"زنی که‌گم کردم "
4.45K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
وقتی به چیزی که اون و میخواید خیلی فکر میکنید جذبش میکنید یا وقتی بهش فکر نمیکنید؟؟؟
anonymous poll

وقتی بهش فکر نمیکنم خودش جور میشه – 117
👍👍👍👍👍👍👍 63%

وقتی مرتب بهش فکر میکنم . – 70
👍👍👍👍 37%

👥 187 people voted so far. Poll closed.
قدیم تر ها ایفون ها تصویری نبود .
وقتی زنگ می خورد دلمان هزارجور غنج می رفت که مثلا چه کسی میتواند باشد
با ذوق می دویدیم در را باز کنیم چهره ی پشت در را ناگهان میدیدیم چه ذوق ها که یکباره دوبرابر نمیشد
چه قندها که توی دل ها آب نمی شد ..
شاید بخاطر همین بود که قدیم ترها درها با ذوق بیشتری باز می شد....

#عادله_زمانی
@adelehz
خانواده بلقیس با ازدواجش با نزار قبانی به شدت مخالف بودن، ولی با وساطت دیگران رسیدن به هم. نزار میگه چندبار ازش پرسیدم چرا با وجود مخالفت قبیله‌ت با من ازدواج کردی و دردسراشو به جون خریدی؟میگه بلقیس هربار، من رو مثل یه طفل در آغوش می‌کشید و می‌گفت؛ «أنت قبیلتی»، قبیله‌ی من تویی ♥️


@adelehz
احمق هایی که جنگ می‌کنند ،
دوستت دارم را بلد نیستند !
یا شاید حوالی خانه‌اشان، دختری با دامن گلدار نبوده است!

علی محیط
@adelehz
ژاپنی‌ها عاشق ماهی تازه هستند.
اما آب‌های اطراف ژاپن سال‌هاست که ماهی تازه ندارند.
بنابراین برای غذا رساندن به جمعیت ژاپن قایق‌های ماهی گیری، بزرگ‌تر شدند و مسافت‌های دورتری را پیمودند.

ماهی گیران هر چه مسافت طولانی‌تری را طی می کردند، به همان میزان برای بازگشت زمان بیشتری لازم بود.

اگر بازگشت بیش از چند روز طول می‌کشید ماهی‌ها، دیگر تازه نبودند و ژاپنی‌ها مزه این ماهی را نمی پسندیدند.

برای حل این مسئله، شرکت‌های ماهیگیری فریزرهایی در قایق‌هایشان تعبیه کردند.
آنها ماهی‌ها را گرفته و روی دریا منجمد می‌کردند.

فریزرها این امکان را برای قایق‌ها و ماهیگیران ایجاد کردند که دورتر بروند و مدت زمان طولانی‌تری را روی آب بمانند.

اما ژاپنی‌ها مزه ماهی تازه و منجمد را متوجه می‌شدند و مزه ماهی یخ‌زده را دوست نداشتند.
بنابراین شرکتهای ماهیگیری مخزن‌هایی را در قایق‌ها کار گذاشتند و ماهی را در مخازن آب نگهداری می‌کردند.

ماهی ها پس از کمی تقلا آرام می‌شدند و حرکت نمی‌کردند.
آنها خسته و بی رمق، اما زنده بودند.

متاسفانه ژاپنی‌ها مزه ماهی تازه را نسبت به ماهی بی حال و تنبل ترجیح می دادند.

زیرا ماهی‌ها روزها حرکت نکرده و مزه ماهی تازه را از دست داده بودند.

پس شرکتهای ماهیگیری باید این مسئله را به‌گونه‌ای حل می‌کردند.

آنها چطور می‌توانستند ماهی تازه بگیرند؟
اگر شما مشاور صنایع ماهیگیری بودید، چه پیشنهادی می دادید؟

رون هوبارد در اوایل سالهای ۱۹۵۰دریافت:

"بشر تنها در مواجهه با محیط چالش انگیز به صورت غریبی پیشرفت می‌کند"

برای نگه داشتن ماهی تازه شرکت‌های ماهیگیری ژاپن هنوز هم از مخازن نگهداری ماهی در قایق‌ها استفاده می‌کنند، اما حالا آنها یک کوسه کوچک به داخل هر مخزن می‌اندازند.

کوسه چندتائی از ماهی ها را می‌خورد اما بیشتر ماهی‌ها با وضعیتی بسیار سرزنده به مقصد می‌رسند، زیرا برای فرار از کوسه تلاش می‌کنند.

گاهی وقتها کوسه‌ها برای رشد لازمند.
به جای دوری جستن از ترس‌ها و سختی‌ها، باید به میان آنها شیرجه زد و از بازی زندگی لذت برد.

از پیج ژوان
@adelehz
‏۱۰ اوت ‎روز تنبلی است. در این روز می‌توانید هیچ‌کاری نکنید و حتی به چیزی هم فکر نکنید. امروز مجاز به تنبلی هستید

@adelehz
چه میتوانستم بکنم جز اینکه عاشقش شوم؟
عشق او یک‌انتخاب نه بلکه تقدیر من بود...
#عادله_زمانی
@adelehz
دوستان عزیزان
وضعیت کرونا از قرمز عبور کرده و وارد سیاه شده
این و دارم درحالی براتون مینویسم که همین چند دقیقه پیش فیلم جشن تولد یکی از آشناها رو میدیدم .
دیشب
چیزی حدود ۴۰ نفر
بدون‌ماسک همه باهم
با اونی که تولدش بود روبوسی میکردند .
چرا فهمیدن این موضوع اینقدر برای ما سخته؟
بخدا مسریِ
بخدا کشنده است
بخدا واقعیِ
تا وقتی گذار عزیزتون خدای نکرده به بیمارستان ها نیوفته تا وقتی که دربدر دنبال دارو براش نگردید
تا وقتی التماس دکتر و پرستار و نکنید که زنده نگهش دارند و اونها هم کاری ازشون ساخته نباشه
نمیفهمید چقدر این وضعیت واقعی و ترسناکه
مهمونی رفتن تو این شرایط
جشن تولد گرفتن
دور همی
واقعا چه لزومی داره
واقعا چه لزومی داره؟؟؟؟
@adelehz
زیبایی اصیل
چقدر زیبا چقدر خاص
@adelehz
بابام شبها برای مامانم چایی درست میکنه❤️
و امشب اومد توی اتاقم در حالی که یه لیوان دستش بود و گفت بیا دختر گلم برات کاپوچینو درست کردم😎
سرم توی کتاب بود گفتم مرسی باباجان 😍
خلاصه چند دقیقه بعد دیدم توی اتاق بوی قرمه سبزی و لیمو عمانی میاد
گویا پدرم اولین بسته ی تو کابینت که شبیه بسته کاپوچینو بوده رو توی شیر خالی کرده
بدون اینکه روش و بخونه 🥸
و من الان دارم به یه لیوان شیر با عصاره قرمه سبزی که قرار بوده کاپوچینو باشه نگاه میکنم 😳🙂
@adelehz
😁1
گفتی چه دلگشاست افق در طلوع صبح
گفتم که چهره ی تو از آن دلگشاتر است

فريدون مشيرى
@adelehz