"زنی که‌گم کردم "
4.46K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
نمی توانست باور کند که طبق گفته های کتاب مقدس در بهشت شب وجود نداشته باشد. مگر می شود نبودن شب را تحمل کرد؟ نداشتن غروب های دل انگیز مزین به نور ستاره ها؟ نداشتن هیچ نشانه ای از مهتاب؟ نداشتن رمز و راز تاریکی ها و سایه های مخملی؟ و حتی نداشتن لحظه ی معجزه آسای طلوع خورشید و آغاز سپیده دم؟ فکر می کرد شب به اندازه ی روز زیباست و بهشت بدون آن چیزی کم دارد.

ال ام مونتگمری

@adelehz
هر صبح که آغاز میشود
شروعی ست که در دستان ماست
و هر دیروزی که گذشته پرنده ای ست که از قفس پریده ست ..
برای خاطر پرنده ای که نمی دانیم کجا پر زده
نباید امروز را از دست بدهیم‌.
به امروز بیندیش نه به دیروز ونه حتی به فردا
#عادله_زمانی
صبح به خیر و برکت
@adelehz
ما نسلی بودیم که با لقمه های پر و پیمون نون و پنیر و گردوی سر صبح مادرمان که می چپاند توی کیف مان و راهی مدرسه مان میکرد بزرگ شدیم .
حقیقتش یک راز دسته جمعی بین همه ی ما هم نسلی ها حالا چندسال جلوتر و عقبتر توفیری ندارد،وجود دارد.
رازی که خودمان خوب میدانیم.
بزرگ شدیم اما مزه ی نون و پنیر و چای شیرین صبحی که مادرمان برایم آماده میکرد را دیگر هیچ کجای دنیا نتوانستیم پیدا کنیم .

هیچ کجا...
#عادله_زمانی
@adelehz
زن ها معروف هستند به موجودات ناشناخته . از بس كه كشف نشدنى هستند اين موجودات ظريف . اما كشف آنها آنچنان هم كار سخت و پيچيده اى نيست ! كافيست عاشق باشند ! با بى پولى هاى طرف ميسازند ، در يك خانه نقلى كه هيچ ، در بيابان هم با طرف شان زندگى ميكنند . طرف شان كنسرو بدى و كاستى است ، اما همين كنسرو بدى را ، بهترين مرد دنيا مينامند و تا پاى جان كنارش ميمانند . زن ها اگر عاشق باشند ، جان ميدهند براى يار . اما كافيست عاشق نباشند ! ميشوند بى رحم ترين مخلوق خداوند . مثلا يك عاشق دارند ، فرد عاشق براى شان رسما ميميرد ، اما آنها عين خيال شان نيست و اگر خيلى لطف كنند ميگويند : ( آخى ! مرسى كه عاشق منى ، اما فرد دلخواه من نيستى ، اگر ميخواى بميرى بمير ، من توى تصميمات تو دخالت نميكنم ! )
زن ها يا صفر هستند يا صد . هيچ حد وسطى را در نظر نميگيرند . يا عاشق هستند ، يا عاشق كُش . هرگز نميتوانند ميان اين دو قرار بگيرند . من بعنوان يك مرد ، براى تمام مردان زمين اين آرزو را دارم : خدا كند ، روزى ، زنى عاشق تان شود به معناى حقيقى . آن زمان تقريبا بهشت را روى زمين و قبل از مرگ تجربه خواهيد كرد ... آمين

سهيل شهابى
@adelehz
محبوب قشنگم

تو برای من معنی طعمهای خوب و عطر های دلپذیری

بوی باقلوای تازه از فر در آمده
یا عطر چای هلداری
طعم خوب نقل گردویی ارومیه ای
مزه ی ناب بستنی های زعفرانی

آخ محبوب نابم

چه کسی تورا اینچنین خواستنی خلق کرده ست ؟؟
و هنگام خلقتت دستش به کدام عطر آغشته بوده که چنین دلخواهی ؟؟

