"زنی که‌گم کردم "
4.46K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
دلم برایت تنگ شده است به هیچ زبان دیگری جز گریه توان بیانش را ندارم .
مرا ببخش اگر بعد از تو
من به زبان گریه های گاه و بیگاه مسلط شدم‌.
#عادله_زمانی
@adelehz
هیچ نیمه‌ی گمشده‌ای وجود ندارد!
تنها چیزی که وجود دارد تکه‌هایی از زمان است که در آن‌ها ما با کسی حال خوشی داریم.
حالا ممکن است سه دقیقه باشد، دو روز، پنج سال
یا همه‌ی عمر....

آنتوان چخوف

@adelehz
اسباب‌بازی‌فروش
هر شب از ویترین مغازه‌اش
جای دست بچه‌ها را
پاک می‌کند

سونای آکین

شب خوش❤️
@adelehz
هر صبح و شام قافله‌ای از دعای خیر ،
در صحبت شمال و صبا می‌فرستَمَت ...

‎‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌@adelehz

صبح و آغازت بخیر ❤️
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
اگر می دانستی که جهان چقدر کوتاه است هرگز به جز دوست داشتن به هیچ کار دیگری مشغول نمی شدی .
و اگر می دانستی چقدر زود به انتها می رسد هرگز نگران فرداها باقی نمی ماندی.
و اگر می دانستی هیچ چیز ماندنی نیست هرگز برای ماندن مادیاتت دیگران را آزار نمی دادی.
چقدر ساده بازیچه ی جهان، این‌عجوزه پیر می شوی ، بدون اینکه بدانی
هیچ کداممان ماندنی نیستیم.


#عادله_زمانی
@adelehz
طبقِ باورهایِ شرقی، بدنِ زن ها متفاوت از بدنِ مردان است، بدین ترتیب که انرژی زمین در بدن و درونِ زنان در گردش است.

 انرژی زنانه، انرژی به درون، کشاننده است.
این انرژی زنانه به قدری قوی است که در زندگی خانوادگی، اکثرِ افرادِ خانه تمایل دارند در اطرافِ فردی باشند که نیرویِ مرکز گرا در او از همه قویتر است - که معمولاً مادرِ خانواده است - و نبودِ او کاملاً مشخص و محسوس است.

اینکه بچه ها عادت دارند همیشه بدانند مادر کجاست و اگر مادر از خانه بیرون رود به شکل عجیبی متوجه میشوند و دائم میپرسند مامان کجاست؟ از این نیروی جادویی در زن نشات میگیرد.

زن ها معمولاً نقطۀ ثقلِ خانه هستند، مسئولیتِ روانی را به منظورِ تامینِ و حفظِ سلامتِ سایرِ افراد خانواده، بر عهده دارند.

*به همین دلیل وقتی زنی تغییری در جهتِ بهبود بر می دارد، تمامِ افرادِ خانه (چه او بچه داشته باشد یا نداشته باشد) از این بهبود بهره میبرند.

سلامتِ خانواده و جامعه به تنهایی بستگی به سالم شدن و سالم ماندنِ زن دارد.  یعنی خانم خانه که غمگین است همه خانواده آشفته میشود
*زنانِ زخمی، زنانِ افسرده، و زنان رنجور بدونِ اینکه بدانند و یا بخواهند، می توانند برایِ خود و عزیزانشان منشاء درد باشند!

تصور کنید در جوامعِ پدر سالار با حجمِ بالایِ بی اعتنایی و کم لطفی که در حق زنان شده است چقدر خودِ مردانِ آسیب دیده اند؟

در جامعه ای که زنان خوشحال و سلامت نیستند دیگر نمی توان تمایزی مابینِ مظلوم و ظالم قائل شد، چون در چنین وضعیتی همه اعم از زن و مرد و کودک بازنده هستند!

 قدرتِ سلامت بخشی هر زن آنقدر عظیم است که میتوان ادعا کرد : با یک گل بهار میشود!


@adelehz
‏فقط اونجایی که قباد میگه:
‏منو همیشه آخر از همه دوست داشتی ..

