بخوابیم و باور کنیم
خدایی وجود داره که تمام این چیزها ختم به خودش میشه ..
هفت آسمون بدون ستون بر بلندای هم ایستاده
که همه مون توش جا میشیم و هیشکی بیرون نمیمونه ...
بخوابیم ...
#عادله_زمانی
@adelehz
خدایی وجود داره که تمام این چیزها ختم به خودش میشه ..
هفت آسمون بدون ستون بر بلندای هم ایستاده
که همه مون توش جا میشیم و هیشکی بیرون نمیمونه ...
بخوابیم ...
#عادله_زمانی
@adelehz
خوابم نمی برد
رفته ام سراغ کتابخانه ام
لابلای کتابها یک طبقه کتابخانه را به سررسیدها و دفترهای رنگی رنگی که دایی احمد هر سال تحویل برایم می فرستاد اختصاص دادم.
این دلتنگی شبانه بخاطر کتابها نیست
دنبال گمشده ام به سوی دفترها کشیده شده ام .
تمامشان را سالم نگاه داشتم .
آخرینش مال نوروز امسال و قدیمی ترینش سررسید خوش و آب رنگ سال ۸۵ ست.
دایی خوش قلبم هر نوروز برایم سررسیدهای گلدار و دفترهای دخترانه پیدا میکرد برایم لابلایش اسکناس نو می گذاشت و می فرستاد تا سورپرایز شوم .
آن دفتر سال ۸۵ را برمیدارم و شروع به ورق زدن میکنم ..ان سال بردمش مدرسه تا همکلاسی ها درونش یادگاری بنویسند همکلاسی هایی که اصلا نمیدانم هیچ کدام شان حالا کجا هستند .
شعرهای ریز و درشت و از من بماند به یادگاری ها را که بالا و پایین میکنم بیشتر دلتنگ میشوم..
آخر آدم گمشده اش را نمی تواند لابلای چند ورق پیدا کند .
دلتنگ مهربانی های بی آلایش دایی احمد هستم
دلتنگ خنده هایش
دلتنگ زنگ صدایش
و از خود بیزار که هرچه میگردم نمیتوانم پیدایش کنم .
بعضی روزها هوس میکنم زنگ بزنم و صدایش را بشنوم و بعد از مسیر برمیگردم و به خودم نهیب میزنم که دیوانه او دیگر تلفن را برنمی دارد ...
اخ که این دلتنگی لعنتی شبانه چه بر سر قلب آدم بی دفاع و ناتوان می آورد..
خسته ام
به خواب نیاز دارم
دفتر گلدار سال ۸۵ را درآغوش می کشم پاهایم را جمع میکنم و چشمانم را میبندم .
میخواهم بخوابم
در عالم خواب صدایی با خنده از دور دست ها به گوشم می رسد.
گریه نکن بره ی دایی
من حالم خوب ست ...
#عادله_زمانی
@adelehz
رفته ام سراغ کتابخانه ام
لابلای کتابها یک طبقه کتابخانه را به سررسیدها و دفترهای رنگی رنگی که دایی احمد هر سال تحویل برایم می فرستاد اختصاص دادم.
این دلتنگی شبانه بخاطر کتابها نیست
دنبال گمشده ام به سوی دفترها کشیده شده ام .
تمامشان را سالم نگاه داشتم .
آخرینش مال نوروز امسال و قدیمی ترینش سررسید خوش و آب رنگ سال ۸۵ ست.
دایی خوش قلبم هر نوروز برایم سررسیدهای گلدار و دفترهای دخترانه پیدا میکرد برایم لابلایش اسکناس نو می گذاشت و می فرستاد تا سورپرایز شوم .
آن دفتر سال ۸۵ را برمیدارم و شروع به ورق زدن میکنم ..ان سال بردمش مدرسه تا همکلاسی ها درونش یادگاری بنویسند همکلاسی هایی که اصلا نمیدانم هیچ کدام شان حالا کجا هستند .
