This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
همیشه از من گلایه کردی که آن عصر بارانی رهایت کردم
اما هرگز به این فکر نکردی که اگر یک فنجان چای ریخته بودی شاید به بهانه چای می ماندم و حرف میزدیم.
حرف می زدیم و آن بن بست لعنتی را پشت سر میگذاشتیم.
نه اینکه بگویم یک فنجان چای معجزه می کند میخواهم بگویم آدمها برای حرف زدن گاهی نیاز به بهانه دارند
#عادله_زمانی
@adelehz
اما هرگز به این فکر نکردی که اگر یک فنجان چای ریخته بودی شاید به بهانه چای می ماندم و حرف میزدیم.
حرف می زدیم و آن بن بست لعنتی را پشت سر میگذاشتیم.
نه اینکه بگویم یک فنجان چای معجزه می کند میخواهم بگویم آدمها برای حرف زدن گاهی نیاز به بهانه دارند
#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
خوب است که خاطرات با چشم دیده نمی شوند. وگرنه با این حجم عظیمی که در دلمان، که در ذهنمان انباشته شده چه میکردیم!
به دیگران چه پاسخی میدادیم؟
خوب است که کسی نمیبیند درون انار دلمان را
#عادله_زمانی
#دلبرانه_های_پاییز
@adelehz
به دیگران چه پاسخی میدادیم؟
خوب است که کسی نمیبیند درون انار دلمان را
#عادله_زمانی
#دلبرانه_های_پاییز
@adelehz
بارالها
خدای خوب صد دانه یاقوت
حواست به دلهای ما هست؟
حواست به این بنده گان گناه کار دست از همه جا کوتاه هست ؟
کم آورده ایم عزیزم
در این پیج و خم های بی رحم دنیایت به طرز عجیبی کم آورده ایم .
خدایا خسته ایم فدای معرفتت بشوم
خسته ایم
انگار کسی مارا وسط یک بیابان بی آب و علف رها کرده باشد و ندانیم چه کنیم و به کدام سمت بگریزیم .
ای قادر بی چون چرا
حواست به دستهای خالی مان هست ؟
به ناتوانی هایمان
به اینهمه آدم بدی که توی زندگی به تورمان میخورد و دلمان را هزار تکه می کند هست ؟
فدای بزرگی ات
دلم هایمان از دشواری ها از سختی ها از دست های کوتاه مان از دلتنگی ها بدجور تاریک شده ست
وسط این زندگی یک نور روشن کن .
فدایت شوم
یک چراغ در خانه ی هر کداممان بیفروز
به بزرگی خودت قسم که برایت دشوار نیست
خدای خوب دانه های انار
دلهایمان دانه ی انار شده
کم آوردیم
همین ...
#عادله_زمانی
@adelehz
خدای خوب صد دانه یاقوت
حواست به دلهای ما هست؟
حواست به این بنده گان گناه کار دست از همه جا کوتاه هست ؟
کم آورده ایم عزیزم
در این پیج و خم های بی رحم دنیایت به طرز عجیبی کم آورده ایم .
خدایا خسته ایم فدای معرفتت بشوم
خسته ایم
انگار کسی مارا وسط یک بیابان بی آب و علف رها کرده باشد و ندانیم چه کنیم و به کدام سمت بگریزیم .
ای قادر بی چون چرا
حواست به دستهای خالی مان هست ؟
به ناتوانی هایمان
به اینهمه آدم بدی که توی زندگی به تورمان میخورد و دلمان را هزار تکه می کند هست ؟
فدای بزرگی ات
دلم هایمان از دشواری ها از سختی ها از دست های کوتاه مان از دلتنگی ها بدجور تاریک شده ست
وسط این زندگی یک نور روشن کن .
فدایت شوم
یک چراغ در خانه ی هر کداممان بیفروز
به بزرگی خودت قسم که برایت دشوار نیست
خدای خوب دانه های انار
دلهایمان دانه ی انار شده
کم آوردیم
همین ...
#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
یهو چشم وا کردیم دیدیم دلمون واسش ریخت،
مثل برگای پاییز...
