"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
‏تو مدام از کارهایی که در گذشته انجام ندادی
یا آنها را بد انجام داده‌ای گلایه می‌کنی.
طوری که انگار این کار فایده‌ای دارد.

چرا خودت را نمی‌بخشی و به خودت یادآوری نمی‌کنی که همیشه بیشترین تلاش‌ات را کرده‌ای؟
انسان‌ها این حق را دارند که به تدریج کامل شوند.
لازم است گذر عمر، چیزی جز موی سفید برای ما به ارمغان بیاورد.

📕 بهترين جاى جهان اينجاست
✍🏻 فرانسسک ميرالس
@adelehz
☕️چایی رو بذار ، دارم میام

سال ۲۰۱۷ گَری اولدمَن بابت فیلم «سیاه‌ترین ساعت » اُسکار گرفت . رفت بالای سِن ، جایزه‌ی اسکارش را گرفت توی دستش و یک نطق جذاب کرد . ته حرف‌هاش از مادر ۹۹ ساله‌اش تشکر کرد که مشوقش بوده و آخرش گفت : « مامان ، کتری رو بذار که دارم اسکار رو می‌آرم » ... به همین جذابیت !!

هیچ جمله‌ای به اندازه‌ی این جمله ، مرا به زندگی امیدوارم نمی‌کند .اینکه یکی زنگ بزند و بگوید که « چایی رو بذار ، دارم می‌آم » یا من زنگ بزنم و بگویم « کتری رو بذار ، دارم می‌آم » .

* چکیده‌ی زندگی برای من همین جمله است ، بقیه چیزها همه حاشیه‌اند !!! *

قدیم‌ها محل کارم تا خانه‌ی پدرم چهار قدم بیشتر راه نبود بعضی غروب‌ها که مثل نمد مالانده می‌شدم ، زنگ می‌زدم خانه‌شان ، مادرم می‌گفت « چایی رو میذاارم ، یه سر بیا » .
کدام کلاغ خیسِ گرفتار در طوفان پیشنهادِ کرسی گرم را رد می‌کند ؟

هنوز هم مثال دارم :
همین ده سال پیش که هنوز مردم توانِ سفر داشتند مادر و پدرم قصد کردند بیایند پیشم، رفتند سفارت چهار ساعت مثل قرص‌جوشانِ ته لیوانِ آب حرص و جوش خوردم و بالا و پائین پریدم تا بالاخره پدرم زنگ زد و گفت : « ویزا رو گرفتیم ، کتری رو بذار اومدیم »
به همین جذابیت!
انگار سِرُمِ امید به حیات را بزنند توی ساعدِ دست آدم !!!

کلاً این جمله‌ی * « چایی رو بذار اومدم » * عاشقانه‌ترین جمله‌ای است که تا حالا بشر خلق کرده است. مثل این چاقو‌های همه کاره است که به هر کاری می‌آید ، پرتقال پوست می‌کند ، در نوشابه باز می‌کند ، در کنسرو لوبیا باز می‌کند و... !!!

این جمله همه‌فن‌حریف‌ است !
" امید " دارد ،
" دوستت دارم " دارد ،
" گورِ بابای دنیا " دارد ،
" دلم برایت تنگ شده‌ " دارد ،
" چقدر قشنگ شدی امشب " دارد ،
" همه چیز " دارد !
" چایی گذاشتم ، همه بیایید " .

مهم نیست آدم اسکار گرفته باشد یا ویزا ، از سر عملیاتِ حفاریِ گودترین چاله‌یِ تهران آمده باشد یا بخواهد مزخرف‌ترین پایان‌نامه‌ی جهان را به سرانجام برساند ...
این جمله جادو می‌کند .

بد جوری دلمون برای گفتن این جمله گرفته ؛ تمام دید و بازدیدها ، احوالپرسی‌ها ، جوک‌گفتنها و مهمانیهای ما رفته تو قاب یک گوشی ...

کاش بتوانیم بدون ترس ، بدون تعارف ، بدون هیچ نگرانی ، با دلی پر از مهربانی و آرامش، بی‌غل و غش به هم دیگه بگیم ....چای رو دم کن دارم می‌آم...که واقعا" جادو میکنه ...

