"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
بنظرم مادر هدیه ی بزرگ خدا به بندگانش بود .نمیدانم اگر مادر نبود چه کسی حرفها را میشنید،چه کسی غصه ها را میخورد چه کسی همیشه دل نگران می ماند.
میدانی مادر مفهوم خاصی ست من نمیتوانم تصور کنم که با تمام بدی های احمقانه ام هنوز کسی مرا اینچنین دوست داشته باشد و میفهمم که همه ی مادرها احمق های کوچولوی گاهی غیرقابل تحملشان را همین قدر دوست دارند .
وقتی بچه بودم همیشه از دور شدن از مادرم می ترسیدم حالا که بزرگم هنوز هم همینطور ست .طبیعی ست که بخواهم همیشه نزدیک کسی باشم که نه ماه با یک بند خونی به وجودش،قلبش و حیاتش وصل بودم‌.
اگر مادرها هرگز خلق نمیشدند خداوند چه چیزی داشت تا با آن عشق عمیقش را به بندگانش نشان دهد؟
نمیدانم.
#عادله_زمانی
از فیلم مادر اثر مرحوم علی حاتمی
@adelehz
ولى نسل جديدو عموپورنگ خراب كرد اونجا كه خوند "كاشكى كه لك لك دوست شه با اردك تا كه نباشن اين دو تا تك تك"

وگرنه ما با "كبوتر با كبوتر باز با باز" بزرگ شديم...

@adelehz
بعضی از دوست داشتن ها شکل خاصی از دلخوشی ها را ببار می آورند.
راستش را بخواهی،در واقع همه ی آدمها توان یکسانی برای خوشحال کردن عزیزانشان ندارند.همه آنقدر ثروتمند نیستند تا بتوانند همه ی نیازهای عزیزانشان را برآورده کنند اما کسانی هستند که تمام آنچه دارند را بکار میگیرند تا بتوانند ذره ای شادی ببار آورند.البته که کار این آدمها هزار مرتبه از ثروت بقیه باارزش تر ست .این را کسی درک میکند که کسی برای خوشحالیش از جوانی و شادی و خودش مایه بگذارد.نه فقط از پول و دارایی اش
#عادله_زمانی
@adelehz
امیدوارم این اتفاق برای همه ی بیمارستانها بیفته...
جای تمام عزیزانی که توی این پاندمی لعنتی از دست دادیم خالی
چه زمستان سختی رو گذرانیدم😔

@adelehz
دایی احمد وقتی از چیزی تعجب میکرد می گفت عجب!!
عجب را با به حالت غلیظی میگفت چشمان زیبایش می گردید و حالت با مزه و دلخواهی به چهره ی کشیده اش می داد.
وقتی می دید از تعجبش ذوق میکنم بازهم آن حالت دوست داشتنی اش را تکرار میکرد و میگفت
عجببب
دایی جان مگه میشه ؟؟؟؟
و من که غرق خنده میگفتم والله دایی جااان

۵ ماه شد که دایی احمدم دیگر از چیزی تعجب نکرد...
آخرین باری که تعجب کرد را یادم نمی آید.
در این مدت اتفاقات زیادی افتاده ،اتفاقاتی که خیلی عجیب بودند .
دایی احمد عاشق اخبار و تفسیر بود دلش میخواست که تفسیر بشنود .
اخ که دایی احمد عجب شنوننده ی خاص و دل خواهی بود .
اخ که آدم دلش میخواست هزار سال برایش حرف بزند و او با تمام وجودش گوش،شود و بشنود و آخر هم بگوید :
عجب
مگه میشه ؟؟؟؟؟

دایی احمدم
شبهای زیادی ست که صدایت را نشنیدم
باور کن که دلم پر میزند تا برایت اتفاقات را تفسیر کنم .
اصلا بی سر و ته فقط حرف بزنم و تو بشنوی
نمیدانم آنجایی که هستی دوستان جدیدی پیدا کرده ای یا نه
فقط امیدوارم آدمهای زیادی آنجا باشند که بخواهند با تو حرف بزنند و تو همراه شان بلند بلند بخندی و دستانت را بهم بزنی .
دلم برایت تنگ شده
برای صدایت
برای چشمان قشنگت
برای نگرانی هایت
عزیز راه دورم
خبرهای زیادی ست که بخواهم برایت تعریف کنم.
ولی مهمترین خبر این ست:
دلم برایت به قدر تمام دنیا تنگ ست .
رفیق بی وفایم....

#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
که این دنیا نمی ارزد به این پرهیز و این دوری

@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
می دانستم بر میگردی .
و برگشتی
برعکس قصه ها، بهاری رفتی و در
خزانی برگشتی
خزان فصل برگشتن نبود اما تو برگشتی .
قصه ها را همیشه یک جور نمی نویسند
بیا دعا کنیم‌
این بار قصه فرق کند و کلاغ ها به خانه شان برسند .
این بار قصه فرق کند یکی بود و یکی نبود نباشد همه باشند و خدا هم باشد .
بیا دعا کنیم‌...
#عادله_زمانی
ویدیو: پریسا جان راغیان❤️
اولین روز پاییز ۱۴۰۰
@adelehz
بازم از قشنگی های پاییز میگم براتون😉❤️

@adelehz
‏تو مدام از کارهایی که در گذشته انجام ندادی
یا آنها را بد انجام داده‌ای گلایه می‌کنی.
طوری که انگار این کار فایده‌ای دارد.

