روزی که مجبور بشیم زمین رو تخلیه کنیم، من روی سیارهی مسکونی جدید، عطر فروشی میزنم و از دلتنگی آدما کاسبی میکنم.
عطر خاک بارون خورده میفروشم
عطر چمن کوتاه شده
عطر زعفرون و برنج
عطر بازار خشکبار و ادویه
بوی اقاقیا توی کوچهها، توو فصل بهار
و من فكر كردم كه حالا كه اين عطرها به دفعات به طور رايگان در دسترسم هستند، زندگى رو آسون تر بگيرم و ازشون استفاده كنم...
مخصوصا عطر آدمهايى كه نمیدونيم تا كى مجال بودن در كنارشون رو داريم...
@adelehz
عطر خاک بارون خورده میفروشم
عطر چمن کوتاه شده
عطر زعفرون و برنج
عطر بازار خشکبار و ادویه
بوی اقاقیا توی کوچهها، توو فصل بهار
و من فكر كردم كه حالا كه اين عطرها به دفعات به طور رايگان در دسترسم هستند، زندگى رو آسون تر بگيرم و ازشون استفاده كنم...
مخصوصا عطر آدمهايى كه نمیدونيم تا كى مجال بودن در كنارشون رو داريم...
@adelehz
عکس را برایم فرستاد
چشمم به چراغ جادو افتاد
گفتم میدانی رفیق کاش یک چراغ جادو داشتم
خندید و گفت اما جادو خودمان هستیم رفیق..
دوست داشتم آن لحظه در آغوشش بکشم و بگویم گل گفتی دختر ..
جادو خود ما هستیم.
چه عمرها که هدر کردیم به امید اینکه غول چراغ جادویی داشته باشیم تا همه چیز را بهتر کند.هرکس در زندگی مان را مثل یک غول مهربان دوست داشتیم و فکر کردیم قرارست با او همه چیز برای همیشه خوب باشد اما ..اما غول های مهربان که میتوانند همه چیز را برآورده کنند فقط درون شهر قصه ها خوابیده اند.
راست گفتی رفیق جادو خود ما هستیم
هیچکس به اندازه خودمان بدرد خودمان نمی رسد
هیچکس نه اشک مان را میفهمد نه اندازه ی قلب مان را
جادو خود ما هستیم.
#عادله_زمانی
@adelehz
چشمم به چراغ جادو افتاد
گفتم میدانی رفیق کاش یک چراغ جادو داشتم
خندید و گفت اما جادو خودمان هستیم رفیق..
دوست داشتم آن لحظه در آغوشش بکشم و بگویم گل گفتی دختر ..
جادو خود ما هستیم.
چه عمرها که هدر کردیم به امید اینکه غول چراغ جادویی داشته باشیم تا همه چیز را بهتر کند.هرکس در زندگی مان را مثل یک غول مهربان دوست داشتیم و فکر کردیم قرارست با او همه چیز برای همیشه خوب باشد اما ..اما غول های مهربان که میتوانند همه چیز را برآورده کنند فقط درون شهر قصه ها خوابیده اند.
راست گفتی رفیق جادو خود ما هستیم
هیچکس به اندازه خودمان بدرد خودمان نمی رسد
هیچکس نه اشک مان را میفهمد نه اندازه ی قلب مان را
جادو خود ما هستیم.
#عادله_زمانی
@adelehz
👍1
من همیشه از مهربونی های دوستانی گفتم که توی این چهارچوب مجازی پیدا کردم ..
اما گاهی صحبت از تشکر هم فراتر میره
من چقدر باید خوش شانس باشم که صبحم با همچین مهربونی شروع بشه .
مرسی که هستید
مرسی که اینقدر خاصید و قلبتون قشنگه❤️
#شما_فرستادین
@adelehz
اما گاهی صحبت از تشکر هم فراتر میره
من چقدر باید خوش شانس باشم که صبحم با همچین مهربونی شروع بشه .
