داره میاد. صدای پاشو میشنوم. تو هم گوش کن. داره میاد. پاییز رو میگم. بازم نارنگیا میان. باز میریم بوت میخریم و روسری پشمی. باز میشینیم برای اون مردی که کنارش حالمون خوشه شال میبافیم. باز پتو مبلیا رو میاریم تو دست. باز انار دون میکنیم. بعد ناهار یه چرتکی میزنیم و پا میشیم میبینیم شب شده و هیچ کاری نکردیم. باز چای ماسالا و دمنوش عسل و زنجفیل علم میکنیم. باز ژاکت و کت رو میگیریم سر دست که غروبی برمیگردیم خونه نچاییم. باز میگیم حیف، امسال تابستونم تموم شد و من دریا نرفتم. باز عدسی و سوپ جو و شله میپزیم عوض شام آبدوغخیار.
بازم نارنگیا میاد. نارنگیِ مهربونِ شریکی بخورِ راحت بخورِ به بغلدستیت هم بده.
دووم بیاریم. دووم بیاریم. پاییز میرسه و ما باز دلمون میگیره و فکر میکنیم پاییز وقت رفتن نیست. بازم چهرازی گوش میکنیم. بازم جمشید... پاییز میاد و ما از کویر وحشت رد شدیم. زندهایم. ما زنده میمونیم. بخاطر نارنگیا. حتی اگه امسال پاییزه نارنگی بشه کیلویی هشتاد تومن. ما میمونیم. دووم میاریم. نبینم یه خال مو از سرتون کم بشهها... نارنگیا دارن میرسن. انارها، خرمالوها... ما زنده میمونیم.
الهام فلاح
@adelehz
بازم نارنگیا میاد. نارنگیِ مهربونِ شریکی بخورِ راحت بخورِ به بغلدستیت هم بده.
دووم بیاریم. دووم بیاریم. پاییز میرسه و ما باز دلمون میگیره و فکر میکنیم پاییز وقت رفتن نیست. بازم چهرازی گوش میکنیم. بازم جمشید... پاییز میاد و ما از کویر وحشت رد شدیم. زندهایم. ما زنده میمونیم. بخاطر نارنگیا. حتی اگه امسال پاییزه نارنگی بشه کیلویی هشتاد تومن. ما میمونیم. دووم میاریم. نبینم یه خال مو از سرتون کم بشهها... نارنگیا دارن میرسن. انارها، خرمالوها... ما زنده میمونیم.
الهام فلاح
@adelehz
چشمان عاشق هم میشوند
قلب ها به هم متمایل میشوند
اما داستان دستان فرق دارد .
دستان همدیگر را کشف میکنند .
یکدیگر را می پذیرند و باهم یکی میشوند .
من دلم میخواهد مثل دو دوست عاشق هم باشیم .
#عادله_زمانی
@adelehz
قلب ها به هم متمایل میشوند
اما داستان دستان فرق دارد .
دستان همدیگر را کشف میکنند .
یکدیگر را می پذیرند و باهم یکی میشوند .
من دلم میخواهد مثل دو دوست عاشق هم باشیم .
#عادله_زمانی
@adelehz
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
آنقدر بلند بخند که دنیا دلش نیاید خنده ات را خاموش کند.خنده ات را بگذار نور خورشید باشد جهان را روشن کند جهان خودت را جهان اطرافیانت را بگذار هیچ خاموشی راه خنده ات را پیدا نکند..
#عادله_زمانی
@adelehz
#عادله_زمانی
@adelehz
غم، هرگز عقب نمینشیند مگر آن که به عقب برانیاش، نمیگریزد مگر آن که بگریزانی اش، آرام نمیگیرد مگر آن که بیرحمانه سر کوبش کنی ...
نادر ابراهیمی
@adelehz
نادر ابراهیمی
@adelehz
کودکی در درونم از من می خواهد که برگردم.
برگردم و املای فردا را بنویسم وبه خودم نوزده بدهم .تمرینات ریاضی ام را حل کنم برنامه فردا را مرتب در کیفم بچینم .بعد بروم توی اشپزخانه نارنگی های درشت ونارنجی را پوست بکنم و به مامان خیره بشوم که دارد با آرامی کتلت سرخ میکند.و هردو منتظر بابا باشیم تا بیاید و شام بخوریم ..
کودک درونم میخواهد که برگردم اما دیگر نمی شود ...
#عادله_زمانی
#نوستالژی
#روزهایی_که_رفتند_و_برنمیگردند
@adelehz
برگردم و املای فردا را بنویسم وبه خودم نوزده بدهم .تمرینات ریاضی ام را حل کنم برنامه فردا را مرتب در کیفم بچینم .بعد بروم توی اشپزخانه نارنگی های درشت ونارنجی را پوست بکنم و به مامان خیره بشوم که دارد با آرامی کتلت سرخ میکند.و هردو منتظر بابا باشیم تا بیاید و شام بخوریم ..
کودک درونم میخواهد که برگردم اما دیگر نمی شود ...