#دلبرانه_های_پاییز
پریسا جان راغیان
@adelehz
مثل برگای پاییز...
#دلبرانه_های_پاییز
پریسا جان راغیان
@adelehz
از مترسکی سوال کردم: آیا از تنها ماندن در این مزرعه بیزار نشدهای؟
پاسخم داد: در ترساندن دیگران برای من لذت به یاد ماندنی است،
پس من از کار خود راضی هستم و هرگز از آن بیزار نمیشوم!
اندکی اندیشیدم و سپس گفتم:
راست گفتی! من نیز چنین لذتی را تجربه کرده بودم!
گفت: تو اشتباه میکنی!
زیرا کسی نمیتواند چنین لذتی را ببرد،
مگر آنکه درونش مانند من با کاه پُر شده باشد!
✍🏻جبران خليل جبران
@adelehz
پاسخم داد: در ترساندن دیگران برای من لذت به یاد ماندنی است،
پس من از کار خود راضی هستم و هرگز از آن بیزار نمیشوم!
اندکی اندیشیدم و سپس گفتم:
راست گفتی! من نیز چنین لذتی را تجربه کرده بودم!
گفت: تو اشتباه میکنی!
زیرا کسی نمیتواند چنین لذتی را ببرد،
مگر آنکه درونش مانند من با کاه پُر شده باشد!
✍🏻جبران خليل جبران
@adelehz
نزار قبانی میگه «من هیچوقت احساس ناتوانی نمیکنم، مگر وقتی که دلتنگ تو میشم». به نظرم باگ آدمیزاد همین دلتنگیه. همین که نمیتونه بیخیال یه خاطره بشه. به قول رضا عبدالملکیان
"برای همهی ما
همهی روزها فراموش میشوند
به جز همان یک روز
که نشانی آن را به هیچکس نگفتیم."
@adelehz
"برای همهی ما
همهی روزها فراموش میشوند
به جز همان یک روز
که نشانی آن را به هیچکس نگفتیم."
@adelehz
از من پرسید که میتوانم دوباره در دنیا شاد زندگی کنم؟
میدانستم طوفانهای زیادی را از سر گذرانده
دستش را گرفتم و اورا کنار پنجره بردم .
گفتم چه میبینی؟
گفت خورشید را که کم کمک از پشت کوهها طلوع میکند.
پاسخ دادم آفرین .تا روزی که خورشید می تابد بهانه ای برای شادی خواهی داشت .❤️
#عادله_زمانی
@adelehz
میدانستم طوفانهای زیادی را از سر گذرانده
دستش را گرفتم و اورا کنار پنجره بردم .
گفتم چه میبینی؟
گفت خورشید را که کم کمک از پشت کوهها طلوع میکند.
پاسخ دادم آفرین .تا روزی که خورشید می تابد بهانه ای برای شادی خواهی داشت .❤️
#عادله_زمانی
@adelehz
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
ما اینجاییم❤️
برای استفاده از پستها و مطالب جدید کانال در اینستاگرام با ما همراه باشید .
Instagram.com/adeleh.z7
برای استفاده از پستها و مطالب جدید کانال در اینستاگرام با ما همراه باشید .
Instagram.com/adeleh.z7
هميشه مقداری دلگرمی داخل جيبت بايد باشد.
که اگر ناگهان در خيابان، يا در گوشه يک کافه، يا حتی در خواب، سرمای نا اميدی به سراغت آمد، يا بغضی دهانت را تلخ کرد، دلگرميت را از جيب در بياوری؛ گوشه دهانت بگذاری تا آرام آرام شيرينيش در وجودت بپيچد، يا مثل ژاکتی گرم دور خودت بپيچی و منتظر تابش خورشيد بمانی.
دلگرمی هميشه بايد باشد و ... وای به تمام لحظههایی که هرچه جيبها و کيفت را بگردی.. دلگرمی پيدا نکنی!
همیشه دوستت دارمها را، دلخوریها را، نگرانیها را، به موقع بگویید ...