شعرهای ریز و درشت و از من بماند به یادگاری ها را که بالا و پایین میکنم بیشتر دلتنگ میشوم..
آخر آدم گمشده اش را نمی تواند لابلای چند ورق پیدا کند .
دلتنگ مهربانی های بی آلایش دایی احمد هستم
دلتنگ خنده هایش
دلتنگ زنگ صدایش
و از خود بیزار که هرچه میگردم نمیتوانم پیدایش کنم .
بعضی روزها هوس میکنم زنگ بزنم و صدایش را بشنوم و بعد از مسیر برمیگردم و به خودم نهیب میزنم که دیوانه او دیگر تلفن را برنمی دارد ...
اخ که این دلتنگی لعنتی شبانه چه بر سر قلب آدم بی دفاع و ناتوان می آورد..
خسته ام
به خواب نیاز دارم
دفتر گلدار سال ۸۵ را درآغوش می کشم پاهایم را جمع میکنم و چشمانم را میبندم .
میخواهم بخوابم
در عالم خواب صدایی با خنده از دور دست ها به گوشم می رسد.
گریه نکن بره ی دایی
من حالم خوب ست ...
#عادله_زمانی
@adelehz
برادرزاده ي سه ساله ام،چند شب قبل،وسط مهماني،درست همان زماني كه داشت بلند بلند مي خنديد و بازي مي كرد،بطور خيلي ناگهاني،يكهو رفت توي فكر،بعد هم پقي زد زير گريه.
آنهم نه گريه ي معمولي،از اين گريه هاي جگر كباب كن كه آدم ميتواند در جا بخاطرش بميرد.آن وقت،همانطور كه كز كرده بود توي آغوش مادرش و موهاي لختش را سپرده بود به نوازش مهربان دستهاي او،در جواب اين سوال ساده كه:"آخه چرا گريه ميكني پسرم؟"
با همان لهجه ي بغض آلود قشنگ و غمگين بچگانه ،ميان قطره هاي درشت اشكي كه يك بند،مي غلطيد روي صورت ماهش،در آمد كه:الان خونه مون تنهاست،دلش برامون تنگ شده،بايد بريم پيشش...
من حالا دارم به اين فكر ميكنم كه كاش،از او كه با زبان پنجره ها و ديوارها آشناست،پرسيده بودم آيا دراين شب عبوس،كه به اندازه ي هزار سال سياه،طولاني و مكدر است،خانه اي هست كه اندكي..تنها اندكي..دلتنگ بازگشتن من باشد...؟؟؟
دکتر ندا کارگر
@adelehz
آنهم نه گريه ي معمولي،از اين گريه هاي جگر كباب كن كه آدم ميتواند در جا بخاطرش بميرد.آن وقت،همانطور كه كز كرده بود توي آغوش مادرش و موهاي لختش را سپرده بود به نوازش مهربان دستهاي او،در جواب اين سوال ساده كه:"آخه چرا گريه ميكني پسرم؟"
با همان لهجه ي بغض آلود قشنگ و غمگين بچگانه ،ميان قطره هاي درشت اشكي كه يك بند،مي غلطيد روي صورت ماهش،در آمد كه:الان خونه مون تنهاست،دلش برامون تنگ شده،بايد بريم پيشش...
من حالا دارم به اين فكر ميكنم كه كاش،از او كه با زبان پنجره ها و ديوارها آشناست،پرسيده بودم آيا دراين شب عبوس،كه به اندازه ي هزار سال سياه،طولاني و مكدر است،خانه اي هست كه اندكي..تنها اندكي..دلتنگ بازگشتن من باشد...؟؟؟
دکتر ندا کارگر
@adelehz
عشق را عاشقانه دوست دارم .
چرا که آدمی را وا میدارد در مسیرهایی نو گام بردارد.
به شیوه ای نو زندگی کند .
و چیزهایی را دنبال کند که بسیار زیباست .