چرا خودت را نمی‌بخشی و به خودت یادآوری نمی‌کنی که همیشه بیشترین تلاش‌ات را کرده‌ای؟
انسان‌ها این حق را دارند که به تدریج کامل شوند.
لازم است گذر عمر، چیزی جز موی سفید برای ما به ارمغان بیاورد.

📕 بهترين جاى جهان اينجاست
✍🏻 فرانسسک ميرالس
@adelehz
☕️چایی رو بذار ، دارم میام

سال ۲۰۱۷ گَری اولدمَن بابت فیلم «سیاه‌ترین ساعت » اُسکار گرفت . رفت بالای سِن ، جایزه‌ی اسکارش را گرفت توی دستش و یک نطق جذاب کرد . ته حرف‌هاش از مادر ۹۹ ساله‌اش تشکر کرد که مشوقش بوده و آخرش گفت : « مامان ، کتری رو بذار که دارم اسکار رو می‌آرم » ... به همین جذابیت !!

هیچ جمله‌ای به اندازه‌ی این جمله ، مرا به زندگی امیدوارم نمی‌کند .اینکه یکی زنگ بزند و بگوید که « چایی رو بذار ، دارم می‌آم » یا من زنگ بزنم و بگویم « کتری رو بذار ، دارم می‌آم » .

* چکیده‌ی زندگی برای من همین جمله است ، بقیه چیزها همه حاشیه‌اند !!! *

قدیم‌ها محل کارم تا خانه‌ی پدرم چهار قدم بیشتر راه نبود بعضی غروب‌ها که مثل نمد مالانده می‌شدم ، زنگ می‌زدم خانه‌شان ، مادرم می‌گفت « چایی رو میذاارم ، یه سر بیا » .
کدام کلاغ خیسِ گرفتار در طوفان پیشنهادِ کرسی گرم را رد می‌کند ؟

هنوز هم مثال دارم :
همین ده سال پیش که هنوز مردم توانِ سفر داشتند مادر و پدرم قصد کردند بیایند پیشم، رفتند سفارت چهار ساعت مثل قرص‌جوشانِ ته لیوانِ آب حرص و جوش خوردم و بالا و پائین پریدم تا بالاخره پدرم زنگ زد و گفت : « ویزا رو گرفتیم ، کتری رو بذار اومدیم »
به همین جذابیت!
انگار سِرُمِ امید به حیات را بزنند توی ساعدِ دست آدم !!!

کلاً این جمله‌ی * « چایی رو بذار اومدم » * عاشقانه‌ترین جمله‌ای است که تا حالا بشر خلق کرده است. مثل این چاقو‌های همه کاره است که به هر کاری می‌آید ، پرتقال پوست می‌کند ، در نوشابه باز می‌کند ، در کنسرو لوبیا باز می‌کند و... !!!

این جمله همه‌فن‌حریف‌ است !
" امید " دارد ،
" دوستت دارم " دارد ،
" گورِ بابای دنیا " دارد ،
" دلم برایت تنگ شده‌ " دارد ،
" چقدر قشنگ شدی امشب " دارد ،
" همه چیز " دارد !
" چایی گذاشتم ، همه بیایید " .

مهم نیست آدم اسکار گرفته باشد یا ویزا ، از سر عملیاتِ حفاریِ گودترین چاله‌یِ تهران آمده باشد یا بخواهد مزخرف‌ترین پایان‌نامه‌ی جهان را به سرانجام برساند ...
این جمله جادو می‌کند .

بد جوری دلمون برای گفتن این جمله گرفته ؛ تمام دید و بازدیدها ، احوالپرسی‌ها ، جوک‌گفتنها و مهمانیهای ما رفته تو قاب یک گوشی ...

کاش بتوانیم بدون ترس ، بدون تعارف ، بدون هیچ نگرانی ، با دلی پر از مهربانی و آرامش، بی‌غل و غش به هم دیگه بگیم ....چای رو دم کن دارم می‌آم...که واقعا" جادو میکنه ...

🖊دکترخدایی
@adelehz
زودتر بیا
حرفهایم را با چای یکجا دم کرده ام .
هردو به رنگ امده اند و عطر هر دو تمام خانه را پرکرده ست .
زودتر برس تا چایم تا حرفهایم از دهن نیفتد.
#عادله_زمانی
#چای_تایم

🎑هنگامه
@adelehz
من برای همه سلامتی و دل شاد میخوام
صرف نظر از همه چی دلم میخواد
چنین شود و چنین رخ دهد
و خداوند چنین بخواهد ❤️

@adelehz
ما اینجاییم❤️

برای استفاده از پستها و مطالب جدید کانال در اینستاگرام با ما همراه باشید .

Instagram.com/adeleh.z7
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
خداوندا تو ستاری
همه خوابند تو بیداری

@adelehz