خدایا مارا ببخش
ببخش اگر به حرف همه اعتماد کردیم جز تو
اگر کسی گفت برایت درست میکنم ،باور کردیم
ولی اگر تو گفتی غمگین نباش و نترس
باور نکردیم .
ما را ببخش اگر به هرکس رو انداختیم جز تو
اگر حاضر شدیم با هر آدمی کنار بیایم جز تو
مارا ببخش اگر دست به دامان هرکس شدیم جز تو
کوتاهی از خودمان بود
کمی از خودمان بود
شرمنده ی خودمان شدیم .
از آن کسانی که به آنها اعتماد وباور کردیم و دست به دامن شان شدیم خیری بما نرسید .
هر چه خیر رسید از تو بود و بازهم ندیدیم .
مارا لحظه ای به حال خودمان وانگذار
لحظه ای رها نکن
لحظه ای تنها نگذار
آمین
#عادله_زمانی
@adelehz
شب بخیر ❤️
ببخش اگر به حرف همه اعتماد کردیم جز تو
اگر کسی گفت برایت درست میکنم ،باور کردیم
ولی اگر تو گفتی غمگین نباش و نترس
باور نکردیم .
ما را ببخش اگر به هرکس رو انداختیم جز تو
اگر حاضر شدیم با هر آدمی کنار بیایم جز تو
مارا ببخش اگر دست به دامان هرکس شدیم جز تو
کوتاهی از خودمان بود
کمی از خودمان بود
شرمنده ی خودمان شدیم .
از آن کسانی که به آنها اعتماد وباور کردیم و دست به دامن شان شدیم خیری بما نرسید .
هر چه خیر رسید از تو بود و بازهم ندیدیم .
مارا لحظه ای به حال خودمان وانگذار
لحظه ای رها نکن
لحظه ای تنها نگذار
آمین
#عادله_زمانی
@adelehz
شب بخیر ❤️
ای باد صبح،
بین که کجا میفرستمت
نزدیک آفتابِ وفا میفرستمت
این سر به مهر نامه بدان مهربان رسان
کس را خبر مکن که کجا میفرستمت
@adelehz
صبح آخر هفته تون بخیر❤️
بین که کجا میفرستمت
نزدیک آفتابِ وفا میفرستمت
این سر به مهر نامه بدان مهربان رسان
کس را خبر مکن که کجا میفرستمت
@adelehz
صبح آخر هفته تون بخیر❤️
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
من در طول تحصیلم با معلمهای زیادی سرو کار داشتم .معلمهایی که با آنها درس خواندم هرگز هیچ چیزی شبیه تبعیض نژادی علیه دانش آموزانشان از خود نشان ندادند.
ما دانش آموزانی از مناطق مختلف بودیم ،در یک کلاس دختری افغان،دختری که بخاطر شغل پدرش از تبریز آمده بود،یک دختر کرد، یک دختر مشهدی و ...معلمهای ما به ما در آن کلاس های درس می آموختند که همدیگر را فارغ از جایی که از آن می آمدیم دوست داشته باشیم.
به خودم می بالم که این شانس را داشتم که با بهترین معلمانی که میتوانستند وجود داشته باشند،درس خواندم..
امروز که خبر دکتر حسن گلچین را شنیدم که خیابانهای دزفول را تبدیل به مدرسه کودکان کار افغان کردند و حتی موتور شان را فروختند تا برای آن ها لوازم التحریر بخرند یاد تک تک آن معلمهای خاص افتادم .
خانه ات آباد آقای معلم
معلم آمد و با خود انسانیت آورد.
نقطه سر خط
#عادله_زمانی
@adelehz
ما دانش آموزانی از مناطق مختلف بودیم ،در یک کلاس دختری افغان،دختری که بخاطر شغل پدرش از تبریز آمده بود،یک دختر کرد، یک دختر مشهدی و ...معلمهای ما به ما در آن کلاس های درس می آموختند که همدیگر را فارغ از جایی که از آن می آمدیم دوست داشته باشیم.
به خودم می بالم که این شانس را داشتم که با بهترین معلمانی که میتوانستند وجود داشته باشند،درس خواندم..