عشق را دوست دارم
نه بخاطر لذتی که بهمراه دارد نه حتی به خاطر زجر شیرینی که با اوست
صرفا از آن جهت که عشق تو را بزرگ می کند .
آنقدر بزرگ که بتوانی زیباتر زندگی کنی.
#عادله_زمانی
@adelehz
چرا که آدمی را وا میدارد در مسیرهایی نو گام بردارد.
به شیوه ای نو زندگی کند .
و چیزهایی را دنبال کند که بسیار زیباست .
عشق را دوست دارم
نه بخاطر لذتی که بهمراه دارد نه حتی به خاطر زجر شیرینی که با اوست
صرفا از آن جهت که عشق تو را بزرگ می کند .
آنقدر بزرگ که بتوانی زیباتر زندگی کنی.
#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
و شادی
هرگز سرزمین های زیبای مارا رها نخواهد کرد
تمام اشک ها خشک خواهد شد
دوباره میخندیم و می رقصیم و زندگی میکنیم
تاریخ شاهد ست که شادی و عشق ما را و ما آن را هرگز رها نمیکنند و نمیکنیم ...
#عادله_زمانی
❤️
@adelehz
هرگز سرزمین های زیبای مارا رها نخواهد کرد
تمام اشک ها خشک خواهد شد
دوباره میخندیم و می رقصیم و زندگی میکنیم
تاریخ شاهد ست که شادی و عشق ما را و ما آن را هرگز رها نمیکنند و نمیکنیم ...
#عادله_زمانی
❤️
@adelehz
صبح که از خواب بیدار میشوی،
در نظر بیاور چه سعادتی است زنده بودن،
فکر کردن، لذت بردن و دوست داشتن...
مارکوس اورلیوس
@adelehz
صبح بخیر ❤️
در نظر بیاور چه سعادتی است زنده بودن،
فکر کردن، لذت بردن و دوست داشتن...
مارکوس اورلیوس
@adelehz
صبح بخیر ❤️
بعضی آدم ها در زندگی هر آدمی هستند که عطر گلابند.
یعنی بوی خوب هستند.مایه آرامش، انتهای حس های خوب دو عالم
بین همه ی بوی های آشغالی که ممکن است بزند به دماغت تو سرت را میبری دم شیشه ی گلاب زندگیت و عطر آن یک سری آدمهای گلابی زندگی خودت را می بلعی.
اصلا این آدمگلابی ها اگر نباشند کار دنیا لنگ است آقا بدجور لنگ است.
هرکاری می کنی بکن ولی هوای آدم گلابی های خانه ات ، زندگی ات را داشته باش
همین.
#عادله_زمانی
عکس؛ هنگامه ❤️
@adelehz
یعنی بوی خوب هستند.مایه آرامش، انتهای حس های خوب دو عالم
بین همه ی بوی های آشغالی که ممکن است بزند به دماغت تو سرت را میبری دم شیشه ی گلاب زندگیت و عطر آن یک سری آدمهای گلابی زندگی خودت را می بلعی.
اصلا این آدمگلابی ها اگر نباشند کار دنیا لنگ است آقا بدجور لنگ است.
هرکاری می کنی بکن ولی هوای آدم گلابی های خانه ات ، زندگی ات را داشته باش
همین.
#عادله_زمانی
عکس؛ هنگامه ❤️
@adelehz
از آن دسته آدمها باشید که خوشی شان را با بقیه قسمت میکنند نه فقط درد و رنج شان را
آدمهای شادی دهنده که سعی میکنند دیگران را خوشحال بسازند.
نه آدم های غم دهنده که تمام تلاش شان را میکنند تا بقیه حس کنند بدبخت و بی چاره هستند.
آنها که میتوانند روز یک ادم را بسازند
نه آنها که استاد تخریب روز یک نفر هستند .
آنها که وسواس خوشی ریختن در کاسه دیگران را دارند .
نه انها که مالیخولیای شکستن وجود آدمها را دارند.
