مگه من غیر از تو
تو غیر از من کی رو داریم؟
مگه ما غیر هم چی داریم؟
اره میدونم جهان پر از چیزهای گرانبهاست
ولی خودتم میدونی که هرچیزی رو برای کسی آفریدند .
ما رو هم برای شادی هم افریدند
بیا هوای همو داشته باشیم.
#عادله_زمانی
@adelehz
تو غیر از من کی رو داریم؟
مگه ما غیر هم چی داریم؟
اره میدونم جهان پر از چیزهای گرانبهاست
ولی خودتم میدونی که هرچیزی رو برای کسی آفریدند .
ما رو هم برای شادی هم افریدند
بیا هوای همو داشته باشیم.
#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
خوش بحال مادری که همچین بچه هایی داره شاید بگید که مادرشون باید خودش اینطوری تربیتشون کنه ولی من میگم خمیره ی آدم هم خیلی مهمه بعضی آدمها از درون و از اول خوب و مهربونند.
#عادله_زمانی
@adelehz
#عادله_زمانی
@adelehz
🔴احتمال تاثیر سم نوعی افعی بر ویروس کرونا
خبرگزاری رویترز از کشف یک مولکول در سم نوعی مار افعی بومی آمریکای جنوبی توسط پژوهشگران برزیلی خبر داد که میتواند نقش موثری در نابودی ویروس کرونا داشته باشد.
محققان برزیلی دریافتهاند که یک مولکول موجود در سم نوعی افعی، مانع از تولید مثل ویروس کرونا در سلول های میمون میشود.
کشفی که میتواند نخستین گام به سوی ساخت داروی مقابله با ویروس عامل بیماری کووید-۱۹ باشد.
@adelehz
خبرگزاری رویترز از کشف یک مولکول در سم نوعی مار افعی بومی آمریکای جنوبی توسط پژوهشگران برزیلی خبر داد که میتواند نقش موثری در نابودی ویروس کرونا داشته باشد.
محققان برزیلی دریافتهاند که یک مولکول موجود در سم نوعی افعی، مانع از تولید مثل ویروس کرونا در سلول های میمون میشود.
کشفی که میتواند نخستین گام به سوی ساخت داروی مقابله با ویروس عامل بیماری کووید-۱۹ باشد.
@adelehz
"زنی کهگم کردم "
🔴احتمال تاثیر سم نوعی افعی بر ویروس کرونا خبرگزاری رویترز از کشف یک مولکول در سم نوعی مار افعی بومی آمریکای جنوبی توسط پژوهشگران برزیلی خبر داد که میتواند نقش موثری در نابودی ویروس کرونا داشته باشد. محققان برزیلی دریافتهاند که یک مولکول موجود در سم نوعی…
عسگر جان از این نظر شانس اورد😊
👩۷ دمنوشی که برای کرونا معجزه میکند+ طرز تهیه
🔸گیاهانی مانند آویشن، دارچین، سیاهدانه، زردچوبه، مرزنجوش، گل گاوزبان، زعفران، هل، بادرنجبویه، رزماری و بابونه در کنار سبزیجاتی مانند چغندر، کدوحلوایی، کلم قمی، کدوسبز، کرفس، هویج، زردک، نعنا، پونه، نخود سبز و انجیر خیسانده در آب، شیره انگور، برگه زردآلو، آناناس، سیب و آب آن در تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مفید و مؤثر هستند.
🔸هفت دمنوشی که برای کرونا معجزه میکند:
1⃣ دمنوش آویشن و شیرین بیان به همراه عناب: خواص ضد میکروبی ویروسی دارد و سرشار از آنتی اکسیدان به همراه مواد مغذی است. درمانگر خوبی برای بیماریهایی همچون آنفلوانزا و سل، عفونتهای ریوی، برونشیت و سرماخوردگی است این دمنوش از ترکیب یک لیوان آب به همراه پنج عدد عناب و یک قاشق پر از برگ آویشن با ترکیب یک قاشق چایخوری از ریشه شیرین بیان تهیه میشود. گفتنی است عناب در این دمنوش تأمین کننده بسیار خوب ویتامین C است که در افزایش قوای بدنی مفید است و خاصیت ضدمیکروبی دارد.
