"زنی که‌گم کردم "
4.45K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
دلم از تمامِ دنیا یک "کلبه ی چوبی" می خواهد ،
میانِ جنگلی دور افتاده و سر سبز !
کلبه ای قدیمی و دِنج ، که درهایِ ایوانش به سمتِ آسایش و بیخیالیِ محض ، باز شود ...
کنارِ پنجره اش که نشستم ، یک کوهستانِ مه گرفته و با شکوه را ببینم و روح و جانم تازه شود ...
شب هایِ تابستان ، رویِ پشتِ بامش دراز بکشم ، از زیباییِ بکرِ آسمانِ پر ستاره اش ، جان بگیرم و به رویایِ شبانه ای شیرین و لذت بخش ، سفر کنم ...
و شب هایِ زمستان هم ، با نورِ چراغ هایِ بادی و گرد سوز ، کنارِ آتشِ شومینه ، روی یک صندلیِ چوبیِ دست ساز بنشینم ، کتاب بخوانم و چای بنوشم ...
هر سپیده دم با صدایِ چهچهِ پرندگانِ سر خوش و بی غم ، چشم باز کنم ،
نفسی آسوده و عمیق بکشم و از هوایِ تازه و جانانه ی طبیعتِ جنگل ، لذت ببرم ...
من برایِ دلخوشی ام ، یک کلبه ی دنج و آرام می خواهم ...
جایی که هیچ کس مسیرش را بلد نباشد ...
جایی که بشود به دور از نگاهِ آدم ها ؛
از زیباییِ بکر و دست نخورده ی طبیعتش ، لذت برد ...
جایی که بتوان ، بدونِ هیچ دلهره و تشویشی ؛
برایِ مدتی هم که شده ؛
به معنایِ واقعی "زندگی کرد.

ناشناس
#شما_فرستادین
@adelehz
دم دمای غروب که میشود
آدم یادش می آید دلش دوست میخواهد
نه که بقیه ی وقتها دلت دوست نخواهد نه
اما این ساعتها نبودش بیشتر حس میشود
فقط به آن جهت که بعد از یک روز خسته بنشینی و بگویی و بنوشی و بشنوی
چهار فعلی که باید با چای دم بکشد و به جان بچسبد ..
#عادله_زمانی
#چای_تایم
@adelehz
من از آن دسته آدمهای یادم تورا فراموش بودم
این را وقتی فهمیدم که بهترین دوستم را دریک شب کنار گذاشتم.
ما خیلی دوست بودیم همیشه کنار هم در خنده و شادی و عاشقی و دلواپسی
ما دوست نبودیم خواهر بودیم
آن سالهای دختر دبیرستانی بودن مفهوم دوست صمیمی خیلی خاص بود این را دختران هم دوره ای من خوب می فهمند...
دوستش داشتم آنقدر که خواهر نداشته ام بود .
یک روز اما از او جا خوردم ...
من از آن دسته آدمهای هر لحظه دعوا اصلا نبودم
دلم میخواست هر لحظه ی دوستی مان همینطور شیرین باشد مثل بستنی هایی که از بوفه مدرسه می خریدیم...
اینقدر خوش خیال بودیم که برنامه ریزی میکردیم تا در عروسی هم چی بپوشیم آن سالها ساقدوشهای هم لباس کنار عروس تازه مد شده بود انتخاب کرده بودم در عروسی اش ماکسی لاجوردی دکلته سفارش دهم و موهایم را دورم بریزم ..اما میدانی چه شد؟
یک روز همه چیز بهم ریخت.
از او رنجیدم بالاخره بعد از مدتها رنجیدم ولی آنقدر عمیق که همه چیز را به اتمام رساند
عمدا باعث رنجشم شده بود خودش فهمید و معذرت خواست و من هم لبخند زدم و گفتم مهم نیست خوشحالم که متوجه شدی
ولی دلم شکسته بود...
خیلی عمیق...
دیگر دلم ارام‌نمی شد بستنی های بوفه ی مدرسه با او دیگر صفا نداشت .هر وقت لاک گلبهی می خریدم دوتایش نمی کردم تا یکی برای او ببرم حتی دیگه به او نگفتم ساعت سبزش خیلی بدستش می آید حتی دیگر به دستانش نگاه نکردم .
من کینه ای نبودم ...اصلا کینه ای نداشتم با خودم دچار چالش شده بودم.از خودم رنجیده بودم که چرا کسی را اینقدر دوست داشتم که براحتی مرا اینگونه آزار داده بود .
از خودم رنجیده بودم که اورا نشناخته بودم.
این مرا آزار میداد
و دقیقا از همان روز فهمیدم که من از آن دسته آدمهای یادم تورافراموش هستم.
راستش دلم هرگز دوباره برایش تنگ نشد
اما دلم برای ماکسی لاجوردی دکلته ای که قرار بود با موهای بلند باز در عروسی اش بپوشم و هرگز اتفاق نیفتاد
گاهی تنگ میشود...
#عادله_زمانی

