دستانم
بوی عشق می دهند.
بوی انار و خرمالو...
آنقدر که کوچه های پاییز را
دست در دست خیالت
قدم زدم!
سارا قبادی
#دلبرانه_های_پاییز
@adelehz
بوی عشق می دهند.
بوی انار و خرمالو...
آنقدر که کوچه های پاییز را
دست در دست خیالت
قدم زدم!
سارا قبادی
#دلبرانه_های_پاییز
@adelehz
دایی احمد،عاشق سیب بود.
آدم کیف میکرد اگر یک بشقاب میوه پوست میکند و میداد دستش،اینقدر که تشکر میکرد و به به گویان جان آدم را از انرژی قشنگ پر می کرد .
دیروز دایی کوچکترم که سالها با دایی احمد همراه و هم قدم بود .همان کسی که صبح فوت دایی احمد خوابش را دیده بود که برای تشکر از زحماتش در دوران بیماری دایی دسته گلی برایش آورده بود و بعد لبخند زنان از او دور شده بود و به آن سمت خیابان رفته بود.این عکسها را برایم فرستاد .
گفتم این ها چیست ؟چرا زنبور روی دستت نشسته نترسیدی نیش بزند؟
گفت رفتم سیب بخورم دیدم از یک جایی که نمیدانم کجا بود پیدایش شد،دور و برم گشت و گشت و عجیب اینکه من از او نترسیدم .بعد آمد نشست روی سیب پوست کنده و شروع کرد به خوردن...
نه او ترسید نه من انگار سالها با هم سیب خورده ایم بعد هم سهمش را گذاشتم روی زمین و رفتم ..
گفتم بنظرت آشنا نیست؟
گفت :خیلی
گفتم: شاید دایی احمد آمده بوده ،خودت گفتی عاشق سیب بوده است .
سکوت کرد...
میخواهم بگویم من فلسفه دان تناسخ و این چیزها نیستم اصلا هم بحثم این نیست ولی حسی در قلبم به من میگوید آن زنبورک که عاشق سیب بود غریبه نبود.
همین
#عادله_زمانی
@adelehz
آدم کیف میکرد اگر یک بشقاب میوه پوست میکند و میداد دستش،اینقدر که تشکر میکرد و به به گویان جان آدم را از انرژی قشنگ پر می کرد .
دیروز دایی کوچکترم که سالها با دایی احمد همراه و هم قدم بود .همان کسی که صبح فوت دایی احمد خوابش را دیده بود که برای تشکر از زحماتش در دوران بیماری دایی دسته گلی برایش آورده بود و بعد لبخند زنان از او دور شده بود و به آن سمت خیابان رفته بود.این عکسها را برایم فرستاد .
گفتم این ها چیست ؟چرا زنبور روی دستت نشسته نترسیدی نیش بزند؟
گفت رفتم سیب بخورم دیدم از یک جایی که نمیدانم کجا بود پیدایش شد،دور و برم گشت و گشت و عجیب اینکه من از او نترسیدم .بعد آمد نشست روی سیب پوست کنده و شروع کرد به خوردن...
نه او ترسید نه من انگار سالها با هم سیب خورده ایم بعد هم سهمش را گذاشتم روی زمین و رفتم ..
گفتم بنظرت آشنا نیست؟
گفت :خیلی
گفتم: شاید دایی احمد آمده بوده ،خودت گفتی عاشق سیب بوده است .
سکوت کرد...
میخواهم بگویم من فلسفه دان تناسخ و این چیزها نیستم اصلا هم بحثم این نیست ولی حسی در قلبم به من میگوید آن زنبورک که عاشق سیب بود غریبه نبود.
همین
#عادله_زمانی
@adelehz
❤1
یک زن قادر است خیلی چیزها را با دستهایش بیان کند یا اینکه با آن ها تظاهر به انجام کاری کند. در حالی که وقتی به دست های یک مرد فکر میکنم. همچون کنده ی درخت بی حرکت و خشک به نظرم می رسند. دست های مردان فقط به درد دست دادن، کتک زدن و یا تیراندازی و چکاندن ماشه ی تفنگ و امضاء کردن میخورند. اما به دستان زنان در مقایسه با دست های مردان باید به گونه ای دیگر نگاه کرد؛ چه موقعی که کره روی نان می مالند و چه موقعی که موها را از پیشانی کنار میزنند.
