غمگين مباش
يك روز صبح از خواب برمیخيزی
ستارهها را ازگيسوانت پايين میريزی
ماه را درون صندوقچهی اتاقت میگذاری
از چشمانت رد شب را بيرون كن
امروز صبح ديگریست
به لبهايت گلهای سرخ بزن
گردن بندی از مرواريدهای دريا
ناخن هايت را به رنگ دلم رنگ كن
امروز صبح ديگریست
مطمئن باش من عاشق تو خواهم ماند
تا باز شب بيايد و
كهكشان راه شيری درون وجودت حلول كند!
نزار قبانی
@adelehz
يك روز صبح از خواب برمیخيزی
ستارهها را ازگيسوانت پايين میريزی
ماه را درون صندوقچهی اتاقت میگذاری
از چشمانت رد شب را بيرون كن
امروز صبح ديگریست
به لبهايت گلهای سرخ بزن
گردن بندی از مرواريدهای دريا
ناخن هايت را به رنگ دلم رنگ كن
امروز صبح ديگریست
مطمئن باش من عاشق تو خواهم ماند
تا باز شب بيايد و
كهكشان راه شيری درون وجودت حلول كند!
نزار قبانی
@adelehz
شکل پایان دادن به یک رابطه از شکل شروعش خیلی مهم تراست.
یک رابطه ممکن است خیلی اتفاقی شروع شود با چند کلمه و حرف با یک نگاه حتی با یک لبخند
رابطه ها بشکلی پیش بینی نشده آغاز می شوند.
اما یک رابطه بشکلی پیش بینی نشده پایان نمی یابد.امکان ندارد کسی از رابطه ای خارج شود بدون اینکه مدتها به این خروج و جدایی فکر نکرده باشد .
بهترین نوع جدایی شکل محترمانه آن ست .
وقتی کسی شما را رها میکند ممکن ست بشدت آزار ببینید ممکن ست شبهای زیادی گریه کنید و زجر بکشید .
اما اینکه اصرار کنید یا نخواهید این پایان را قبول کنید فقط باعث از بین رفتن احترام خودتان می شود...
عشق و محبتی که به پایان رسیده اگر با احترامی مرده همراه شود فاجعه بزرگتری خواهد بود .
وقتی کسی می رود بگذارید برود
فقط تلاش کنید دوباره روی پای خودتان بایستید.
یک پایان محترمانه تنها چیزی ست که به آن نیاز دارید.
#عادله_زمانی
@adelehz
یک رابطه ممکن است خیلی اتفاقی شروع شود با چند کلمه و حرف با یک نگاه حتی با یک لبخند
رابطه ها بشکلی پیش بینی نشده آغاز می شوند.
اما یک رابطه بشکلی پیش بینی نشده پایان نمی یابد.امکان ندارد کسی از رابطه ای خارج شود بدون اینکه مدتها به این خروج و جدایی فکر نکرده باشد .
بهترین نوع جدایی شکل محترمانه آن ست .
وقتی کسی شما را رها میکند ممکن ست بشدت آزار ببینید ممکن ست شبهای زیادی گریه کنید و زجر بکشید .
اما اینکه اصرار کنید یا نخواهید این پایان را قبول کنید فقط باعث از بین رفتن احترام خودتان می شود...
عشق و محبتی که به پایان رسیده اگر با احترامی مرده همراه شود فاجعه بزرگتری خواهد بود .
وقتی کسی می رود بگذارید برود
فقط تلاش کنید دوباره روی پای خودتان بایستید.
یک پایان محترمانه تنها چیزی ست که به آن نیاز دارید.
#عادله_زمانی
@adelehz
از عادله به عادله
من عاشق درخت بیدم اصولا همه درختارو دوست دارم ولی عاشق این موچتری ام ...واقعیتش اولین تجربه عاشقانه من در ۲۵ سالگی بود که در ۲۹ سالگی به شکست تلخی منتهی شد اونقدر تلخ که بخاطرش به افسردگی شدید و غم انگیزی مبتلا شدم اونروزها تو مسیر کارم به منزل یا بلعکس درخت بیدی قرار داشت که با دیدنش حس میکردم یکی هست مثل من خمیده و سرافکنده و پریشونه و هر روز بامن همدردی میکنه میاستادم به برگهاش دست میزدم تو دلم باهاش حرف میزدم خیلی کوتاه اونقدر این کارو انجام دادم که حالم بهتر شد و برگشتم به زندگی عادی ام من از این درخت ممنونم تو دلم باهاش حرفهایی زدم که حتی نتونستم به خانوادم ،به خواهرم ،به دوستم بگم ....