قدر بدانید "داشتنها" را
مهربان بودن مهمترین قسمت انسان بودن است.
جکسون براون
#دلبرانه_های_پاییز
مشهد
@adelehz
که اگر ناگهان در خيابان، يا در گوشه يک کافه، يا حتی در خواب، سرمای نا اميدی به سراغت آمد، يا بغضی دهانت را تلخ کرد، دلگرميت را از جيب در بياوری؛ گوشه دهانت بگذاری تا آرام آرام شيرينيش در وجودت بپيچد، يا مثل ژاکتی گرم دور خودت بپيچی و منتظر تابش خورشيد بمانی.
دلگرمی هميشه بايد باشد و ... وای به تمام لحظههایی که هرچه جيبها و کيفت را بگردی.. دلگرمی پيدا نکنی!
همیشه دوستت دارمها را، دلخوریها را، نگرانیها را، به موقع بگویید ...
قدر بدانید "داشتنها" را
مهربان بودن مهمترین قسمت انسان بودن است.
جکسون براون
#دلبرانه_های_پاییز
مشهد
@adelehz
آینده، زن است
این نوشتار در مورد «دخترا شیرن مثل شمشیرن، پسرا موشن، مثل خرگوشن» یا برعکس نیست، اگر هنوز گرفتار این دوقطبیها هستید، مشت محکمتان را بکوبید و بروید اما باز هم تغییری در این حقیقت ایجاد نمیکند که «آینده، زن است»!
قائل به حکمرانی تکجنسیتی نیستم و اطمینان ندارم اگر کشور به صورت مطلق دست زنان باشد، ایران، سوئیس میشود اما نشانهها میگوید آنها خیلی زود نهادهای قدرت را به دست میگیرند. خیلی وقت است آرام و بیهیاهو شروع کردهاند.
این زنان هستند که بیشتر کتاب میخوانند و کتابهایی که میخوانند را به اشتراک میگذارند.
زنان هستند که علاقه به محیطزیست و حتی مهربانی با حیوانات را ترویج میدهند.
این زنها هستند که مدرسه بچهها (نسل آینده) را انتخاب میکنند و روی نحوهی درسخواندن و تربیت آنها نظارت دارند.
زنان هستند که سفره را میچینند و سبک تغذیه و ذائقهی افراد خانواده را مدیریت میکنند.
زنان هستند که دانشگاهها را فتح کردهاند و درس را جدیتر میگیرند. به آمار دانشجویان نگاه کنید.
زنان هستند که به سرعت در حال فتح خیابان هستند. از فردا تعداد زنان راننده را بشمارید.
زنان هستند که هر روز مغازهها، شرکتها و باشگاههای ورزشی بیشتری راهاندازی و اداره میکنند.
زنان هستند که در فضای مجازی فعالترند، کامنت میگذارند و مشتاقانه در بحثها شرکت میکنند. آنها به سرعت در حال جبران فاصلهای هستند که به جبر تاریخی «عقب نگه داشته شدهاند».
زنان هستند که اشتیاق بیشتری برای تغییر دارند. از دکور خانه تا حکومت.
زنان هستند که در بدترین شرایط به آینده امیدوارند. مقابل بیماریها مقاومترند، طولانیتر عمر میکنند و بیوقفه برای بهتر شدن کیفیت زندگی در تلاشند. حتی با گذاشتن یک گلدان کنار تلویزیون.
زنان هستند که میدانند چطور در یک جامعه مردسالار توهم تصمیمگیری را به مرد بدهند و به نرمی سلیقهی خودشان را اعمال کنند. آنها لباس، کیف، کفش و حتی رنگ اتومبیل مردها را تعیین میکنند.
من ممکن است به جاذبه یا گرد بودن کره زمین شک کنم اما «آینده، زن است» و طولی نمیکشد که یک زن رئیسجمهور این کشور میشود، حتی با وجود مخالفت مردانی که قانون را مردانه نوشتهاند.
