در زندگی دو موهبت وجود دارد: کتاب و دوست.
و این دو باید از لحاظ تعداد، دقیقاً عکس هم باشند. تعداد زیادی کتاب و عدۀ انگشتشماری دوست.
✍🏻 الیف شافاک
📷عادله زمانی
@adelehz
و این دو باید از لحاظ تعداد، دقیقاً عکس هم باشند. تعداد زیادی کتاب و عدۀ انگشتشماری دوست.
✍🏻 الیف شافاک
📷عادله زمانی
@adelehz
واقعیت این ست که همیشه همه چیز با هم به یک انسان اعطا نمی شود.
این شبیه زنگ ورزش مدرسه در فصل زمستان است .تو اجازه داری در حیاط ورزش کنی اما هوا انقدر سرد است که باید در کلاس بمانی ،میتوانی تمام ساعت را غر بزنی یا راهی پیدا کنی و از آن ساعت بیکاری لذت ببری .
میخواهم بگویم،این هنر توست که با آنچه در اختیارت میگذراند چیزی دلخواه بسازی.
زندگی،به کثرت پر از کمبود است اما هیچ کمبودی نمیتواند عطش ذوق به زندگی را نابود سازد.
زندگی کن.
#عادله_زمانی
صبح بخیر
@adelehz
این شبیه زنگ ورزش مدرسه در فصل زمستان است .تو اجازه داری در حیاط ورزش کنی اما هوا انقدر سرد است که باید در کلاس بمانی ،میتوانی تمام ساعت را غر بزنی یا راهی پیدا کنی و از آن ساعت بیکاری لذت ببری .
میخواهم بگویم،این هنر توست که با آنچه در اختیارت میگذراند چیزی دلخواه بسازی.
زندگی،به کثرت پر از کمبود است اما هیچ کمبودی نمیتواند عطش ذوق به زندگی را نابود سازد.
زندگی کن.
#عادله_زمانی
صبح بخیر
@adelehz
کاش بتوانم به دخترم بیاموزم که مسیر زیباتر شدنش نه الزاما همیشه از آرایشگاهها وسالن های مد، که از کتابخانه ها و کتابفروشی ها هم میگذرد.
#عادله_زمانی
@adelehz
#عادله_زمانی
@adelehz
"زنی کهگم کردم "
که این دنیا نمی ارزد به این پرهیز و این دوری @adelehz
اول ویدیو رو ببینید که مال چندماه پیشِ
بعد این پیام و بخونید
و تا شب با خودتون صد برابر تکرار کنید هیچ غم سنگینی باقی نمیمونه
صدبار...
#عادله_زمانی
@adelehz
بعد این پیام و بخونید
و تا شب با خودتون صد برابر تکرار کنید هیچ غم سنگینی باقی نمیمونه
صدبار...
#عادله_زمانی
@adelehz
مردی که
دهان دارد اما حرف نمیزند،
لب دارد اما نمیبوسد،
با بینیاش هیچ چیزی را نمیبوید،
با گوشهایش چیزی را نمیشنود،
مردی با چشمان غمگین و بازوان بلند که نمیداند چگونه به آغوش بکشد ،
مترسکی است
که گنجشکهای من رافریب داده
مرام المصری
@adelehz
دهان دارد اما حرف نمیزند،
لب دارد اما نمیبوسد،
با بینیاش هیچ چیزی را نمیبوید،
با گوشهایش چیزی را نمیشنود،
مردی با چشمان غمگین و بازوان بلند که نمیداند چگونه به آغوش بکشد ،
مترسکی است
که گنجشکهای من رافریب داده
مرام المصری
@adelehz
"زنی کهگم کردم "
تغییرات هورمونی دوران پریود واضح هست ولی بنظرم اینها یکم اغراق آمیز میاد خصوصا اون مورد مقنعه و اگر واقعا چنین چیزی اتفاق افتاده بنظرم تحمل چنین رفتاری برای اطرافیان خیلی سخته تره تا خود فرد خیلی حوصله میخواد @adelehz
دمنوش های مفید برای خانم ها در دوران قاعدگی
خانم ها در دوران قاعدگی ممکن است با مشکلاتی همچون دردهای پیش از قاعدگی، تغییرات هورمونی، نامنظم بودن قاعدگی، دردهای زمان قاعدگی و خونریزی های نامتعادل روبرو شوند.اما برای تمام این موارد دمنوش های گیاهی زیادی وجود دارد.