امروز که خبر دکتر حسن گلچین را شنیدم که خیابانهای دزفول را تبدیل به مدرسه کودکان کار افغان کردند و حتی موتور شان را فروختند تا برای آن ها لوازم التحریر بخرند یاد تک تک آن معلمهای خاص افتادم .
خانه ات آباد آقای معلم
معلم آمد و با خود انسانیت آورد.
نقطه سر خط
#عادله_زمانی
@adelehz
بچه که بودم ،
فکر می کردم زنها فقط مادران خوبی هستند؛
نمی دانستم ،
بهانه بازگشت سربازان از جنگ،
یا بالا رفتن پرچم های صلح،
یا پارو زدنهای قایقرانان در امواج سهمگین،
یا خلق بهترین شعرهای عاشقانه جهان،
به شوق دیدن لبخند زنان است؛
اصلا خدا
همه چیز را برای این خلق کرد،
تا لبخندی که بر گونه زنها می نشیند ،
صلح
آرامش
مهر
لذت قدم زدن در پائیز را،
به دنیا هدیه کند...
احسان سروری
@adelehz
فکر می کردم زنها فقط مادران خوبی هستند؛
نمی دانستم ،
بهانه بازگشت سربازان از جنگ،
یا بالا رفتن پرچم های صلح،
یا پارو زدنهای قایقرانان در امواج سهمگین،
یا خلق بهترین شعرهای عاشقانه جهان،
به شوق دیدن لبخند زنان است؛
اصلا خدا
همه چیز را برای این خلق کرد،
تا لبخندی که بر گونه زنها می نشیند ،
صلح
آرامش
مهر
لذت قدم زدن در پائیز را،
به دنیا هدیه کند...
احسان سروری
@adelehz
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
آرام باش جانم
در پس هر فرود فرازی نشسته ست
و در پس هر شب صبحی ایستاده ست
نه کسی دیده شب بماند
نه کسی بیاد دارد بعد از زمستان بهار نیاید .
آرام باش ..
#عادله_زمانی
@adelehz
در پس هر فرود فرازی نشسته ست
و در پس هر شب صبحی ایستاده ست
نه کسی دیده شب بماند
نه کسی بیاد دارد بعد از زمستان بهار نیاید .
آرام باش ..
#عادله_زمانی
@adelehz
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
دلم یک صبح سرد و هوای گرگ و میش میخواهد وقتی با ماشین از کنار چراغهای نیمه خواب شهری تازه و جاده ای نو میگذرم و به داستان دل هرخانه فکرمیکنم...
#عادله_زمانی
@adelehz
#عادله_زمانی
@adelehz
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
ما اینجاییم❤️
برای استفاده از پستها و مطالب جدید کانال در اینستاگرام با ما همراه باشید .
Instagram.com/adeleh.z7
برای استفاده از پستها و مطالب جدید کانال در اینستاگرام با ما همراه باشید .
Instagram.com/adeleh.z7
🕊1
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
هوای خنک صبح جمعه ی وسط آبان
عطر نان سنگک پیچیده شده در ترمه
صدای رادیو و صبح جمعه با شما
مادرم که جلوی آینه رژلب قرمز مکه ای اش را پررنگ می کرد
چای که روی سماور قل قل زنان، به بهترین حالت ممکن دم می کشید
و من که کودکی ۷ ساله بودم.
من در جهانی دیگر بازهم بدنبال آن روزها خواهم گشت ..
روزهای گرم ، شیرین و خوش عطر کودکی در آن خانه های تکرار ناپذیر
#عادله_زمانی
جمعه مبارک ❤️
@adelehz
عطر نان سنگک پیچیده شده در ترمه
صدای رادیو و صبح جمعه با شما
مادرم که جلوی آینه رژلب قرمز مکه ای اش را پررنگ می کرد
چای که روی سماور قل قل زنان، به بهترین حالت ممکن دم می کشید
و من که کودکی ۷ ساله بودم.
من در جهانی دیگر بازهم بدنبال آن روزها خواهم گشت ..
