"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
هميشه مقداری دلگرمی داخل جيبت بايد باشد.
که اگر ناگهان در خيابان، يا در گوشه يک کافه، يا حتی در خواب، سرمای نا اميدی به سراغت آمد، يا بغضی دهانت را تلخ کرد، دلگرميت را از جيب در بياوری؛ گوشه دهانت بگذاری تا آرام آرام شيرينيش در وجودت بپيچد، يا مثل ژاکتی گرم دور خودت بپيچی و منتظر تابش خورشيد بمانی.
دلگرمی هميشه بايد باشد و ... وای به تمام لحظه‌هایی که هرچه جيب‌ها و کيفت را بگردی.. دلگرمی پيدا نکنی!
همیشه دوستت دارم‌ها را، دلخوری‌ها را، نگرانی‌ها را، به موقع بگویید ...
قدر بدانید "داشتنها" را
مهربان بودن مهمترین قسمت انسان بودن است.

جکسون براون
@adelehz
به این روزهای یک خط در میان تعطیل این چند وقت نگاه نکن .
قبل ترها جمعه ها برای خودشان شان و شوکت داشتند .
هنوز اسیر چهاردیواری ها نبودیم، جمعه که میشد میگفتیم باید جمع شویم دور هم و غذایی بخوریم
عصر جمعه ی پاییزی برویم لبو و باقلایی بزنیم یا شیر بلال به دندان بکشیم .
جمعه واقعا جمعه بود .
میخواهم بگویم ،ببین جانم داشته های آدم با کمترین فرصت ضرب صفر میشود .
مایی که یک روز گردش جمعه را حق مسلم خودمان میدانستیم حالا دلمان لک زده برای یک دور همی بدون استرس و آرام
قدر آنچه داریم را بدانیم.
همین ...
#عادله_زمانی
@adelehz
آقا بالا سر _ تارا
@SamFoni
یه زمانی هم ما بلد نبودیم آهنگ غمگین گوش بدیم و فقط با آهنگها قر میدادیم😔❤️

@adelehz
بوییدَمت تمامِ تَنَم بویِ گُل گِرفت❤️

سعید بیابانکی

@adelehz
به گفتن های اول نیست
به ماندن های تا آخر ست .
عشق را میگویم...
#عادله_زمانی
@adelehz
تو را آنگونه میخواهم که باغی باغبانش را

علی سلیمانی


شب زیبا ❤️
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
فرشته اي كه آب را به زمين بخشيد
چشم هاي تو را داشت
دست هاي تو را داشت
و نامِ تو را
آبانِ من
قلب پاييز هم كه باشي
ماه مني!


روشنک آرامش

@adelehz
من در برخورد با آدمهایی که از آنها دلگیرم دچار استاندارد دوگانه ای هستم ‌.
به این معنا که وقتی از کسی آزرده میشوم با همه یکسان برخورد نمیکنم .
این به آن معنا نیست که با یکی بد و با یکی دیگر بدتر هستم ،یا اینکه مثلا من در مورد فحاشی‌ و درگیری حرف نمیزنم .
من از گلایه کردن و نکردن حرف میزنم .
وقتی از کسی آزرده میشوم اگر به من نزدیک باشد اگر دوستش داشته باشم یا ساده تر بگویم اگر برایم مهم باشد مستقیم از او گلایه میکنم راستش نمی‌توانم بغضم را نگه دارم و اگر آن حرف اگر آن گلایه را به گوشش نرسانم آرام نمیگیرم .
مثلا فکرش را بکن یهو بدون اینکه روحش خبر داشته باشد چند صفحه پیام گلایه آمیز از من دریافت می‌کند که دارم به جانش غر می زنم :)))

اما یک طرف دیگر سکه آدمهایی هستند که خیلی به من نزدیک نیستند آنهایی که برایم اهمیتی ندارند .وقتی حرفی می‌زنند یا کاری که آزرده ام می‌کند اصلا گلایه ای از طرف من بر نمی‌خیزد.
من این طور آدم‌ها را در سکوت از زندگیم حذف میکنم و اصلا بعدها بیادشان نمی آورم.