در ادامه به چند مورد اشاره میکنیم.
دمنوش گیاه پنج انگشت
این گیاه با نام های دیگری مانند ویتاگنوس، گیاه زنان و … نیز شناخته می شود و می تواند به خوبی ترشح هورمون ها را منظم کند و روال و زمان قاعدگی در زنان را تنظیم نماید و نوعی دمنوش برای خانم ها محسوب شود.
از طرف دیگر دمنوش این گیاه می تواند عفونت های رحمی زنان را از بین ببرد و به کاهش خونریزی در دوران قاعدگی بپردازد.
دمنوش اسطوخودوس
این گیاه می تواند از روزها قبل از شروع قاعدگی مورد استفاده خانم ها قرار گیرد. دمنوش این گیاه می تواند به خوبی از نفخ و دردهای شکمی دوران پریودی خانم ها جلوگیری کند و سبب شود استرس ها و بی خوابی های این دوران کاهش یابد.
دمنوش مفید بابونه
این دمنوش نوعی دمنوش کاهش دهنده دردها و آرامش بخش است که می تواند به بسیاری از خانم ها در دوران قبل و شروع قاعدگی کمک کند. گفتنی است خانم ها می توانند حدود یک هفته قبل از زمان تخمینی شروع قاعدگی از این دمنوش به مقدار مشخص و در حد کافی استفاده کنند.
دمنوش دارچین
افرادی که زمان قاعدگی آنها منظم است، می توانند از روزهای قبل از شروع پریودی از این دمنوش استفاده کنند تا دردهای شکمی آنها کم شود و خونریزی آنها متعادل گردد.
دمنوش زعفران
زعفران یک گیاه قاعده آور است و می تواند خیلی زود سبب شروع دوران قاعدگی شود. افراد برای تهیه این دمنوش گیاهی می توانند آن را آسیاب کنند و با کمی آب روی کتری دم کنند.
دمنوش زنجبیل
زنجبیل بنا بر طبیعتی که دارد، می تواند به خوبی دردها و حالت تهوع های دوران پریودی را کاهش دهد. اما خانم ها باید دقت کنند که در مصرف آن زیاده روی نکنند چون مصرف بیش از حد آن سبب سوزش معده می گردد.
دمنوش مفید گل گاوزبان
گل گاوزبان گیاهی نام آشنا به عنوان دمنوش برای خانم ها می باشد، خانم های زیادی قبل از شروع دوران قاعدگی دچار استرس و ضعف اعصاب می شوند که دم کرده گل گاوزبان می تواند سبب آرامش آنها شود. علاوه بر این، گل گاوزبان می تواند دردهای شکمی را نیز کم کند و سبب سریع تر شدن روند دفع لخته های خون از رحم خانم ها شود.
دمنوش زیره
گیاه زیره خاصیت ضد نفخ دارد و به همین دلیل می تواند دردهای شکمی دوران قاعدگی را از بین ببرد. همچنین دم کرده این گیاه می تواند خونریزی خانم هایی که دردهای این دوران را تحمل می کنند، زیاد کند.
گاهی اوقات خانم ها در این دوران دچار خونریزی های شدید می شوند و همین عامل سبب از بین رفتن آرامش، اضطراب و ضعف اعصاب در آنها می گردد و علاوه بر این سرگیجه های مکرر نیز می تواند دامن آنها را بگیرد.
این خانم ها با استفاده از دمنوش گیاه مریم گلی و تخم گشنیز می توانند این مشکلات را رفع کنند و برای بهتر شدن طعم آن از مقداری عسل نیز استفاده کنند.
@adelehz
خانم ها در دوران قاعدگی ممکن است با مشکلاتی همچون دردهای پیش از قاعدگی، تغییرات هورمونی، نامنظم بودن قاعدگی، دردهای زمان قاعدگی و خونریزی های نامتعادل روبرو شوند.اما برای تمام این موارد دمنوش های گیاهی زیادی وجود دارد.