2⃣ دمنوش بابونه: با مزاج گرم و خشک به شکلی که جوشانده سه گرم از این گیاه به همراه آب جوش سه مرتبه در روز جهت تقویت سیستم ایمنی بدن مؤثر است توجه به این نکته ضروری است افرادی که مبتلا به بیماری آسم هستند با ممنوعیت مصرف این دمنوش مواجه هستند.
3⃣ دمنوش نعنا: با مزاج گرم و خشک به صورت جوشانده یک قاشق مرباخوری از برگ این گیاه در ۵۰ سی سی آب جوش در تقویت سیستم ایمنی بدن مناسب است اما برای افرادی که دارای آسیبهای کبدی هستند پیشنهاد نمیشود.
4⃣دمنوش مرزنجوش: این دمنوش نیز طبعی گرم و خشک دارد یک قاشق چای خوری از برگ این گیاه به همراه ۲۵۰ سی سی آب جوش روزانه یک تا دو فنجان بسیار مناسب است البته این دمنوش نیز به خانمهای باردار توصیه نمیشود.
5⃣دمنوش مریم گلی: این دمنوش نیز مانند سایر دمنوش های معرفی شده طبع گرم و خشک دارد و به صورت یک قاشق چای خوری همراه با آب جوش تهیه میشود و افراد میتوانند تا سه بار در روز آن را مصرف کنند البته این دمنوش نیز به افراد مبتلا به انواع تشنجها توصیه نمیشود.
6⃣ سیاهدانه: مصرف سیاهدانه با مزاج بسیار گرم و خشک در کنار عسل جهت تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مفید و مؤثر است به شکلی که در گرم مزاجان حداکثر ۱.۵ گرم به شکل خیسانده شده در سرکه و سپس خشک شده آن و در سرد مزاجان اندکی بیشتر از این میزان البته این مورد نیز به خانمهای باردار توصیه نمیشود.
7⃣زوفا: با طبیعتی گرم و خشک به صورت دم کرده یک قاشق چایخوری به همراه آب جوش به مدت ۱۵ دقیقه تا سه بار در روز جهت تقویت سیستم ایمنی بدن مؤثر است مصرف بیش از اندازه این دمنوش مضر کبد است.
@adelehz
🔸گیاهانی مانند آویشن، دارچین، سیاهدانه، زردچوبه، مرزنجوش، گل گاوزبان، زعفران، هل، بادرنجبویه، رزماری و بابونه در کنار سبزیجاتی مانند چغندر، کدوحلوایی، کلم قمی، کدوسبز، کرفس، هویج، زردک، نعنا، پونه، نخود سبز و انجیر خیسانده در آب، شیره انگور، برگه زردآلو، آناناس، سیب و آب آن در تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مفید و مؤثر هستند.
🔸هفت دمنوشی که برای کرونا معجزه میکند:
1⃣ دمنوش آویشن و شیرین بیان به همراه عناب: خواص ضد میکروبی ویروسی دارد و سرشار از آنتی اکسیدان به همراه مواد مغذی است. درمانگر خوبی برای بیماریهایی همچون آنفلوانزا و سل، عفونتهای ریوی، برونشیت و سرماخوردگی است این دمنوش از ترکیب یک لیوان آب به همراه پنج عدد عناب و یک قاشق پر از برگ آویشن با ترکیب یک قاشق چایخوری از ریشه شیرین بیان تهیه میشود. گفتنی است عناب در این دمنوش تأمین کننده بسیار خوب ویتامین C است که در افزایش قوای بدنی مفید است و خاصیت ضدمیکروبی دارد.
2⃣ دمنوش بابونه: با مزاج گرم و خشک به شکلی که جوشانده سه گرم از این گیاه به همراه آب جوش سه مرتبه در روز جهت تقویت سیستم ایمنی بدن مؤثر است توجه به این نکته ضروری است افرادی که مبتلا به بیماری آسم هستند با ممنوعیت مصرف این دمنوش مواجه هستند.
3⃣ دمنوش نعنا: با مزاج گرم و خشک به صورت جوشانده یک قاشق مرباخوری از برگ این گیاه در ۵۰ سی سی آب جوش در تقویت سیستم ایمنی بدن مناسب است اما برای افرادی که دارای آسیبهای کبدی هستند پیشنهاد نمیشود.
