"زنی که‌گم کردم "
4.46K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
دیده ای وقتی کاغذ دست آدم را میبرد چه درد عمیقی بین جان آدم می پیچد ؟
یک ورق کاغذ ست
چرا اینقدر درد دارد ؟
حرف،حرفِ توقع است جانم
آدم از شیشه ی شکسته و چاقو توقع بریدن دارد.ذاتش تیز است اگر نبرد پس چه کند؟؟
اما کاغذ برای بریدن نیست .
حکایت آدمها هم همین است .
از بعضی ها توقع تیز بودن ، توقع بریده شدن نداری .وقتی تیز میشوند ..درد است که چنگ می زند میان جانت
شیشه بریده و چاقو که تکلیفش مشخص است
اما کاغذِ تیز زندگی کسی نباشیم ..
#عادله_زمانی
@adeleh
كجايي ای زِ جان خوشتر ؟
شبت خوش باد، من رفتم..


عراقی

@adelehz
تاب آوردم شبِ دلتنگی ام را تا سحر
تا تو را از نو بببنم، صبح زیبایت بخیر...

شهرادمیدری

عکس:پریسا جان راغیان
صبح بخیر ❤️😊

@adelehz
چیدمان کن زنــدگی را روی میز
عاشقی را لقمه کــــن گاهی لذیذ
یک شــکردان پرکن از ابیات ناب
فکر فردا را نــــــکن ، چایی بریز

احسان حق شناس

@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
یک بار در یک انبار سیب زمینی قایم شده بودم که اس اس ها آمدند.در با لایه ی نازکی از کاه پوشانده شده بود.قدم هایشان نزدیک شد؛حرف زدنشان را طوری می شنیدم که انگار توی گوشم است.دو نفر بودند.و یکی کفت:زنم با مرد دیگری رابطه دارد؛آن یکی گفت:از کجا می دانی؟
اولی:شک دارم ؛نمی دانم
دومی:چرا شک داری؟
اولی:دلم به من می گوید ؛و من گلوله ای که قرار بود وارد مغزم شود تصور کردم.
او گفت فکرم درست کار نمی کند .
به مدد زنی که از منتظر ماندن برای سربازش خسته شده بود ،زنده ماندم.
کافی بود سیخی در علوفه ها فرو کند تا بفهمد ؛اگر فکرش آنقدر مشغول نبود؛پیدایم می کرد.گاهی از خودم می پرسم سر آن زن چه آمد؟
دوست دارم اولین بار که خم شد تا غریبه را ببوسد تجسم کنم،به طرف دلباخته؟یا خواسته از تنهایی فرار کند؟و چطور تصادفا با آن لطف بی نیت جان مرا نجات داده و هر گز این را نفهمید،و چطور این هم بخشی از تاریخ عشق است.

تاریخ عشق
نیکول کراوس
@adelehz
خانه ای خواهم داشت ...
سراسر نقش ونگار
شبیه یک بهشت سرد کوچک میان انبوه جهنم های داغ
هربار که دلم گرفت ارسی هایش را بالا بزنم..
و کنار پنجره اش به آبی میان حوض حیاطش خیره می مانم ..
زیرسقف منقشش خواب قصه های شهرزاد را می ببینم ..
از اتاقهای زمستانی اش در گرمای تموز به اتاقهای تابستانی اش پناه می برم
خانه ای خواهم داشت.
پر از آدمهایی که دوستشان دارم
و خالی از آنها که مرا نمیخواهند .
خانه ای خواهم داشت با حیاطی پر از درخت
شاید یک کاج
شاید یک سرو
شاید یک درخت سیب پر ثمر
کسی نمیداند کدام یک
خانه ای خواهم داشت ...
#عادله_زمانی
@adelehz
هر اندازه آدمی بهتر بتواند به وقت شادمانی بخندد، به وقت اندوه بگرید،
برای تعیین حد و مرزها ابراز خشم کند،
با شور و اشتیاق به معاشقه بپردازد و محبت را با گشودگی و بی‌قید و شرط ببخشد و بپذیرد، به همان اندازه از رنج به دور خواهد بود
و هر چه آدمی بیشتر با لذت هستی درآمیزد، نسبت به خود و دیگران بخشنده‌تر خواهد شد.

هیجان‌ها به ما کمک می‌کنند تا رفتارمان را تنظیم کنیم؛ حالات درونی و وضعیت روابطمان را زیر نظر بگیریم؛ یادگیری‌مان را بهتر کنیم؛ تصمیم‌گیری‌هایمان را آسان‌تر کنیم و به زندگی‌مان معنا بخشیم!


