"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
بیشترین عشق جهان را به سوی تو می آورم
از معبر فریادها و حماسه ها
چرا که هیچ چیز در کنار من
از تو عظیم تر نبوده است
که قلبت چون پروانه ای،
ظریف و کوچک و عاشق است.

👤 شاملو
@adelehz
Forwarded from L.mardi
"زنی که‌گم کردم "
Voice message
سلام عزیزم ،شبت بخیر
این قشنگ ترین آهنگی که من شنیدم تا حالا

پ‌ن: خیلی قشنگ بود 😊❤️

@adelehz
یه عالمه آهنگ اومد
آهنگ‌هاتون خیلی قشنگه
هر کدوم و میشنوم رسما میرم تو خلسه
پس امشب بیشتر از سه تاش و میذارم 😊❤️
مرررسی
@adelehz
معمولا خواب هایم رنگی نیستند اکثرا سیاه و سفید خواب میبینم ..
بجز دیشب
دیشب خوابم تمام رنگی بود آن هم سراسر رنگهای شاد و خوش ...
به گمانم دیشب تو به خوابم آمده بودی...
#عادله_زمانی
@adelehz
يا من هواه اعزه واذلنى
عبد الرحمن محمد
@adelehz
يا من هواه أعزه وأذلني
كيف السبيل الى وصالك دلني
انت الذي حلّفتني وحلفت لي
وحلفت أنك لا تخون فخنتني
وحلفت أنك لا تميل مع الهوى
أين اليمين وأين ما عاهدتني
تركتني حيرانَ صبًا هائمًا
أرعى النجوم وأنت في عيشٍ هني
لأقعدنّ على الطريق وأشتكي
وأقول مظلوم وأنت ظلمتني
ولأدعونّ عليك في غسق الدجى
يبليك ربي مثلما أبليتني
_☁️🥀
ای کسی که دوست داشتنش او را گرامی و من را خوار گرداند...
راه وصال به تو کجاست؟! نشانم بده!
تو کسی هستی که قسمم دادی و خود نیز قسم خوردی...
و قسم خوردی که خیانت نورزی؛
اما مرا خیانت کردی!
و قسم خوردی که به هوایی میل نکنی...
سوگند کجا و عهد تو با من کجاست؟!
مرا متحیر و سرگردان رها کردی...
در حالی که من شبانه ستارگان را تیمار میکنم؛ تو زندگی شادی را میگذرانی!
بر سر راه مینشینم و شکایت ها میکنم...
و می‌گویم مظلومی هستم که تو به من ظلم کردی!
و من در غروب های تاریک برایت دعا می کنم!
که خداوند تو را به آنچه مرا بدان مبتلا ساختی، مبتلا کند...
صبا اگر گذری افتدت به کشور دوست
بیار نفحه‌ای از گیسوی معنبر دوست
به جان او که به شکرانه جان برافشانم
اگر به سوی من آری پیامی از بر دوست
و گر چنان که در آن حضرتت نباشد بار
برای دیده بیاور غباری از در دوست

حافظ
عکس:ساناز گرجیان
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
دهه هشتادیا یادشون نمیاد ولی ما یه زمانی همینقدر خجسته و خوشحال و بی غصه بودیم.😄

@adelehz
داره میاد. صدای پاشو می‌شنوم. تو هم گوش کن. داره میاد. پاییز رو میگم. بازم نارنگیا میان. باز میریم بوت میخریم و روسری پشمی. باز میشینیم برای اون مردی که کنارش حالمون خوشه شال می‌بافیم. باز پتو مبلیا رو میاریم تو دست. باز انار دون می‌کنیم. بعد ناهار یه چرتکی می‌زنیم و پا میشیم می‌بینیم شب شده و هیچ کاری نکردیم. باز چای ماسالا و دم‌نوش عسل و زنجفیل علم می‌کنیم. باز ژاکت و کت رو می‌گیریم سر دست که غروبی برمی‌گردیم خونه نچاییم. باز می‌گیم حیف، امسال تابستونم تموم شد و من دریا نرفتم. باز عدسی و سوپ جو و شله می‌پزیم عوض شام آبدوغ‌خیار.

بازم نارنگیا میاد. نارنگیِ مهربونِ شریکی بخورِ راحت بخورِ به بغل‌دستی‌ت هم بده.

دووم بیاریم. دووم بیاریم. پاییز میرسه و ما باز دلمون می‌گیره و فکر می‌کنیم پاییز وقت رفتن نیست. بازم چهرازی گوش می‌کنیم. بازم جمشید... پاییز میاد و ما از کویر وحشت رد شدیم. زنده‌ایم. ما زنده می‌مونیم. بخاطر نارنگیا. حتی اگه امسال پاییزه نارنگی بشه کیلویی هشتاد تومن. ما می‌مونیم. دووم میاریم. نبینم یه خال مو از سرتون کم بشه‌ها... نارنگیا دارن می‌رسن. انارها، خرمالوها... ما زنده می‌مونیم.

الهام فلاح

@adelehz
چشمان عاشق هم میشوند
قلب ها به هم متمایل میشوند
اما داستان دستان فرق دارد .
دستان همدیگر را کشف میکنند .
یکدیگر را می پذیرند و باهم یکی میشوند .
من دلم میخواهد مثل دو دوست عاشق هم باشیم .
#عادله_زمانی
@adelehz
آنقدر بلند بخند که دنیا دلش نیاید خنده ات را خاموش کند.خنده ات را بگذار نور خورشید باشد جهان را روشن کند جهان خودت را جهان اطرافیانت را بگذار هیچ خاموشی راه خنده ات را پیدا نکند..
#عادله_زمانی
@adelehz
غم، هرگز عقب نمی‌نشیند مگر آن که به عقب برانی‌اش، نمی‌گریزد مگر آن که بگریزانی اش، آرام نمی‌گیرد مگر آن که بی‌رحمانه سر کوبش کنی ...
نادر ابراهیمی
@adelehz
کودکی در درونم از من می خواهد که برگردم.
برگردم و املای فردا را بنویسم وبه خودم نوزده بدهم .تمرینات ریاضی ام را حل کنم برنامه فردا را مرتب در کیفم بچینم .بعد بروم توی اشپزخانه نارنگی های درشت ونارنجی را پوست بکنم و به مامان خیره بشوم که دارد با آرامی کتلت سرخ میکند.و هردو منتظر بابا باشیم تا بیاید و شام بخوریم ..
کودک درونم میخواهد که برگردم اما دیگر نمی شود ...
#عادله_زمانی
#نوستالژی
#روزهایی_که_رفتند_و_برنمیگردند
@adelehz
درخواست مادرها از آموزش و پرورش برای سال تحصیلی جدید:

بچه ها و معلم هارو ببرید مدرسه و اونجا قرنطینه شون کنید.
ما بچه هامون رو آنلاین میبینیم😂😎

@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
آنچه این روزها ما می گذرانیم صدها سال بعد در کتب تاریخ توسط کودکان بازیگوشی خوانده خواهد شد .
آنچه ما از آن می ترسیم برای آن ها قصه ست .
تمام ما
تمام دردها و الام و رویاها و شادی های ما روزی تبدیل به قصه های مشتی کودک بازیگوش خواهد شد .
عجب از این قصه های ناخوانده...

#عادله_زمانی
شب زیبا❤️
@adelehz
Khiale Khosh
Alireza Ghorbani
گناه منی، بی گناه منی

@adelehz