"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
آنقدر بلند بخند که دنیا دلش نیاید خنده ات را خاموش کند.خنده ات را بگذار نور خورشید باشد جهان را روشن کند جهان خودت را جهان اطرافیانت را بگذار هیچ خاموشی راه خنده ات را پیدا نکند..
#عادله_زمانی
@adelehz
غم، هرگز عقب نمی‌نشیند مگر آن که به عقب برانی‌اش، نمی‌گریزد مگر آن که بگریزانی اش، آرام نمی‌گیرد مگر آن که بی‌رحمانه سر کوبش کنی ...
نادر ابراهیمی
@adelehz
کودکی در درونم از من می خواهد که برگردم.
برگردم و املای فردا را بنویسم وبه خودم نوزده بدهم .تمرینات ریاضی ام را حل کنم برنامه فردا را مرتب در کیفم بچینم .بعد بروم توی اشپزخانه نارنگی های درشت ونارنجی را پوست بکنم و به مامان خیره بشوم که دارد با آرامی کتلت سرخ میکند.و هردو منتظر بابا باشیم تا بیاید و شام بخوریم ..
کودک درونم میخواهد که برگردم اما دیگر نمی شود ...
#عادله_زمانی
#نوستالژی
#روزهایی_که_رفتند_و_برنمیگردند
@adelehz
درخواست مادرها از آموزش و پرورش برای سال تحصیلی جدید:

بچه ها و معلم هارو ببرید مدرسه و اونجا قرنطینه شون کنید.
ما بچه هامون رو آنلاین میبینیم😂😎

@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
آنچه این روزها ما می گذرانیم صدها سال بعد در کتب تاریخ توسط کودکان بازیگوشی خوانده خواهد شد .
آنچه ما از آن می ترسیم برای آن ها قصه ست .
تمام ما
تمام دردها و الام و رویاها و شادی های ما روزی تبدیل به قصه های مشتی کودک بازیگوش خواهد شد .
عجب از این قصه های ناخوانده...

#عادله_زمانی
شب زیبا❤️
@adelehz
Khiale Khosh
Alireza Ghorbani
گناه منی، بی گناه منی

@adelehz
زندگی سفر کوتاهی ست که ارزش جنگیدن دارد
جنگیدن برای بدست آوردن کسانی که دوستشان داری و یا چیزهایی
زندگی فرصت سفر کوتاهی ست ولی آنقدر لذت بخش ست که دلت نمی خواهد بود تمام شود
قدر زندگی را بدان
این طلیعه ی الهی ارزش زیادی دارد
میلیونها آدم آن زیر،زیر خاک خوابیده اند که آرزویشان این بود تا بتوانند فقط یک روز دیگر زندگی کنند.
#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
وقتی باهاش حرف میزنید این شکلی هستید خودتون نمی فهمید...😂
@adelehz
فروغ فرخزاد یه جا توی نامه به معشوق اش میگه:
«قربانِ بودنت بروم..»
همینقدر کوتاه و جان بخش
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
تو طعم و عطر خوب برنج اصل ایرانی هستی .
آری بازار از برنج های پاکستانی و هندی پر شده ست .اما عزیزم تو آن عطر خوب کم یاب گران قیمتی
عطر خوبی که سر ظهر در کوچه می پیچد و آدم را به هوس می اندازد
عطر اصیل زندگی ...
#عادله_زمانی
@adelehz
زندگی هدیه نیست
بلکه فقط یک امانت است؛
پس سعی ‌کنیم لیاقت زندگی را داشته باشیم.

✍🏻 اریک امانوئل اشمیت
@adelehz
هرکسی و که دوستتون میدونید الزاما دوست شما نیست
@adelehz
دنیا و حال خوب و خوشش عاید شما
ما را برای شعر و غزل آفریده اند

مریم قهرمانلو
@adelehz
معمولا وقتی چیزی را از دست می دهیم قدرش را میدانیم .
قدر لذتی که از داشتنش میبردیم
حتی اگر این لذت آنقدر تکراری شده باشد که به چشم ما نیاید .
من گمان می کنم از دست دادن چیزی که حق مسلم مان میدانیمش به شکلی ویران کننده به ما نشان میدهد که ما مالک هیچ‌چیز نیستیم و وظیفه داریم بابت آنچه در اختیارمان قرار گرفته شاد باشیم و شکرگزار
و از بین حسرت ها ،حسرت بعد از دست دادن چیزی که در عین اهمیتش به آن بی توجه بودیم بدترین نوع حسرت ست .
باری،چه کسی میتواند بگوید که ما چقدر در برابر داشته هایمان غافل و بی توجه ایم مگر خودمان ؟

#عادله_زمانی
@adelehz
مردی بود در آستانه‌ی میانسالی، که زمانه موهای کم‌پشت‌شده‌اش را با خاکی‌ِ رخت تنش و سپیدی گچهای کنار ناخنهایش سِت کرده بود، در یک‌دستش گونی بود و با دست دیگرش کارتن لباسهای دست‌دومِ زنانه را زیر و رو میکرد.

نابلد، مثل هر مردی که میخواهد برای زنش یا دخترش لباس هدیه بگیرد و تهِ تهش فقط رنگ موردعلاقه‌ی او را میداند.

با صدایی آرام و شرمی بی‌دلیل
(که نشان دیرینِ تنگدستان آبرودار است) قیمت چندتایی را پرسید و گذاشت سر جاش.

عاقبت رفت سراغ کارتنِ ده‌تومنی‌ها
شال سیاهی را بر بالای دستانش گرفت و از فروشنده چیزی پرسید که با تمام سادگیش سرم را سوراخ کرد
رفت جایی که از سر شب هی در مغزم تکرار میشود:
"آقا از این سیاهها آبی‌اش را هم دارید؟"...

امشب کنار پیاده‌رو مردی را دیدم که داشت از طرف همه‌ی آدمیانِ این زمانه‌ با خدا حرف میزد.
یا رب، از این سیاهها که بر سرمان میگذرد آبی‌اش را هم دارید؟...

حمید باقرلو

از ژوان
@adelehz
1
کدوم و میفرستید براش؟
anonymous poll

دستم نمی‌رسد که در آغوش گیرمت... – 100
👍👍👍👍👍👍👍 74%

آن نگاهت می‌کُشَد دل را، فدایِ چشم تو – 36
👍👍👍 26%

👥 136 people voted so far. Poll closed.
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
آرام باش عزیزمن
آرام باش

حکایت دریاست زندگی
گاهی درخشش آفتاب، برق و بوی نمک
ترشح شادمانی
گاهی هم‌فرو‌ می‌رویم چشم هایمان را می‌بندیم همه جا تاریکی‌ست

آرام باش عزیز من
آرام باش

دوباره سر از آب بیرون می‌آوریم و تلالو آفتاب را می‌بینیم زیر بوته ای از برف
که ایندفعه درست از جایی که تو‌ دوست داری طالع می‌شود

شمس لنگرودی

صبح بخیر ❤️

@adelehz
‏زمان ما دوس پسرا خیلی بامعرفت بودن ما رو ول نمیکردن سرطان اونا رو از ما جدا میکرد😉

@adelehz