فرشته اي كه آب را به زمين بخشيد
چشم هاي تو را داشت
دست هاي تو را داشت
و نامِ تو را
آبانِ من
قلب پاييز هم كه باشي
ماه مني!
روشنک آرامش
@adelehz
چشم هاي تو را داشت
دست هاي تو را داشت
و نامِ تو را
آبانِ من
قلب پاييز هم كه باشي
ماه مني!
روشنک آرامش
@adelehz
من در برخورد با آدمهایی که از آنها دلگیرم دچار استاندارد دوگانه ای هستم .
به این معنا که وقتی از کسی آزرده میشوم با همه یکسان برخورد نمیکنم .
این به آن معنا نیست که با یکی بد و با یکی دیگر بدتر هستم ،یا اینکه مثلا من در مورد فحاشی و درگیری حرف نمیزنم .
من از گلایه کردن و نکردن حرف میزنم .
وقتی از کسی آزرده میشوم اگر به من نزدیک باشد اگر دوستش داشته باشم یا ساده تر بگویم اگر برایم مهم باشد مستقیم از او گلایه میکنم راستش نمیتوانم بغضم را نگه دارم و اگر آن حرف اگر آن گلایه را به گوشش نرسانم آرام نمیگیرم .
مثلا فکرش را بکن یهو بدون اینکه روحش خبر داشته باشد چند صفحه پیام گلایه آمیز از من دریافت میکند که دارم به جانش غر می زنم :)))
اما یک طرف دیگر سکه آدمهایی هستند که خیلی به من نزدیک نیستند آنهایی که برایم اهمیتی ندارند .وقتی حرفی میزنند یا کاری که آزرده ام میکند اصلا گلایه ای از طرف من بر نمیخیزد.
من این طور آدمها را در سکوت از زندگیم حذف میکنم و اصلا بعدها بیادشان نمی آورم.
تفاوتی بین این دو گروه وجود دارد، گروه اول را به سرعتی که آماج گلایه هایمان قرارشان دادم میبیخشم و اصلا نمیتوانم با اینها قهر بمانم زود آشتی میکنم و با هم مربای آشتی کنون میخوریم .
اما ادمهای دسته دوم را دوباره هرگز به زندگیم وارد نمیکنم .
میخواهم چه بگویم؟
میخواهم بگویم همیشه حقیقت آن چیزی که ظاهرا میبینید نیست .همیشه آن کسی که در برابر تان سکوت میکند دوستتان ندارد و همیشه آن یکی که مدام در نبرد باشماست از شما متنفر نیست .
حقیقت امر اینقدر ساده معلوم نمیشود.
دوست داشتن و اهمیت دادن همیشه به معنای سکوت و بیخیال بودن نیست .
باید قدر این گلایه ها و جنگ های تن به تن را دانست .چرا که ممکن ست عشقی عظیم پشت آن پنهان شده باشد .
#عادله_زمانی
@adelehz
به این معنا که وقتی از کسی آزرده میشوم با همه یکسان برخورد نمیکنم .
این به آن معنا نیست که با یکی بد و با یکی دیگر بدتر هستم ،یا اینکه مثلا من در مورد فحاشی و درگیری حرف نمیزنم .
من از گلایه کردن و نکردن حرف میزنم .
وقتی از کسی آزرده میشوم اگر به من نزدیک باشد اگر دوستش داشته باشم یا ساده تر بگویم اگر برایم مهم باشد مستقیم از او گلایه میکنم راستش نمیتوانم بغضم را نگه دارم و اگر آن حرف اگر آن گلایه را به گوشش نرسانم آرام نمیگیرم .
مثلا فکرش را بکن یهو بدون اینکه روحش خبر داشته باشد چند صفحه پیام گلایه آمیز از من دریافت میکند که دارم به جانش غر می زنم :)))
اما یک طرف دیگر سکه آدمهایی هستند که خیلی به من نزدیک نیستند آنهایی که برایم اهمیتی ندارند .وقتی حرفی میزنند یا کاری که آزرده ام میکند اصلا گلایه ای از طرف من بر نمیخیزد.
