هر اندازه آدمی بهتر بتواند به وقت شادمانی بخندد، به وقت اندوه بگرید،
برای تعیین حد و مرزها ابراز خشم کند،
با شور و اشتیاق به معاشقه بپردازد و محبت را با گشودگی و بیقید و شرط ببخشد و بپذیرد، به همان اندازه از رنج به دور خواهد بود
و هر چه آدمی بیشتر با لذت هستی درآمیزد، نسبت به خود و دیگران بخشندهتر خواهد شد.
هیجانها به ما کمک میکنند تا رفتارمان را تنظیم کنیم؛ حالات درونی و وضعیت روابطمان را زیر نظر بگیریم؛ یادگیریمان را بهتر کنیم؛ تصمیمگیریهایمان را آسانتر کنیم و به زندگیمان معنا بخشیم!
✍🏻 دیویدمالان
#شما_فرستادین
@adelehz
برای تعیین حد و مرزها ابراز خشم کند،
با شور و اشتیاق به معاشقه بپردازد و محبت را با گشودگی و بیقید و شرط ببخشد و بپذیرد، به همان اندازه از رنج به دور خواهد بود
و هر چه آدمی بیشتر با لذت هستی درآمیزد، نسبت به خود و دیگران بخشندهتر خواهد شد.
هیجانها به ما کمک میکنند تا رفتارمان را تنظیم کنیم؛ حالات درونی و وضعیت روابطمان را زیر نظر بگیریم؛ یادگیریمان را بهتر کنیم؛ تصمیمگیریهایمان را آسانتر کنیم و به زندگیمان معنا بخشیم!
✍🏻 دیویدمالان
#شما_فرستادین
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
زودتر بیا
حرفهایم را با چای یکجا دم کرده ام .
هردو به رنگ امده اند و عطر هر دو تمام خانه را پرکرده ست .
زودتر برس تا چایم تا حرفهایم از دهن نیفتد.
#عادله_زمانی
#چای_تایم
@adelehz
حرفهایم را با چای یکجا دم کرده ام .
هردو به رنگ امده اند و عطر هر دو تمام خانه را پرکرده ست .
زودتر برس تا چایم تا حرفهایم از دهن نیفتد.
#عادله_زمانی
#چای_تایم
@adelehz
👍1
من به رنگ صورتی باور دارم.
باور دارم كه خنده بهترين سوزانندهی كالری است.
من به بوسيدن باور دارم.
بوسيدن بسيار!
من باور دارم آنگاه که همهچيز غلط از آب درآمد، قوی باشم.
باور دارم كه دختران شاد، زيباترين دختران هستند.
بر اين باورم كه فردا روز ديگریست و به معجزه يقين دارم.
آدری هپبورن
شب زیبا❤️
@adelehz
باور دارم كه خنده بهترين سوزانندهی كالری است.
من به بوسيدن باور دارم.
بوسيدن بسيار!
من باور دارم آنگاه که همهچيز غلط از آب درآمد، قوی باشم.
باور دارم كه دختران شاد، زيباترين دختران هستند.
بر اين باورم كه فردا روز ديگریست و به معجزه يقين دارم.
آدری هپبورن
شب زیبا❤️
@adelehz
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
ما اینجاییم❤️
برای استفاده از پستها و مطالب جدید کانال در اینستاگرام با ما همراه باشید .
Instagram.com/adeleh.z7
برای استفاده از پستها و مطالب جدید کانال در اینستاگرام با ما همراه باشید .
Instagram.com/adeleh.z7
هر صبح که از خواب بیدار شدی
منتظر اتفاقات خیلی خیلی خاص نباش
دنیای کتابها و فیلمها جالب است ولی از آن دنیا ها بیرون بیا زندگی واقعی شبیه کتابها نیست.
هر صبح که از خواب بیدار شدی فقط سعی کن از آنچه داری لذت ببر
از انچه در دستت قرار گرفته است .رویاها زیبا هستند اما همیشه واقعی نمی شوند به انتظار واقعی شدن یکرویا روزت را به اتمام نرسان.
از آنچه داری لذت ببر ...