#درخت_عشق
@adelehz
من عاشق درخت بیدم اصولا همه درختارو دوست دارم ولی عاشق این موچتری ام ...واقعیتش اولین تجربه عاشقانه من در ۲۵ سالگی بود که در ۲۹ سالگی به شکست تلخی منتهی شد اونقدر تلخ که بخاطرش به افسردگی شدید و غم انگیزی مبتلا شدم اونروزها تو مسیر کارم به منزل یا بلعکس درخت بیدی قرار داشت که با دیدنش حس میکردم یکی هست مثل من خمیده و سرافکنده و پریشونه و هر روز بامن همدردی میکنه میاستادم به برگهاش دست میزدم تو دلم باهاش حرف میزدم خیلی کوتاه اونقدر این کارو انجام دادم که حالم بهتر شد و برگشتم به زندگی عادی ام من از این درخت ممنونم تو دلم باهاش حرفهایی زدم که حتی نتونستم به خانوادم ،به خواهرم ،به دوستم بگم ....
#درخت_عشق
@adelehz
راستش این خیلی مهم است که دقیقا در زمانی درست دوستت دارم ها را گفت و خیلی مهم است که از دوستت دارم هایی که می شنوی ساده عبور نکنی و خیلی مهم است که دوستت دارم گفتن را به بعدها موکول نکنی .
خسته از این رازهای مگویی که هر روز کشف میکنیم .
من دلممیخواهد همین لحظه و همین امروز بتو بگویم دوستت دارم .
چون هیچکس نمیداند بعدها چه خواهد شد...
#عادله_زمانی
@adelehz
خسته از این رازهای مگویی که هر روز کشف میکنیم .
من دلممیخواهد همین لحظه و همین امروز بتو بگویم دوستت دارم .
چون هیچکس نمیداند بعدها چه خواهد شد...
#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
آرام باش جانم
در پس هر فرود فرازی نشسته ست
و در پس هر شب صبحی ایستاده ست
نه کسی دیده شب بماند
نه کسی بیاد دارد بعد از زمستان بهار نیاید .
آرام باش ..
#عادله_زمانی
@adelehz
در پس هر فرود فرازی نشسته ست
و در پس هر شب صبحی ایستاده ست
نه کسی دیده شب بماند
نه کسی بیاد دارد بعد از زمستان بهار نیاید .
آرام باش ..
#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
تو بزرگترین فتح در میان فتوحات منی،
تو آخرین وطنی که در آن زاده شدم،
و در آن دفن خواهم شد
نزار قبانی
@adelehz
تو آخرین وطنی که در آن زاده شدم،
و در آن دفن خواهم شد
نزار قبانی
@adelehz
بخشش کنید اما
نگذارید ازشما سوء استفاده شود
عشق بورزید اما
نگذارید با قلبتان بد رفتاری شود
اعتمادکنید اما
ساده و زود باور نباشید
حرف دیگران رابشنوید اما
صدای خودتان را از دست ندهید .
@adelehz
نگذارید ازشما سوء استفاده شود
عشق بورزید اما
نگذارید با قلبتان بد رفتاری شود
اعتمادکنید اما
ساده و زود باور نباشید
حرف دیگران رابشنوید اما
صدای خودتان را از دست ندهید .
@adelehz
مادربزرگ
همیشه میگفت
دوختن کار زنانه ای ست !
میپرسیدیم یعنی چه؟
میگفت ساده ست ، زن باید بدوزد عروس را به پسر، دختر را به داماد ، نوه ها را به پدر بزرگ ، خوشی ها را به ظهر جمعه در خانه
زن کارش دوختن ست .
وصله ها را به هم می دوزد
گاهی این وصله ها ناجورند اما بازهم زن خانه آنها را بهم می دوزد .