#عادله_زمانی
#نوستالژی
#روزهایی_که_رفتند_و_برنمیگردند
@adelehz
درخواست مادرها از آموزش و پرورش برای سال تحصیلی جدید:
بچه ها و معلم هارو ببرید مدرسه و اونجا قرنطینه شون کنید.
ما بچه هامون رو آنلاین میبینیم😂😎
@adelehz
بچه ها و معلم هارو ببرید مدرسه و اونجا قرنطینه شون کنید.
ما بچه هامون رو آنلاین میبینیم😂😎
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
آنچه این روزها ما می گذرانیم صدها سال بعد در کتب تاریخ توسط کودکان بازیگوشی خوانده خواهد شد .
آنچه ما از آن می ترسیم برای آن ها قصه ست .
تمام ما
تمام دردها و الام و رویاها و شادی های ما روزی تبدیل به قصه های مشتی کودک بازیگوش خواهد شد .
عجب از این قصه های ناخوانده...
#عادله_زمانی
شب زیبا❤️
@adelehz
آنچه ما از آن می ترسیم برای آن ها قصه ست .
تمام ما
تمام دردها و الام و رویاها و شادی های ما روزی تبدیل به قصه های مشتی کودک بازیگوش خواهد شد .
عجب از این قصه های ناخوانده...
#عادله_زمانی
شب زیبا❤️
@adelehz
زندگی سفر کوتاهی ست که ارزش جنگیدن دارد
جنگیدن برای بدست آوردن کسانی که دوستشان داری و یا چیزهایی
زندگی فرصت سفر کوتاهی ست ولی آنقدر لذت بخش ست که دلت نمی خواهد بود تمام شود
قدر زندگی را بدان
این طلیعه ی الهی ارزش زیادی دارد
میلیونها آدم آن زیر،زیر خاک خوابیده اند که آرزویشان این بود تا بتوانند فقط یک روز دیگر زندگی کنند.
#عادله_زمانی
@adelehz
جنگیدن برای بدست آوردن کسانی که دوستشان داری و یا چیزهایی
زندگی فرصت سفر کوتاهی ست ولی آنقدر لذت بخش ست که دلت نمی خواهد بود تمام شود
قدر زندگی را بدان
این طلیعه ی الهی ارزش زیادی دارد
میلیونها آدم آن زیر،زیر خاک خوابیده اند که آرزویشان این بود تا بتوانند فقط یک روز دیگر زندگی کنند.
#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
وقتی باهاش حرف میزنید این شکلی هستید خودتون نمی فهمید...😂
@adelehz
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
تو طعم و عطر خوب برنج اصل ایرانی هستی .
آری بازار از برنج های پاکستانی و هندی پر شده ست .اما عزیزم تو آن عطر خوب کم یاب گران قیمتی
عطر خوبی که سر ظهر در کوچه می پیچد و آدم را به هوس می اندازد
عطر اصیل زندگی ...
#عادله_زمانی
@adelehz
آری بازار از برنج های پاکستانی و هندی پر شده ست .اما عزیزم تو آن عطر خوب کم یاب گران قیمتی
عطر خوبی که سر ظهر در کوچه می پیچد و آدم را به هوس می اندازد
عطر اصیل زندگی ...
#عادله_زمانی
@adelehz
زندگی هدیه نیست
بلکه فقط یک امانت است؛
پس سعی کنیم لیاقت زندگی را داشته باشیم.
✍🏻 اریک امانوئل اشمیت
@adelehz
بلکه فقط یک امانت است؛
پس سعی کنیم لیاقت زندگی را داشته باشیم.
✍🏻 اریک امانوئل اشمیت
@adelehz
معمولا وقتی چیزی را از دست می دهیم قدرش را میدانیم .
قدر لذتی که از داشتنش میبردیم
حتی اگر این لذت آنقدر تکراری شده باشد که به چشم ما نیاید .
من گمان می کنم از دست دادن چیزی که حق مسلم مان میدانیمش به شکلی ویران کننده به ما نشان میدهد که ما مالک هیچچیز نیستیم و وظیفه داریم بابت آنچه در اختیارمان قرار گرفته شاد باشیم و شکرگزار
و از بین حسرت ها ،حسرت بعد از دست دادن چیزی که در عین اهمیتش به آن بی توجه بودیم بدترین نوع حسرت ست .
باری،چه کسی میتواند بگوید که ما چقدر در برابر داشته هایمان غافل و بی توجه ایم مگر خودمان ؟
#عادله_زمانی
@adelehz
قدر لذتی که از داشتنش میبردیم
حتی اگر این لذت آنقدر تکراری شده باشد که به چشم ما نیاید .
من گمان می کنم از دست دادن چیزی که حق مسلم مان میدانیمش به شکلی ویران کننده به ما نشان میدهد که ما مالک هیچچیز نیستیم و وظیفه داریم بابت آنچه در اختیارمان قرار گرفته شاد باشیم و شکرگزار
و از بین حسرت ها ،حسرت بعد از دست دادن چیزی که در عین اهمیتش به آن بی توجه بودیم بدترین نوع حسرت ست .
باری،چه کسی میتواند بگوید که ما چقدر در برابر داشته هایمان غافل و بی توجه ایم مگر خودمان ؟
#عادله_زمانی
@adelehz