#عادله_زمانی
صبح زیبا ❤️
@adelehz
منتظر اتفاقات خیلی خیلی خاص نباش
دنیای کتابها و فیلمها جالب است ولی از آن دنیا ها بیرون بیا زندگی واقعی شبیه کتابها نیست.
هر صبح که از خواب بیدار شدی فقط سعی کن از آنچه داری لذت ببر
از انچه در دستت قرار گرفته است .رویاها زیبا هستند اما همیشه واقعی نمی شوند به انتظار واقعی شدن یکرویا روزت را به اتمام نرسان.
از آنچه داری لذت ببر ...
#عادله_زمانی
صبح زیبا ❤️
@adelehz
دلم میخواست میتوانستم این پیام را برای تک تک آدمهای غمگین و تنهای جهان بفرستم .
کسانی که شکست خورده اند.
به اندازه ی تلاش شان زندگی با آنها مهربان نبوده
آنها که کسی دستشان را نگرفت .
آنها که هیچ دری به روی شان باز نشد ..
برای تک تک آدمهای غمگین و تنهای جهان
برای تک تک شان...
#عادله_زمانی
@adelehz
کسانی که شکست خورده اند.
به اندازه ی تلاش شان زندگی با آنها مهربان نبوده
آنها که کسی دستشان را نگرفت .
آنها که هیچ دری به روی شان باز نشد ..
برای تک تک آدمهای غمگین و تنهای جهان
برای تک تک شان...
#عادله_زمانی
@adelehz
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
بعضی آدم ها در زندگی هر آدمی هستند که عطر گلابند.
یعنی بوی خوب هستند.مایه آرامش، انتهای حس های خوب دو عالم
بین همه ی بوی های آشغالی که ممکن است بزند به دماغت تو سرت را میبری دم شیشه ی گلاب زندگیت و عطر آن یک سری آدمهای گلابی زندگی خودت را می بلعی.
اصلا این آدمگلابی ها اگر نباشند کار دنیا لنگ است آقا بدجور لنگ است.
هرکاری می کنی بکن ولی هوای آدم گلابی های خانه ات ، زندگی ات را داشته باش
همین.
#عادله_زمانی
@adelehz
یعنی بوی خوب هستند.مایه آرامش، انتهای حس های خوب دو عالم
بین همه ی بوی های آشغالی که ممکن است بزند به دماغت تو سرت را میبری دم شیشه ی گلاب زندگیت و عطر آن یک سری آدمهای گلابی زندگی خودت را می بلعی.
اصلا این آدمگلابی ها اگر نباشند کار دنیا لنگ است آقا بدجور لنگ است.
هرکاری می کنی بکن ولی هوای آدم گلابی های خانه ات ، زندگی ات را داشته باش
همین.
#عادله_زمانی
@adelehz
فکر می کنم هر کسی در دوره ای از زندگی دچار سندروم" خود گم کردگی" میگردد .سندرومی که سخت دل آزار و عذاب آور است.
سندروم خود گم کردگی دیر یا زود به سراغ آدمها می آید. وقتی در آینه به خودت نگاه میکنی و میگویی هی فلانی با آن دنیایی از رویا که همراه خودت داشتی چه کردی ؟ کجای این مسیر طولانی زندگی جا گذاشته ای شان؟
راستی فلانی اینی که امروز هستی همانی بود که آن زمانها دوست داشتی باشی؟
بگذارید صادقانه بگویم اکثر ما شبیه رؤیاهایمان نمی شویم. نمیخواهم جملات تکراری اساتید سخن را تکرار کنم و فریاد بکشم که رویاهاتو واقعی کن ...
من عاشق انرژی های مثبتم ولی فریب دادن خود را نمی پسندم.حقیقت این است که نمیتوانیم تمام رؤیاهایمان را واقعی کنیم .جایی از زندگی دستت چنان در پوست گردو می ماند که باور کن هیچ راهی باقی نمی ماند.
حالا چه کنیم ؟
دلممیخواهد شجاع باشم.شجاعانه به پذیرش و اگر لازم است اصلاح خود جدید بروم .خودی که شبیه رویاهای چهارده سالگی من که نه ولی آن قدرها هم دوست نداشتنی نیست.
میخواهم شجاعانه با آن خود واقعی درون اینه کنار بیایم بپذیرمش و کمکش کنم بعضی چیزها را اصلاح کند.
