یک روز برمیگردم و به تمام چیزهایی که برای شان گوله گوله اشک ریختم میخندم.
این یک قانون نانوشته است که آن چیزهای مهمی که امروز تا سرحد مرگ برایشان میجنگیم فردا کمرنگ میشوند و بی معنا.
#عادله_زمانی
@adelehz
این یک قانون نانوشته است که آن چیزهای مهمی که امروز تا سرحد مرگ برایشان میجنگیم فردا کمرنگ میشوند و بی معنا.
#عادله_زمانی
@adelehz
زنی که سکوت میکند اصلا شبیه زنی که گلایه می کند نیست .
این به معنی خوب یا بد بودن هیچکدام هم نیست .
زنی که سکوت میکند، فریاد نمی زند و راهش را می کشد می رود اتفاقا از آن زنی که گلایه می کند خسته تر است .
خیلی خسته تر
آنقدر خسته که نمیتواند لب باز کند و گلایه کند .نمیتواند فریاد بزند و کاسه را به کوزه بکوبد
فقط میتواند در نهایت خستگی سکوت کند.
بنظرم این بار اگر به زنی که بنظر بی تفاوت و سرد و ساکت می آید برخوردید و خواستید بر او خرده بگیرید به این فکر کنید
که شاید فقط خسته است .
همین
#عادله_زمانی
@adelehz
این به معنی خوب یا بد بودن هیچکدام هم نیست .
زنی که سکوت میکند، فریاد نمی زند و راهش را می کشد می رود اتفاقا از آن زنی که گلایه می کند خسته تر است .
خیلی خسته تر
آنقدر خسته که نمیتواند لب باز کند و گلایه کند .نمیتواند فریاد بزند و کاسه را به کوزه بکوبد
فقط میتواند در نهایت خستگی سکوت کند.
بنظرم این بار اگر به زنی که بنظر بی تفاوت و سرد و ساکت می آید برخوردید و خواستید بر او خرده بگیرید به این فکر کنید
که شاید فقط خسته است .
همین
#عادله_زمانی
@adelehz
نان و ریحان و پنیر،
آسمانی بی ابر،
اطلسیهایی تر...
رستگاری نزدیک: لای گلهای حیاط...
نور در کاسهی مس، چه نوازشها میریزد !
سهراب سپهری
صبح تون بخیر ❤️
@adelehz
آسمانی بی ابر،
اطلسیهایی تر...
رستگاری نزدیک: لای گلهای حیاط...
نور در کاسهی مس، چه نوازشها میریزد !
سهراب سپهری
صبح تون بخیر ❤️
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
آن عید قربان را بگو
وان شمع قرآن را بگو
وان فخر رضوان را بگو
مستان سلامت میکنند..
👤مولانای جان
عید سعید قربان مبارک باد🌹
@adelehz
وان شمع قرآن را بگو
وان فخر رضوان را بگو
مستان سلامت میکنند..
👤مولانای جان
عید سعید قربان مبارک باد🌹
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
یه دوسال پیش بود صبح که از خونه می رفتی بیرون تمام شهر و پروانه ها گرفته بودند
حالا ما هم خوشحال که چقدر قشنگن
مثل این فیلم ترسناک ها که اولش قشنگ شروع میشه بعد همه چی نابود میشه این دوسال روزگار جهان سیاه شد .
حالا کفشدوزک ها به سواحل روسیه رسیدند خداکنه باز چیز وحشتناکی رخ نده و این اول یه فیلم ترسناک نباشه 🤦♀
#عادله_زمانی
پ.ن کفشدوزک حشره ی مورد علاقه ی من هست 😍🐞🐞
@adelehz
حالا ما هم خوشحال که چقدر قشنگن
مثل این فیلم ترسناک ها که اولش قشنگ شروع میشه بعد همه چی نابود میشه این دوسال روزگار جهان سیاه شد .
حالا کفشدوزک ها به سواحل روسیه رسیدند خداکنه باز چیز وحشتناکی رخ نده و این اول یه فیلم ترسناک نباشه 🤦♀
#عادله_زمانی
پ.ن کفشدوزک حشره ی مورد علاقه ی من هست 😍🐞🐞
@adelehz
فکر می کنم هر کسی در دوره ای از زندگی دچار سندروم" خود گم کردگی" میگردد .سندرومی که سخت دل آزار و عذاب آور است.