در ادامه به چند مورد اشاره میکنیم.
دمنوش گیاه پنج انگشت
این گیاه با نام های دیگری مانند ویتاگنوس، گیاه زنان و … نیز شناخته می شود و می تواند به خوبی ترشح هورمون ها را منظم کند و روال و زمان قاعدگی در زنان را تنظیم نماید و نوعی دمنوش برای خانم ها محسوب شود.
از طرف دیگر دمنوش این گیاه می تواند عفونت های رحمی زنان را از بین ببرد و به کاهش خونریزی در دوران قاعدگی بپردازد.
دمنوش اسطوخودوس
این گیاه می تواند از روزها قبل از شروع قاعدگی مورد استفاده خانم ها قرار گیرد. دمنوش این گیاه می تواند به خوبی از نفخ و دردهای شکمی دوران پریودی خانم ها جلوگیری کند و سبب شود استرس ها و بی خوابی های این دوران کاهش یابد.
دمنوش مفید بابونه
این دمنوش نوعی دمنوش کاهش دهنده دردها و آرامش بخش است که می تواند به بسیاری از خانم ها در دوران قبل و شروع قاعدگی کمک کند. گفتنی است خانم ها می توانند حدود یک هفته قبل از زمان تخمینی شروع قاعدگی از این دمنوش به مقدار مشخص و در حد کافی استفاده کنند.
دمنوش دارچین
افرادی که زمان قاعدگی آنها منظم است، می توانند از روزهای قبل از شروع پریودی از این دمنوش استفاده کنند تا دردهای شکمی آنها کم شود و خونریزی آنها متعادل گردد.
دمنوش زعفران
زعفران یک گیاه قاعده آور است و می تواند خیلی زود سبب شروع دوران قاعدگی شود. افراد برای تهیه این دمنوش گیاهی می توانند آن را آسیاب کنند و با کمی آب روی کتری دم کنند.
دمنوش زنجبیل
زنجبیل بنا بر طبیعتی که دارد، می تواند به خوبی دردها و حالت تهوع های دوران پریودی را کاهش دهد. اما خانم ها باید دقت کنند که در مصرف آن زیاده روی نکنند چون مصرف بیش از حد آن سبب سوزش معده می گردد.
دمنوش مفید گل گاوزبان
گل گاوزبان گیاهی نام آشنا به عنوان دمنوش برای خانم ها می باشد، خانم های زیادی قبل از شروع دوران قاعدگی دچار استرس و ضعف اعصاب می شوند که دم کرده گل گاوزبان می تواند سبب آرامش آنها شود. علاوه بر این، گل گاوزبان می تواند دردهای شکمی را نیز کم کند و سبب سریع تر شدن روند دفع لخته های خون از رحم خانم ها شود.
دمنوش زیره
گیاه زیره خاصیت ضد نفخ دارد و به همین دلیل می تواند دردهای شکمی دوران قاعدگی را از بین ببرد. همچنین دم کرده این گیاه می تواند خونریزی خانم هایی که دردهای این دوران را تحمل می کنند، زیاد کند.
گاهی اوقات خانم ها در این دوران دچار خونریزی های شدید می شوند و همین عامل سبب از بین رفتن آرامش، اضطراب و ضعف اعصاب در آنها می گردد و علاوه بر این سرگیجه های مکرر نیز می تواند دامن آنها را بگیرد.
این خانم ها با استفاده از دمنوش گیاه مریم گلی و تخم گشنیز می توانند این مشکلات را رفع کنند و برای بهتر شدن طعم آن از مقداری عسل نیز استفاده کنند.
@adelehz
دایی احمد وقتی از چیزی تعجب میکرد می گفت عجب!!
عجب را با به حالت غلیظی میگفت چشمان زیبایش می گردید و حالت با مزه و دلخواهی به چهره ی کشیده اش می داد.
وقتی می دید از تعجبش ذوق میکنم بازهم آن حالت دوست داشتنی اش را تکرار میکرد و میگفت
عجببب
دایی جان مگه میشه ؟؟؟؟
و من که غرق خنده میگفتم والله دایی جااان
۶ ماه شد که دایی احمدم دیگر از چیزی تعجب نکرد...
آخرین باری که تعجب کرد را یادم نمی آید.