هرکس که بشما بر میخورد قرار ست تکه ای از شما را باخود به یادگار ببرد
و من بشما قول میدهم خوبی آنقدر فراخ و گسترده ست که اگر از آن به هرکس پیشکش کنید ذره ای هم کم نخواهد شد .
#عادله_زمانی
@adelehz
آدمهای شادی دهنده که سعی میکنند دیگران را خوشحال بسازند.
نه آدم های غم دهنده که تمام تلاش شان را میکنند تا بقیه حس کنند بدبخت و بی چاره هستند.
آنها که میتوانند روز یک ادم را بسازند
نه آنها که استاد تخریب روز یک نفر هستند .
آنها که وسواس خوشی ریختن در کاسه دیگران را دارند .
نه انها که مالیخولیای شکستن وجود آدمها را دارند.
هرکس که بشما بر میخورد قرار ست تکه ای از شما را باخود به یادگار ببرد
و من بشما قول میدهم خوبی آنقدر فراخ و گسترده ست که اگر از آن به هرکس پیشکش کنید ذره ای هم کم نخواهد شد .
#عادله_زمانی
@adelehz
مگه من غیر از تو
تو غیر از من کی رو داریم؟
مگه ما غیر هم چی داریم؟
اره میدونم جهان پر از چیزهای گرانبهاست
ولی خودتم میدونی که هرچیزی رو برای کسی آفریدند .
ما رو هم برای شادی هم افریدند
بیا هوای همو داشته باشیم.
#عادله_زمانی
@adelehz
تو غیر از من کی رو داریم؟
مگه ما غیر هم چی داریم؟
اره میدونم جهان پر از چیزهای گرانبهاست
ولی خودتم میدونی که هرچیزی رو برای کسی آفریدند .
ما رو هم برای شادی هم افریدند
بیا هوای همو داشته باشیم.
#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
خوش بحال مادری که همچین بچه هایی داره شاید بگید که مادرشون باید خودش اینطوری تربیتشون کنه ولی من میگم خمیره ی آدم هم خیلی مهمه بعضی آدمها از درون و از اول خوب و مهربونند.
#عادله_زمانی
@adelehz
#عادله_زمانی
@adelehz
🔴احتمال تاثیر سم نوعی افعی بر ویروس کرونا
خبرگزاری رویترز از کشف یک مولکول در سم نوعی مار افعی بومی آمریکای جنوبی توسط پژوهشگران برزیلی خبر داد که میتواند نقش موثری در نابودی ویروس کرونا داشته باشد.
محققان برزیلی دریافتهاند که یک مولکول موجود در سم نوعی افعی، مانع از تولید مثل ویروس کرونا در سلول های میمون میشود.
کشفی که میتواند نخستین گام به سوی ساخت داروی مقابله با ویروس عامل بیماری کووید-۱۹ باشد.
@adelehz
خبرگزاری رویترز از کشف یک مولکول در سم نوعی مار افعی بومی آمریکای جنوبی توسط پژوهشگران برزیلی خبر داد که میتواند نقش موثری در نابودی ویروس کرونا داشته باشد.
محققان برزیلی دریافتهاند که یک مولکول موجود در سم نوعی افعی، مانع از تولید مثل ویروس کرونا در سلول های میمون میشود.
کشفی که میتواند نخستین گام به سوی ساخت داروی مقابله با ویروس عامل بیماری کووید-۱۹ باشد.
@adelehz
"زنی کهگم کردم "
🔴احتمال تاثیر سم نوعی افعی بر ویروس کرونا خبرگزاری رویترز از کشف یک مولکول در سم نوعی مار افعی بومی آمریکای جنوبی توسط پژوهشگران برزیلی خبر داد که میتواند نقش موثری در نابودی ویروس کرونا داشته باشد. محققان برزیلی دریافتهاند که یک مولکول موجود در سم نوعی…
عسگر جان از این نظر شانس اورد😊