مرسی که هستید
مرسی که اینقدر خاصید و قلبتون قشنگه❤️
#شما_فرستادین
@adelehz
انار بودم خندان، بر آن عقیق لبت
کنون چو شعلهٔ نارم، تو نیز میدانی
انار عشق تو بودست شمس تبریزی
که برد بر سردارم، تو نیز میدانی...
مولانای جان
@adelehz
کنون چو شعلهٔ نارم، تو نیز میدانی
انار عشق تو بودست شمس تبریزی
که برد بر سردارم، تو نیز میدانی...
مولانای جان
@adelehz
نمیشود.
چیزی که گسسته، وصله نمیشود.
بشود هم جای کوکهای درشت روی تنش میماند.
گُلِ از ریشهدرآمده، ترس برش میدارد، بکاری هم شبها کابوس بیریشگی میبیند.
ماهی از آب بیرون افتاده، به حوض که برگردد، فریاد بیصدای خودش توی گوشش میماند و میپیچد.
گسسته، وصله نمیشود!
اخلاقِ رابطه، یعنی بدانی که بندهای دل یکی را اگر پاره کردی، رها اگر کردی، تنها اگر گذاشتی، تجربهی معلق شدن را اگر تحمیل کردی
در نبودت گیجگیجی اگر زد، به درودیوار اگر خورد، بیخواب و خوراک اگر شد؛ برگشتنت، فقط آمدن است، نه ترمیم. فقط رسیدن است، نه بازسازی.
جای یک بتونهی بزرگِ بد رنگ روی دیوار دلش میماند و هراس دوباره دستوپا زدن در زمین و هوا در لحظههایش.
اگر میخواهی برگردی، نرو.
اخلاق رابطه، قطع (کات) یک طرفه را، یکباره رفتن را تایید نمیکند. دلی را معطل خود کردن، از بیدلیست.
رابطه، جنسِ توی مغازه نیست که بروی، دورهایت را بزنی و برگردی.
دل کندی؟ مجال بده دل ببُرد، نه؟! مجال بده فاصله را تمرین کند.
سودابه فرضی پور
از ژوان❤️
@adelehz
چیزی که گسسته، وصله نمیشود.
بشود هم جای کوکهای درشت روی تنش میماند.
گُلِ از ریشهدرآمده، ترس برش میدارد، بکاری هم شبها کابوس بیریشگی میبیند.
ماهی از آب بیرون افتاده، به حوض که برگردد، فریاد بیصدای خودش توی گوشش میماند و میپیچد.
گسسته، وصله نمیشود!
اخلاقِ رابطه، یعنی بدانی که بندهای دل یکی را اگر پاره کردی، رها اگر کردی، تنها اگر گذاشتی، تجربهی معلق شدن را اگر تحمیل کردی
در نبودت گیجگیجی اگر زد، به درودیوار اگر خورد، بیخواب و خوراک اگر شد؛ برگشتنت، فقط آمدن است، نه ترمیم. فقط رسیدن است، نه بازسازی.
جای یک بتونهی بزرگِ بد رنگ روی دیوار دلش میماند و هراس دوباره دستوپا زدن در زمین و هوا در لحظههایش.
اگر میخواهی برگردی، نرو.
اخلاق رابطه، قطع (کات) یک طرفه را، یکباره رفتن را تایید نمیکند. دلی را معطل خود کردن، از بیدلیست.
رابطه، جنسِ توی مغازه نیست که بروی، دورهایت را بزنی و برگردی.
دل کندی؟ مجال بده دل ببُرد، نه؟! مجال بده فاصله را تمرین کند.
سودابه فرضی پور
از ژوان❤️
@adelehz
مثل آینه ای هزار تکه شده
در "من" گویی هزار آدم زندگی می کنند .
اما عجیب تر آنکه همه آن هزار آدم
عاشق "تو" اند.
#عادله_زمانی
@adelehz
در "من" گویی هزار آدم زندگی می کنند .