تفاوتی بین این دو گروه وجود دارد، گروه اول را به سرعتی که آماج گلایه هایمان قرارشان دادم میبیخشم و اصلا نمی‌توانم با اینها قهر بمانم زود آشتی میکنم و با هم مربای آشتی کنون میخوریم .
اما ادمهای دسته دوم را دوباره هرگز به زندگیم وارد نمیکنم .
میخواهم چه بگویم؟
میخواهم بگویم همیشه حقیقت آن چیزی که ظاهرا می‌بینید نیست .همیشه آن کسی که در برابر تان سکوت می‌کند دوستتان ندارد و همیشه آن یکی که مدام در نبرد باشماست از شما متنفر نیست .
حقیقت امر اینقدر ساده معلوم نمیشود‌.
دوست داشتن و اهمیت دادن همیشه به معنای سکوت و بیخیال بودن نیست ‌.
باید قدر این گلایه ها و جنگ های تن به تن را دانست .چرا که ممکن ست عشقی عظیم پشت آن پنهان شده باشد .
#عادله_زمانی
@adelehz
تو سرزمینِ منی! صورت و دست‌هایِ کوچکت، صدایت؛
من آنجا متولد شده‌ام، و همان‌ جا می‌میرم.


نزار قبانی
@adelehz
الان؟
anonymous poll

مَن پریشان تَر از آنَم که تو می پنداری – 131
👍👍👍👍👍👍👍 80%

با ما به از آن‌ باش که با خلق جهانی – 33
👍👍 20%

👥 164 people voted so far. Poll closed.
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
ای نقشِ تو از هِزار مَعنی خوشتر

مولانای جان

@adelehz
«أَلا بِذِكرِ اللَّهِ تَطمَئِنُّ القُلُوبُ»
استادی میگفت:
این آیه معنایش این نیست که با ذکر خدا دل آرام می گیرد
این جمله یعنی خدا می گوید:

جوری ساخته ام تو را که جز با یاد من آرام نگیری

تفاوت ظریفی است
اگر بیقراری
اگر دلتنگی
اگر دلگیری
گیر کار آنجاست که هزار یاد،
جز یاد او، در دلت جولان می‌دهد
و خواسته هایت را از مردم طلب میکنی نه او
چاره ساز فقط خداست به دست مردم چشم ندوز

شب زیبا ❤️

@adelehz
ما اینجاییم❤️

برای استفاده از پستها و مطالب جدید کانال در اینستاگرام با ما همراه باشید .

Instagram.com/adeleh.z7
فلانی میگفت آنقدر دلتنگ آنِ خودش است که شبها خوابش نمی برد.
چه ساده لوحانه
من اما در نبود آنی که می شناسم خوب میخوابم..
عمیق و طولانی
میخوابم تا ببینمش
در لابلای پرده های مخملین خواب
آن هنگام که نه دزدیده میشود نه آنِ دیگری ست نه از عشق می ترسد و نه رفتنی ست .
عمیقا به خواب نیاز دارم
باید به عمق بودنش در خواب سفر کرد .
#عادله_زمانی
@adelehz
اگر خدا روزی از من بپرسد در دنیای من چه لذت هایی بردی ؟
من قطعا او را با چایی هایی که با تو خوردم آشنا خواهم کرد .و به او خواهم گفت لحظاتی در دنیایت وجود داشت که نباید با هیچ چیز دیگر عوضش میکردم و آن ساعت چای خوردن با آنهایی بود که دوستشان داشتم‌.
#عادله_زمانی
#چای_تایم
@adelehz
😢1
قلب، مهمانخانه نيست که
آدم‌ ها بيايند
دو سه ساعت يا دو سه روز
توی آن بمانند و بعد بروند
قلب، لانه‌ ی گنجشک نيست که
در بهار ساخته بشود
و در پاييز باد آن را با خودش ببرد
قلب؟ راستش نمی‌دانم چيست،

اما اين را می‌دانم که
فقط جای آدم‌های خيلی خوب است!


📙 يک عاشقانه آرام
نادر ابراهیمی

@adelehz