من این طور آدمها را در سکوت از زندگیم حذف میکنم و اصلا بعدها بیادشان نمی آورم.
تفاوتی بین این دو گروه وجود دارد، گروه اول را به سرعتی که آماج گلایه هایمان قرارشان دادم میبیخشم و اصلا نمیتوانم با اینها قهر بمانم زود آشتی میکنم و با هم مربای آشتی کنون میخوریم .
اما ادمهای دسته دوم را دوباره هرگز به زندگیم وارد نمیکنم .
میخواهم چه بگویم؟
میخواهم بگویم همیشه حقیقت آن چیزی که ظاهرا میبینید نیست .همیشه آن کسی که در برابر تان سکوت میکند دوستتان ندارد و همیشه آن یکی که مدام در نبرد باشماست از شما متنفر نیست .
حقیقت امر اینقدر ساده معلوم نمیشود.
دوست داشتن و اهمیت دادن همیشه به معنای سکوت و بیخیال بودن نیست .
باید قدر این گلایه ها و جنگ های تن به تن را دانست .چرا که ممکن ست عشقی عظیم پشت آن پنهان شده باشد .
#عادله_زمانی
@adelehz
تو سرزمینِ منی! صورت و دستهایِ کوچکت، صدایت؛
من آنجا متولد شدهام، و همان جا میمیرم.
نزار قبانی
@adelehz
من آنجا متولد شدهام، و همان جا میمیرم.
نزار قبانی
@adelehz
الان؟
anonymous poll
مَن پریشان تَر از آنَم که تو می پنداری – 131
👍👍👍👍👍👍👍 80%
با ما به از آن باش که با خلق جهانی – 33
👍👍 20%
👥 164 people voted so far. Poll closed.
anonymous poll
مَن پریشان تَر از آنَم که تو می پنداری – 131
👍👍👍👍👍👍👍 80%
با ما به از آن باش که با خلق جهانی – 33
👍👍 20%
👥 164 people voted so far. Poll closed.
«أَلا بِذِكرِ اللَّهِ تَطمَئِنُّ القُلُوبُ»
استادی میگفت:
این آیه معنایش این نیست که با ذکر خدا دل آرام می گیرد
این جمله یعنی خدا می گوید:
جوری ساخته ام تو را که جز با یاد من آرام نگیری
تفاوت ظریفی است
اگر بیقراری
اگر دلتنگی
اگر دلگیری
گیر کار آنجاست که هزار یاد،
جز یاد او، در دلت جولان میدهد
و خواسته هایت را از مردم طلب میکنی نه او
چاره ساز فقط خداست به دست مردم چشم ندوز
شب زیبا ❤️
@adelehz
استادی میگفت:
این آیه معنایش این نیست که با ذکر خدا دل آرام می گیرد
این جمله یعنی خدا می گوید:
جوری ساخته ام تو را که جز با یاد من آرام نگیری
تفاوت ظریفی است
اگر بیقراری
اگر دلتنگی
اگر دلگیری
گیر کار آنجاست که هزار یاد،
جز یاد او، در دلت جولان میدهد
و خواسته هایت را از مردم طلب میکنی نه او
چاره ساز فقط خداست به دست مردم چشم ندوز
شب زیبا ❤️
@adelehz
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
ما اینجاییم❤️
برای استفاده از پستها و مطالب جدید کانال در اینستاگرام با ما همراه باشید .
Instagram.com/adeleh.z7
برای استفاده از پستها و مطالب جدید کانال در اینستاگرام با ما همراه باشید .
Instagram.com/adeleh.z7
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
فلانی میگفت آنقدر دلتنگ آنِ خودش است که شبها خوابش نمی برد.
چه ساده لوحانه
من اما در نبود آنی که می شناسم خوب میخوابم..
عمیق و طولانی
میخوابم تا ببینمش
در لابلای پرده های مخملین خواب
آن هنگام که نه دزدیده میشود نه آنِ دیگری ست نه از عشق می ترسد و نه رفتنی ست .
عمیقا به خواب نیاز دارم
باید به عمق بودنش در خواب سفر کرد .