اما عجیب تر آنکه همه آن هزار آدم
عاشق "تو" اند.
#عادله_زمانی
@adelehz
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
روز جهانی کودک مبارک
وقتی ما بچه بودیم تلویزیون در این روز از صبح تا شب کارتون و برنامه ی کودک پخش میکرد. فقط خدا میدانست چقدر لذت می بردیم که هر لحظه میتوانستیم کارتون ببینیم و محدود به ساعت نبودیم .
ان روزها مثل امروز موبایل های هوشمند و اینترنت آنلاین وجود نداشت تا مادر و پدرمان گوشی را به دست مان بدهند و برای مان آخرین کارتون ساخت والت دیزنی را بگذارند و تمام ...
کارتون های ما هفته به هفته پخش می شد ما یک هفته منتظر رسیدن پای سوباسا به توپ ، یا گردش علمی رفتن آن شرلی یا نامه ی جدید جودی ابوت به بابا لنگ دراز می ماندیم .
ما نسل سر صبر چشیدن و مزه کردن لذت ها بودیم. مثل خوردن یک آبنبات لیمویی سر حوصله و رسیدن به مغزش
کودکان دیروز روزتان مبارک .
شما که مهربان ترین ها بودید ،صبورترین ها نجیب ترین ها
شهر از مهربانی و سادگی و خوبی شما زیبا می شد .
شما که دل تان به همان کارتون های هفته ای یک بار آنچنان خوش بود که میتوانستید با خوشی اش یک جهان را نورانی کنید .
شما که همیشه دلبر بودید مثل دلبرانه های پاییز مایه ی شادی خانه می شدید .
حامی خواهر ها و برادران کوچکتر
و با تمام کوچکی تان سنگ صبور مادرها در آشپزخانه ها و کمک ِدست های پر توان پدر بودید.
جهان از زیبایی کودکانه ی شما همیشه زیبا بود.
روز کودک بر کودکان صبور دیروز
مبارک .❤️❤️
#عادله_زمانی
@adelehz
وقتی ما بچه بودیم تلویزیون در این روز از صبح تا شب کارتون و برنامه ی کودک پخش میکرد. فقط خدا میدانست چقدر لذت می بردیم که هر لحظه میتوانستیم کارتون ببینیم و محدود به ساعت نبودیم .
ان روزها مثل امروز موبایل های هوشمند و اینترنت آنلاین وجود نداشت تا مادر و پدرمان گوشی را به دست مان بدهند و برای مان آخرین کارتون ساخت والت دیزنی را بگذارند و تمام ...
کارتون های ما هفته به هفته پخش می شد ما یک هفته منتظر رسیدن پای سوباسا به توپ ، یا گردش علمی رفتن آن شرلی یا نامه ی جدید جودی ابوت به بابا لنگ دراز می ماندیم .
ما نسل سر صبر چشیدن و مزه کردن لذت ها بودیم. مثل خوردن یک آبنبات لیمویی سر حوصله و رسیدن به مغزش
کودکان دیروز روزتان مبارک .
شما که مهربان ترین ها بودید ،صبورترین ها نجیب ترین ها
شهر از مهربانی و سادگی و خوبی شما زیبا می شد .
شما که دل تان به همان کارتون های هفته ای یک بار آنچنان خوش بود که میتوانستید با خوشی اش یک جهان را نورانی کنید .
شما که همیشه دلبر بودید مثل دلبرانه های پاییز مایه ی شادی خانه می شدید .
حامی خواهر ها و برادران کوچکتر
و با تمام کوچکی تان سنگ صبور مادرها در آشپزخانه ها و کمک ِدست های پر توان پدر بودید.
جهان از زیبایی کودکانه ی شما همیشه زیبا بود.
