دوست داشتن آدمی که هرگز ندیده ایش
لمسش نکرده ای
زیر باران حسش نکردی
همراهش خیابان طولانی شمال شهر را آخر شب قدم نزده ای ..
با او چای های زیادی ننوشیدی
دوست داشتن آدمی که همیشه از تو دور بوده و هیچکس نمیداند روزی قصد میکند به سوی تو برگردد یا نه
عجیب ترین کار دنیاست .
چنین دوست داشتنی عین واقعی عشق ست .
بی دلیل و بی چشم داشت حتی بدون دورنمایی از آینده...
#عادله_زمانی
@adelehz
لمسش نکرده ای
زیر باران حسش نکردی
همراهش خیابان طولانی شمال شهر را آخر شب قدم نزده ای ..
با او چای های زیادی ننوشیدی
دوست داشتن آدمی که همیشه از تو دور بوده و هیچکس نمیداند روزی قصد میکند به سوی تو برگردد یا نه
عجیب ترین کار دنیاست .
چنین دوست داشتنی عین واقعی عشق ست .
بی دلیل و بی چشم داشت حتی بدون دورنمایی از آینده...
#عادله_زمانی
@adelehz
❤1
روزی که مجبور بشیم زمین رو تخلیه کنیم، من روی سیارهی مسکونی جدید، عطر فروشی میزنم و از دلتنگی آدما کاسبی میکنم.
عطر خاک بارون خورده میفروشم
عطر چمن کوتاه شده
عطر زعفرون و برنج
عطر بازار خشکبار و ادویه
بوی اقاقیا توی کوچهها، توو فصل بهار
و من فكر كردم كه حالا كه اين عطرها به دفعات به طور رايگان در دسترسم هستند، زندگى رو آسون تر بگيرم و ازشون استفاده كنم...
مخصوصا عطر آدمهايى كه نمیدونيم تا كى مجال بودن در كنارشون رو داريم...
@adelehz
عطر خاک بارون خورده میفروشم
عطر چمن کوتاه شده
عطر زعفرون و برنج
عطر بازار خشکبار و ادویه
بوی اقاقیا توی کوچهها، توو فصل بهار
و من فكر كردم كه حالا كه اين عطرها به دفعات به طور رايگان در دسترسم هستند، زندگى رو آسون تر بگيرم و ازشون استفاده كنم...
مخصوصا عطر آدمهايى كه نمیدونيم تا كى مجال بودن در كنارشون رو داريم...
@adelehz
یه زمانی هم بود دلخوشی هامون کوچیک و واقعی بود
مثل اینکه بفرستنمون از دفتر گچ بیاریم
یادش بخیر
@adelehz
مثل اینکه بفرستنمون از دفتر گچ بیاریم
یادش بخیر
@adelehz
"عشق باید درخور معشوق باشد"
یک قاعده ی کلی...
در مورد هرگونه عشقی وجود دارد،
چه عشق به زندگی باشد،
چه عشق به یک انسان دیگر،
به یک حیوان، و یا یک گل...
من هنگامی میتوانم دوست بدارم که...
عشق من «درخور» معشوق باشد
و با نیازها و طبیعت او
«همخوانی» داشته باشد.
عشق من به گیاهی که به آب کم نیاز دارد،
خود را در این نشان میدهد
که تنها همانقدر که نیاز دارد
به آن آب بدهم.
اگر دربارهی «آنچه که برای گیاهان...
سودمند است» یک پیش باوری دارم،
مثلا این که همهی گیاهان
به آب فراوان نیاز دارند،
گیاه را خراب خواهم کرد
و از بین خواهم برد،
چون نمیتوانم آن را چنان که بایستهیِ اوست دوست بدارم.
پس فقط دوست داشتن و«بهترین آرزوها»
را برای یک موجود زندهی دیگر داشتن، كافی نيست.
تا ندانم «نیاز» یک گیاه، یک حیوان،
یک کودک، یک مرد، و یا یک زن چیست،
و تا نتوانم خود را از پیش فرضام
در این باره، که...
بهترین چیز برای دیگران چیست
و از «میلام به کنترل دیگران»، رها کنم،
"عشق من ویرانگر است."
اریک فروم
@adelehz
یک قاعده ی کلی...
در مورد هرگونه عشقی وجود دارد،
چه عشق به زندگی باشد،
چه عشق به یک انسان دیگر،
به یک حیوان، و یا یک گل...
من هنگامی میتوانم دوست بدارم که...
عشق من «درخور» معشوق باشد
و با نیازها و طبیعت او
«همخوانی» داشته باشد.