این لحاف چهل تکه ی خانواده همیشه هم شکل نیست ولی زیباست .
و امان از روزی که خانه ای مادر و زن برای دوختن اعضای خانواده بهم نداشته باشد.
#عادله_زمانی
@adelehz
همیشه میگفت
دوختن کار زنانه ای ست !
میپرسیدیم یعنی چه؟
میگفت ساده ست ، زن باید بدوزد عروس را به پسر، دختر را به داماد ، نوه ها را به پدر بزرگ ، خوشی ها را به ظهر جمعه در خانه
زن کارش دوختن ست .
وصله ها را به هم می دوزد
گاهی این وصله ها ناجورند اما بازهم زن خانه آنها را بهم می دوزد .
این لحاف چهل تکه ی خانواده همیشه هم شکل نیست ولی زیباست .
و امان از روزی که خانه ای مادر و زن برای دوختن اعضای خانواده بهم نداشته باشد.
#عادله_زمانی
@adelehz
کسی هرگز نمی داند
چه سازی می زند فردا
چه می دانی تو از امروز
چه میدانم من از فردا
همین یک لحظه را دریاب
که فردا قـصه اش
فرداست...
شب زیبا ❤️
@adelehz
چه سازی می زند فردا
چه می دانی تو از امروز
چه میدانم من از فردا
همین یک لحظه را دریاب
که فردا قـصه اش
فرداست...
شب زیبا ❤️
@adelehz
روزی که خالم برای شوهرش رفت خواستگاری رو هرگز فراموش نمی کنم مثل مرغ سرکنده بال بال میزد چقد بی قرار بود ولی تا شوهرش رو میدید خود دار میشد انگار نه انگار که قبلش چه حالی داشت روزی که شوهرش رفت ماه عسل با نو عروسش رو هم فراموش نمی کنم تا برگشتن دو بسته قرص ارامبخش خورد چقد دلم براش میسوخت میگفت نمیزارم عشقم حسرت به دل واسه بچه بمونه تو کارش مونده بودم مگه میشه آدم عشقش رو با کسی تقسیم کنه چهل روز بعد که خالم بعد از هجده سال باردار شد تو کار خدا موندم حالا نمیشد یه کم زودتر این لطف رو بهشون میکرد وقتی بعد چهار سال بچه دوم خاله به دنیا اومد هووش برای همیشه رفت چهره خندان و لپای گل انداخته خالم هرگز یادم نمیره چه زندگی عاشقانه ای داشتن چقدر همو دوست داشتن وقتی شوهر خالم میگفت لیلی صدتا لیلی از دهنش در میومد یک ماه پیش که شنیدم خانوادگی کرونا گرفتن گفتم از پسش بر میان با خودم گفتم اونا مشکلات زیادی رو باهم پشت سر گذاشتن ولی وقتی به فاصله یک روز اول شوهر خالم و بعد خالم دار فانی رو وداع گفتن حیران شدم حالا از اون همه عاشقانه ها دو تا سنگ قبر مونده و هزاران خاطره از مهربونی هاشون به عالم و آدم و دوتا نو جوون با جای خالی پدر و مادری از جنس فرشته ها لعنت به کرونا که خیلی ها رو به عزای عزیزانشون نشوند تو رو خدا خیلی رعایت کنین دنیا رو سخت نگیریم که محل گذره هرگز نگیم لیلی و مجنون افسانه است من لیلی را دیده ام که از غم مجنون یک روز هم دوام نیاورد😔
پ.ن کرونای لعنتی شوخی نیست.
#شما_فرستادین
#واقعی
@adelehz
پ.ن کرونای لعنتی شوخی نیست.
#شما_فرستادین
#واقعی
@adelehz
وقتی به چیزی که اون و میخواید خیلی فکر میکنید جذبش میکنید یا وقتی بهش فکر نمیکنید؟؟؟
anonymous poll
وقتی بهش فکر نمیکنم خودش جور میشه – 117
👍👍👍👍👍👍👍 63%
وقتی مرتب بهش فکر میکنم . – 70
👍👍👍👍 37%
👥 187 people voted so far. Poll closed.
anonymous poll
وقتی بهش فکر نمیکنم خودش جور میشه – 117
👍👍👍👍👍👍👍 63%
وقتی مرتب بهش فکر میکنم . – 70
👍👍👍👍 37%
👥 187 people voted so far. Poll closed.
