اگر هر برگ زرد را یک دلتنگی در نظر بگیریم
میتوانی تصور کنی پاییز چقدر حال دلش بد ست ؟
میتوانی تصور کنی بهار کسی را پاییز کردن چه جرم بزرگی ست ؟
#عادله_زمانی
#دلبرانه_های_پاییز
آذربایجان غربی
سلماس
@adelehz
میتوانی تصور کنی پاییز چقدر حال دلش بد ست ؟
میتوانی تصور کنی بهار کسی را پاییز کردن چه جرم بزرگی ست ؟
#عادله_زمانی
#دلبرانه_های_پاییز
آذربایجان غربی
سلماس
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
آخه شما ببین چقدر دلبره😍🦊
"زنی کهگم کردم "
Photo
امروز مادر محترم شاغلی این پیام و برای من فرستادند و من بعد خووندن پیامشان حس کردم که چقدر لازم هست در مورد این موضوعات به ظاهر ساده ی دنیای زنانه حرف بزنیم و بی توجه از کنارشان عبور نکنیم .
موضوعاتی که شاید برای خیلی ها قابل درک نباشد اما در واقع حجم اعظمی از زندگی ما را به خود مصروف میکند.
قبلا در مورد مادر بودن حرف زدم .و آن را قبل از یک واقعیت فیزیکی به یک احساس مرتبط دانستم حتی گفتم که مادر بودن الزاما به بدنیا آوردن کودک بسنده نمیشود چه بسا زنانی که فرزندی به دنیا نیاوردند اما تمام عمر را با حسی مادرانه در درونشان نسبت به کودکان اطراف،یا خواهر برادرهایشان زندگی کردند .
اما به تناسب این موضوع ،میتوان گفت که مادرانگی تنها شامل یک الگوی ثابت نیست .یعنی اینطور نیست که بتوانیم بگوییم مادر ،فقط مادر خانه داری ست که تمام عمرش را کنار کودکش میگذراند. آیا میتوان وصف مادرانگی را از زنان شاغل کسر کرد ؟
قطعا نه
مادرانگی از نظر من الگوهای زیاد اما متمرکز بر یک هدف واحد دارد .
هدف تمام مادرانی که میکوشند،بهبود زندگی فرزندان و ایجاد یک دور نمای امن برای انهاست.
حالا هر کدام از روش و راه خودشان
یکی میشود مادر خانه دار
صبح تا شب در خانه می ماند
برای کودکش لقمه های پر درست میکند، تا نیمه شب برای انجام کاردستی هایش بیدار می ماند
او را دست هیچ پرستار و مراقبی نمی سپارد
خودش اورا بیدار میکند و میخواباند
و مادرانگی را با او پیش می برد .
یکی می شود مادر شاغل
صبح زودتر از همه بیدار میشود
تا نیمه شب بیدار می ماند تا ناهار فردای کودکش را آماده کند
اورا دست مادرش میسپارد
تا بتواند دور نمای آینده اش را روشن تر کند و نیازهای مادی کودکش را بی کم و کاست تامین کند
تا کودکش بتواند به مادر پیشرو خود افتخار کند.
اما
در واقع شاغل یا خانه دار بودن تاثیری بر ارزش مادرانگی نمیگذارد.
اثر واقعی در نقشی ست که مادر بر فرزندش میگذارد
بر اینکه در هر حالت حواسش به جسم و روان کودکش باشد
کمبودهایش را جبران کند
به او بیاموزد و گاهی از او یادبگیرد.
هرگز او را قربانی خشم درونی اش نکند
و تلاش نکند کمبودهای کودکی خود را با کودکش جبران نماید .
مادرانگی در ساختن یک کودکی سالم، شاد و امن برای کودک خلاصه میشود .
اما اینکه هر زنی از کدام راه به این هدف نائل میشود کاملا شخصی ست .
پس لطفا اگر شما تمام تلاشتان را میکنید تا کودک تان، کودکی خوبی را پشت سر بگذارد به خود افتخار کنید و ناامید نشوید .
