"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
"زنی که‌گم کردم "
آقایون عزیز پاییز شهر و اینجوری قشنگ کنید :)))
البته دوستان گفتن قبلش ما خانمها باید شهر و اینجوری قشنگ کنیم😌
@adelehz
من اونی ام که همیشه شکلات و شیرینی مو زودتر از چاییم تموم میکنم ومجبور میشم چاییمو تلخ بنوشم😑
چیه این عشق شیرینی بودن

@adelehz
آخر بِدمَد صبحِ امید از شبِ من

#عراقی

شب زیبا❤️

@adelehz
آنجا که میفرماید:
" ما قَطَعتُ رجائی مِنکَ.......
هرگز رشته امیدم از تو قطع نمیشود"

صبح بخیر❤️

@adelehz
‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
زندگی اسباب بازی پر زرق و برقیست که به امانت به ما سپرده‌اند...
بعضی‌ این اسباب بازی را آنقدر جدی می‌گیرند که به خاطرش می‌گریند و پریشان می‌شوند
بعضی‌ هم همین که اسباب بازی را به دست می‌گیرند کمی با آن بازی می‌کنند و بعد می‌شکنندش و می‌اندازندش دور
یا زیاده بهایش می‌دهیم یا بهایش را نمی‌دانیم

از زیاده روی بپرهیز
صوفی نه افراط می‌کند و نه تفریط،
صوفی همیشه میانه را بر می‌گزیند.

قاعده بیست و سوم
شمس تبریزی

@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
ما هیچ گاه
به امروز برنمی گردیم،
هرچه را لازم است بردارید!

@adelehz
امان
امان از آرزوهای به باد رفته
رویاهای نقش بر آب شده
امان از آن روزهایی که منتظرش بودیم و هرگز نیامد
امان از شبهایی که گمان نمیکردیم بیاید و آمد
امان از آنچه ساختیم و خراب شد .
از آنچه باورش کردیم و دروغ بود
راستی انتهای این راه دیوار بتنی بود .
چه بسیار دویده بودیم چه بسیار تقلا کردیم
و آخر به هیچ رسیدیم ...
امان از شبهایی که گذراندیم و زنده ماندیم
و بقول آن شاعر جگر سوخته
ما را به سخت جانی خود این‌گمان نبود ..

#عادله_زمانی
@adelehz
رفتیم و پرسش دل ِما بی جواب ماند
حال سوال و حوصله‌ی قیل و قـال کو

قیصر امین پور

@adelehz
شب زیبا
امید به ایران بازگشت
آخرین درنای باقی مانده از گله ی درناهای سیبری چهارده سال پس از مرگ جفتش آرزو به ایران بازگشت.
و چه خوب که
امید هنوز زنده ست،امید اگر بمیرد
اگر در دلها امید زنده نماند
زندگی تیره تر از تیره خواهد گذشت.
این امید شبیه امید قلب ها وقتی که آید
زندگی زیبا تر می شود ..
#عادله_زمانی
@adelehz
بلوار طاقبستان ، استان کرمانشاه
طولانی ترین بلوار جنگلی ایران

@adelehz
از یه سنی به بعد تازه میفهمی چرا راننده تاکسیا دلشون میخواد با مسافرایی که نمیشناسن و حتی شاید دیگه هیچوقت هم نبیننشون، درد دل کنن.
@adelehz
این زمین ماست .
زمین‌کوچک و خسته ی ما
از آن بالاترها نه نژاد نه مذهب نه کشورمان دیده نمیشود.
تنها وتنها زمین ست و زمین
این‌زمین ماست ..
جایی که در زیرخاکش میلیاردها آدم به خواب رفته اند و بروی خاکش میلیاردها انسان با امید ها و آرزوها غصه ها و شادی ، هر شب به خواب می روند و صبح روز بعد بیدار می شوند .
این‌ زمین ماست ...
جایی که ناخواسته به آن‌امده ایم و ناخواسته آن را ترک میکنیم بی آنکه بدانیم آیا دوباره برخواهیم گشت یا نه ..
این زمین ماست ..
جایی که مارا در هر حالتی در آغوش میگیرد..آنجا که هیچ چیز ابدی نیست ولی ما دلبسته ی آن لحظات موقتی هستیم .
این زمین ماست..
از دورترها
آرام و بیصدا به نظر می رسد .
گویی در حال آرام کردن فرزندانش است .
#عادله_زمانی


@adelehz
عجب سروی، عجب ماهی، عجب یاقوت و مرجانی
عجب جسمی، عجب عقلی، عجب عشقی، عجب جانی
عجب حلوای قندی تو، امیر بی‌گزندی تو
عجب ماه بلندی تو، که گردون را بگردانی

مولانای جان

شب زیبا❤️
چیزی به عنوان خوشبخت ترین آدم زمین عملا وجود ندارد.هرکس در آن حال که چیزی فزون تر دارد چیزی هم کمتر دارد ، این نگاه توست که بتو اجازه میدهد خوشبختی را بیابی خواه در قطره ای شبنم صبحگاهی،خواه در روزنه ای از نور که بر فرش تابیده خواه در لبخند شیرین کودکی معصوم
خوشبختی خیلی دور نیست .
#عادله_زمانی
📷پریسا جان راغیان
#دلبرانه_های_پاییز
صبح بخیر❤️
@adelehz