سندروم خود گم کردگی دیر یا زود به سراغ آدمها می آید. وقتی در آینه به خودت نگاه میکنی و میگویی هی فلانی با آن دنیایی از رویا که همراه خودت داشتی چه کردی ؟ کجای این مسیر طولانی زندگی جا گذاشته ای شان؟
راستی فلانی اینی که امروز هستی همانی بود که آن زمانها دوست داشتی باشی؟
بگذارید صادقانه بگویم اکثر ما شبیه رؤیاهایمان نمی شویم. نمیخواهم جملات تکراری اساتید سخن را تکرار کنم و فریاد بکشم که رویاهاتو واقعی کن ...
من عاشق انرژی های مثبتم ولی فریب دادن خود را نمی پسندم.حقیقت این است که نمیتوانیم تمام رؤیاهایمان را واقعی کنیم .جایی از زندگی دستت چنان در پوست گردو می ماند که باور کن هیچ راهی باقی نمی ماند.
حالا چه کنیم ؟
دلممیخواهد شجاع باشم.شجاعانه به پذیرش و اگر لازم است اصلاح خود جدید بروم .خودی که شبیه رویاهای چهارده سالگی من که نه ولی آن قدرها هم دوست نداشتنی نیست.
میخواهم شجاعانه با آن خود واقعی درون اینه کنار بیایم بپذیرمش و کمکش کنم بعضی چیزها را اصلاح کند.
راستش را بخواهی نمیخواهم به او فشار بیاورم از اینکه از دست بدمش می ترسم پس میخواهم همراهش باشم و اجازه ندهم به خاطر آن خود رویایی غصه بخورد.
من این خود را دوست دارم هرچه که باشد با تمام نقص هایش
دلممیخواهد کمکش کنم راه برود حتی اگر زمان زیادی گذشته باشد.
چقدر این سندروم خود گم کردگی چیز احمقانه ای ست و چقدر ما همه به قبول خود واقعی مان نیاز داریم .
فقط همین
#عادله_زمانی
@adelehz
سندروم خود گم کردگی دیر یا زود به سراغ آدمها می آید. وقتی در آینه به خودت نگاه میکنی و میگویی هی فلانی با آن دنیایی از رویا که همراه خودت داشتی چه کردی ؟ کجای این مسیر طولانی زندگی جا گذاشته ای شان؟
راستی فلانی اینی که امروز هستی همانی بود که آن زمانها دوست داشتی باشی؟
بگذارید صادقانه بگویم اکثر ما شبیه رؤیاهایمان نمی شویم. نمیخواهم جملات تکراری اساتید سخن را تکرار کنم و فریاد بکشم که رویاهاتو واقعی کن ...
من عاشق انرژی های مثبتم ولی فریب دادن خود را نمی پسندم.حقیقت این است که نمیتوانیم تمام رؤیاهایمان را واقعی کنیم .جایی از زندگی دستت چنان در پوست گردو می ماند که باور کن هیچ راهی باقی نمی ماند.
حالا چه کنیم ؟
دلممیخواهد شجاع باشم.شجاعانه به پذیرش و اگر لازم است اصلاح خود جدید بروم .خودی که شبیه رویاهای چهارده سالگی من که نه ولی آن قدرها هم دوست نداشتنی نیست.
میخواهم شجاعانه با آن خود واقعی درون اینه کنار بیایم بپذیرمش و کمکش کنم بعضی چیزها را اصلاح کند.
راستش را بخواهی نمیخواهم به او فشار بیاورم از اینکه از دست بدمش می ترسم پس میخواهم همراهش باشم و اجازه ندهم به خاطر آن خود رویایی غصه بخورد.
من این خود را دوست دارم هرچه که باشد با تمام نقص هایش
دلممیخواهد کمکش کنم راه برود حتی اگر زمان زیادی گذشته باشد.
چقدر این سندروم خود گم کردگی چیز احمقانه ای ست و چقدر ما همه به قبول خود واقعی مان نیاز داریم .
فقط همین
#عادله_زمانی
@adelehz
من همیشه منتظرت بودم .خیال میکردم وقتی خسته و دل شکسته از تمام عالم شدی به سراغ دستهای مرهم گذار و چای های آرام کننده ی من خواهی آمد.
خواهی آمد تا من پرستارت شوم و خوبت کنم .