مادرانگی در چهارچوب خاصی تعریف نمیشود
مگر چند مولفه ی بزرگ و اصلی
حامی
دلسوز
مهربان
ایمن
مراقب
آموزنده
و شادی آور
اگر شما چنین مادری هستید یعنی راه را درست آمدید.
باور کنید .
#عادله_زمانی
@adelehz
موضوعاتی که شاید برای خیلی ها قابل درک نباشد اما در واقع حجم اعظمی از زندگی ما را به خود مصروف میکند.
قبلا در مورد مادر بودن حرف زدم .و آن را قبل از یک واقعیت فیزیکی به یک احساس مرتبط دانستم حتی گفتم که مادر بودن الزاما به بدنیا آوردن کودک بسنده نمیشود چه بسا زنانی که فرزندی به دنیا نیاوردند اما تمام عمر را با حسی مادرانه در درونشان نسبت به کودکان اطراف،یا خواهر برادرهایشان زندگی کردند .
اما به تناسب این موضوع ،میتوان گفت که مادرانگی تنها شامل یک الگوی ثابت نیست .یعنی اینطور نیست که بتوانیم بگوییم مادر ،فقط مادر خانه داری ست که تمام عمرش را کنار کودکش میگذراند. آیا میتوان وصف مادرانگی را از زنان شاغل کسر کرد ؟
قطعا نه
مادرانگی از نظر من الگوهای زیاد اما متمرکز بر یک هدف واحد دارد .
هدف تمام مادرانی که میکوشند،بهبود زندگی فرزندان و ایجاد یک دور نمای امن برای انهاست.
حالا هر کدام از روش و راه خودشان
یکی میشود مادر خانه دار
صبح تا شب در خانه می ماند
برای کودکش لقمه های پر درست میکند، تا نیمه شب برای انجام کاردستی هایش بیدار می ماند
او را دست هیچ پرستار و مراقبی نمی سپارد
خودش اورا بیدار میکند و میخواباند
و مادرانگی را با او پیش می برد .
یکی می شود مادر شاغل
صبح زودتر از همه بیدار میشود
تا نیمه شب بیدار می ماند تا ناهار فردای کودکش را آماده کند
اورا دست مادرش میسپارد
تا بتواند دور نمای آینده اش را روشن تر کند و نیازهای مادی کودکش را بی کم و کاست تامین کند
تا کودکش بتواند به مادر پیشرو خود افتخار کند.
اما
در واقع شاغل یا خانه دار بودن تاثیری بر ارزش مادرانگی نمیگذارد.
اثر واقعی در نقشی ست که مادر بر فرزندش میگذارد
بر اینکه در هر حالت حواسش به جسم و روان کودکش باشد
کمبودهایش را جبران کند
به او بیاموزد و گاهی از او یادبگیرد.
هرگز او را قربانی خشم درونی اش نکند
و تلاش نکند کمبودهای کودکی خود را با کودکش جبران نماید .
مادرانگی در ساختن یک کودکی سالم، شاد و امن برای کودک خلاصه میشود .
اما اینکه هر زنی از کدام راه به این هدف نائل میشود کاملا شخصی ست .
پس لطفا اگر شما تمام تلاشتان را میکنید تا کودک تان، کودکی خوبی را پشت سر بگذارد به خود افتخار کنید و ناامید نشوید .
مادرانگی در چهارچوب خاصی تعریف نمیشود
مگر چند مولفه ی بزرگ و اصلی
حامی
دلسوز
مهربان
ایمن
مراقب
آموزنده
و شادی آور
اگر شما چنین مادری هستید یعنی راه را درست آمدید.
باور کنید .
#عادله_زمانی
@adelehz
خدایا مارا ببخش
ببخش اگر به حرف همه اعتماد کردیم جز تو
اگر کسی گفت برایت درست میکنم ،باور کردیم
ولی اگر تو گفتی غمگین نباش و نترس
باور نکردیم .
ما را ببخش اگر به هرکس رو انداختیم جز تو
اگر حاضر شدیم با هر آدمی کنار بیایم جز تو
مارا ببخش اگر دست به دامان هرکس شدیم جز تو
کوتاهی از خودمان بود
کمی از خودمان بود
شرمنده ی خودمان شدیم .
از آن کسانی که به آنها اعتماد وباور کردیم و دست به دامن شان شدیم خیری بما نرسید .