4⃣دمنوش مرزنجوش: این دمنوش نیز طبعی گرم و خشک دارد یک قاشق چای خوری از برگ این گیاه به همراه ۲۵۰ سی سی آب جوش روزانه یک تا دو فنجان بسیار مناسب است البته این دمنوش نیز به خانمهای باردار توصیه نمیشود.
5⃣دمنوش مریم گلی: این دمنوش نیز مانند سایر دمنوش های معرفی شده طبع گرم و خشک دارد و به صورت یک قاشق چای خوری همراه با آب جوش تهیه میشود و افراد میتوانند تا سه بار در روز آن را مصرف کنند البته این دمنوش نیز به افراد مبتلا به انواع تشنجها توصیه نمیشود.
6⃣ سیاهدانه: مصرف سیاهدانه با مزاج بسیار گرم و خشک در کنار عسل جهت تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مفید و مؤثر است به شکلی که در گرم مزاجان حداکثر ۱.۵ گرم به شکل خیسانده شده در سرکه و سپس خشک شده آن و در سرد مزاجان اندکی بیشتر از این میزان البته این مورد نیز به خانمهای باردار توصیه نمیشود.
7⃣زوفا: با طبیعتی گرم و خشک به صورت دم کرده یک قاشق چایخوری به همراه آب جوش به مدت ۱۵ دقیقه تا سه بار در روز جهت تقویت سیستم ایمنی بدن مؤثر است مصرف بیش از اندازه این دمنوش مضر کبد است.
@adelehz
دیشب آخر شب پارچ سفالی پدرم رو از توی یخچال برداشتم تا بشورم و دوباره بذارمش سرجاش
پارچ و شستم گذاشتم تو یخچال و رفتم خوابیدم .
صبح هرچقدر دنبال اسکاچ گشتم پیدا نکردم و با غر به اعضای خانواده گفتم باز یکی تون اسکاچ و فرستاده تو سطل اشغال 😠
بابام از صبح داره از خودش می پرسه چرا آب توی پارچ بوی مایع ظرفشویی گرفته ؟؟؟؟
آب و خالی کرده و اسکاچ و پیدا کرده
و فهمیده دختر هنرمندش اسکاچ و تو پارچ جا گذاشته 😐😡
بنظرم دغدغه ها و مشغولیت های ذهنیم این روزها دیگه بی اندازه زیاد شده🤦♀😐
خدایا خودت رحم کن
@adelehz
پارچ و شستم گذاشتم تو یخچال و رفتم خوابیدم .
صبح هرچقدر دنبال اسکاچ گشتم پیدا نکردم و با غر به اعضای خانواده گفتم باز یکی تون اسکاچ و فرستاده تو سطل اشغال 😠
بابام از صبح داره از خودش می پرسه چرا آب توی پارچ بوی مایع ظرفشویی گرفته ؟؟؟؟
آب و خالی کرده و اسکاچ و پیدا کرده
و فهمیده دختر هنرمندش اسکاچ و تو پارچ جا گذاشته 😐😡
بنظرم دغدغه ها و مشغولیت های ذهنیم این روزها دیگه بی اندازه زیاد شده🤦♀😐
خدایا خودت رحم کن
@adelehz
اگر همه ی زنان عالم
دختری داشتند .
چه چیزها که به او یاد نمی دادند .
من نمیدانم که آنها آشپزی و خیاطی به دخترشان می آموختند یا کتاب خواندن و قوی بودن را
من فقط میدانم
تمام زنان عالم
به دخترانشان می آموختند
که در برابر مردان مراقب دل هایشان باشند .
چون هیچ دختری در دنیا وجود ندارد که حداقل یک بار مردی دلش را نشکسته باشد.
#عادله_زمانی
@adelehz
دختری داشتند .
چه چیزها که به او یاد نمی دادند .
من نمیدانم که آنها آشپزی و خیاطی به دخترشان می آموختند یا کتاب خواندن و قوی بودن را
من فقط میدانم
تمام زنان عالم
به دخترانشان می آموختند
که در برابر مردان مراقب دل هایشان باشند .
چون هیچ دختری در دنیا وجود ندارد که حداقل یک بار مردی دلش را نشکسته باشد.