"زنی کهگم کردم " via @vote
وقتی به چیزی که اون و میخواید خیلی فکر میکنید جذبش میکنید یا وقتی بهش فکر نمیکنید؟؟؟ anonymous poll وقتی بهش فکر نمیکنم خودش جور میشه – 117 👍👍👍👍👍👍👍 63% وقتی مرتب بهش فکر میکنم . – 70 👍👍👍👍 37% 👥 187 people voted so far. Poll closed.
من هرچی بیشتر فکر کنم اصلا جذب نمیکنم
در عوض وقتی رهاش میکنم بدستم می آد ❤️
در عوض وقتی رهاش میکنم بدستم می آد ❤️
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
قدیم تر ها ایفون ها تصویری نبود .
وقتی زنگ می خورد دلمان هزارجور غنج می رفت که مثلا چه کسی میتواند باشد
با ذوق می دویدیم در را باز کنیم چهره ی پشت در را ناگهان میدیدیم چه ذوق ها که یکباره دوبرابر نمیشد
چه قندها که توی دل ها آب نمی شد ..
شاید بخاطر همین بود که قدیم ترها درها با ذوق بیشتری باز می شد....
#عادله_زمانی
@adelehz
وقتی زنگ می خورد دلمان هزارجور غنج می رفت که مثلا چه کسی میتواند باشد
با ذوق می دویدیم در را باز کنیم چهره ی پشت در را ناگهان میدیدیم چه ذوق ها که یکباره دوبرابر نمیشد
چه قندها که توی دل ها آب نمی شد ..
شاید بخاطر همین بود که قدیم ترها درها با ذوق بیشتری باز می شد....
#عادله_زمانی
@adelehz
خانواده بلقیس با ازدواجش با نزار قبانی به شدت مخالف بودن، ولی با وساطت دیگران رسیدن به هم. نزار میگه چندبار ازش پرسیدم چرا با وجود مخالفت قبیلهت با من ازدواج کردی و دردسراشو به جون خریدی؟میگه بلقیس هربار، من رو مثل یه طفل در آغوش میکشید و میگفت؛ «أنت قبیلتی»، قبیلهی من تویی ♥️
@adelehz
@adelehz
احمق هایی که جنگ میکنند ،
دوستت دارم را بلد نیستند !
یا شاید حوالی خانهاشان، دختری با دامن گلدار نبوده است!
علی محیط
@adelehz
دوستت دارم را بلد نیستند !
یا شاید حوالی خانهاشان، دختری با دامن گلدار نبوده است!
علی محیط
@adelehz
ژاپنیها عاشق ماهی تازه هستند.
اما آبهای اطراف ژاپن سالهاست که ماهی تازه ندارند.
بنابراین برای غذا رساندن به جمعیت ژاپن قایقهای ماهی گیری، بزرگتر شدند و مسافتهای دورتری را پیمودند.
ماهی گیران هر چه مسافت طولانیتری را طی می کردند، به همان میزان برای بازگشت زمان بیشتری لازم بود.
اگر بازگشت بیش از چند روز طول میکشید ماهیها، دیگر تازه نبودند و ژاپنیها مزه این ماهی را نمی پسندیدند.
برای حل این مسئله، شرکتهای ماهیگیری فریزرهایی در قایقهایشان تعبیه کردند.
آنها ماهیها را گرفته و روی دریا منجمد میکردند.
فریزرها این امکان را برای قایقها و ماهیگیران ایجاد کردند که دورتر بروند و مدت زمان طولانیتری را روی آب بمانند.
اما ژاپنیها مزه ماهی تازه و منجمد را متوجه میشدند و مزه ماهی یخزده را دوست نداشتند.
بنابراین شرکتهای ماهیگیری مخزنهایی را در قایقها کار گذاشتند و ماهی را در مخازن آب نگهداری میکردند.
ماهی ها پس از کمی تقلا آرام میشدند و حرکت نمیکردند.