هر چه خیر رسید از تو بود و بازهم ندیدیم .
مارا لحظه ای به حال خودمان وانگذار
لحظه ای رها نکن
لحظه ای تنها نگذار
آمین
#عادله_زمانی
@adelehz
شب بخیر ❤️
ببخش اگر به حرف همه اعتماد کردیم جز تو
اگر کسی گفت برایت درست میکنم ،باور کردیم
ولی اگر تو گفتی غمگین نباش و نترس
باور نکردیم .
ما را ببخش اگر به هرکس رو انداختیم جز تو
اگر حاضر شدیم با هر آدمی کنار بیایم جز تو
مارا ببخش اگر دست به دامان هرکس شدیم جز تو
کوتاهی از خودمان بود
کمی از خودمان بود
شرمنده ی خودمان شدیم .
از آن کسانی که به آنها اعتماد وباور کردیم و دست به دامن شان شدیم خیری بما نرسید .
هر چه خیر رسید از تو بود و بازهم ندیدیم .
مارا لحظه ای به حال خودمان وانگذار
لحظه ای رها نکن
لحظه ای تنها نگذار
آمین
#عادله_زمانی
@adelehz
شب بخیر ❤️
ای باد صبح،
بین که کجا میفرستمت
نزدیک آفتابِ وفا میفرستمت
این سر به مهر نامه بدان مهربان رسان
کس را خبر مکن که کجا میفرستمت
@adelehz
صبح آخر هفته تون بخیر❤️
بین که کجا میفرستمت
نزدیک آفتابِ وفا میفرستمت
این سر به مهر نامه بدان مهربان رسان
کس را خبر مکن که کجا میفرستمت
@adelehz
صبح آخر هفته تون بخیر❤️
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
من در طول تحصیلم با معلمهای زیادی سرو کار داشتم .معلمهایی که با آنها درس خواندم هرگز هیچ چیزی شبیه تبعیض نژادی علیه دانش آموزانشان از خود نشان ندادند.
ما دانش آموزانی از مناطق مختلف بودیم ،در یک کلاس دختری افغان،دختری که بخاطر شغل پدرش از تبریز آمده بود،یک دختر کرد، یک دختر مشهدی و ...معلمهای ما به ما در آن کلاس های درس می آموختند که همدیگر را فارغ از جایی که از آن می آمدیم دوست داشته باشیم.
به خودم می بالم که این شانس را داشتم که با بهترین معلمانی که میتوانستند وجود داشته باشند،درس خواندم..
امروز که خبر دکتر حسن گلچین را شنیدم که خیابانهای دزفول را تبدیل به مدرسه کودکان کار افغان کردند و حتی موتور شان را فروختند تا برای آن ها لوازم التحریر بخرند یاد تک تک آن معلمهای خاص افتادم .
خانه ات آباد آقای معلم
معلم آمد و با خود انسانیت آورد.
نقطه سر خط
#عادله_زمانی
@adelehz
ما دانش آموزانی از مناطق مختلف بودیم ،در یک کلاس دختری افغان،دختری که بخاطر شغل پدرش از تبریز آمده بود،یک دختر کرد، یک دختر مشهدی و ...معلمهای ما به ما در آن کلاس های درس می آموختند که همدیگر را فارغ از جایی که از آن می آمدیم دوست داشته باشیم.
به خودم می بالم که این شانس را داشتم که با بهترین معلمانی که میتوانستند وجود داشته باشند،درس خواندم..
امروز که خبر دکتر حسن گلچین را شنیدم که خیابانهای دزفول را تبدیل به مدرسه کودکان کار افغان کردند و حتی موتور شان را فروختند تا برای آن ها لوازم التحریر بخرند یاد تک تک آن معلمهای خاص افتادم .
خانه ات آباد آقای معلم
معلم آمد و با خود انسانیت آورد.