راستش را بخواهی نمیخواهم به او فشار بیاورم از اینکه از دست بدمش می ترسم پس میخواهم همراهش باشم و اجازه ندهم به خاطر آن خود رویایی غصه بخورد.
من این خود را دوست دارم هرچه که باشد با تمام نقص هایش
دلممیخواهد کمکش کنم راه برود حتی اگر زمان زیادی گذشته باشد.
چقدر این سندروم خود گم کردگی چیز احمقانه ای ست و چقدر ما همه به قبول خود واقعی مان نیاز داریم .
فقط همین
#عادله_زمانی
@adelehz
سندروم خود گم کردگی دیر یا زود به سراغ آدمها می آید. وقتی در آینه به خودت نگاه میکنی و میگویی هی فلانی با آن دنیایی از رویا که همراه خودت داشتی چه کردی ؟ کجای این مسیر طولانی زندگی جا گذاشته ای شان؟
راستی فلانی اینی که امروز هستی همانی بود که آن زمانها دوست داشتی باشی؟
بگذارید صادقانه بگویم اکثر ما شبیه رؤیاهایمان نمی شویم. نمیخواهم جملات تکراری اساتید سخن را تکرار کنم و فریاد بکشم که رویاهاتو واقعی کن ...
من عاشق انرژی های مثبتم ولی فریب دادن خود را نمی پسندم.حقیقت این است که نمیتوانیم تمام رؤیاهایمان را واقعی کنیم .جایی از زندگی دستت چنان در پوست گردو می ماند که باور کن هیچ راهی باقی نمی ماند.
حالا چه کنیم ؟
دلممیخواهد شجاع باشم.شجاعانه به پذیرش و اگر لازم است اصلاح خود جدید بروم .خودی که شبیه رویاهای چهارده سالگی من که نه ولی آن قدرها هم دوست نداشتنی نیست.
میخواهم شجاعانه با آن خود واقعی درون اینه کنار بیایم بپذیرمش و کمکش کنم بعضی چیزها را اصلاح کند.
راستش را بخواهی نمیخواهم به او فشار بیاورم از اینکه از دست بدمش می ترسم پس میخواهم همراهش باشم و اجازه ندهم به خاطر آن خود رویایی غصه بخورد.
من این خود را دوست دارم هرچه که باشد با تمام نقص هایش
دلممیخواهد کمکش کنم راه برود حتی اگر زمان زیادی گذشته باشد.
چقدر این سندروم خود گم کردگی چیز احمقانه ای ست و چقدر ما همه به قبول خود واقعی مان نیاز داریم .
فقط همین
#عادله_زمانی
@adelehz
اگر دوستم داری
تمام و کمال دوست بدار
نه زیر خطی از سایه روشن
اگر دوستم داری
سیاه و سفیدم را دوست بدار
و خاکستری و سبز و طلایی و درهم!
روز دوستم بدار
شب دوستم بدار
و در بامداد با پنجرهای باز
اگر دوستم داری مرا تکه تکه نکن
تمام و کمال دوستم بدار
یا اصلاً دوستم ندار ...
هوگو مائوریس کلاوس
@adelehz
تمام و کمال دوست بدار
نه زیر خطی از سایه روشن
اگر دوستم داری
سیاه و سفیدم را دوست بدار
و خاکستری و سبز و طلایی و درهم!
روز دوستم بدار
شب دوستم بدار
و در بامداد با پنجرهای باز
اگر دوستم داری مرا تکه تکه نکن
تمام و کمال دوستم بدار
یا اصلاً دوستم ندار ...
هوگو مائوریس کلاوس
@adelehz
زیباترین قسمت صبح
قابلیت شروع دوباره زندگی ست .
مثل اینکه به تو اجازه دهند کتابی را که دیشب بسته ای و کنار بسترت گذاشته ای دوباره باز کنی ..
راستی کتابت را با خوشحالی باز کن نه اندوه
اجازه ی بازگشت به صفحات قبل را نداری
از صفحات پیش رو لذت ببر ...
#عادله_زمانی
@adelehz
قابلیت شروع دوباره زندگی ست .