روز کودک بر کودکان صبور دیروز
مبارک .❤️❤️
#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
دعوت تون میکنم به دو دقیقه و هفده ثانیه آرامش مطلق و جادوی سکون
هرجا که هستید لطفا هندزفری تون و بردارید و در یک خلسه آرامش بخش بیاید باهم بریم به دل جنگلهای نقره ای آنه 😊
آرامش نصیب هر لحظه تون
#عادله_زمانی
ویدیوی زیبا
پریسا جان راغیان❤️
@adelehz
هرجا که هستید لطفا هندزفری تون و بردارید و در یک خلسه آرامش بخش بیاید باهم بریم به دل جنگلهای نقره ای آنه 😊
آرامش نصیب هر لحظه تون
#عادله_زمانی
ویدیوی زیبا
پریسا جان راغیان❤️
@adelehz
📡برای خرید ملک در ترکیه احتیاط کنید
دکتر یدالله کریمیپور؛ استاد گروه جغرافیای سیاسی دانشگاه خوارزمی در کانال تلگرامی خود نوشت:
طبق قوانین ترکیه ایرانیها حق فروش آپارتمان خود به ایرانیها را ندارند و حتما باید آن را تحت نظارت و قیمتگذاری یک نهاد با حدودا ۴۰ درصد پایینتر از قیمت خرید به شهروندان ترکیه بفروشند.
🔹تعدادی از تجار ایرانی که ۲سال پیش در ترکیه آپارتمان خریده بودند پس از فروش آنها و تحمل ۱۰۰-۱۲۰ هزار دلار زیان، با ممانعت دولت ترکیه برای خارج کردن وجوه حاصله مواجه و در عوض مجبور به سپردهگذاری در بانک ترکیهای به مدت ۳سال آن هم به لیره ترکیه شدهاند.
🔹چرا که سرمایههای وارد شده حتما باید ۵ سال در ترکیه بماند.
و در پایان توصیه کرده:
"خواهش میکنم برای سرمایهگذاری در ترکیه جدا فکر کنید یعنی از این به بعد ۹۵ درصد تصمیمتان «نه» باشد، چون هر کس که رفته، ترکیه آنها را در باتلاق فرو برده، دقیقا مشابه کاری که ۲۰سال پیش امارات با ایرانیها کرد. بنابراین برای خرید ملک در ترکیه یا احتیاط کنید یا بیخیال شوید، اصلا ترکیه را بیخیال شوید!"/چند_ثانیه
@adelehz
از کاف
دکتر یدالله کریمیپور؛ استاد گروه جغرافیای سیاسی دانشگاه خوارزمی در کانال تلگرامی خود نوشت:
طبق قوانین ترکیه ایرانیها حق فروش آپارتمان خود به ایرانیها را ندارند و حتما باید آن را تحت نظارت و قیمتگذاری یک نهاد با حدودا ۴۰ درصد پایینتر از قیمت خرید به شهروندان ترکیه بفروشند.
🔹تعدادی از تجار ایرانی که ۲سال پیش در ترکیه آپارتمان خریده بودند پس از فروش آنها و تحمل ۱۰۰-۱۲۰ هزار دلار زیان، با ممانعت دولت ترکیه برای خارج کردن وجوه حاصله مواجه و در عوض مجبور به سپردهگذاری در بانک ترکیهای به مدت ۳سال آن هم به لیره ترکیه شدهاند.
🔹چرا که سرمایههای وارد شده حتما باید ۵ سال در ترکیه بماند.
و در پایان توصیه کرده:
"خواهش میکنم برای سرمایهگذاری در ترکیه جدا فکر کنید یعنی از این به بعد ۹۵ درصد تصمیمتان «نه» باشد، چون هر کس که رفته، ترکیه آنها را در باتلاق فرو برده، دقیقا مشابه کاری که ۲۰سال پیش امارات با ایرانیها کرد. بنابراین برای خرید ملک در ترکیه یا احتیاط کنید یا بیخیال شوید، اصلا ترکیه را بیخیال شوید!"/چند_ثانیه
@adelehz
از کاف