روزهای گرم ، شیرین و خوش عطر کودکی در آن خانه های تکرار ناپذیر
#عادله_زمانی
جمعه مبارک ❤️
@adelehz
اسرار آمیز ترین راز هستی
این ست که بعد از بدترین حوادث و رویدادها بعد از گریه ها و غم ها و فقدان ها بازهم روز دیگری آغاز میشود و زندگی ادامه پیدا میکند...
چه تضاد ملموس و آرام کننده ای ...
#عادله_زمانی
@adelehz
این ست که بعد از بدترین حوادث و رویدادها بعد از گریه ها و غم ها و فقدان ها بازهم روز دیگری آغاز میشود و زندگی ادامه پیدا میکند...
چه تضاد ملموس و آرام کننده ای ...
#عادله_زمانی
@adelehz
هميشه مقداری دلگرمی داخل جيبت بايد باشد.
که اگر ناگهان در خيابان، يا در گوشه يک کافه، يا حتی در خواب، سرمای نا اميدی به سراغت آمد، يا بغضی دهانت را تلخ کرد، دلگرميت را از جيب در بياوری؛ گوشه دهانت بگذاری تا آرام آرام شيرينيش در وجودت بپيچد، يا مثل ژاکتی گرم دور خودت بپيچی و منتظر تابش خورشيد بمانی.
دلگرمی هميشه بايد باشد و ... وای به تمام لحظههایی که هرچه جيبها و کيفت را بگردی.. دلگرمی پيدا نکنی!
همیشه دوستت دارمها را، دلخوریها را، نگرانیها را، به موقع بگویید ...
قدر بدانید "داشتنها" را
مهربان بودن مهمترین قسمت انسان بودن است.
جکسون براون
@adelehz
که اگر ناگهان در خيابان، يا در گوشه يک کافه، يا حتی در خواب، سرمای نا اميدی به سراغت آمد، يا بغضی دهانت را تلخ کرد، دلگرميت را از جيب در بياوری؛ گوشه دهانت بگذاری تا آرام آرام شيرينيش در وجودت بپيچد، يا مثل ژاکتی گرم دور خودت بپيچی و منتظر تابش خورشيد بمانی.
دلگرمی هميشه بايد باشد و ... وای به تمام لحظههایی که هرچه جيبها و کيفت را بگردی.. دلگرمی پيدا نکنی!
همیشه دوستت دارمها را، دلخوریها را، نگرانیها را، به موقع بگویید ...
قدر بدانید "داشتنها" را
مهربان بودن مهمترین قسمت انسان بودن است.
جکسون براون
@adelehz
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
به این روزهای یک خط در میان تعطیل این چند وقت نگاه نکن .
قبل ترها جمعه ها برای خودشان شان و شوکت داشتند .
هنوز اسیر چهاردیواری ها نبودیم، جمعه که میشد میگفتیم باید جمع شویم دور هم و غذایی بخوریم
عصر جمعه ی پاییزی برویم لبو و باقلایی بزنیم یا شیر بلال به دندان بکشیم .
جمعه واقعا جمعه بود .
میخواهم بگویم ،ببین جانم داشته های آدم با کمترین فرصت ضرب صفر میشود .
مایی که یک روز گردش جمعه را حق مسلم خودمان میدانستیم حالا دلمان لک زده برای یک دور همی بدون استرس و آرام
قدر آنچه داریم را بدانیم.
همین ...
#عادله_زمانی
@adelehz
قبل ترها جمعه ها برای خودشان شان و شوکت داشتند .
هنوز اسیر چهاردیواری ها نبودیم، جمعه که میشد میگفتیم باید جمع شویم دور هم و غذایی بخوریم
عصر جمعه ی پاییزی برویم لبو و باقلایی بزنیم یا شیر بلال به دندان بکشیم .
جمعه واقعا جمعه بود .
میخواهم بگویم ،ببین جانم داشته های آدم با کمترین فرصت ضرب صفر میشود .
مایی که یک روز گردش جمعه را حق مسلم خودمان میدانستیم حالا دلمان لک زده برای یک دور همی بدون استرس و آرام
قدر آنچه داریم را بدانیم.
همین ...
#عادله_زمانی
@adelehz