"زنی که‌گم کردم "
4.45K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
دوست داشتن را فراموش مکن

اگر مرا دوست نمی‌داری
دوست نداشته باش
من هرطور شده
خودم را ازین تنگنا نجات میدهم

اما دوست داشتن را فراموش نکن
عاشق دیگری باش
این ترانه نباید به پایان برسد
سکوت آدم‌ها را می‌کشد

این چشمه نباید بند بیاید
میخک‌هایی که در قلب‌ها شکوفا شده‌اند
از تشنگی می‌خشکند
اگر دوست‌داشتن را فراموش نکنی
تمام زیبایی‌ها را به یاد خواهی آورد. 

رسول یونان
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
دوست داشتن آدمی که از تو دور است و راهی برای یکی شدن تان وجود ندارد.قمار دو سر باختی ست که اگاهانه خودت را پای بساطش مینشانی...
گویا دستی نامرئی تورا وارد گود میکند .
میدانی هیچ عاقبتی وجود ندارد اما به دوست داشتنش ادامه می دهی ..میدانی میبازی اما باز هم بازی میکنی
چنین ست که مولانای جان میگوید
خنک آن قمار بازی که بباخت آنچه بودش
بنماند هیچش الا هوس قمار دیگر ...

#عادله_زمانی
@adelehz
مثل آینه ای هزار تکه شده
در "من" گویی هزار آدم زندگی می کنند .
اما عجیب تر آنکه همه آن هزار آدم
عاشق "تو" اند.

#عادله_زمانی
@adelehz
میدانی شاید خودت هرگز ندانی اما من هر جمعه با تو هزار باغ گل را میگردم و هزار ترانه ی ناب عاشقی میشنوم و اینها همه درحالیست که نه تو اینجایی و نه باغ گلی باقی مانده ست.
#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
در تب و تاب یک عصر گرم
دعوتید به یک دقیقه آرامش خالص
بریم به جادوی جنگلهای بارون زده ...
@adelehz
عشق را عاشقانه دوست دارم .
چرا که آدمی را وا میدارد در مسیرهایی نو گام بردارد.
به شیوه ای نو زندگی کند .
و چیزهایی را دنبال کند که بسیار زیباست .
عشق را دوست دارم
نه بخاطر لذتی که بهمراه دارد نه حتی به خاطر زجر شیرینی که با اوست
صرفا از آن جهت که عشق تو را بزرگ‌ می کند .
آنقدر بزرگ که بتوانی زیباتر زندگی کنی.
#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
ای یار جانی
یار جانی دوباره برنمی گردد دیگر جوانی ❤️
@adelehz
سکوت همیشه هم بد نیست .
جایی که فهمیده نمی شوید برای فهماندن خودتان فریاد نزنید، جدال نکنید
سکوت کنید
آن‌کس که بلد باشد شما را بفهمد حتی سکوت تان را هم می فهمد و آن کس که نخواهد شما را بفهمد حتی هزار دیوان حرف تان را هم نخواهید فهمید.
#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
ایمان داشته باش به پایان روزهای سرد ..
@adelehz
اینجا جزیره هرمزِ
همه ی قشنگیا که مال خارج نیست 😍
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
چندتامون نیاز به همچین آدم مهربونی داریم ؟
کسی که خیلی عادی باشه ولی محبت و مهربونیش عادی نباشه ...❤️
@adelehz
زندگی چیزی نیست،
که لب طاقچه‌ی عادت از یاد من و تو برود.
زندگی جذبه دستی است که می‌چیند.
زندگی نوبر انجیر سیاه
در دهان گس تابستان است....
سهراب

@adelehz
دقیقا از آن لحظه ای که یاد می گیری
جهان را به حال خودش رها کنی .خوشبختی آغاز می شود
وقتی بچه تر بودم مادرم به من آموخته بود که اگر کسی دوست نداشت با تو بازی کند به او اصرار نکن . فقط برو و با لذت به تنهایی بازی کن بعد ببین چه می شود .و من چنین کردم.جالب این بود که آن کودک بعد از مدتی جذب بازی من می شد و خودش برای هم بازی شدن با من پیش قدم می شد.
به نظرم زندگی در جهان بشدت شبیه همان بازی کودکانه است . دست از اصرار به جهان بردار فقط بر خودت متمرکز شو و به بازی و ساختن شادی برای خودت بپرداز خودت خواهی دید که به زودی جهان برای همراهی تو پیش قدم خواهد شد .
#عادله_زمانی
@adelehz
عکس دو پسرش را برایم از آن سوی دریاها فرستاده است .یکی یکساله است و دیگری پنج ساله
هر دو بطرز عجیبی خواستنی و شیرینند .
فیلم کوتاهی از پسرک یک ساله اش هم فرستاده است سفید، چشم رنگی، بند دست هایش به خاطر تپلی بودن خط انداخته
پستانکش با زنجیر به گردنش آویخته
و بگذارید اعتراف کنم من عاشق این صحنه هستم .
بطرز عجیبی شیرین
در فیلم به صدای سوت زدن پدرش واکنش نشان میدهد و از ته ته ته دل میخندد .
خدای من خنده ی یک کودک یک ساله چقدر شیرین ست .
پسرک پنج ساله اش آرام تر است .چشمان درشت سبز دارد و در عکسها کنار تپلیِ خوش خنده ایستاده است. میگوید تازگی ها وارد مهد شده و استعداد زیادی نشان داده.
عجیب ست اما دل من برای این دو کودک ضعف می رود.
کودکانی که روزی قرار بود مادرشان من باشم اما هرگز اتفاق نیفتاد .
برایش چند استیکر میفرستم می داند که قلبا از این سوی دریاها پسرهایش را دوست دارم .
برایش نوشتم این کپلی با آن پستانکش را صد بار ببوس
با حسرتی که حتی در نوشتن هم صادق ست می نویسد قرار بود مادر پسرم باشی .
می نویسم حالا که نیستم قدر مادرشان را بدان

سکوت میکند
سکوت میکنم ..
زندگی همین اندازه بی رحم ست همین اندازه بی توجه به خواسته های ماست.
گاهی همین اندازه که میبینی آزار دهنده است .
اما زندگی همین‌ست . اگر ترکش کنی اگر با او قهر کنی خودت بازی را باخته ای ..

برایش مینویسم پسرانت را دوست دارم
می داند آدم بچه دوستی نیستم
چیزی نمی نویسد
اما شاید بداند؛ چشمان پسرانش را بخاطر اینکه مرا بیاد کسی می اندازد دوست دارم .
کسی که سالها قبل روزی از آغوشم کم شد ...
همین


#عادله_زمانی

@adelehz
چه داستان واقعی غم انگیزی
اینکه با شکوه ترین عشق ها
عشق های بی سرانجام ست .و اگر سرانجام یابد چنان به قصه ی خاکستری عادت غرقت کند .بنابراین هرگز باور نکنی روزی عاشق این آدمی بودی که امروز کنارت ست ...
چه تلخ اما تاحدی واقعی.
#عادله_زمانی
@adelehz
چرا نوید محمد زاده فکر کرده از جواد عزتی بهتره ؟
من هر نقشی از این بشر دیدم با نقش قبلی زمین تا آسمون فرق میکرد
واقعا با استعدادِ
@adelehz