آنها خسته و بی رمق، اما زنده بودند.
متاسفانه ژاپنیها مزه ماهی تازه را نسبت به ماهی بی حال و تنبل ترجیح می دادند.
زیرا ماهیها روزها حرکت نکرده و مزه ماهی تازه را از دست داده بودند.
پس شرکتهای ماهیگیری باید این مسئله را بهگونهای حل میکردند.
آنها چطور میتوانستند ماهی تازه بگیرند؟
اگر شما مشاور صنایع ماهیگیری بودید، چه پیشنهادی می دادید؟
رون هوبارد در اوایل سالهای ۱۹۵۰دریافت:
"بشر تنها در مواجهه با محیط چالش انگیز به صورت غریبی پیشرفت میکند"
برای نگه داشتن ماهی تازه شرکتهای ماهیگیری ژاپن هنوز هم از مخازن نگهداری ماهی در قایقها استفاده میکنند، اما حالا آنها یک کوسه کوچک به داخل هر مخزن میاندازند.
کوسه چندتائی از ماهی ها را میخورد اما بیشتر ماهیها با وضعیتی بسیار سرزنده به مقصد میرسند، زیرا برای فرار از کوسه تلاش میکنند.
گاهی وقتها کوسهها برای رشد لازمند.
به جای دوری جستن از ترسها و سختیها، باید به میان آنها شیرجه زد و از بازی زندگی لذت برد.
از پیج ژوان
@adelehz
اما آبهای اطراف ژاپن سالهاست که ماهی تازه ندارند.
بنابراین برای غذا رساندن به جمعیت ژاپن قایقهای ماهی گیری، بزرگتر شدند و مسافتهای دورتری را پیمودند.
ماهی گیران هر چه مسافت طولانیتری را طی می کردند، به همان میزان برای بازگشت زمان بیشتری لازم بود.
اگر بازگشت بیش از چند روز طول میکشید ماهیها، دیگر تازه نبودند و ژاپنیها مزه این ماهی را نمی پسندیدند.
برای حل این مسئله، شرکتهای ماهیگیری فریزرهایی در قایقهایشان تعبیه کردند.
آنها ماهیها را گرفته و روی دریا منجمد میکردند.
فریزرها این امکان را برای قایقها و ماهیگیران ایجاد کردند که دورتر بروند و مدت زمان طولانیتری را روی آب بمانند.
اما ژاپنیها مزه ماهی تازه و منجمد را متوجه میشدند و مزه ماهی یخزده را دوست نداشتند.
بنابراین شرکتهای ماهیگیری مخزنهایی را در قایقها کار گذاشتند و ماهی را در مخازن آب نگهداری میکردند.
ماهی ها پس از کمی تقلا آرام میشدند و حرکت نمیکردند.
آنها خسته و بی رمق، اما زنده بودند.
متاسفانه ژاپنیها مزه ماهی تازه را نسبت به ماهی بی حال و تنبل ترجیح می دادند.
زیرا ماهیها روزها حرکت نکرده و مزه ماهی تازه را از دست داده بودند.
پس شرکتهای ماهیگیری باید این مسئله را بهگونهای حل میکردند.
آنها چطور میتوانستند ماهی تازه بگیرند؟
اگر شما مشاور صنایع ماهیگیری بودید، چه پیشنهادی می دادید؟
رون هوبارد در اوایل سالهای ۱۹۵۰دریافت:
"بشر تنها در مواجهه با محیط چالش انگیز به صورت غریبی پیشرفت میکند"
برای نگه داشتن ماهی تازه شرکتهای ماهیگیری ژاپن هنوز هم از مخازن نگهداری ماهی در قایقها استفاده میکنند، اما حالا آنها یک کوسه کوچک به داخل هر مخزن میاندازند.
کوسه چندتائی از ماهی ها را میخورد اما بیشتر ماهیها با وضعیتی بسیار سرزنده به مقصد میرسند، زیرا برای فرار از کوسه تلاش میکنند.
گاهی وقتها کوسهها برای رشد لازمند.
به جای دوری جستن از ترسها و سختیها، باید به میان آنها شیرجه زد و از بازی زندگی لذت برد.
از پیج ژوان
@adelehz