راستش تا مدتها با این خیال خوش بودم.با این خیال خامِ خوش
و راستش تو هرگز نیامدی .
حتی وقتی خسته و زخمی بودی برای درمان و آسوده شدن به حوالی خانه ی من نیامدی .
نمیدانم علتش چه بود.شاید تو طعم چای های مرا دوست نداشتی وگرنه خودم را که ..
نمیدانم ...
#عادله_زمانی
@adelehz
#چای_تایم
خواهی آمد تا من پرستارت شوم و خوبت کنم .
راستش تا مدتها با این خیال خوش بودم.با این خیال خامِ خوش
و راستش تو هرگز نیامدی .
حتی وقتی خسته و زخمی بودی برای درمان و آسوده شدن به حوالی خانه ی من نیامدی .
نمیدانم علتش چه بود.شاید تو طعم چای های مرا دوست نداشتی وگرنه خودم را که ..
نمیدانم ...
#عادله_زمانی
@adelehz
#چای_تایم
شده یه وقتا موقع شام
تصمیم بگیرین تلویزیونو خاموش کنین و بعدش بگین به به چه سکوتی کاش زودتر خاموشش میکردم!
حضور یک سری آدما توی زندگیمونم همینه...
بهشون عادت داریم
به اون صدا به اون فضا
باهاشون سازگار شدیم
فقط با حذف کردنشونه که
متوجه آرامش بعدش میشیم!
خوشبختی همیشه به دست آوردن نیست؛
گاهی وقتا باید از دست بدی!
نوشین نورانی
@adelehz
تصمیم بگیرین تلویزیونو خاموش کنین و بعدش بگین به به چه سکوتی کاش زودتر خاموشش میکردم!
حضور یک سری آدما توی زندگیمونم همینه...
بهشون عادت داریم
به اون صدا به اون فضا
باهاشون سازگار شدیم
فقط با حذف کردنشونه که
متوجه آرامش بعدش میشیم!
خوشبختی همیشه به دست آوردن نیست؛
گاهی وقتا باید از دست بدی!
نوشین نورانی
@adelehz
هر وقت حس کردی واقعا همه تنهات گذاشتن و کسی نبود فقط به همین جمله فک کن:
«مَا وَدَّعَكَ رَبُّكَ»
که پروردگارا تو را رها نکرده...
@adelehz
«مَا وَدَّعَكَ رَبُّكَ»
که پروردگارا تو را رها نکرده...
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
تاریخ بعدها خواهد نوشت که کسی تورا بسیار دوست داشت .
و آدمهای زیادی سالها بعد به تو حسادت خواهند کرد .انها از خودشان میپرسند مگر آن مرد چه چیز خاصی داشته که اینچنین دوست داشته شده است ؟ و جوابی نخواهند یافت
چون در واقع تو هیچ چیز خاصی نداشتی ولی به شکلی خاص دوست داشته میشدی
و چه حیف که تو هرگز تاریخ نمی خوانی
نه امروز نه سالها بعد....
#عادله_زمانی
@adelehz
و آدمهای زیادی سالها بعد به تو حسادت خواهند کرد .انها از خودشان میپرسند مگر آن مرد چه چیز خاصی داشته که اینچنین دوست داشته شده است ؟ و جوابی نخواهند یافت
چون در واقع تو هیچ چیز خاصی نداشتی ولی به شکلی خاص دوست داشته میشدی
و چه حیف که تو هرگز تاریخ نمی خوانی
نه امروز نه سالها بعد....
#عادله_زمانی
@adelehz
من زن غمگینی نیستم آقا!
من فقط گاهی کمی غصه دارم و دلم میخواهد گریه کنم. غصه داشتن و گریهکردن دلیلی بر غمگین بودن که نیست، هست آقا؟
من خودم از مادربزرگم شنیدم گریه صفای قلب است. آدمی که گریه نکند، انگار دل ندارد. برای همین است که من هر وقت گریهام بگیرد، مانعاش نمیشوم. آدمی باید گریه کند. زن باید گریه کند و شما هم باید گریه کنید آقا!
میگویید چرا غصه میخورم؟ باید بگویم چرا غصه نخورم...؟
آدم باید غصه بخورد که بعدها قدر همهچیز را بداند.
زندگی با همهٔ این تناقضهایش قشنگ است.