📕 عقاید یک دلقک
هاینریش بل
@adelehz
📕 عقاید یک دلقک
هاینریش بل
@adelehz
به من بگو که جهان به قدر سیاهی هایش روزهای نقره ای هم دارد .
بگو که صدای عود و تار و رباب از کوچه ها باز هم به گوش می رسد .
به من بگو که عطر چای و بوی قهوه در سر سرای خانه ها مردم را به خوش خلق بودن فرا میخواند .
به من از گلهای مریم از بارانهای بهاری از بوی کاهگل آب زده بگو...
و چنین کن تا ایمان بیاورم که تو پیام آور خوشی ها هستی.
می دانم که جهان تاریک ست ولی تو از روشنی ها بگو
من میخواهم از تو بشنوم دوباره و هزار باره
#عادله_زمانی
📷هنگامه جان❤️
@adelehz
بگو که صدای عود و تار و رباب از کوچه ها باز هم به گوش می رسد .
به من بگو که عطر چای و بوی قهوه در سر سرای خانه ها مردم را به خوش خلق بودن فرا میخواند .
به من از گلهای مریم از بارانهای بهاری از بوی کاهگل آب زده بگو...
و چنین کن تا ایمان بیاورم که تو پیام آور خوشی ها هستی.
می دانم که جهان تاریک ست ولی تو از روشنی ها بگو
من میخواهم از تو بشنوم دوباره و هزار باره
#عادله_زمانی
📷هنگامه جان❤️
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
پیر اگر باشم چه غم، عشقم جوان است ای پری
وین جوانی هم هنوزش عنفوان است ای پری
هرچه عاشق پیرتر، عشقش جوانتر، ای عجب!
دل دهد تاوان، اگر تن ناتوان است ای پری
شهریار
@adelehz
وین جوانی هم هنوزش عنفوان است ای پری
هرچه عاشق پیرتر، عشقش جوانتر، ای عجب!
دل دهد تاوان، اگر تن ناتوان است ای پری
شهریار
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
هوای خنک صبح جمعه ی وسط آبان
عطر نان سنگک پیچیده شده در ترمه
صدای رادیو و صبح جمعه با شما
مادرم که جلوی آینه رژلب قرمز مکه ای اش را پررنگ می کرد
چای که روی سماور قل قل زنان، به بهترین حالت ممکن دم می کشید
و من که کودکی ۷ ساله بودم.
من در جهانی دیگر بازهم بدنبال آن روزها خواهم گشت ..
روزهای گرم ، شیرین و خوش عطر کودکی در آن خانه های تکرار ناپذیر
#عادله_زمانی
جمعه مبارک ❤️
@adelehz
عطر نان سنگک پیچیده شده در ترمه
صدای رادیو و صبح جمعه با شما
مادرم که جلوی آینه رژلب قرمز مکه ای اش را پررنگ می کرد
چای که روی سماور قل قل زنان، به بهترین حالت ممکن دم می کشید
و من که کودکی ۷ ساله بودم.
من در جهانی دیگر بازهم بدنبال آن روزها خواهم گشت ..
روزهای گرم ، شیرین و خوش عطر کودکی در آن خانه های تکرار ناپذیر
#عادله_زمانی
جمعه مبارک ❤️
@adelehz
"زنی کهگم کردم "
هوای خنک صبح جمعه ی وسط آبان عطر نان سنگک پیچیده شده در ترمه صدای رادیو و صبح جمعه با شما مادرم که جلوی آینه رژلب قرمز مکه ای اش را پررنگ می کرد چای که روی سماور قل قل زنان، به بهترین حالت ممکن دم می کشید و من که کودکی ۷ ساله بودم. من در جهانی دیگر بازهم…
خاطرات بچگی مون یه طوریه انگار همه مون تو یه خونه بزرگ شدیم 😊
@adelehz
@adelehz
تابحال کسی نشنیده که رژلب سرخ زنی کسی را کشته باشد ولی تاریخ تا دلت بخواهد پر است از مردانی که با دیدن لبان سرخ عاشق شده اند .