#عادله_زمانی
@adelehz
ای روزهای خوب که در راهید
ای جاده های گمشده در مه
ای روزهای سخت ادامه
از پشت لحظه ها به در آیید
قیصر امین پور
صبح بخیر❤
@adelehz
ای جاده های گمشده در مه
ای روزهای سخت ادامه
از پشت لحظه ها به در آیید
قیصر امین پور
صبح بخیر❤
@adelehz
غلبه دو خواهر صد ساله مینابی بر کرونا
🔹 این دو خواهر ۱۱۳ و ۱۰۱ ساله مینابی، هنگام بستری بعلت کهولت سن و کاهش سطح اکسیژن خون در شرایط مناسبی نبودند.
🔹یکی از این دو خواهر حتی ۴۲ درصد درگیری ریه داشت و اکسیژن خون بیمار به ۸۵ درصد کاهش یافته بود.
🔹این دو بیمار درپی تلاش پزشکان و و بعد از یک هفته بستری، با اکسیژن خون بالای ۹۶ درصد و حال عمومی خوب از بیمارستان مرخص شدند./صداوسیما
اگر خدا بخواهد...
@adelehz
🔹 این دو خواهر ۱۱۳ و ۱۰۱ ساله مینابی، هنگام بستری بعلت کهولت سن و کاهش سطح اکسیژن خون در شرایط مناسبی نبودند.
🔹یکی از این دو خواهر حتی ۴۲ درصد درگیری ریه داشت و اکسیژن خون بیمار به ۸۵ درصد کاهش یافته بود.
🔹این دو بیمار درپی تلاش پزشکان و و بعد از یک هفته بستری، با اکسیژن خون بالای ۹۶ درصد و حال عمومی خوب از بیمارستان مرخص شدند./صداوسیما
اگر خدا بخواهد...
@adelehz
مزخرف ترین چیزی هست که تو عمرم دیدم .چرا بشر فکر میکنه با بهم زدن روندی که سالها طبیعت به خودش دیده داره کار شاهکاری میکنه ؟؟؟
@adelehz
@adelehz
نویسندهای مشهور، در اطاقش نشسته بود تک و تنها. دلش مالامال از اندوه قلم در دست گرفت و چنین نوشت:
"سال گذشته، تحت عمل قرار گرفتم و کیسۀ صفرایم را در آوردند.
مدّتی دراز در اثر این عمل اسیر بستر بودم و فاقد حرکت.
در همین سال به سنّ شصت رسیدم و شغل مورد علاقهم از دستم رفت.
سی سال از عمرم را در این مؤسّسۀ انتشاراتی سپری کرده بودم.
در همین سال درگذشت پدرم غم به جانم ریخت و دلم را از اندوه انباشت. در همین سال بود که پسرم تصادف کرد و در نتیجه از امتحان پزشکیاش محروم شد.
مجبور شد چندین روز گچ گرفته در بیمارستان ملازم بستر شود. از دست رفتن اتومبیل هم ضرر دیگری بود که وارد شد." و در پایان نوشت، "خدایا، چه سال بدی بود پارسال!"
در این هنگام همسر نویسنده، بدون آن که او متوجّه شود، وارد اطاق شد و همسرش را غرق افکار و چهرهاش را اندوهزده یافت. از پشت سر به او نزدیک شد و آنچه را که بر صفحه کاغذ نقش بسته بود خواند.
بی آن که واکنشی نشان دهد که همسرش از وجود او آگاه شود، اطاق را ترک کرد. اندکی گذشت که دیگربار وارد شد و کاغذی را روی میز همسرش در کنار کاغذ او نهاد.
نویسنده نگاهی به آن کاغذ انداخت و نام خودش را روی آن دید؛ روی کاغذ نوشته شده بود:
"سال گذشته از شرّ کیسۀ صفرا، که سالها مرا قرین درد و رنج ساخته بود، رهایی یافتم.
سال گذشته در سلامت کامل به سن شصت رسیدم و از شغلم بازنشسته شدم.
حالا میتوانم اوقاتم را بهتر از قبل با تمرکز بیشتر و آرامش افزونتر صرف نوشتن کنم. در همین سال بود که پدرم، در نود و پنج سالگی، بدون آن که زمینگیر شود یا متّکی به کسی گردد، بی آن که در شرایط نامطلوبی قرار گیرد، به دیدار خالقش شتافت.
