"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
شما فکر کردین به همین راحتیه؟
‏جای قلب دوتا ایموجی گل بفرستید؛‏ما از خیر شما بگذریم؟‏نخیر جانم ما تالار رزرو کردیم،مهمون دعوت کردیم،از عاقد وقت گرفتیم😒😒😒


@adelehz
خلبانها یه کدی دارن به اسم کد ۷۶۰۰
یعنی برج مراقبت من نمیتونم حرف بزنم ولی تو حواست بهم باشه .
بعضی شبها قبل خواب دلم میخواد بگم‌.

خدایا
کد ۷۶۰۰
همین
@adelehz


شب زیبا ❤️
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
مگه من غیر از تو
تو غیر از من کی رو داریم؟
مگه ما غیر هم چی داریم؟؟؟

اره میدونم جهان پر از چیزهای گرانبهاست
ولی خودتم میدونی که هرچیزی رو برای کسی آفریدند ‌.
همه ی چیزهای گران بهای دنیا که نصیب من و تو نیست .
اما ما رو هم برای شادی هم افریدند .
بیا هوای همو داشته باشیم.
بیا هم و کامل کنیم
ما جز همدیگه چی داریم مگه؟
#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
پیش از تو جهان نثر بود،
آمدی شعر شد ...

نزار قبانی
@adelehz
من به وجود تک تک شما
که موجب انرژی های قشنگ هستین افتخار میکنم .
مرسی که من اینقدر از شما پیامهای قشنگ میگیرم .
جاتون تو قلبمه❤️

#شما_فرستادین
@adelehz
از دنیای خاکستری اطرافت نترس
تو همیشه رنگی باش
حتی اگر تمام شهر را غبار غم گرفت
تو لبخندی گوشه لبت به ذخیره نگه دار ..
#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
مگر مادر را از چه خاکی ساخته اند؟

متن:عادله زمانی
اجرا: جواد پرویز

@adelehz
دو چیز با تو فراموشم نخواهد شد
حرفهایی که با تو زدم
و چای هایی که با تو نوشیدم .
#عادله_زمانی

@adelehz
دستانم
بوی عشق می دهند.
بوی انار و خرمالو...
آنقدر که کوچه های پاییز را
دست در دست خیالت
قدم زدم!

سارا قبادی
#دلبرانه_های_پاییز

@adelehz
دایی احمد،عاشق سیب بود.
آدم کیف میکرد اگر یک بشقاب میوه پوست میکند و میداد دستش،اینقدر که تشکر میکرد و به به گویان جان آدم را از انرژی قشنگ پر می کرد .
دیروز دایی کوچکترم که سالها با دایی احمد همراه و هم قدم بود .همان کسی که صبح فوت دایی احمد خوابش را دیده بود که برای تشکر از زحماتش در دوران بیماری دایی دسته گلی برایش آورده بود و بعد لبخند زنان از او دور شده بود و به آن سمت خیابان رفته بود‌.این عکسها را برایم فرستاد .
گفتم این ها چیست ؟چرا زنبور روی دستت نشسته نترسیدی نیش بزند؟
گفت رفتم سیب بخورم دیدم از یک جایی که نمیدانم کجا بود پیدایش شد،دور و برم گشت و گشت و عجیب اینکه من از او نترسیدم .بعد آمد نشست روی سیب پوست کنده و شروع کرد به خوردن...
نه او ترسید نه من انگار سالها با هم سیب خورده ایم بعد هم سهمش را گذاشتم روی زمین و رفتم ..
گفتم بنظرت آشنا نیست؟
گفت :خیلی
گفتم: شاید دایی احمد آمده بوده ،خودت گفتی عاشق سیب بوده است .
سکوت کرد...
میخواهم بگویم من فلسفه دان تناسخ و این چیزها نیستم اصلا هم بحثم این نیست ولی حسی در قلبم به من میگوید آن زنبورک که عاشق سیب بود غریبه نبود‌.
همین
#عادله_زمانی
@adelehz
1
یک زن قادر است خیلی چیزها را با دستهایش بیان کند یا اینکه با آن ها تظاهر به انجام کاری کند. در حالی که وقتی به دست های یک مرد فکر میکنم. همچون کنده ی درخت بی حرکت و خشک به نظرم می رسند. دست های مردان فقط به درد دست دادن، کتک زدن و یا  تیراندازی و چکاندن ماشه ی تفنگ و امضاء کردن میخورند. اما به دستان زنان در مقایسه با دست های مردان باید به گونه ای دیگر نگاه کرد؛ چه موقعی که کره روی نان می مالند و چه موقعی که موها را از پیشانی کنار میزنند.