عشق من به گیاهی که به آب کم نیاز دارد،
خود را در این نشان میدهد
که تنها همانقدر که نیاز دارد
به آن آب بدهم.
اگر دربارهی «آنچه که برای گیاهان...
سودمند است» یک پیش باوری دارم،
مثلا این که همهی گیاهان
به آب فراوان نیاز دارند،
گیاه را خراب خواهم کرد
و از بین خواهم برد،
چون نمیتوانم آن را چنان که بایستهیِ اوست دوست بدارم.
پس فقط دوست داشتن و«بهترین آرزوها»
را برای یک موجود زندهی دیگر داشتن، كافی نيست.
تا ندانم «نیاز» یک گیاه، یک حیوان،
یک کودک، یک مرد، و یا یک زن چیست،
و تا نتوانم خود را از پیش فرضام
در این باره، که...
بهترین چیز برای دیگران چیست
و از «میلام به کنترل دیگران»، رها کنم،
"عشق من ویرانگر است."
اریک فروم
@adelehz
بیاد داشته باشید اگر برای کسی آنچنان که باید مهم باشید .اگر یکی از الویت های زندگی او باشید اگر حضور یا وجود شما چیز زیبایی بر زندگی او افزوده باشد .
سعی خواهد کرد به هر نحو ممکن شما را در زندگیش مجسمنماید .
حضورتان را و اگر از حضورتان بی بهره باشد یادتان را به همراه خود خواهد داشت .
به دنبال بهانه ای برای ارتباط با شما خواهد گشت .
و این ارتباط را نه الزاما در یک استاندارد تعریف شده بلکه به هر نحوی که نتی از شما بر فرمول عطر زندگیش اضافه کند،نگاه خواهد داشت .
همه چیز به آن بر میگردد که آیا شما مفهومی برای او دارید و یا نه.
#عادله_زمانی
@adelehz
سعی خواهد کرد به هر نحو ممکن شما را در زندگیش مجسمنماید .
حضورتان را و اگر از حضورتان بی بهره باشد یادتان را به همراه خود خواهد داشت .
به دنبال بهانه ای برای ارتباط با شما خواهد گشت .
و این ارتباط را نه الزاما در یک استاندارد تعریف شده بلکه به هر نحوی که نتی از شما بر فرمول عطر زندگیش اضافه کند،نگاه خواهد داشت .
همه چیز به آن بر میگردد که آیا شما مفهومی برای او دارید و یا نه.
#عادله_زمانی
@adelehz
هر روز از زندگی رنگی دارد و بافتی
هنرمند آن ست که هزار روز را کنار هم بچیند و پازلی هزار رنگ و زیبا بسازد.
بعضی روزها سیاه بعضی روزها رنگی
اما کی دیده است پازل بدونتمامرنگها زیبا باشد .
#عادله_زمانی
@adelehz
هنرمند آن ست که هزار روز را کنار هم بچیند و پازلی هزار رنگ و زیبا بسازد.
بعضی روزها سیاه بعضی روزها رنگی
اما کی دیده است پازل بدونتمامرنگها زیبا باشد .
#عادله_زمانی
@adelehz
دلم میخواهد به زمستان سال ۱۳۷۷ برگردم
ساعت ۹شب کنار بخاری روی دفتر مشقم خوابم برده باشد .
مادرم پتویی نرم رویم بیندازد
در حالی که رویا می بینم بوی نارنگی و صدای تلوزیون در خانه پیچیده باشد .
همه چیز آرام باشد و امن
و دنیا در همان نقطه متوقف گردد
چه بود این رویای بزرگ شدن
اگر بزرگ شدن این چیزی بود که ما امروز درونش غرق شدیم.
#عادله_زمانی
@adelehz
ساعت ۹شب کنار بخاری روی دفتر مشقم خوابم برده باشد .
مادرم پتویی نرم رویم بیندازد
در حالی که رویا می بینم بوی نارنگی و صدای تلوزیون در خانه پیچیده باشد .
همه چیز آرام باشد و امن
و دنیا در همان نقطه متوقف گردد
چه بود این رویای بزرگ شدن
اگر بزرگ شدن این چیزی بود که ما امروز درونش غرق شدیم.
#عادله_زمانی
@adelehz
حواست هست؟ زندگی، حتی وقتی انكارش میکنی، حتی وقتی به آن بیاعتنايی، حتی وقتی از قبولش سر باز میزنی، از تو قويتر است.
از همهچيز قویتر است.
آدمها از اردوگاههای كار اجباری برگشتند و دوباره زاد و ولد كردند.