#دیالوگ

@adelehz
لطفا عاشق مردان شاعر شويد...!
مرد شاعر،
فرق بين قهر كردن و ناز كردنتان را ميفهمد!
موهايتان را بو ميكشد...ميبافد!
سرش را روى پاهايتان ميگذارد و از فروغ ميخواند....
دلتنگى اش را با شعر هايش داد ميزند...
از چشم هايتان حالتان را حرفتان را ميفهمد...
مرد شاعر،
از ان دسته مرد هاييست كه باران را دوست دارد!
از اينكه خيس شود ،
حالت موهايش خراب شود،
هراسى ندارد!
فقط دستت را ميگيرد و خيابان هارا قدم ميزند...
ميدانى، مخاطب شعرى باشى چه حالى دارد؟
ميدانى،چشم هايت را غزل كند، چه حالى دارد؟
وسط خيابان بدون خجالت دستت را بگيرد،
چه حالى دارد؟
بانو دوست دارى، وقتى قهر ميكنى،
برايت شعر بخواند و دلبرى كند...؟
دوست دارى در جمع نگاهش را مجذوب نگاهت بكند؟
بانو،لطفا عاشق مردان شاعر شو...
مهربان ترند...
عاشق ترند...
خوشبختت ميكند...

ترانه حنیفی
@adelehz
صبح ما خیر است ای یاران ز پیغام شما
جان مامست است دائم از می جام شما
کام ما هر صبح شیرین گردد از پیغامتان
چون عسل شیرین کند یزدان ما کام شما

اقبال لاهوری

صبح با برکت❤️
@adelehz
یه چیزی هم هست به اسم عطر نون تازه سر صبح
بدین گونه که شما اگه خواب هم باشید با این بو بیدار میشید و دل تون ضعف میره
از جمله نعمت های خاص خداست😍

@adelehz
عقل همواره در پی برهم زدن معادلات دل ست .آنچه را دل میگوید بکن و عقل بر آن خط بطلان میکشد .
هیچ کس نمی تواند منکر شود که زندگی در سایه عقل بدون مشکل ترست .
ولی کیست که بگوید جهان به امتحان سخن دل نمی ارزد؟
#عادله_زمانی
@adelehz
سطح دغدغه ی این خارجیا خیلی خوبه😑🙄

@adelehz
چن وقت قبل مصاحبه شغلی داشتیم .با یکی از خانم‌های جوان صحبت می‌کردم...پرسیدم: پدر چکار می‌کنند؟ با شعف و افتخار گفت: پدرم پیک موتوری‌ست...منزلمان دوره. من هر روز صبح ترک موتور پدر میشینم و یه ساعت طول می‌کشه تا به محل کارم برسم.

بعد خندید و گفت: من خیلی خوشبختم؛ به نظرتون چن تا دختر هستن که هر روز صبح قبل از کار این امکان رو داشته باشن که یک ساعت تمام پدرشون رو بغل کنن؟!

مدتی طولانی سکوت کردم و بعد آرام گفتم:آفرین دخترم. آفرین! خدا پدرت رو حفظ کند.

هفته ی قبلش با آقایی مصاحبه داشتم . خجالت میکشید بگه بابام‌ کشاورزه !!

@adelehz
اصولا غم انگیزترین قسمت زندگی این ست که ما آدمها منتظر هرچه هستیم رخ نمی دهد.
از یک پیام کوچک‌از طرف آنکه دوستش داریم بگیر تا رسیدن خبری که مدتهاست منتظرش هستیم و قرارست خوشحالمان کند و هیچ وقت هم نمی رسد .

دنیای مزخرف نرسیدن ها...
اگر قرار بود انسان اینقدر درد بکشد و بخاطر چیزهای کوچکی که میتواند خوشحالش کند اما نصیبش نمیشود غصه بخورد دیگر چرا انسان شد ؟
از این انتظارهای احمقانه از این ناتوانی برای خوشحال کردن خودت و عزیزانت
از این هر صبح به امید برخاستن و هر شب ناامید از به نتیجه رسیدن به بستر رفتن، نسل بشر خسته است .
از آن دست خستگی هایی که با هیچ چای قند پهلوی هلداری در نمی رود
از آن دست خستگی هایی که به مغز جان آدم رسوخ میکند و آنجا می ماند .
#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
گفت : اما تو گفته بودی مرا تا ابد دوست خواهی داشت .
گفتم من دروغ نگفته ام.فقط امروز خسته تر از آن هستم که بتوانم دوستت داشته باشم .
همین ...

#عادله_زمانی
@adelehz
ببین و بگذر و خاطر به هیچ کس مسپار


سعدی

شب زیبا❤️
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
نترس
هرگز نترس قایقِ من!
موجی که غرق نکند
بالاترمان می‌برد

معین دهاز

صبح بخیر
@adelehz
قالیِ ویست خوانسار.‌ از ویژگی‌های اصلی این قالی نداشتن نقشه و ذهنی بودن بافت اون هست.
کاش این روزها میشد پای دار نشست و قالی ویست خوانسار بافت.
تمام دل مشغولی ها را به رج ها گره زد
و رها شد ..
#عادله_زمانی
@adelehz