"زنی که‌گم کردم "
4.45K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
خیلی وقت بود از این پست ها نگذاشته بودم
خبر دارید که خیلی واسه من عزیزید؟؟؟😍
همیشه ممنون مهربونی تون هستم ❤️❤️
@adelehz
چه نسبت با شِکَر داری که سَر تا پای شیرینی؟

قاآنی

@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
به دلم گفته بودم یک روز دوباره به شکلی که من میشناختمت برخواهی گشت .
دلم حرفم را پذیرفت .
یک روز برگشتی .
با خنده به دلم گفتم دیدی چه گفته بودم برگشت .
دلم خندید گفت او همان ست اما تو هنوز همانی؟
سکوت کردم ..
میدانی همه ی برگشت ها به خیر نیست ....
#عادله_زمانی

شب زیبا ❤️

@adelehz

بهتره به چیزایی که ندارم فکر نکنم
بجاش به چیزایی که دارم فکر می کنم...
یه عالمه امید دارم
بهتره به امید فکر کنم...

ارنست همینگوی


صبح زیباتون بخیر ❤️
@adelehz
دقیقا از آن لحظه ای که یاد می گیری
جهان را به حال خودش رها کنی .خوشبختی آغاز می شود
وقتی بچه تر بودم مادرم به من آموخته بود که اگر کسی دوست نداشت با تو بازی کند به او اصرار نکن . فقط برو و با لذت به تنهایی بازی کن بعد ببین چه می شود .و من چنین کردم.جالب این بود که آن کودک بعد از مدتی جذب بازی من می شد و خودش برای هم بازی شدن با من پیش قدم می شد.
به نظرم زندگی در جهان بشدت شبیه همان بازی کودکانه است . دست از اصرار به جهان بردار فقط بر خودت متمرکز شو و به بازی و ساختن شادی برای خودت بپرداز خودت خواهی دید که به زودی جهان برای همراهی تو پیش قدم خواهد شد .
#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
محیط بانی تعریف میکرد که :
عده ای از شکارچی ها به طور غیر قانونی با تفنگ ویژه به قلب آهوها شلیک میکردند و در اثر آن شلیک قلب آهوها از درون می سوخت، بعد از مرگ آهوها آنها را شبانه به جای دیگری منتقل میکردند و بعد به قیمت گزافی میفروختند ،بعد بغضش را فروخورد و ادامه داد ما پس از تعقیب و گریز فراوان نتوانستیم آنها را پیدا کنیم.
اما یک شب اتفاقی در این تعقیب و گریزها یک تیر اشتباهی به باک ماشین انها شلیک میشود و در همان لحظه یک انفجار رخ میدهد طوری که دیگر هیچ نشانی از شکارچی ها باقی نمیماند...
به اعتقاد من جهان یه قانونِ ساده اما مهم دارد و ان این ست که تو در آتشِ خودت روزی میسوزی...
مراقب رفتارمان باشیم .

#شما_فرستادین

@adelehz
شاگرد: خیلی خب، اما وقتی به من گفتی "برو شراب بخر" گمان کردم میخواهی درستی اعتقادم را امتحان کنی. از کجا می دانستم امتحانم همین است؟ فکر کردم ایمانم را امتحان میکنی.
شمس تبریزی : آزمودن صحت ایمان دیگران وظیفه ی ما انسانها نیست. بنده نمی تواند ایمان بنده ای دیگر را بسنجد. مگر نمیدانی ؟