موی بلند و مژه ی برگشته و چشم های خمار را که نگو ...
راستش زنها انگار خلق شده اند که زیبایی با خودشان بیاورند ،حالا اینکه چرا بعضی آدمها این زیبایی را برنمی تابند حکایت دیگری ست .
من اگر پادشاه سیاره ای مثل سیاره ی شازده کوچلو بودم
دستور میدادم همه ی زنها حتما یک رژلب قرمز داشته باشند تا هر وقت بدبختی همه جا را سیاه کرد رژشان را به لب بکشند و آنوقت اماده شوند برای قشنگ تر کردن دنیا ..
#عادله_زمانی
کابل،۲۰۰۲
@adelehz
موی بلند و مژه ی برگشته و چشم های خمار را که نگو ...
راستش زنها انگار خلق شده اند که زیبایی با خودشان بیاورند ،حالا اینکه چرا بعضی آدمها این زیبایی را برنمی تابند حکایت دیگری ست .
من اگر پادشاه سیاره ای مثل سیاره ی شازده کوچلو بودم
دستور میدادم همه ی زنها حتما یک رژلب قرمز داشته باشند تا هر وقت بدبختی همه جا را سیاه کرد رژشان را به لب بکشند و آنوقت اماده شوند برای قشنگ تر کردن دنیا ..
#عادله_زمانی
کابل،۲۰۰۲
@adelehz
Shamdoony
Saman
یه زمانی هم ما نوجوانهایی بودیم که بلد نبودیم آهنگ های دپ و غمگین بشنویم.
گریه کردن پای آهنگها رو بلد نبودیم
شاید چون هنوز عاشق نشده بودیم
و رسم بی وفایی های دنیا رو ندیده بودیم .
پس آهنگهای قر دار و شاد می شنیدیم و دور از چشم همه جلوی آینه ها می رقصیدیم و برای عروسی های فامیل که آخر تابستان برگزار میشد آماده می شدیم .
همینقدر ساده
همینقدر شاد
همینقدر جذاب ...
#عادله_زمانی
@adelehz
گریه کردن پای آهنگها رو بلد نبودیم
شاید چون هنوز عاشق نشده بودیم
و رسم بی وفایی های دنیا رو ندیده بودیم .
پس آهنگهای قر دار و شاد می شنیدیم و دور از چشم همه جلوی آینه ها می رقصیدیم و برای عروسی های فامیل که آخر تابستان برگزار میشد آماده می شدیم .
همینقدر ساده
همینقدر شاد
همینقدر جذاب ...
#عادله_زمانی
@adelehz
هر روز برای خود روز جدیدی ست، هر گل طراوت خاص خود را دارد. هر چهره ای از زیبایی ویژه ای برخوردار می باشد و بالاخره هر پدیده ای در دنیا در نوع خود یکتا و دیدنی است، از جمله هر صبحِ زندگی شما.
لئو بوسکالیا
@adelehz
لئو بوسکالیا
@adelehz
وقتی خداوند
تو را به من شناساند
و به خانهاش رفت
فکر کردم
که برایش نامهای بنویسم
بر ورقههای نیلگون
و آن را در پاکتی نیلگون قرار دهم
آن را غسل دهم
و اینگونه بیآغازم:
محبوبم!
میخواستم که از او سپاسگذاری کنم
برای آن که
او
تو را برای من
برگزیده است
اما
آنگونه که به من گفتهاند؛
خداوند
هیچ نامهای را
جز نامههای عاشقانه پاسخ نمیدهد
وقتی جوابم را گرفتم
و بازگشتم
تو را
مانند شکوفهٔ مگنولیا بر روی دستانم میبردم
و بر دستان خدا بوسه میزدم ...
نزار قبانی
@adelehz
تو را به من شناساند
و به خانهاش رفت
فکر کردم
که برایش نامهای بنویسم
بر ورقههای نیلگون
و آن را در پاکتی نیلگون قرار دهم
آن را غسل دهم
و اینگونه بیآغازم:
محبوبم!
