنْهَرْهُمَا وَقُلْ لَهُمَا قَوْلًا كَرِيمًا﴿۲۳﴾


وخدای تو حکم فرموده که جز او هیچ کس را نپرستید و به پدر و مادرنیکی کنید
 و چنانچه هردو یا یکی ازآنها پیروسالخورده شدند که موجب رنج و زحمت شما باشند
زنهار کلمه ای که رنجیده خاطر شوند نگویید
وکمترین آزار به آنها نرسانید ‌
و با ایشان با احترام سخن بگویید.
 
   آیه 23 سوره اسرا
@adelehz
Delam Tangeh
JahânBakhsh Pâzooki/Nâser CheshmÂzar/Mahasti
ما دهه هفتادی ها
نه خیلی دوریم مثل دهه پنجاهی ها
نه خیلی نزدیک مثل دهه هشتادی ها
نسل عجیبی هستیم که نوستالژی های مشترک داریم .هم میتونیم با دلخوشی دهه شصتی ها ابراز همدلی کنیم هم با ساز دهه هشتادی ها کوک بشیم .
یکی از اون موارد مشترک با نسل قبل مون آواز خواننده هایی مثل مهستی و هایده،ابی و ...هست .
من به شخصه بهترین آهنگها را با این صداها تجربه کردم هنوز در هر حالی خوب یا بد دلم این صداها را می‌خواهد و هیچ وقت هم چیزی به اسم قدیمی شدن در باورم و منطقم نمی گنجد .
و از این بازار شام نوستالژی های مشترک چند نسل به خوبی لذت میبرم .
#عادله_زمانی
@adelehz
کم مباد از خانه ی دل پای تو

مولانای جان
@adelehz
"زنی که‌گم کردم "
خدای خوب روزهای سخت ابرهای سیاه را دور کن از این روزها و بیماران را سالم به آغوش خانواده هایشان برگردان .. آمین @adelehz
یکی از دوستان عزیز کانال این و الان فرستادن
میخواستم ازشون تشکر کنم
و به تمام شمایی که الان دارید این و میخونید
خواهرانه یه چیز بگم :
دعا میکنم
خدا براتون یه طوری بسازه که هیچکس نتونه خرابش کنه
و خدا هیچوقت با عزیزان تون آزمایش تون نکنه
و همیشه حافظ ابرو و عزت تون باشه
آرزو می‌کنم داغ بهترین های زندگی تون و نبینید
و خدا همیشه دستش روی زندگی تون باشه .
ممنونم که اینقدر نازنین هستید
شبتون خیلی بخیر

عادله زمانی
به من از روزهای خوب بگو از رویاهای آبی از فرداهای درخشان
به من از شیرینی یک آبنبات چوبی ارزان بگو از یک بادکنک قرمز رها شده در باد
به من از گلهای یاس توی کوچه بگو از قاصدک های خودرو درمیان جاده ها
به من از هرچیز زیبایی که میبینی بگو ولو که کوچک باشد و ناقابل..
بگذار دنیایم را اینگونه ببینم و تو مگر منجی حالهای خوب نیستی؟
#عادله_زمانی


@adelehz
به خدا اعتماد کن
او نه فراموش کار ست
نه هم زیر عهدش میزند
وقتی عهد کرده که دستت را رها نکند رها نخواهد کرد
توکل کن و آرام باش
اویی که تورا درون دریای متلاطم بطن مادر رها نکرده ست اینجا هم رها نخواهد کرد ...
آرام باش
چون هیچ مسافری به ناخدا نقشه ی دریا را نمی آموزد.
#عادله_زمانی

صبح بخیر ❤️
@adelehz
مولانای جان

@adelehz
Ye Chizi Mishe Dige
Reza Sadeghi
یه روزی می رسه که به این روزا میخندیم...
@adelehz
طرف رفته یه داروخونه که کنارش یه سوپر پروتئینی بوده
ایشون تموم مدت با اون آقا رفته و خودشو مالیده به پاهاش اون آقا هم دلش سوخته رفته توی پروتئینی گفته یه تیکه گوشت بدین ،گفتن واسه گربه میخوای؟ گفته آره
گفتن امروز نفر چهلم هستی شگردش همینه😄🤪

کلاهبردار ناز کی بودی تو😍😎

@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
حال جهان دوباره خوب خواهد شد.
تو به من و من به تو خواهیم رسید .
روزی که هیچ غصه ی بزرگی بر سرمان ابر نینداخته باشد
در یک کافه ی آرام روبروی هم خواهیم نشست
تو قهوه سفارش خواهی داد و من چای
تو سفارشت را پس خواهی گرفت و چای خواهی خواست .
ما باهم چای خواهیم نوشید
و خواهیم خندید
و آن روز تمام جهان خواهد خندید
عزیزم صبور باش
حال جهان خوب خواهد شد .
#عادله_زمانی
@adelehz
"زنی که‌گم کردم "
وَقَضَىٰ رَبُّكَ أَلَّا تَعْبُدُوا إِلَّا إِيَّاهُ وَبِالْوَالِدَيْنِ إِحْسَانًا ۚ إِمَّا يَبْلُغَنَّ عِنْدَكَ الْكِبَرَ أَحَدُهُمَا أَوْ كِلَاهُمَا فَلَا تَقُلْ لَهُمَا أُفٍّ وَلَا تَنْهَرْهُمَا وَقُلْ لَهُمَا قَوْلًا كَرِيمًا﴿۲۳﴾ وخدای تو حکم فرموده که…
دوست داشتم در مورد این پیامی که دیشب از یکی از دوستان دریافت کردم توضیح کوتاهی بدم .
در واقع رابطه ی بین والد و فرزند یک رابطه ی دو طرفه است .یعنی به میزان احترام و عشقی که والدین باید از فرزندان دریافت کنند همون اندازه هم موظف هستند که به فرزندان عشق و حمایت و احترام بدن .
یعنی هدف من از این پست آن نبوده که بگم همه ی پدر ها و مادرها خوب هستند نه اینطور نیست.
پدران و مادران زیادی هستند که از پدر ومادری فقط اسم شو یدک می‌کشند.
هدف من از این پست قدردانی و ادای لطف به پدر ومادرانی ست که صادقانه عمر و جوانی شون و صرف فرزندان شون کردند و همیشه اون ها رو بر خودشون الویت دادند،وقتی به فصل پیری و ناتوانی می رسند مستحق آن هستند که مورد حمایت قرار عشق همان فرزندان قرار بگیرند .
لازم دونستم هدفمو واضح تر بیان کنم ولی هر موضوعی زاویه های مختلف داره و نظر این دوستمون هم میتونه به قدر زیادی تامل برانگیز باشه .

#عادله_زمانی
@adelehz