📕 ملت عشق
✍🏻 الیف شافاک

@adelehz
"زنی که‌گم کردم "
دنیا هنوز به خاطر دلخوشی های کوچک ست که زیباست. دلخوشی های رایگان و دم دستی دلخوشی هایی مثل عطر بدن نوزاد،خنده های بی دلیل کودکانه،بوی خاکِ باران خورده،بوی غذای تازه سر ظهر توی کوچه،پیدا کردن شکلات مورد علاقه ات درون کیف یا جیبت،حس گرمای آفتاب کم توان زمستان…
این کانال بارها این رفتار زشت شو انجام داده
وقتی متنی را برداشتید باید و حتما اسم نویسنده ذکر بشه
من نمی دونم ذکر اسم نویسنده چه سنگینی برای امثال این آدمها داره که از انجامش سر باز میزنند .
دزدی ادبی همین هست
اینکه شما از یه متنی برای افزایش ویو کانالت استفاده میکنی ولی اسم نویسنده رو حذف میکنی
من به ایشون تذکر دادم ولی گویا فرهنگ رعایت حقوق بقیه رو ندارند‌ .
@adelehz
2👍2
دنیا هنوز به خاطر دلخوشی های کوچک ست که زیباست.
دلخوشی های رایگان و دم دستی
دلخوشی هایی مثل عطر بدن نوزاد،خنده های بی دلیل کودکانه،بوی خاکِ باران خورده،بوی غذای تازه سر ظهر توی کوچه،پیدا کردن شکلات مورد علاقه ات درون کیف یا جیبت،حس گرمای آفتاب کم توان زمستان رو پوستت،رد شدن از جلوی مغازه ی عطر فروشی....
میبینی خوشحالی ها الزاما هم گران نیستند کافیست قدری زاویه دیدت را تغییر دهی...

#عادله_زمانی

@adelehz
دیروز تیم ملی بسکتبال ایران اولین بازی حساس خود را در المپیک توکیو در مقابل چک در ورزشگاه خالی از تماشاگر سایتاما انجام داد

اما بسکتبالیست‌های ایرانی تنها نبودند و یک خانم در طول بازی مدام بچه‌ها را ایستاده تشویق می‌کرد!

بچه‌های تیم‌ملی فکر می‌کردند که بستگان یکی از بچه‌هاست اما با کمال تعجب هیچکس او را نمی‌شناخت

بازی تمام شد...
هنگام خروج کسی پرسید؛ خانم شما ایرانی هستید؟
لبخندی زد و گفت؛ من سمیرا اصغری عضو تیم ملی بسکتبال افغانستان و جوان‌ترین عضو کمیته المپیک هستم، شنیدم بازی دارید آمدم تشویق‌تان کنم تا احساس غریبی نکنید/ چند ثانیه

در عالم غربت ،غریب حال غریب را درک میکند❤️
@adelehz
بعضی صداها عطر خوبی دارند 😍
@adelehz
مرا ببر
امید دلنواز من
ببر به شهر شعرها و شورها

فروغ

شب زیبا ❤️
@adelehz
هر صبح که از خواب بیدار شدی
منتظر اتفاقات خیلی خیلی خاص نباش
دنیای کتابها و فیلمها جالب است ولی از آن دنیا ها بیرون بیا زندگی واقعی شبیه کتابها نیست.
هر صبح که از خواب بیدار شدی فقط سعی کن از آنچه داری لذت ببر
از انچه در دستت قرار گرفته است .رویاها زیبا هستند اما همیشه واقعی نمی شوند به انتظار واقعی شدن یک‌رویا روزت را به اتمام نرسان.
از آنچه داری لذت ببر ...
#عادله_زمانی
صبح زیبا ❤️
@adelehz
اگر بدانید که مردم هرگز نصایح شما را قبول نمی‌‌کنند،
هیچگاه پرگویی نخواهید کرد!

مگر وکیل و یا دکتر باشید،
و آنها برای شنیدن صحبت‌ هایتان پول خرج کرده باشند!

👤جرج برنارد شاو

@adelehz
فَانَکَ بِأّغیُنِنَا
« تو در حفاظت مایی »

اینقدرر قشنگ خود خدا گفته مراقبتم
پس واسه چی دلهره داری ؟

@adelehz
"زنی که‌گم کردم "
Googoosh – Hamsafar
قد آغوش منی نه زیادی نه کمی

ایرج جنتی عطایی
@adelehz