که چنین هنگام به یادم آمدنت لبخند بر لبان می نشانی؟

ای عطر خوبِ امروز و فردای من

#عادله_زمانی
@adelehz
آنی که ز صبح خنده بر لب دارد
بر قلب کسان بذر محبت کارد
هر روز بخند و شادمان باش ای دوست
بگذار جهان بر تو محبت آرد

مولانای جان

صبح و آغازت بخیر ❤️
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
هل بود
بهار نارنج بود
یا ... عسل
چای صبحم
عجیب ...
طعم لب تو را می داد

نوشین جمشیدی

@adelehz
دخترم!
باید یاد بگیری حالِ خوبت رو به هیچ آدمی وصل نکنی چون اگه یه روز نباشه حالِ خوبت ، بد میشه
یاد بگیر لبخند خاصیت چهره ت باشه ولی حرفای هیچکسی دلیل خنده هات نباشه چون اگه یه روزی خودش و حرفاش نباشه خندیدن یادت میره
قشنگیِ یه دختر به موهاشه تو هم موهاتو فقط به عشقِ خودت بلند کن ولی به دستای هیچکس عادتشون نده چون اگه یه روزی خودش و دستاش نباشه ، موهات اضافه ترین قسمت زندگیت میشن
شعر خوندن شبونه رو یاد بگیر ولی به گوشای هیچکس عادت نکن چون اگه یه روزی خودش و گوشاش نباشه ، دیگه صداتو دوس نداری
دخترم!
اومدن هر آدمی توی زندگیت دلیل بر موندنش نیست ، باید یاد بگیری به حرف ، صدا ، نگاه ، دست و گوش کسی عادت نکنی
زندگی کن ، بگو ، بخند ، شعر بخون ، برقص ولی فقط برای دلِ خودت
پریسا امیریان

@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
با یکی باشید که همه جوره حواسش بهتون باشه 😎😂
@adelehz
قدرِ نوشیدن یک چای بمانی کافیست...

معین صباغ قدم

#چای_تایم
@adelehz
در زندگی، همیشه غمگین بودن،
از شاد بودن آسان تر است،
ولی من اصلا از آدم هایی خوشم نمی آید که
آسان ترین راه را انتخاب می کنند.
تو را به خدا شاد باش و برای آن که شاد شوی،
هر کاری از دستت بر می آید،
انجام بده ...

✍🏻 آنا گاوالدا

@adelehz
آن سالها که دانشجوی کارشناسی بودم از دانشکده ی روانشناسی به جاده ی اصلی که میتوانست شما را به باقی نقاط دانشگاه متصل کند یک خیابان کم عرض و طولانی معروف کشیده شده بود .
دو طرف خیابان کم عرض پر از درختان سرو بلند چند ده ساله بود .و دو طرف خیابان فضاهای سر سبزی بود .انقدر سرسبز و وحشی که گاهی درونش به غیر از گربه های کوچولوی اطراف تریا روباه دیده میشد .
یک بار که سر کلاس بودم و استاد پیرمان با آن تن یکنواخت صدایش در حال حرف زدن بود .من که تقریبا همیشه سرو گوشم میجنبید رو به پنجره کرده بودم تا ببینم ان‌بیرون ها آن طرف علفزار زیر پنجره کنار جنگل سرو ها و آن خیابان کم عرض خلوت چه میگذرد .
روباهی که از میان علفزار جست زنان بالا و پایین می پرید آنقدر ذوق زده ام کرد که ناخودآگاه جیغ کوتاهی از گلویم بیرون پرید .
استاد نگاه شماتت باری از بالای عینکش به من انداخت اما حتی همان نگاه هم نتوانست ذوق مرا از دیدن روباه کور کند ...
تمام ساعاتی که کلاس داشتم به ذوق دیدن روباه کوچک دانشکده روانشناسی به شیطنت گذشت گرچه او را دوباره ندیدم ...
آن خیابان خلوت در بهار حال و هوای دیگری داشت .باران با شدت به تن سرو های پیر میخورد و باد عطر خوبش را سخاوتمندانه میان فضای دانشکده می پیچاند.
در دلم‌ نام آن خیابان را خیابان عشق گذاشته بودم .وجه تسمیه اش را نمی دانستم بیشتر شبیه یک حس بود تا علت .
بارها در خیابان عشق در باران گیر افتاده بودم کوله ام را روی سرم گرفته و دویده بودم ..
خیابان عشق مرا با بارانهای گاه و بیگاهش با خوشحالی و غم هایم با لبخندها و اشکهایم بارها بی ادعا در آغوش گرفته بود .
اه
این‌ روزها چقدر به خیابان عشق نیاز دارم.
به جایی که درآن میان یک باران طولانی بدوم و عطر خوب خاک های باران خورده مشامم را پر کند .
جایی که در آن چشمانم دنبال روباه های کوچک شاد بگردد و از دیدنشان ذوق کند .
چقدر این روزها دلم یک خیابان عمیق ِ عشق می خواهد...
تا دوباره تبدیل به آن دختر شاد دانشجو شوم که کوله اش از خنده های بی دلیل پر است..
همین
#عادله_زمانی
@adelehz
افغان ها در کلام شان از کلمه دوباره استفاده نمی کنند .بلکه به جایش از کلمه‌ی "بار بار" بهره می جویند .
بار بار آمدم نبودی
بار بار زنگ زدم جواب ندادی
بار بار خندیدی دلم آباد شد...
این کلمه ی بار بار آهنگ قشنگی دارد.
حیف
که ما نسل بار بار دوست داشتن آدمهای اشتباه هستیم.
نسل یک اشتباه را بار بار تکرار کردن .
اینجاست که آهنگش ناخوشایند میشود
بار بار اشتباه
بار بار اشتباه دوست داشتن .
آدم ِ اشتباه را بار بار دوست داشتن.