مثل اینکه به تو اجازه دهند کتابی را که دیشب بسته ای و کنار بسترت گذاشته ای دوباره باز کنی ..
راستی کتابت را با خوشحالی باز کن نه اندوه
اجازه ی بازگشت به صفحات قبل را نداری
از صفحات پیش رو لذت ببر ...
#عادله_زمانی
@adelehz
درد زنانی که مینویسند را جدی تر بگیرید !
از بیکاری نمینویسند ؛
زنان بر عکس مردها کارهای زیادی
برای بیکاری هایشان دارند ...
لاک میزنند ، گیسو میبافند
مستانه میرقصند
امّا زنی که مینویسد جای تامل دارد !
سارا اسدی
@adelehz
از بیکاری نمینویسند ؛
زنان بر عکس مردها کارهای زیادی
برای بیکاری هایشان دارند ...
لاک میزنند ، گیسو میبافند
مستانه میرقصند
امّا زنی که مینویسد جای تامل دارد !
سارا اسدی
@adelehz
اون وقتا هرکی منو میدید عاشق موهام می شد!
انقدر بلند و پرپشت بود که با گیره و کلیپس بسته نمی شد.
با یک جَعد اغوا کننده که هر نگاهی رو جلب می کرد...
مشکی و براق...
سال آخر مدرسه چندتا از همکلاسی هام عقد کردن. چند روز بعد که برای کنکور دور هم جمع شدیم دیدم کلی تغییر کردن. موهای همشون مش بود و موج رنگی موهاشون بهم حس خوبی میداد.
تا چند سال پیش زیاد رسم نبود دخترها مو رنگ کنند. اما به نظر من این مساله کاملا شخصی بود، فکر می کردم موهام با چند تکه مش زیباتر می شه. حتی از تصورشم لذت می بردم...
بعد از کنکور به مادرم گفتم میخوام موهام رو رنگ کنم
مخالفت کرد و دلیلشم این بود که "اگه از الان موهاتو رنگ کنی وقتی همسن من شی دیگه مویی برات نمونده. موهات میریزه...موهای به این قشنگی...هیچی مشکی نمیشه... حداقل صبر کن موهات سفید شه بعد ...."
چند بار دیگه هم که بحثش رو پیش کشیدم باز همین هارو تحویلم داد
عادت نداشتیم روی حرف بزرگتر حرف بزنیم. و خب همیشه حرف مادر حجت بود. قبول کردم که با رنگ کردن، موهای قشنگمو از دست می دم و با اینکه گاهی خودمو با موهای موج دار روشن تصور می کردم اما کم کم ذوقش از سرم افتاد...
.
حالا خیلی سال گذشته... چند وقت پیش یک قرار دوستانه داشتیم. با همکلاسیای سال آخر مدرسه. گذر زمان هممونو تغییر داده بود. جا افتاده شده بودیم. حالا بیشترشون بچه داشتن و حالت های مادرانه جای شیطنتاشونو گرفته بود. ناخودآگاه یاد این خاطره افتادم.خندم گرفت.رفتم جلوی آیینه و دیدم با اینکه الان موهام مشه، همونجوری که اون موقع ها دوست داشتم، ولی انگار اصلا قشنگ نبود! موهام درخشش و زیبایی قبلشو نداشت، ضمن اینکه موهای من از همشون کمتر شده بود...
بغض مسخره ای گلومو گرفت. از اونجا مستقیم رفتم آرایشگاه و موهامو مشکی کردم.
وقتی رسیدم خونه مادر منتظرم بود. روسریم افتاد، دستمو بردم لای موهام و لبخند زدم...
گفت هیچی مشکی نمیشه
اما هیچوقت غمی که پشت لبخندم بودو نفهمید
می خوام بگم هیچوقت بخاطر ترس از دست دادن چیزی که برات مهمه از کاری که دوست داری نگذر... چون هیچ تضمینی وجود نداره که بی هیچ دلیلی هم از دستش ندی...
اگر همون موقع که موهام قشنگ بود رنگشون می کردم...
اگر همون موقع که عاشقش شدم بهش می گفتم...
شاید بازم از دستشون میدادم
اما حداقل الان که بهشون فکر میکردم
احساس بهتری داشتم
.