#عادله_زمانی
@adelehz
چه ساده لوحانه
من اما در نبود آنی که می شناسم خوب میخوابم..
عمیق و طولانی
میخوابم تا ببینمش
در لابلای پرده های مخملین خواب
آن هنگام که نه دزدیده میشود نه آنِ دیگری ست نه از عشق می ترسد و نه رفتنی ست .
عمیقا به خواب نیاز دارم
باید به عمق بودنش در خواب سفر کرد .
#عادله_زمانی
@adelehz
اگر خدا روزی از من بپرسد در دنیای من چه لذت هایی بردی ؟
من قطعا او را با چایی هایی که با تو خوردم آشنا خواهم کرد .و به او خواهم گفت لحظاتی در دنیایت وجود داشت که نباید با هیچ چیز دیگر عوضش میکردم و آن ساعت چای خوردن با آنهایی بود که دوستشان داشتم.
#عادله_زمانی
#چای_تایم
@adelehz
من قطعا او را با چایی هایی که با تو خوردم آشنا خواهم کرد .و به او خواهم گفت لحظاتی در دنیایت وجود داشت که نباید با هیچ چیز دیگر عوضش میکردم و آن ساعت چای خوردن با آنهایی بود که دوستشان داشتم.
#عادله_زمانی
#چای_تایم
@adelehz
😢1
قلب، مهمانخانه نيست که
آدم ها بيايند
دو سه ساعت يا دو سه روز
توی آن بمانند و بعد بروند
قلب، لانه ی گنجشک نيست که
در بهار ساخته بشود
و در پاييز باد آن را با خودش ببرد
قلب؟ راستش نمیدانم چيست،
اما اين را میدانم که
فقط جای آدمهای خيلی خوب است!
📙 يک عاشقانه آرام
نادر ابراهیمی
@adelehz
آدم ها بيايند
دو سه ساعت يا دو سه روز
توی آن بمانند و بعد بروند
قلب، لانه ی گنجشک نيست که
در بهار ساخته بشود
و در پاييز باد آن را با خودش ببرد
قلب؟ راستش نمیدانم چيست،
اما اين را میدانم که
فقط جای آدمهای خيلی خوب است!
📙 يک عاشقانه آرام
نادر ابراهیمی
@adelehz
بر ماست که لذت ببریم از غذا، از بوهای خوش، از رنگ ها، از جامه های زیبنده، از موسیقی، از بازی ها، از نمایش ها و از همه گونه تفریح که هرکس می تواند بی آنکه آزاری به کسی برساند بدان بپردازد.
باید چیزهای زندگی را به کار برد و تا هر اندازه که بتوان از آن لذت برد.
باید به دیگران پیوست و در پیوند دادنشان به هم کوشید، زیرا هر چیز که در راستای پیوند دادنشان به هم باشد خوب است.
برای سهیم کردن دیگران در شادی خود باید کوشید؛ با آگاهی کامل باید با همه طبیعت یکی شد.
پس بیایید یکدیگر را در آغوش بگیریم، ای میلیون ها مردم!
رومن رولان
@adelehz
باید چیزهای زندگی را به کار برد و تا هر اندازه که بتوان از آن لذت برد.
باید به دیگران پیوست و در پیوند دادنشان به هم کوشید، زیرا هر چیز که در راستای پیوند دادنشان به هم باشد خوب است.
برای سهیم کردن دیگران در شادی خود باید کوشید؛ با آگاهی کامل باید با همه طبیعت یکی شد.
پس بیایید یکدیگر را در آغوش بگیریم، ای میلیون ها مردم!
رومن رولان
@adelehz
سوگند به لحظه بر آمدن آفتاب
و سوگند به شب آن گاه که آرام گیرد و فراگیر شود
که پروردگارت تو را ترک نکرده و دشمن نداشته است
۱-۳ ضحی
شب زیبا ❤️
@adelehz
و سوگند به شب آن گاه که آرام گیرد و فراگیر شود
که پروردگارت تو را ترک نکرده و دشمن نداشته است
۱-۳ ضحی
شب زیبا ❤️
@adelehz