میخواستم که از او سپاسگذاری کنم
برای آن که
او
تو را برای من
برگزیده است
اما
آنگونه که به من گفتهاند؛
خداوند
هیچ نامهای را
جز نامههای عاشقانه پاسخ نمیدهد
وقتی جوابم را گرفتم
و بازگشتم
تو را
مانند شکوفهٔ مگنولیا بر روی دستانم میبردم
و بر دستان خدا بوسه میزدم ...
نزار قبانی
@adelehz
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
دلی را که کسی برده باشد پس نخواهد آورد
فقط ممکن ست روزی جایی ،در خیابانی رهایش کند .
و تو هرگز نتوانی پیدایش کنی
وقتی دلت را می سپاری به کسی به هوش باش
دلت تا زمانی میتواند توسط تو محافظت شود که در دستت باشد .پس دقت کن دلت را به دست کی می سپاری ..
#عادله_زمانی
@adelehz
فقط ممکن ست روزی جایی ،در خیابانی رهایش کند .
و تو هرگز نتوانی پیدایش کنی
وقتی دلت را می سپاری به کسی به هوش باش
دلت تا زمانی میتواند توسط تو محافظت شود که در دستت باشد .پس دقت کن دلت را به دست کی می سپاری ..
#عادله_زمانی
@adelehz
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
من آخرین رقصمان را
هرگز بیاد نمی آورم.دلیلش شاید ساده باشد چون ما هرگز با هم نرقصیدیم
اصلا ما باهم چکار کردیم؟ سفر رفتیم؟کنار دریا آتش روشن کردیم؟زیر باران نمنم قدم زدیم؟برایم با قد بلندت آخرین سیب بالاترین نقطه درخت را چیدی؟
ما حتی با هم یک فنجان چای هم نخوردیم
اصلا من از تو
تو از من چه بیاد خواهیم آورد ؟
من هرگز آخرین رقصمان را بیاد نخواهم آورد...
#عادله_زمانی
@adelehz
هرگز بیاد نمی آورم.دلیلش شاید ساده باشد چون ما هرگز با هم نرقصیدیم
اصلا ما باهم چکار کردیم؟ سفر رفتیم؟کنار دریا آتش روشن کردیم؟زیر باران نمنم قدم زدیم؟برایم با قد بلندت آخرین سیب بالاترین نقطه درخت را چیدی؟
ما حتی با هم یک فنجان چای هم نخوردیم
اصلا من از تو
تو از من چه بیاد خواهیم آورد ؟
من هرگز آخرین رقصمان را بیاد نخواهم آورد...
#عادله_زمانی
@adelehz
ساوه شهره به انار است... وَ بم به رُطبش
يار ما نيز به شيرينیِ مرموز لبش...
حامد عسکری
#دلبرانه_های_پاییز
🎑نسیم حسینی
لرستان
@adelehz
يار ما نيز به شيرينیِ مرموز لبش...
حامد عسکری
#دلبرانه_های_پاییز
🎑نسیم حسینی
لرستان
@adelehz
اگر روزگاری کسی از من بپرسد که چه چیز دنیا بیشتر آزارت داد؟ خواهم گفت که دلم می خواست جهان با من کمی، فقط کمی مهربان تر می بود.
و در دادن چیزهایی که آن ها را از قلبم میخواستم به من اندکی سخاوت مند تر می بود.
خواهم گفت که هرگز آدم ضعیفی نبودم ولی دلم می خواست جهان بعضی وقتها که من از به ساز او رقصیدن خسته می شدم و گوشه ای می افتادم کمی فقط کمی به ساز دلم می رقصید .
کاش گاهی جهان با من با ما با تمام ما کسانی که قوی بودیم ولی گاهی کم می آوردیم ،مهربان تر بود.
همین
#عادله_زمانی
@adelehz
و در دادن چیزهایی که آن ها را از قلبم میخواستم به من اندکی سخاوت مند تر می بود.
خواهم گفت که هرگز آدم ضعیفی نبودم ولی دلم می خواست جهان بعضی وقتها که من از به ساز او رقصیدن خسته می شدم و گوشه ای می افتادم کمی فقط کمی به ساز دلم می رقصید .
کاش گاهی جهان با من با ما با تمام ما کسانی که قوی بودیم ولی گاهی کم می آوردیم ،مهربان تر بود.
همین
#عادله_زمانی
@adelehz