مردان و زنانی كه شكنجه شدهبودند، مرگ نزديكان و خاكستر شدن خان و مانشان را ديده بودند، دوباره دنبال اتوبوس دويدند، دوباره دربارهی هوا حرف زدند و دخترهايشان را شوهر دادند.
باور كردنی نيست، اما همين است ديگر. زندگی از هر چيزی نيرومندتر است.
📕 من او را دوست داشتم
✍🏻 آنا گاوالدا
@adelehz
از همهچيز قویتر است.
آدمها از اردوگاههای كار اجباری برگشتند و دوباره زاد و ولد كردند.
مردان و زنانی كه شكنجه شدهبودند، مرگ نزديكان و خاكستر شدن خان و مانشان را ديده بودند، دوباره دنبال اتوبوس دويدند، دوباره دربارهی هوا حرف زدند و دخترهايشان را شوهر دادند.
باور كردنی نيست، اما همين است ديگر. زندگی از هر چيزی نيرومندتر است.
📕 من او را دوست داشتم
✍🏻 آنا گاوالدا
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
یکم زیبایی مطلق ببینید دلتون باز بشه ❤️
Bahaneh
Leila Forouhar
یه زمانی هم ما یه سری دختر نوجوان سرخوش بودیم که با آهنگهای لیلا فروهر جلوی آینه قر میدادیم و به این فکر میکردیم که اگر مامان بذاره موهامو و رنگ کنم چه قدر خوشگل میشم....
روزهای قشنگی که گذشت
#عادله_زمانی
روزهای قشنگی که گذشت
#عادله_زمانی
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
آسید علی میرزا اهل طبس در ایام جوانیاش عاشق دختری به نام مریم میشود. اما خانواده سید علی میرزا با وصلت وی با مریم شدیدا مخالفت میکنند و زندگی را برای میرزا، پوچ و بی معنی میکنند.
مریم نیز که از میرزا ناامید میشود بر حسب اجبار با مرد دیگری ازدواج میکند و زندگی میرزا را به یاس مطلق مبدل میکند. ادامه زندگی بدون مریم به حدی برای میرزا دردآور و غیر قابل تصور میشود که چاره ای جز جنون نمییابد.
آسیدعلی میرزا که فیلم مستند «پ مثل پلیکان» اثر پرویز کیمیاوی بر مبنای زندگی او ساخته شده است، در زلزلهی سال ۵۷ طبس، جان خود را از دست داد.
به دنبال خاکبرداری و بازسازی ارگ طبس، جسد نسبتا سالم «آسیدعلی میرزا» یکی از قربانیان زلزلهی طبس، بعد از بیستوسهسال کشف شد و در یکی از راهروهای ارگ به خاک سپرده شد.❤️
از کانال ژوان
@adelehz
مریم نیز که از میرزا ناامید میشود بر حسب اجبار با مرد دیگری ازدواج میکند و زندگی میرزا را به یاس مطلق مبدل میکند. ادامه زندگی بدون مریم به حدی برای میرزا دردآور و غیر قابل تصور میشود که چاره ای جز جنون نمییابد.
آسیدعلی میرزا که فیلم مستند «پ مثل پلیکان» اثر پرویز کیمیاوی بر مبنای زندگی او ساخته شده است، در زلزلهی سال ۵۷ طبس، جان خود را از دست داد.
به دنبال خاکبرداری و بازسازی ارگ طبس، جسد نسبتا سالم «آسیدعلی میرزا» یکی از قربانیان زلزلهی طبس، بعد از بیستوسهسال کشف شد و در یکی از راهروهای ارگ به خاک سپرده شد.❤️
از کانال ژوان
@adelehz
"زنی کهگم کردم "
آسید علی میرزا اهل طبس در ایام جوانیاش عاشق دختری به نام مریم میشود. اما خانواده سید علی میرزا با وصلت وی با مریم شدیدا مخالفت میکنند و زندگی را برای میرزا، پوچ و بی معنی میکنند. مریم نیز که از میرزا ناامید میشود بر حسب اجبار با مرد دیگری ازدواج میکند…
اگه به مریم می رسید بازم همینقدر عاشقش می موند؟
@adelehz
@adelehz
عبور از طوفانها و سنگلاخهای زندگی سخت است، اما خیلی زیباست. درخت با تحمل سوز و سرمای زمستان، زیبایی بهار را تجربه میکند. تسلیم نشو! به تغییر باور داشته باش …
❤️صبح بخیر
@adelehz
❤️صبح بخیر
@adelehz