🖊دکترخدایی
@adelehz
زودتر بیا
حرفهایم را با چای یکجا دم کرده ام .
هردو به رنگ امده اند و عطر هر دو تمام خانه را پرکرده ست .
زودتر برس تا چایم تا حرفهایم از دهن نیفتد.
#عادله_زمانی
#چای_تایم

🎑هنگامه
@adelehz
من برای همه سلامتی و دل شاد میخوام
صرف نظر از همه چی دلم میخواد
چنین شود و چنین رخ دهد
و خداوند چنین بخواهد ❤️

@adelehz
ما اینجاییم❤️

برای استفاده از پستها و مطالب جدید کانال در اینستاگرام با ما همراه باشید .

Instagram.com/adeleh.z7
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
خداوندا تو ستاری
همه خوابند تو بیداری

@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
یک صبح جمعه ی پاییزی...
باز کردن پنجره با تو
دم کردن قهوه با تو
بیدار کردن من هم با تو
برای چشمهایت شعر سرودن با من!
نواختن پیانو با تو
زمزمه کردن شعرهایم با تو
بافتن موهایت با من!
انتخاب مقصد با تو
انتخاب مسیر با تو
انتخاب موزیک هم با تو
قصه ساختن از جاده خیس و عطر نفس هایت با من!

علی سلطانی

@adelehz
دهقان فداکار نسل جدید
علی لندی که پروانه وار سوخت...
روحش شاد
@adelehz
مردی که
دهان دارد اما حرف نمی‌زند،
لب دارد اما نمی‌بوسد،
با بینی‌اش هیچ چیزی را نمی‌بوید،
با گوش‌هایش چیزی را نمی‌شنود،
مردی با چشمان غمگین و بازوان بلند که نمی‌داند چگونه به آغوش بکشد ،
مترسکی است
که گنجشک‌های من رافریب داده

مرام المصری

@adelehz
خداوندا آنچنان به دردهایمان برس که به غیر خودت به هیچ درمانگر دیگری نیندیشیم .
به غمگینان دلی شاد
به گرفتاران رهایی
به فقیران مکنت مالی
به سردرگمان راه
به حاجت مندان حاجتشان را ارزانی دار...
و به آنکه تورا میخواهد خودت را هدیه بده .
آمین
#یاربی
#عادله_زمانی
شب زیبا
🧿 @adelehz
1
باید صبور باشم
خانم جان خدا رحمتش کند می گفت صبر ست که غوره را انگور میکند .شیرین و خوش عطر و ملایم
تو هم صبر کن خدا را چه دیدی شاید وقت انگور شدن غوره ات رسید .
خانم جان خدابیامرز استاد شناختن انگورهای ناب بود .
میگفت انگور هر دانه اش نعمت ست .
تو ببین چه داریم که اینگونه بتواند به هزار شکل در بیاید و جهان را زیبا کند ؟
شراب عاشق افکن
سرکه ی تیز
شیره ی قدرت بخش
انگور هر رنگش حتی برگ درختش، برکت ست .

راستی چقدر مانده غوره ات انگور شود؟
#عادله_زمانی
@adelehz
در اشتیاقت
کسی نیست از من به تو آشناتر؛
سوی کدامین غریبه
زین آشنا می‌گریزی؟...

حسین منزوی


@adelehz
پاییز و قشنگی هاش
آغاز فصل برداشت گردو
وای که من عاشق عطر پوست سبز گردو هستم.من و میبره به سالهای کودکی
اولین بار من گردوی تازه رو پیش دایی احمد دیدم .توی یه باغ بزرگ درخت گردو و گردوی تازه رو بهم نشون داد
دستام سیاه شده بود و ترسیده بودم پاک نشه میگفت نترس پاک میشه ...
اولین پاییزی که دایی احمد و ندارم
ولی مطمئنم که هنوز گردوهایی که توی ۷ سالگی باهم چیدیم و خوردیم و یادشه ...
#عادله_زمانی
عکسها آزاده ی عزیز از نهاوند❤️

#دلبرانه_های_پاییز
@adelehz