#عادله_زمانی
@adelehz
چه بسیار روزهایی که با غصه بیدار شدیم اما در میانه راه خدا دلمان را شاد کرد.چه بسیار روزهایی که با گریه از خانه بیرون رفتیم و با خنده برگشتیم. باران بارید و آفتاب تابید..
خدای روزهای بارانی خدای روزهای آفتابی هم هست...به او اعتماد کن جوابش را خواهی گرفت...
#عادله_زمانی

صبح و آغازت بخیر ❤️
@adelehz
روزی حضرت موسی ( علیه السلام ) در کوه طور ، به هنگام مناجات عرض کرد : ای پروردگار جهانیان !
جواب آمد : لبیک!
سپس عرض کرد : ای پروردگار اطاعت کنندگان!
جواب آمد :‌لبیک!
سپس عرض کرد :‌ای پروردگار گناه کاران !
موسی علیه السلام شنید :لبیک، لبیک ، لبیک!
حضرت گفت : خدایا به بهترین اسمی صدایت زدم ، یکبار جواب دادی ؛ اما تا گفتم : ای خدای گناهکاران ، سه مرتبه جواب دادی ؟
خداوند فرمود : ای موسی ! عارفان به معرفت خود و نیکوکاران به کار خود و مطیعان به اطاعت خود اعتماد دارند ؛ اما گناهکاران جز به فضل من پناهی ندارند . اگر من هم آنها را از درگاه خود ناامید گردانم به درگاه چه کسی پناهنده شوند؟


@adelehz
‏یه دختری امروز اومد پیشم، گفت هفته ی دیگه عقدمه، دندون جلوم شکسته واسم درست کن. گفتم دندون کناریشم که خرابه، گفت پول ندارم فقط همینو درست کن.
بهش نگفتم ولی با همون پول هر دوتاشو درست کردم. آینه رو اوردم جلوش، گفتم اینم کادو عروسیت. دندونشو که دید اونقد قشنگ خندید که دلم وا شد :)


پ.ن دلم منم وا شد این و خوندم😍
@adelehz
2
یک روز برمیگردم و به تمام چیزهایی که برای شان گوله گوله اشک ریختم میخندم.
این یک قانون نانوشته است که آن چیزهای مهمی که امروز تا سرحد مرگ برایشان میجنگیم فردا کمرنگ میشوند و بی معنا.

#عادله_زمانی

@adelehz