من زن غمگینی نیستم آقا... من هنوز فکر میکنم یک روزی گلهای قالی واقعی میشوند و با احتیاط رویشان قدم برمیدارم، فکر میکنم روزی داستانی مینویسم که آمنه با یارش رفته ونیز، عطیه کل دنیا را با دوچرخه رکاب زده و عروس مرضیه خانم، بچهاش شده تا شوهرش زن جدید نگیرد.
من زن غمگینی نیستم... فقط گاهی اندوه به لحظههایم گره میخورد و با صدای کمانچهٔ کلهر بغض میکنم و برای هزار مسافر از راه نرسیده چای عطردار دم میکنم.
من زن غمگینی نیستم و دلم غنج میرود برای لباسهای گلدار و دامن پرچین.... من زن غمگینی نیستم اما بارها برای اسکارلت بر بادرفته گریه کردهام و برای مرد فیلم کازابلانکا غصه خوردهام.
من زن غمگینی نیستم آقا...
من فقط گاهی غصه دارم، گریه میکنم، کتاب میخوانم، نامه مینویسم، فیلم میبینم، قیصر میخوانم و به این فکر میکنم که کاش شما فرق بین یک زن غمگین را با زنی که وقتهای لازم غصه میخورد و گریه میکند را میدانستید.
فاطمه بهروزفخر
#شما_فرستادین
@adelehz
من فقط گاهی کمی غصه دارم و دلم میخواهد گریه کنم. غصه داشتن و گریهکردن دلیلی بر غمگین بودن که نیست، هست آقا؟
من خودم از مادربزرگم شنیدم گریه صفای قلب است. آدمی که گریه نکند، انگار دل ندارد. برای همین است که من هر وقت گریهام بگیرد، مانعاش نمیشوم. آدمی باید گریه کند. زن باید گریه کند و شما هم باید گریه کنید آقا!
میگویید چرا غصه میخورم؟ باید بگویم چرا غصه نخورم...؟
آدم باید غصه بخورد که بعدها قدر همهچیز را بداند.
زندگی با همهٔ این تناقضهایش قشنگ است.
من زن غمگینی نیستم آقا... من هنوز فکر میکنم یک روزی گلهای قالی واقعی میشوند و با احتیاط رویشان قدم برمیدارم، فکر میکنم روزی داستانی مینویسم که آمنه با یارش رفته ونیز، عطیه کل دنیا را با دوچرخه رکاب زده و عروس مرضیه خانم، بچهاش شده تا شوهرش زن جدید نگیرد.
من زن غمگینی نیستم... فقط گاهی اندوه به لحظههایم گره میخورد و با صدای کمانچهٔ کلهر بغض میکنم و برای هزار مسافر از راه نرسیده چای عطردار دم میکنم.
من زن غمگینی نیستم و دلم غنج میرود برای لباسهای گلدار و دامن پرچین.... من زن غمگینی نیستم اما بارها برای اسکارلت بر بادرفته گریه کردهام و برای مرد فیلم کازابلانکا غصه خوردهام.
من زن غمگینی نیستم آقا...
من فقط گاهی غصه دارم، گریه میکنم، کتاب میخوانم، نامه مینویسم، فیلم میبینم، قیصر میخوانم و به این فکر میکنم که کاش شما فرق بین یک زن غمگین را با زنی که وقتهای لازم غصه میخورد و گریه میکند را میدانستید.
فاطمه بهروزفخر
#شما_فرستادین
@adelehz
«وأَقولُ لنفسي: سيطلع من عَتْمتي قَمَرُ.»
و با خود زمزمه میکنم؛
از دلِ تاریکیام ماهی پدیدار خواهد شد.
محمود درویش
شب زیبا ❤️
@adelehz
و با خود زمزمه میکنم؛
از دلِ تاریکیام ماهی پدیدار خواهد شد.
محمود درویش
شب زیبا ❤️
@adelehz
- اصلا صبح جمعه رو
باید به سبک صائب شروع کرد ..
باید رفت و آرام در گوشش گفت ؛
دارد همه چیز ،
آنکه تو را داشته باشد .
صبح جمعه بخیر ❤️
@adelehz
باید به سبک صائب شروع کرد ..
باید رفت و آرام در گوشش گفت ؛
دارد همه چیز ،
آنکه تو را داشته باشد .
صبح جمعه بخیر ❤️
@adelehz
Forwarded from "زنی کهگم کردم "