"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
از دریچه تاریک
امید نعمتی
@adelehz
که فصل مشترک عشق و عقل، تنهاییست

فاضل نظری
یاد آن کودکی و شادی هر لحظه بخیر
روز بی‌دغدغه، سرشار ز آهنگ خوشی

محمد هروان
@adelehz
روز جهانی کودک مبارک

وقتی ما بچه بودیم تلویزیون در این روز از صبح تا شب کارتون و برنامه ی کودک پخش میکرد. فقط خدا میدانست چقدر لذت می بردیم که هر لحظه میتوانستیم کارتون ببینیم و محدود به ساعت نبودیم .
ان روزها مثل امروز موبایل های هوشمند و اینترنت آنلاین وجود نداشت تا مادر و پدرمان گوشی را به دست مان بدهند و برای مان آخرین کارتون ساخت والت دیزنی را بگذارند و تمام ...
کارتون های ما هفته به هفته پخش می شد ما یک هفته منتظر رسیدن پای سوباسا به توپ ، یا گردش علمی رفتن آن شرلی یا نامه ی جدید جودی ابوت به بابا لنگ دراز می ماندیم .
ما نسل سر صبر چشیدن و مزه کردن لذت ها بودیم. مثل خوردن یک آبنبات لیمویی سر حوصله و رسیدن به مغزش
کودکان دیروز روزتان مبارک .
شما که مهربان ترین ها بودید ،صبورترین ها نجیب ترین ها
شهر از مهربانی و سادگی و خوبی شما زیبا می شد .
شما که دل تان به همان کارتون های هفته ای یک بار آنچنان خوش بود که میتوانستید با خوشی اش یک جهان را نورانی کنید .
شما که همیشه دلبر بودید مثل دلبرانه های پاییز مایه ی شادی خانه می شدید .
حامی خواهر ها و برادران کوچکتر
و با تمام کوچکی تان سنگ صبور مادرها در آشپزخانه ها و کمک ِدست های پر توان پدر بودید.
جهان از زیبایی کودکانه ی شما همیشه زیبا بود‌.


روز کودک بر کودکان صبور دیروز
مبارک .❤️❤️
#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
دعوت تون میکنم به دو دقیقه و هفده ثانیه آرامش مطلق و جادوی سکون
هرجا که هستید لطفا هندزفری تون و بردارید و در یک خلسه آرامش بخش بیاید باهم بریم به دل جنگل‌های نقره ای آنه 😊
آرامش نصیب هر لحظه تون
#عادله_زمانی
ویدیوی زیبا
پریسا جان راغیان❤️
@adelehz
عشق شاید،
اشتباهی بین ما باشد ولی
گاه گاهی حال من را،
اشتباهی خوب کن

@adelehz
غم عشقت بیابون پرورم کِرد...
محمدرضا شجریان
🎧@adelehz

اولین سالگرد فوت استاد شجریان
خسروی آواز ایران
صدای زیبای آسمانی که دوباره آسمانی شد.
📡برای خرید ملک در ترکیه احتیاط کنید

‏دکتر یدالله کریمی‌پور؛ استاد گروه جغرافیای سیاسی دانشگاه خوارزمی در کانال تلگرامی خود نوشت:

طبق قوانین ترکیه ایرانی‌ها حق فروش آپارتمان خود به ایرانی‌ها را ندارند و حتما باید آن را تحت نظارت و قیمت‌گذاری یک نهاد با حدودا ۴۰ درصد پایین‌تر از قیمت خرید به شهروندان ترکیه بفروشند.

🔹‏تعدادی از تجار ایرانی که ۲سال پیش در ترکیه آپارتمان خریده بودند پس از فروش آنها و تحمل ۱۰۰-۱۲۰ هزار دلار زیان، با ممانعت دولت ترکیه برای خارج کردن وجوه حاصله مواجه و در عوض مجبور به سپرده‌گذاری در بانک ترکیه‌ای به مدت ۳سال آن هم به لیره ترکیه شده‌اند.

🔹‏چرا که سرمایه‌های وارد شده حتما باید ۵ سال در ترکیه بماند.

و در پایان توصیه کرده:

"خواهش می‌کنم برای سرمایه‌گذاری در ترکیه جدا فکر کنید یعنی از این به بعد ۹۵ درصد تصمیم‌تان «نه» باشد، چون هر کس که رفته، ترکیه آنها را در باتلاق فرو برده، ‏دقیقا مشابه کاری که ۲۰سال پیش امارات با ایرانی‌ها کرد. بنابراین برای خرید ملک در ترکیه یا احتیاط کنید یا بی‌خیال شوید، اصلا ترکیه را بی‌خیال شوید!"/چند_ثانیه

@adelehz
از کاف
بنشین چای بریزم که کمی مَست شویم ...