اهورا فروزان
@adelehz
انقدر بلند و پرپشت بود که با گیره و کلیپس بسته نمی شد.
با یک جَعد اغوا کننده که هر نگاهی رو جلب می کرد...
مشکی و براق...
سال آخر مدرسه چندتا از همکلاسی هام عقد کردن. چند روز بعد که برای کنکور دور هم جمع شدیم دیدم کلی تغییر کردن. موهای همشون مش بود و موج رنگی موهاشون بهم حس خوبی میداد.
تا چند سال پیش زیاد رسم نبود دخترها مو رنگ کنند. اما به نظر من این مساله کاملا شخصی بود، فکر می کردم موهام با چند تکه مش زیباتر می شه. حتی از تصورشم لذت می بردم...
بعد از کنکور به مادرم گفتم میخوام موهام رو رنگ کنم
مخالفت کرد و دلیلشم این بود که "اگه از الان موهاتو رنگ کنی وقتی همسن من شی دیگه مویی برات نمونده. موهات میریزه...موهای به این قشنگی...هیچی مشکی نمیشه... حداقل صبر کن موهات سفید شه بعد ...."
چند بار دیگه هم که بحثش رو پیش کشیدم باز همین هارو تحویلم داد
عادت نداشتیم روی حرف بزرگتر حرف بزنیم. و خب همیشه حرف مادر حجت بود. قبول کردم که با رنگ کردن، موهای قشنگمو از دست می دم و با اینکه گاهی خودمو با موهای موج دار روشن تصور می کردم اما کم کم ذوقش از سرم افتاد...
.
حالا خیلی سال گذشته... چند وقت پیش یک قرار دوستانه داشتیم. با همکلاسیای سال آخر مدرسه. گذر زمان هممونو تغییر داده بود. جا افتاده شده بودیم. حالا بیشترشون بچه داشتن و حالت های مادرانه جای شیطنتاشونو گرفته بود. ناخودآگاه یاد این خاطره افتادم.خندم گرفت.رفتم جلوی آیینه و دیدم با اینکه الان موهام مشه، همونجوری که اون موقع ها دوست داشتم، ولی انگار اصلا قشنگ نبود! موهام درخشش و زیبایی قبلشو نداشت، ضمن اینکه موهای من از همشون کمتر شده بود...
بغض مسخره ای گلومو گرفت. از اونجا مستقیم رفتم آرایشگاه و موهامو مشکی کردم.
وقتی رسیدم خونه مادر منتظرم بود. روسریم افتاد، دستمو بردم لای موهام و لبخند زدم...
گفت هیچی مشکی نمیشه
اما هیچوقت غمی که پشت لبخندم بودو نفهمید
می خوام بگم هیچوقت بخاطر ترس از دست دادن چیزی که برات مهمه از کاری که دوست داری نگذر... چون هیچ تضمینی وجود نداره که بی هیچ دلیلی هم از دستش ندی...
اگر همون موقع که موهام قشنگ بود رنگشون می کردم...
اگر همون موقع که عاشقش شدم بهش می گفتم...
شاید بازم از دستشون میدادم
اما حداقل الان که بهشون فکر میکردم
احساس بهتری داشتم
.
اهورا فروزان
@adelehz
🔴دوز اول واکسن ایمنی ندارد، ماسک بزنید!
🔹«متخصصان تاکید میکنند دریافت دوز اول واکسن کرونا ایمنی کامل ایجاد نمیکند. ۲ هفته پس از دوز دوم، فرد به ایمنی نسبی میرسد اما این ایمنی مانع از ابتلا به کرونا نمیشود. آنها میگویند تا وقتی ۷۰ درصد جمعیت واکسینه نشوند، نمیتوان به ماسکنزدن فکر کرد.» / روزنامه همشهری
@adelehz
🔹«متخصصان تاکید میکنند دریافت دوز اول واکسن کرونا ایمنی کامل ایجاد نمیکند. ۲ هفته پس از دوز دوم، فرد به ایمنی نسبی میرسد اما این ایمنی مانع از ابتلا به کرونا نمیشود. آنها میگویند تا وقتی ۷۰ درصد جمعیت واکسینه نشوند، نمیتوان به ماسکنزدن فکر کرد.» / روزنامه همشهری
@adelehz