"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
«وَاللَّهُ عَلَىٰ كُلِّ شَيْءٍ وَكِيلٌ»
وخداست که کار ساز هر چیز است.

آنکه تورا دارد چه ندارد ؟
و آنکه تورا ندارد چه دارد؟

خداوندا
تو ستاری
همه خوابند
توبیداری

شب بخیر ❤️
@adelehz
کسی چه می داند؟
شاید راز زیبایی زندگی در تکرار نشدنی و غیرقابل منتظره بودنش است .
وگرنه چه کسی از دیدن یک فیلم تکراری که آخرش را می داند لذت خواهد برد ؟
#عادله_زمانی
@adelehz
عزیز من!
"زندگی بدون روزهای بد نمی‌شود"
بدون روزهای اشک و درد و خشم و غم

اما روزهای بد، همچون برگ های پاییزی، باور کن که شتابان فرو می‌ریزند
و در زیر پاهای تو، اگر بخواهی، استخوان می‌شکنند!
و درخت استوار و مقاوم برجای می‌ماند.

عزیز من!
برگهای پاییزی بی شک در تداوم بخشیدن به مفهوم درخت و مفهوم بخشیدن به تداوم درخت، سهمی از یاد نرفتنی دارند...

✍🏻 نادر ابراهیمی
#دلبرانه_های_پاییز
📷عادله زمانی
@adelehz
الانا دیگه وقتشه که هوس ناهار ظهر هرچیزی که هست کم کم بیفته تو دلتون
مثلا هوس آش رشته😬

@adelehz
یاد چهار سال پیش افتادم که رفتم مشهد. رضا و زیبا هم از نیم‌کره‌ی جنوبی آمده بودند و بعد از دوازده سال همدیگر را دیدیم. این‌ها را قبلا تعریف کردم؟ حتما. من تکرار مکرراتم. یک روز دم غروب رفتیم کافه‌ی روزبه. فهیمه هم آنجا بود. کافه‌ی روزبه قدِ کف دست بود، با یک میز چوبی و به زحمت شش تا صندلی. آشپزخانه‌اش پله می‌خورد و با شیب هزار درصد می‌رفت پائین. آن روز عصر داخل و بیرون کافه پر بود از پسر و دخترهای مو بلند که مثل کوره‌های آجرپزی ورامین سیگار دود می‌کردند. روزبه بهمان گفت که همیشه کمی پول نقد توی جیب‌اش می‌گذارد بابت خوشحال کردن ماموران اماکن که به سیگار کشیدن این جوان‌های متکی به دود گیر ندهند. «متکی به دود» را روزبه گفت. ترکیب قشنگی بود.

ساعت ده شب مشتری‌ها رفتند. ما ماندیم و آن شش تا صندلی. روزبه در کافه را از داخل قفل کرد و آهنگ گذاشت. یادم نیست باب دیلن بود یا هوشمند عقیلی اما هر کسی بود درست‌ترین آهنگ برای آن ساعت بود. روزبه از شیب آشپزخانه سر خورد پائین و کمی بعد با یک بشقاب پر از سوسیس بندری آمد بالا. آن‌جا و آن لحظه جان می‌داد برای این‌که سقف شکاف بخورد و نور بتابد به کف کافه و یکی از ما شش نفر به نبوت برسد. آن‌قدر ملکوتی و روحانی. در کافه‌ای که از داخل قفل شده بود. آهنگی که به راحتی روی دیوارهای کافه می‌نشست. یک بشقاب پر از سوسیس بندری که با سخاوت فلفل هندی روی آن ریخته شده بود. و البته تابلوی نئون قرمزی که بیرون کافه روی در آویزان بود و جار می‌زد که: «تعطیل». این ترکیب دقیقا همان «جهان شخصی» بود که محبوب می‌گفت. چند روز پیش با هم حرف می‌زدیم و افسارِ مکالمه‌مان رسید به چیزها و اتفاقات زیبایی که شخصی‌اند و درونی. «جهان شخصی». انگار که این ترکیب را برای این‌خاطره‌ی من ساخته‌اند.

آن شب و آن کافه، جهان شخصی ما بود. در قفل شده و تابلوی «تعطیل» قرمز. نه مامور اماکن بود نه سیگاری‌های متکی به دود. صدای بوق ماشین‌های لوکس بلوار سجاد هم نمی‌آمد. گدا هم نمی‌توانست بیاید داخل. به هر حال جهان خودمان بود. مثل ساحل‌هایی که صاحبان ویلا آن‌ها را برای خودشان خصوصی می‌کنند. صاحبان پولدار ویلا. که بتوانند لخت و پتی بروند توی آب. ما هم آن شب خیلی پول‌دار بودیم. آن‌قدر که یک جهان برای خودمان به طور خصوصی خریده بودیم تا در هوای آن لخت و پتی نفس بکشیم. یک قاچِ کوچک و قرمز از هندوانه‌‌ی زندگی.

باید پول‌هایم را جمع کنم و یک جهان برای خودم بخرم. یک جهان شخصی که هر وقت بخواهم بتوانم درش را از داخل قفل کنم. یک تابلوی بزرگ نئون هم می‌زنم پشت درش که داد بزند «تعطیل». باب دیلن یا عقیلی یا حتی چاووشی پخش کنم. تندترین سوسیس بندری ممکن را بار بگذارم. این جهان شخصی اولویت زندگی‌ام است. همان دودی است که سیگاری‌ها به آن متکی‌اند. سندش هم شش دانگ به نام خودم باشد. درست مثل همان ساحل‌های خصوصی.