در این مدت اتفاقات زیادی افتاده ،اتفاقاتی که خیلی عجیب بودند .
دایی احمد عاشق اخبار و تفسیر بود دلش میخواست که تفسیر بشنود .
اخ که دایی احمد عجب شنوننده ی خاص و دل خواهی بود .
اخ که آدم دلش میخواست هزار سال برایش حرف بزند و او با تمام وجودش گوش،شود و بشنود و آخر هم بگوید :
عجب
مگه میشه ؟؟؟؟؟
دایی احمدم
شبهای زیادی ست که صدایت را نشنیدم
باور کن که دلم پر میزند تا برایت اتفاقات را تفسیر کنم .
اصلا بی سر و ته فقط حرف بزنم و تو بشنوی
نمیدانم آنجایی که هستی دوستان جدیدی پیدا کرده ای یا نه
فقط امیدوارم آدمهای زیادی آنجا باشند که بخواهند با تو حرف بزنند و تو همراه شان بلند بلند بخندی و دستانت را بهم بزنی .
دلم برایت تنگ شده
برای صدایت
برای چشمان قشنگت
برای نگرانی هایت
عزیز راه دورم
خبرهای زیادی ست که بخواهم برایت تعریف کنم.
ولی مهمترین خبر این ست:
دلم برایت به قدر تمام دنیا تنگ ست .
رفیق بی وفایم....
#عادله_زمانی
@adelehz
عجب را با به حالت غلیظی میگفت چشمان زیبایش می گردید و حالت با مزه و دلخواهی به چهره ی کشیده اش می داد.
وقتی می دید از تعجبش ذوق میکنم بازهم آن حالت دوست داشتنی اش را تکرار میکرد و میگفت
عجببب
دایی جان مگه میشه ؟؟؟؟
و من که غرق خنده میگفتم والله دایی جااان
۶ ماه شد که دایی احمدم دیگر از چیزی تعجب نکرد...
آخرین باری که تعجب کرد را یادم نمی آید.
در این مدت اتفاقات زیادی افتاده ،اتفاقاتی که خیلی عجیب بودند .
دایی احمد عاشق اخبار و تفسیر بود دلش میخواست که تفسیر بشنود .
اخ که دایی احمد عجب شنوننده ی خاص و دل خواهی بود .
اخ که آدم دلش میخواست هزار سال برایش حرف بزند و او با تمام وجودش گوش،شود و بشنود و آخر هم بگوید :
عجب
مگه میشه ؟؟؟؟؟
دایی احمدم
شبهای زیادی ست که صدایت را نشنیدم
باور کن که دلم پر میزند تا برایت اتفاقات را تفسیر کنم .
اصلا بی سر و ته فقط حرف بزنم و تو بشنوی
نمیدانم آنجایی که هستی دوستان جدیدی پیدا کرده ای یا نه
فقط امیدوارم آدمهای زیادی آنجا باشند که بخواهند با تو حرف بزنند و تو همراه شان بلند بلند بخندی و دستانت را بهم بزنی .
دلم برایت تنگ شده
برای صدایت
برای چشمان قشنگت
برای نگرانی هایت
عزیز راه دورم
خبرهای زیادی ست که بخواهم برایت تعریف کنم.
ولی مهمترین خبر این ست:
دلم برایت به قدر تمام دنیا تنگ ست .
رفیق بی وفایم....
#عادله_زمانی
@adelehz
"زنی کهگم کردم "
دایی احمد وقتی از چیزی تعجب میکرد می گفت عجب!! عجب را با به حالت غلیظی میگفت چشمان زیبایش می گردید و حالت با مزه و دلخواهی به چهره ی کشیده اش می داد. وقتی می دید از تعجبش ذوق میکنم بازهم آن حالت دوست داشتنی اش را تکرار میکرد و میگفت عجببب دایی جان مگه میشه…
میگویند روح آدمی که رفته است
هر شب جمعه درقالب پرنده ای حوالی خانه عزیزانش آواز سرمیدهد.
و اگر دعایی بگیرد آرام به آسمان پرمیکشد....
دعا را برای رفته گان این راه دراز در این شب فراموش نکنیم.