در همین سال بود که خداوند به پسرم زندگی دوباره بخشید.
اتومبیلم از بین رفت امّا پسرم بی آن که معلول شود زنده ماند.
" و در پایان نوشته بود، "سال گذشته از مواهب گستردۀ خداوند برخوردار بودیم و چقدر به خوبی و خوشی به پایان رسید!"
نویسنده از خواندن این تعبیر و تفسیر زیبا و دلگرم کننده از رویدادهای زندگی در سال گذشته بسیار شادمان و خرسند و در عین حال متحیّر شد.
🔹در زندگی روزمرّه باید بدانیم که شادمانی نیست که ما را شاکر و سپاسگزار میکند بلکه امتنان و شاکر بودن است که ما را مسرور میسازد.
@adelehz
"سال گذشته، تحت عمل قرار گرفتم و کیسۀ صفرایم را در آوردند.
مدّتی دراز در اثر این عمل اسیر بستر بودم و فاقد حرکت.
در همین سال به سنّ شصت رسیدم و شغل مورد علاقهم از دستم رفت.
سی سال از عمرم را در این مؤسّسۀ انتشاراتی سپری کرده بودم.
در همین سال درگذشت پدرم غم به جانم ریخت و دلم را از اندوه انباشت. در همین سال بود که پسرم تصادف کرد و در نتیجه از امتحان پزشکیاش محروم شد.
مجبور شد چندین روز گچ گرفته در بیمارستان ملازم بستر شود. از دست رفتن اتومبیل هم ضرر دیگری بود که وارد شد." و در پایان نوشت، "خدایا، چه سال بدی بود پارسال!"
در این هنگام همسر نویسنده، بدون آن که او متوجّه شود، وارد اطاق شد و همسرش را غرق افکار و چهرهاش را اندوهزده یافت. از پشت سر به او نزدیک شد و آنچه را که بر صفحه کاغذ نقش بسته بود خواند.
بی آن که واکنشی نشان دهد که همسرش از وجود او آگاه شود، اطاق را ترک کرد. اندکی گذشت که دیگربار وارد شد و کاغذی را روی میز همسرش در کنار کاغذ او نهاد.
نویسنده نگاهی به آن کاغذ انداخت و نام خودش را روی آن دید؛ روی کاغذ نوشته شده بود:
"سال گذشته از شرّ کیسۀ صفرا، که سالها مرا قرین درد و رنج ساخته بود، رهایی یافتم.
سال گذشته در سلامت کامل به سن شصت رسیدم و از شغلم بازنشسته شدم.
حالا میتوانم اوقاتم را بهتر از قبل با تمرکز بیشتر و آرامش افزونتر صرف نوشتن کنم. در همین سال بود که پدرم، در نود و پنج سالگی، بدون آن که زمینگیر شود یا متّکی به کسی گردد، بی آن که در شرایط نامطلوبی قرار گیرد، به دیدار خالقش شتافت.
در همین سال بود که خداوند به پسرم زندگی دوباره بخشید.
اتومبیلم از بین رفت امّا پسرم بی آن که معلول شود زنده ماند.
" و در پایان نوشته بود، "سال گذشته از مواهب گستردۀ خداوند برخوردار بودیم و چقدر به خوبی و خوشی به پایان رسید!"
نویسنده از خواندن این تعبیر و تفسیر زیبا و دلگرم کننده از رویدادهای زندگی در سال گذشته بسیار شادمان و خرسند و در عین حال متحیّر شد.
🔹در زندگی روزمرّه باید بدانیم که شادمانی نیست که ما را شاکر و سپاسگزار میکند بلکه امتنان و شاکر بودن است که ما را مسرور میسازد.
@adelehz
بیشترین عشق جهان را به سوی تو می آورم
از معبر فریادها و حماسه ها
چرا که هیچ چیز در کنار من
از تو عظیم تر نبوده است
که قلبت چون پروانه ای،
ظریف و کوچک و عاشق است.
👤 شاملو
@adelehz
از معبر فریادها و حماسه ها
چرا که هیچ چیز در کنار من
از تو عظیم تر نبوده است
که قلبت چون پروانه ای،
ظریف و کوچک و عاشق است.
👤 شاملو
@adelehz