نقطه سر خط
#عادله_زمانی
@adelehz
بچه که بودم ،
فکر می کردم زنها فقط مادران خوبی هستند؛
نمی دانستم ،
بهانه بازگشت سربازان از جنگ،
یا بالا رفتن پرچم های صلح،
یا پارو زدنهای قایقرانان در امواج سهمگین،
یا خلق بهترین شعرهای عاشقانه جهان،
به شوق دیدن لبخند زنان است؛
اصلا خدا
همه چیز را برای این خلق کرد،
تا لبخندی که بر گونه زنها می نشیند ،
صلح
آرامش
مهر
لذت قدم زدن در پائیز را،
به دنیا هدیه کند...
احسان سروری
@adelehz
فکر می کردم زنها فقط مادران خوبی هستند؛
نمی دانستم ،
بهانه بازگشت سربازان از جنگ،
یا بالا رفتن پرچم های صلح،
یا پارو زدنهای قایقرانان در امواج سهمگین،
یا خلق بهترین شعرهای عاشقانه جهان،
به شوق دیدن لبخند زنان است؛
اصلا خدا
همه چیز را برای این خلق کرد،
تا لبخندی که بر گونه زنها می نشیند ،
صلح
آرامش
مهر
لذت قدم زدن در پائیز را،
به دنیا هدیه کند...
احسان سروری
@adelehz
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
آرام باش جانم
در پس هر فرود فرازی نشسته ست
و در پس هر شب صبحی ایستاده ست
نه کسی دیده شب بماند
نه کسی بیاد دارد بعد از زمستان بهار نیاید .
آرام باش ..
#عادله_زمانی
@adelehz
در پس هر فرود فرازی نشسته ست
و در پس هر شب صبحی ایستاده ست
نه کسی دیده شب بماند
نه کسی بیاد دارد بعد از زمستان بهار نیاید .
آرام باش ..
#عادله_زمانی
@adelehz
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
دلم یک صبح سرد و هوای گرگ و میش میخواهد وقتی با ماشین از کنار چراغهای نیمه خواب شهری تازه و جاده ای نو میگذرم و به داستان دل هرخانه فکرمیکنم...
#عادله_زمانی
@adelehz
#عادله_زمانی
@adelehz
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
ما اینجاییم❤️
برای استفاده از پستها و مطالب جدید کانال در اینستاگرام با ما همراه باشید .
Instagram.com/adeleh.z7
برای استفاده از پستها و مطالب جدید کانال در اینستاگرام با ما همراه باشید .
Instagram.com/adeleh.z7
🕊1
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
هوای خنک صبح جمعه ی وسط آبان
عطر نان سنگک پیچیده شده در ترمه
صدای رادیو و صبح جمعه با شما
مادرم که جلوی آینه رژلب قرمز مکه ای اش را پررنگ می کرد
چای که روی سماور قل قل زنان، به بهترین حالت ممکن دم می کشید
و من که کودکی ۷ ساله بودم.
من در جهانی دیگر بازهم بدنبال آن روزها خواهم گشت ..
روزهای گرم ، شیرین و خوش عطر کودکی در آن خانه های تکرار ناپذیر
#عادله_زمانی
جمعه مبارک ❤️
@adelehz
عطر نان سنگک پیچیده شده در ترمه
صدای رادیو و صبح جمعه با شما
مادرم که جلوی آینه رژلب قرمز مکه ای اش را پررنگ می کرد
چای که روی سماور قل قل زنان، به بهترین حالت ممکن دم می کشید
و من که کودکی ۷ ساله بودم.
من در جهانی دیگر بازهم بدنبال آن روزها خواهم گشت ..
روزهای گرم ، شیرین و خوش عطر کودکی در آن خانه های تکرار ناپذیر
#عادله_زمانی
جمعه مبارک ❤️
@adelehz
اسرار آمیز ترین راز هستی
این ست که بعد از بدترین حوادث و رویدادها بعد از گریه ها و غم ها و فقدان ها بازهم روز دیگری آغاز میشود و زندگی ادامه پیدا میکند...
چه تضاد ملموس و آرام کننده ای ...
#عادله_زمانی
@adelehz
این ست که بعد از بدترین حوادث و رویدادها بعد از گریه ها و غم ها و فقدان ها بازهم روز دیگری آغاز میشود و زندگی ادامه پیدا میکند...
چه تضاد ملموس و آرام کننده ای ...
#عادله_زمانی
@adelehz