#عادله_زمانی
@adelehz
هر شب جمعه درقالب پرنده ای حوالی خانه عزیزانش آواز سرمیدهد.
و اگر دعایی بگیرد آرام به آسمان پرمیکشد....
دعا را برای رفته گان این راه دراز در این شب فراموش نکنیم.
#عادله_زمانی
@adelehz
اگر وقتی بچه بودیم به ما یاد می دادند که برای تغییر هرچیزی که دنیای مان را زشت کرده است تلاش کنیم .اگر می آموختیم که بریدن و دور انداختن همیشه راه اصلی نیست و گاهی هم لازم است تلاش کنیم تا بسازیم .شاید امروز آدمهای شادتری بودیم. افسوس که ما نسل ولش کن بره بجای ببین دردش چیه شاید بشه کاری کرد،هستیم
و چه متضرر نسلی ...
#عادله_زمانی
@adelehz
و چه متضرر نسلی ...
#عادله_زمانی
@adelehz
سوره ی مریم را که باز میکنی دنیایی سراسر از شگفتی میبینی...
از دعای حضرت زکریا برای درخواست فرزند در نهایت پیری و نازایی
تا تولد بدون پدر حضرت عیسی و سخن گفتن در گهواره ی او و...
اما نکته ی جالب اینجاست
---> قَالَ رَبُّكِ هُوَ عَلَيَّ هَيِّنٌ ۖ <---
پرودگارت گفت ، این کارها نزد من بسیار آسان است... (سوره مریم آیه ۲۱)
یعنی خداوند شگفت انگیزترین کارها برای ما را، آسان ترین کارها برای خود میداند
و جالب اینجاست این جمله را چندین بار تکرار میکند تا همواره به تو اطمینان دهد که:
آنچه تو سخت و دشوار و محال می پنداری نزد خداوند سختی و دشواری ای ندارد.
پس به قدرتش اعتماد کن، بر او توکل کن
بی شک، او تو را به سر منزل مقصودت خواهد رساند❤️
#شما_فرستادین
@adelehz
از دعای حضرت زکریا برای درخواست فرزند در نهایت پیری و نازایی
تا تولد بدون پدر حضرت عیسی و سخن گفتن در گهواره ی او و...
اما نکته ی جالب اینجاست
---> قَالَ رَبُّكِ هُوَ عَلَيَّ هَيِّنٌ ۖ <---
پرودگارت گفت ، این کارها نزد من بسیار آسان است... (سوره مریم آیه ۲۱)
یعنی خداوند شگفت انگیزترین کارها برای ما را، آسان ترین کارها برای خود میداند
و جالب اینجاست این جمله را چندین بار تکرار میکند تا همواره به تو اطمینان دهد که:
آنچه تو سخت و دشوار و محال می پنداری نزد خداوند سختی و دشواری ای ندارد.
پس به قدرتش اعتماد کن، بر او توکل کن
بی شک، او تو را به سر منزل مقصودت خواهد رساند❤️
#شما_فرستادین
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
همیشه از من گلایه کردی که آن عصر بارانی رهایت کردم
اما هرگز به این فکر نکردی که اگر یک فنجان چای ریخته بودی شاید به بهانه چای می ماندم و حرف میزدیم.
حرف می زدیم و آن بن بست لعنتی را پشت سر میگذاشتیم.
نه اینکه بگویم یک فنجان چای معجزه می کند میخواهم بگویم آدمها برای حرف زدن گاهی نیاز به بهانه دارند
#عادله_زمانی
@adelehz
اما هرگز به این فکر نکردی که اگر یک فنجان چای ریخته بودی شاید به بهانه چای می ماندم و حرف میزدیم.
حرف می زدیم و آن بن بست لعنتی را پشت سر میگذاشتیم.
نه اینکه بگویم یک فنجان چای معجزه می کند میخواهم بگویم آدمها برای حرف زدن گاهی نیاز به بهانه دارند
#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
خوب است که خاطرات با چشم دیده نمی شوند. وگرنه با این حجم عظیمی که در دلمان، که در ذهنمان انباشته شده چه میکردیم!