📕 عقاید یک دلقک
هاینریش بل
@adelehz
به من بگو که جهان به قدر سیاهی هایش روزهای نقره ای هم دارد .
بگو که صدای عود و تار و رباب از کوچه ها باز هم به گوش می رسد .
به من بگو که عطر چای و بوی قهوه در سر سرای خانه ها مردم را به خوش خلق بودن فرا میخواند .
به من از گلهای مریم از بارانهای بهاری از بوی کاهگل آب زده بگو...
و چنین کن تا ایمان بیاورم که تو پیام آور خوشی ها هستی‌.
می دانم که جهان تاریک ست ولی تو از روشنی ها بگو
من میخواهم از تو بشنوم دوباره و هزار باره
#عادله_زمانی

📷هنگامه جان❤️

@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
پیر اگر باشم چه غم، عشقم جوان است ای پری
وین جوانی هم هنوزش عنفوان است ای پری
هرچه عاشق پیرتر، عشقش جوانتر، ای عجب!
دل دهد تاوان، اگر تن ناتوان است ای پری

شهریار

@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
هوای خنک صبح جمعه ی وسط آبان
عطر نان سنگک پیچیده شده در ترمه
صدای رادیو و صبح جمعه با شما
مادرم که جلوی آینه رژلب قرمز مکه ای اش را پررنگ می کرد
چای که روی سماور قل قل زنان، به بهترین حالت ممکن دم می کشید
و من که کودکی ۷ ساله بودم.
من در جهانی دیگر بازهم بدنبال آن روزها خواهم گشت ..
روزهای گرم ، شیرین و خوش عطر کودکی در آن خانه های تکرار ناپذیر
#عادله_زمانی
جمعه مبارک ❤️
@adelehz
تابحال کسی نشنیده که رژلب سرخ زنی کسی را کشته باشد ولی تاریخ تا دلت بخواهد پر است از مردانی که با دیدن لبان سرخ عاشق شده اند .
موی بلند و مژه ی برگشته و چشم های خمار را که نگو ...

راستش زنها انگار خلق شده اند که زیبایی با خودشان بیاورند ،حالا اینکه چرا بعضی آدمها این زیبایی را برنمی تابند حکایت دیگری ست .

من اگر پادشاه سیاره ای مثل سیاره ی شازده کوچلو بودم
دستور میدادم همه ی زنها حتما یک رژلب قرمز داشته باشند تا هر وقت بدبختی همه جا را سیاه کرد رژشان را به لب بکشند و آنوقت اماده شوند برای قشنگ تر کردن دنیا ..

#عادله_زمانی

کابل،۲۰۰۲

@adelehz
خانه دلتنگ غروبی خفه بود
مثل امروز که تنگ است دلم...

هوشنگ ابتهاج

📸پریسا جان راغیان

@adelehz
فقط ایموجی صورت مردِ😂
این استوری زن عموی یه کسی بوده گویا 😄
@adelehz
Shamdoony
Saman
یه زمانی هم ما نوجوانهایی بودیم که بلد نبودیم آهنگ های دپ و غمگین بشنویم.
گریه کردن پای آهنگها رو بلد نبودیم
شاید چون هنوز عاشق نشده بودیم
و رسم بی وفایی های دنیا رو ندیده بودیم .
پس آهنگهای قر دار و شاد می شنیدیم و دور از چشم همه جلوی آینه ها می رقصیدیم و برای عروسی های فامیل که آخر تابستان برگزار میشد آماده می شدیم .
همینقدر ساده
همینقدر شاد
همینقدر جذاب ...
#عادله_زمانی
@adelehz