علی صفری

📷ساناز جان گرجیان❤️
#چای_تایم
#دلبرانه_های_پاییز
@adelehz
آدم ها،همیشه آن چیزی که نشان می دهند نیستند.تو نمیدانی در پس سلام صبح بخیر همکارت،چه شبی ایستاده ست.نمیدانی او دیشب چندبار ازخواب پریده و ناخودآگاه اشک ریخته ست.
تونمیدانی در پس گریه ی نوزاد همسایه ات چه غمی نشسته ست .همسایه ات که کودکی بیمار دارد و جیبی خالی برای درمانش.
تونمیدانی در پس لبخند همکلاسی ات ممکن ست چه بغضی باشد از گرفتاری ها و مشکلاتش .
وقتی خواهرت جواب پیامت را با استیکری خندان میدهد شاید حتی نتوانی حدس بزنی شب گذشته او وهمسرش چه طوفانی از دعوا را پشت سر گذاشته اند.
بله،آدم ها با لبخندها و سکوت کردنشان شناخته نمیشوند.لذا هرآدمی که میبینی درجنگ ست گاهی درون خودش،گاهی درون خانه اش .درون بودنش..
آدمها را درک کن.لازم نیست لباس پیامبری بپوشی و برای همه شان معجزه کنی.نه این کارتونیست .اما می توانی درک شان کنی ، به آنها حس همدلی بدهی اگر ازمشکلاتشان برایت گفتند باتمام قوا سعی نکن به آنها بفهمانی که وضعیت توبدترست یا باید شاکرباشند و خیلی ازآنها بدترها هم وجود دارد.برای هرآدمی مشکلش شاید بزرگترین گرفتاری دنیا باشد.به آنها بگو میدانی که مشکلشان بزرگ ست.اینکه تویک قهرمانی که درچنین شرایطی جلومی روی اینکه باور داری میتوانند این راهم بگذرانند.
رفیق
آدمها به امید زنده اند.به اینکه بدانند قوی هستند این باور را ازانها نگیر امید را ازآدم ها نگیر ماهی بیرون افتاده از آب را به تنگ بگردان..چرا که کسی که ازمشکلاتش برایت میگوید نه نصحیت میخواهد نه کلاه ازسربرداشتن او فقط نیازدارد تا تو بغلش کنی وبگویی که تو یک قهرمانی..بدون شک
#عادله_زمانی
@adelehz
با هم مهربون تر باشیم.
@adelehz
قدیم ترها،در دبستان وقتی از ما میپرسیدند شغل مادر ؟
میگفتیم خانه دار
در ذهن کودکانه ی ما بچه های دیروز بین مادر کارمند و مادر خانه دار فاصله ی زیادی وجود داشت .فکر می کردیم‌مادرانمان در واقع شغل ندارند .

سالها گذشت تا ما دختران مادران خانه دار فهمیدیم که اتفاقا مادرهای مان شاغل ترین زنان زمین بودند و ما بی‌خبر بودیم.
یک روز صبح که برای درست کردن صبحانه شش صبح بیدار شدیم و مجبور شدیم با یک دست پنیر و گردو روی سفره بگذاریم و با یک دست موهای آشفته مان را مرتب کنیم تا بشود بقیه را بیدار کرد .
یک روز که ساعت یک ظهر خسته به خانه رسیدیم و با سرعت نور گوشت را از فریزر پرت کردیم بیرون تا حدود ساعت دو و ده دقیقه ظهر بتوانیم کتلت گرم جلوی خانواده بگذریم .

یک شب که قبل از خواب نعنا خشک ها را توی سینی بالای یخچال یک بار دیگه سابیدیم و تمام دستمان عطر نعنای امسالی گرفت .
یک بعدازظهر که توی حال خودمان بودیم و با تلفنی از طرف یک آشنا که میگفت مهمان نمیخوایی؟ نیم ساعت دیگه خونه تون هستم .
مثل برق خانه های چند ده متری را جارو زدیم و دستمال کشیدیم و میز آماده کردیم
فهمیدیم که ....
مادرهای بی ادعای ما ،شاغل ترین زنان عالم بودند .
شاغل هایی که سر ماه کسی حقوق کف دست شان نمیگذاشت و بعد از هر زایمان هیچ مرخصی با حقوقی برایشان رد نمی شد .
آن روز بود که یاد گرفتیم به دخترهای آینده مان بیاموزیم تا بفهمند هیچ زنی بیکار نیست و زنان خانه دار عجیب شاغلند
بطرزی عجیب
آنچنان که قانون کارشان هنوز در هیچ کتاب حقوقی نوشته نشده ست .
#عادله_زمانی

@adelehz
خواهد به سر آید، شبِ هجران تو یا نه؟
ای تیر غمت را دلِ عشاق نشانه

شیخ بهایی
شب بخیر
@adelehz
‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

‏کُرد ها تو اوج ناراحتی کسی که دوستش دارن بهش میگن :
« دردِ قلبت وَه دَردِیلم ....»
یعنی دردِ قلبت به دردام....
یکی رو پیدا کنید که اینجوری تو سختی ها دوستتون داشته باشه؛
همینقدر عمیق ...

@adelehz
یهو وسط کارهات یاد عزیز سفر کرده ات میفتی یه لحظه ماتت میبره که داری خواب میبینی و اون دیگه نیست یا بیداری ....😢🥺

لطفا بیاد تمام عزیزان سفر کرده و همینطور دایی احمد من یه فاتحه برای رفتگان بی بازگشت این سفر ابدی بفرستید .🖤
ممنون ❤️

@adelehz
boat of dream
Haleh Seyfizadeh
قايقِ رويا ⛵️
شاعر: بانو ثريا قِزِل اياغ
خواننده :هاله سيفى زاده
آهنگساز :محمد فرشته نژاد
❤️

تقدیم به دخترکوچلوهای دیروز و امروز
@adelehz
که جهان رنج بزرگیست ، نگارا تو بخند

مریم قهرمانلو

شب بخیر ❤️

@adelehz
ما اینجاییم❤️

برای استفاده از پستها و مطالب جدید کانال در اینستاگرام با ما همراه باشید .

Instagram.com/adeleh.z7