به دیگران چه پاسخی میدادیم؟
خوب است که کسی نمیبیند درون انار دلمان را
#عادله_زمانی
#دلبرانه_های_پاییز
@adelehz
به دیگران چه پاسخی میدادیم؟
خوب است که کسی نمیبیند درون انار دلمان را
#عادله_زمانی
#دلبرانه_های_پاییز
@adelehz
بارالها
خدای خوب صد دانه یاقوت
حواست به دلهای ما هست؟
حواست به این بنده گان گناه کار دست از همه جا کوتاه هست ؟
کم آورده ایم عزیزم
در این پیج و خم های بی رحم دنیایت به طرز عجیبی کم آورده ایم .
خدایا خسته ایم فدای معرفتت بشوم
خسته ایم
انگار کسی مارا وسط یک بیابان بی آب و علف رها کرده باشد و ندانیم چه کنیم و به کدام سمت بگریزیم .
ای قادر بی چون چرا
حواست به دستهای خالی مان هست ؟
به ناتوانی هایمان
به اینهمه آدم بدی که توی زندگی به تورمان میخورد و دلمان را هزار تکه می کند هست ؟
فدای بزرگی ات
دلم هایمان از دشواری ها از سختی ها از دست های کوتاه مان از دلتنگی ها بدجور تاریک شده ست
وسط این زندگی یک نور روشن کن .
فدایت شوم
یک چراغ در خانه ی هر کداممان بیفروز
به بزرگی خودت قسم که برایت دشوار نیست
خدای خوب دانه های انار
دلهایمان دانه ی انار شده
کم آوردیم
همین ...
#عادله_زمانی
@adelehz
خدای خوب صد دانه یاقوت
حواست به دلهای ما هست؟
حواست به این بنده گان گناه کار دست از همه جا کوتاه هست ؟
کم آورده ایم عزیزم
در این پیج و خم های بی رحم دنیایت به طرز عجیبی کم آورده ایم .
خدایا خسته ایم فدای معرفتت بشوم
خسته ایم
انگار کسی مارا وسط یک بیابان بی آب و علف رها کرده باشد و ندانیم چه کنیم و به کدام سمت بگریزیم .
ای قادر بی چون چرا
حواست به دستهای خالی مان هست ؟
به ناتوانی هایمان
به اینهمه آدم بدی که توی زندگی به تورمان میخورد و دلمان را هزار تکه می کند هست ؟
فدای بزرگی ات
دلم هایمان از دشواری ها از سختی ها از دست های کوتاه مان از دلتنگی ها بدجور تاریک شده ست
وسط این زندگی یک نور روشن کن .
فدایت شوم
یک چراغ در خانه ی هر کداممان بیفروز
به بزرگی خودت قسم که برایت دشوار نیست
خدای خوب دانه های انار
دلهایمان دانه ی انار شده
کم آوردیم
همین ...
#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
یهو چشم وا کردیم دیدیم دلمون واسش ریخت،
مثل برگای پاییز...
#دلبرانه_های_پاییز
پریسا جان راغیان
@adelehz
مثل برگای پاییز...
#دلبرانه_های_پاییز
پریسا جان راغیان
@adelehz
از مترسکی سوال کردم: آیا از تنها ماندن در این مزرعه بیزار نشدهای؟
پاسخم داد: در ترساندن دیگران برای من لذت به یاد ماندنی است،
پس من از کار خود راضی هستم و هرگز از آن بیزار نمیشوم!
اندکی اندیشیدم و سپس گفتم:
راست گفتی! من نیز چنین لذتی را تجربه کرده بودم!
گفت: تو اشتباه میکنی!
زیرا کسی نمیتواند چنین لذتی را ببرد،
مگر آنکه درونش مانند من با کاه پُر شده باشد!
✍🏻جبران خليل جبران
@adelehz
پاسخم داد: در ترساندن دیگران برای من لذت به یاد ماندنی است،
پس من از کار خود راضی هستم و هرگز از آن بیزار نمیشوم!
اندکی اندیشیدم و سپس گفتم:
راست گفتی! من نیز چنین لذتی را تجربه کرده بودم!
گفت: تو اشتباه میکنی!
زیرا کسی نمیتواند چنین لذتی را ببرد،
مگر آنکه درونش مانند من با کاه پُر شده باشد!
✍🏻جبران خليل جبران
@adelehz