فقط امیدوارم وقتی به قدرت رسیدند، اشتباهات ما را تکرار نکنند و البته بیشتر از انتقام به صلح فکر کنند!
احسان محمدی
@adelehz
این نوشتار در مورد «دخترا شیرن مثل شمشیرن، پسرا موشن، مثل خرگوشن» یا برعکس نیست، اگر هنوز گرفتار این دوقطبیها هستید، مشت محکمتان را بکوبید و بروید اما باز هم تغییری در این حقیقت ایجاد نمیکند که «آینده، زن است»!
قائل به حکمرانی تکجنسیتی نیستم و اطمینان ندارم اگر کشور به صورت مطلق دست زنان باشد، ایران، سوئیس میشود اما نشانهها میگوید آنها خیلی زود نهادهای قدرت را به دست میگیرند. خیلی وقت است آرام و بیهیاهو شروع کردهاند.
این زنان هستند که بیشتر کتاب میخوانند و کتابهایی که میخوانند را به اشتراک میگذارند.
زنان هستند که علاقه به محیطزیست و حتی مهربانی با حیوانات را ترویج میدهند.
این زنها هستند که مدرسه بچهها (نسل آینده) را انتخاب میکنند و روی نحوهی درسخواندن و تربیت آنها نظارت دارند.
زنان هستند که سفره را میچینند و سبک تغذیه و ذائقهی افراد خانواده را مدیریت میکنند.
زنان هستند که دانشگاهها را فتح کردهاند و درس را جدیتر میگیرند. به آمار دانشجویان نگاه کنید.
زنان هستند که به سرعت در حال فتح خیابان هستند. از فردا تعداد زنان راننده را بشمارید.
زنان هستند که هر روز مغازهها، شرکتها و باشگاههای ورزشی بیشتری راهاندازی و اداره میکنند.
زنان هستند که در فضای مجازی فعالترند، کامنت میگذارند و مشتاقانه در بحثها شرکت میکنند. آنها به سرعت در حال جبران فاصلهای هستند که به جبر تاریخی «عقب نگه داشته شدهاند».
زنان هستند که اشتیاق بیشتری برای تغییر دارند. از دکور خانه تا حکومت.
زنان هستند که در بدترین شرایط به آینده امیدوارند. مقابل بیماریها مقاومترند، طولانیتر عمر میکنند و بیوقفه برای بهتر شدن کیفیت زندگی در تلاشند. حتی با گذاشتن یک گلدان کنار تلویزیون.
زنان هستند که میدانند چطور در یک جامعه مردسالار توهم تصمیمگیری را به مرد بدهند و به نرمی سلیقهی خودشان را اعمال کنند. آنها لباس، کیف، کفش و حتی رنگ اتومبیل مردها را تعیین میکنند.
من ممکن است به جاذبه یا گرد بودن کره زمین شک کنم اما «آینده، زن است» و طولی نمیکشد که یک زن رئیسجمهور این کشور میشود، حتی با وجود مخالفت مردانی که قانون را مردانه نوشتهاند.
فقط امیدوارم وقتی به قدرت رسیدند، اشتباهات ما را تکرار نکنند و البته بیشتر از انتقام به صلح فکر کنند!
احسان محمدی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
روز با سیب اگر شروع شود خوب ست .
سیب سرخ لبانش یا سیب زرد و خوش عطر نگاهش ..
دلم برای یک سیب تنگ شده ست .سیبی که کفاره ی خوردنش بیرون رانده شدن از بهشت نباشد .
#عادله_زمانی
@adelehz
سیب سرخ لبانش یا سیب زرد و خوش عطر نگاهش ..
دلم برای یک سیب تنگ شده ست .سیبی که کفاره ی خوردنش بیرون رانده شدن از بهشت نباشد .
#عادله_زمانی
@adelehz
این بار شازده کوچلو به روباه هیچی نگفت
چون روباه خوابش برده بود 🦊😊❤️
تصویری از روباهی در خواب
فرانسه
@adelehz
چون روباه خوابش برده بود 🦊😊❤️
تصویری از روباهی در خواب
فرانسه
@adelehz