فهیم عطار
@adelehz
دلم دوست می خواهد
از آن دوست واقعی ها نه آنها که فقط اسم شان دوست ست .
از آن ها که میتوانی ساعتها سر یک موضوع احمقانه همراهش بخندی و اشکهایت از خنده جاری شود .

از آنها که میتوانی کنارش خودت باشی و لازم نیست ادا در بیاوری ، نه ظاهرا نه باطنت

از آنها که در جواب درد دلهایت نمی گوید هرچه خودت صلاح میدانی یا من که بهت گفته بودم!!

اصلا از آنهایی که بتوانی بی ترس از قضاوت شدن روبرویش بنشینی و درد دل کنی .

از آنها که نوشیدن یک استکان چای یا یک فنجان قهوه کنارش میتواند برای ساعتها آرامت کند.

دلم یک دوست میخواهد
که فقط دوست باشد .

باور کن در روزهایی از زندگی نیاز به عاشق ، معشوق، راهنما یا عزیز نداری تو فقط یک دوست میخواهی .
که وقتی گفتی فلانی بیا برویم ..
فقط در جواب بگوئید ساعت چند کجا باشم ؟
همین
#عادله_زمانی
📷ساناز جان گرجیان
@adelehz
فرزندم
جانکم
بیاموز که به راحتی به کسی دل نبندی
شاید فکر کنی من اگر ظالم نباشم تورا از عشق منع نمیکنم.
اما تو هنوز آنقدر خامی که نمیدانی
دردِ دل کندن بسیار جان خراش تر از
حذر از عشق است .
جان خراش در واقع تعبیر بی نهایت مناسبی ست .درد عشق نادرست جانت را می خراشد
چنان خراشهایی که ردش هرگز از جانت گم نمی شود...
چنین ست که حذر از عشق عاقلانه ترست.
#عادله_زمانی
@adelehz
1
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
اندکی آرامش
گوارای جان تان
آندره بوچلی
@adelehz


رَبَّنَا آتِنَا مِن لَّدُنكَ رَحْمَةً وَهَيِّئْ لَنَا مِنْ أَمْرِنَا رَشَدًا

پروردگارا؛ رحمتی از نزد خود به ما عطا کن، و برای ما در کارمان زمینه هدایتی فراهم آور.

[کهف |آیه ۱۰]

شب خوش❤️
@adelehz
ما اینجاییم❤️

برای استفاده از پستها و مطالب جدید کانال در اینستاگرام با ما همراه باشید .

Instagram.com/adeleh.z7
آن سال‌های کودکی همه چیز رنگ و رونق دیگری داشت .
میوه ها شیرین تر،روزها طولانی تر،خوابها عمیق تر بودند.
غروب معنا نداشت و جمعه ها جز به شادی صرف هیچ چیز دیگری نمی شد .
نمیدانم این سال‌های بزرگسالی چرا همه چیز فرق کرده است، حتی دیگه عطر نارنگی ها مثل کودکانه هایمان نیست .
شاید بزرگ شدن آرزوی خوبی برای قبل از خواب کودکی شش ساله نبود.
نمیدانم

#عادله_زمانی
@adelehz
روزهایی که صف نداشتیم چه خوب بود..
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
باید مثل زمین صبور باشی،
صبر کن تا موسم شکفتن،
باید مثل زمین بود،
مثل زمین خوب.
اگر حوصله داشته باشی، دوباره همه چیز خوب می‌شود، حتی اگر صد بار هم شکست بخوری نباید مایوس شوی.
شکست و ناکامی هم برای خودش نوعی سعادت است.

✍🏻 رومن رولان

@adelehz
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
بهشت قبل از آن یک مکان باشد
حسی ست که میتواند متفاوت از تمام احساسات قبلی باشد .
#عادله_زمانی

ویدئوی زیبا هنرِ پریسا جان راغیان ❤️

@adelehz
یک وقت‌هایی، باید خودت را به‌ "بیخیالی" بزنی
بیخیال تمام آدم‌هایی که دوستت ندارند!
بیخیال تمام کارهایی کـه می‌خواستی بشود اما نشد
بیخیال هرکس که امروز "وارد" زندگی‌ات و فردا رفت!
بیخیالِ تلاش‌های بی‌نتیجه‌ات
دوست داشتن‌های بی‌ثمرت،
وقتی کسی دوستت ندارد اصرار نکن! وقتی کسی برایت وقت ندارد خودت را به زور در برنامه‌هایش جا نده!
«زندگی همین است
شاید، تو برای همه وقت بگذاری ولی قرار نیست که: همه دوستت داشته
باشند و برایت وقت داشته باشند...
شاید که بهانه‌هایشان برای فرار تورا قانع نکند
گاهی فقط باید لبخند بزنی و رد شوی... بگذار
فکر کنند نفهمیدی!

ساموئل بکت

@adelehz
کاش زمان قاجار بدنیا میومدم و هرچی دلم میخواست میخوردم بدون اینکه نگران چاق شدنم باشم بعدم وقتی تپل مپل میشدم میرفتم سوگلی دربار میشدم 😔
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
چه کنم آهوی جانم سر صحرای تو دارد..

مولانای جان

صدای: احمدشاملو
@adelehz
خواهی که دلت نشکند از سنگ مکافات
مَشکن دل کَس را که در این خانه کسی هست

شب زیبا ❤️
@adelehz