@adelehz
چه سالهایی
چه خنده های بی دلیلی
چه حال خوشی
این تصویر قشنگ ترین ترین چیزی ست که میتوانستم بعد از مدتها ببینم .
برای منی که حداقل هفته ای یکبار خواب میبینم در حیاط دبیرستانم با دوستانم دور هم نشسته ایم حرف میزنیم و میخندیم و شادیم..
جالب است که ما هم با همین فرم های سرمه ای و مقنعه هایی که یواشکی دور از چشم ناظم گشاد کرده بودیمش غرق خوشحالی بودیم.
این تصویر این خنده های قشنگ دخترکان روز مرا ساخت شما هم ببینید
نمیدانم این پیام به دخترکان پشت وانت این تصویر می رسد یا نه
اما اگر چنین بود..کاش بدانند که باید خیلی خیلی قدر این خنده های بی بهانه را بدانند چون روزی که از دبیرستان بیرون بیایند و وارد دنیای واقعی آدم بزرگها بشوند فرصت این شادی ها این خنده های بی بهانه کم رنگ تر می شود...
این خنده ها و شادی ها در پیج و تاب زمان گم خواهد شد و روزی می رسد که با دیدن یک عکس از دخترکان دبیرستانی دل شان خواهد لرزید .
#عادله_زمانی

عکس:مهدیه غفوریان
@adelehz
خداوندا تو ستاری
همه خوابند تو بیداری ...


شب زیبا ❤️
@adelehz
خوشا هر باغ را بارانی از سبز
خوشا هر دشت را دامانی از سبز

برای هر دریچه سهمی از نور
لب هر پنجره گلدانی از سبز

قیصر امین‌ پور


صبح بخیر
@adelehz
همین امروز
این تئوری مزخرف را که
دوست داشتن نیازی به گفتن ندارد
فراموش کن!
یادت باشد قوی‌ترین حس‌ها
اگر پرستاری و مراقبت نشوند
بیمار میشوند و می‌میرند
اتفاقِ عشق را
برای خودت و اطرافيانت زیباتر کن...

نيكى فيروزكوهى

@adelehz
دوست داشتن را فراموش مکن

اگر مرا دوست نمی‌داری
دوست نداشته باش
من هرطور شده
خودم را ازین تنگنا نجات میدهم

اما دوست داشتن را فراموش نکن
عاشق دیگری باش
این ترانه نباید به پایان برسد
سکوت آدم‌ها را می‌کشد

این چشمه نباید بند بیاید
میخک‌هایی که در قلب‌ها شکوفا شده‌اند
از تشنگی می‌خشکند
اگر دوست‌داشتن را فراموش نکنی
تمام زیبایی‌ها را به یاد خواهی آورد. 

رسول یونان
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
دوست داشتن آدمی که از تو دور است و راهی برای یکی شدن تان وجود ندارد.قمار دو سر باختی ست که اگاهانه خودت را پای بساطش مینشانی...
گویا دستی نامرئی تورا وارد گود میکند .
میدانی هیچ عاقبتی وجود ندارد اما به دوست داشتنش ادامه می دهی ..میدانی میبازی اما باز هم بازی میکنی
چنین ست که مولانای جان میگوید
خنک آن قمار بازی که بباخت آنچه بودش
بنماند هیچش الا هوس قمار دیگر ...

#عادله_زمانی
@adelehz
مثل آینه ای هزار تکه شده
در "من" گویی هزار آدم زندگی می کنند .
اما عجیب تر آنکه همه آن هزار آدم
عاشق "تو" اند.

#عادله_زمانی
@adelehz
میدانی شاید خودت هرگز ندانی اما من هر جمعه با تو هزار باغ گل را میگردم و هزار ترانه ی ناب عاشقی میشنوم و اینها همه درحالیست که نه تو اینجایی و نه باغ گلی باقی مانده ست.
#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
در تب و تاب یک عصر گرم
دعوتید به یک دقیقه آرامش خالص
بریم به جادوی جنگلهای بارون زده ...
@adelehz
عشق را عاشقانه دوست دارم .
چرا که آدمی را وا میدارد در مسیرهایی نو گام بردارد.
به شیوه ای نو زندگی کند .
و چیزهایی را دنبال کند که بسیار زیباست .
عشق را دوست دارم
نه بخاطر لذتی که بهمراه دارد نه حتی به خاطر زجر شیرینی که با اوست
صرفا از آن جهت که عشق تو را بزرگ‌ می کند .
آنقدر بزرگ که بتوانی زیباتر زندگی کنی.
#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
ای یار جانی
یار جانی دوباره برنمی گردد دیگر جوانی ❤️
@adelehz
سکوت همیشه هم بد نیست .
جایی که فهمیده نمی شوید برای فهماندن خودتان فریاد نزنید، جدال نکنید
سکوت کنید
آن‌کس که بلد باشد شما را بفهمد حتی سکوت تان را هم می فهمد و آن کس که نخواهد شما را بفهمد حتی هزار دیوان حرف تان را هم نخواهید فهمید.
#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
ایمان داشته باش به پایان روزهای سرد ..
@adelehz