✍🏻 دیویدمالان
#شما_فرستادین
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
زودتر بیا
حرفهایم را با چای یکجا دم کرده ام .
هردو به رنگ امده اند و عطر هر دو تمام خانه را پرکرده ست .
زودتر برس تا چایم تا حرفهایم از دهن نیفتد.
#عادله_زمانی
#چای_تایم
@adelehz
👍1
من به رنگ صورتی باور دارم.
باور دارم كه خنده بهترين سوزاننده‌ی كالری است.
من به بوسيدن باور دارم.
بوسيدن بسيار!
من باور دارم آن‌گاه که همه‌چيز غلط از آب درآمد، قوی باشم.
باور دارم كه دختران شاد، زيباترين دختران هستند.
بر اين باورم كه فردا روز ديگری‌ست و به معجزه يقين دارم.

آدری هپبورن

شب زیبا❤️

@adelehz
ما اینجاییم❤️

برای استفاده از پستها و مطالب جدید کانال در اینستاگرام با ما همراه باشید .

Instagram.com/adeleh.z7
هر صبح که از خواب بیدار شدی
منتظر اتفاقات خیلی خیلی خاص نباش
دنیای کتابها و فیلمها جالب است ولی از آن دنیا ها بیرون بیا زندگی واقعی شبیه کتابها نیست.
هر صبح که از خواب بیدار شدی فقط سعی کن از آنچه داری لذت ببر
از انچه در دستت قرار گرفته است .رویاها زیبا هستند اما همیشه واقعی نمی شوند به انتظار واقعی شدن یک‌رویا روزت را به اتمام نرسان.
از آنچه داری لذت ببر ...
#عادله_زمانی
صبح زیبا ❤️
@adelehz
دلم میخواست میتوانستم این پیام را برای تک تک آدمهای غمگین و تنهای جهان بفرستم ‌.
کسانی که شکست خورده اند.
به اندازه ی تلاش شان زندگی با آنها مهربان نبوده
آنها که کسی دستشان را نگرفت .
آنها که هیچ دری به روی شان باز نشد ‌..
برای تک تک آدمهای غمگین و تنهای جهان
برای تک تک شان...
#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
بعضی آدم ها در زندگی هر آدمی هستند که عطر گلابند.
یعنی بوی خوب هستند.مایه آرامش، انتهای حس های خوب دو عالم
بین همه ی بوی های آشغالی که ممکن است بزند به دماغت تو سرت را میبری دم شیشه ی گلاب زندگیت و عطر آن یک سری آدمهای گلابی زندگی خودت را می بلعی.
اصلا این آدم‌گلابی ها اگر نباشند کار دنیا لنگ است آقا بدجور لنگ است.
هرکاری می کنی بکن ولی هوای آدم گلابی های خانه ات ، زندگی ات را داشته باش
همین.
#عادله_زمانی
@adelehz
فکر می کنم هر کسی در دوره ای از زندگی دچار سندروم" خود گم کردگی" میگردد .سندرومی که سخت دل آزار و عذاب آور است.
سندروم خود گم کردگی دیر یا زود به سراغ آدمها می آید. وقتی در آینه به خودت نگاه میکنی و میگویی هی فلانی با آن دنیایی از رویا که همراه خودت داشتی چه کردی ؟ کجای این مسیر طولانی زندگی جا گذاشته ای شان؟
راستی فلانی اینی که امروز هستی همانی بود که آن زمانها دوست داشتی باشی؟
بگذارید صادقانه بگویم اکثر ما شبیه رؤیاهایمان نمی شویم. نمیخواهم جملات تکراری اساتید سخن را تکرار کنم و فریاد بکشم که رویاهاتو واقعی کن ...
من عاشق انرژی های مثبتم ولی فریب دادن خود را نمی پسندم.حقیقت این است که نمیتوانیم تمام رؤیاهایمان را واقعی کنیم .جایی از زندگی دستت چنان در پوست گردو می ماند که باور کن هیچ راهی باقی نمی ماند.
حالا چه کنیم ؟
دلم‌میخواهد شجاع باشم.شجاعانه به پذیرش و اگر لازم است اصلاح خود جدید بروم .خودی که شبیه رویاهای چهارده سالگی من که نه ولی آن قدرها هم دوست نداشتنی نیست.
میخواهم شجاعانه با آن خود واقعی درون اینه کنار بیایم بپذیرمش و کمکش کنم بعضی چیزها را اصلاح کند.
راستش را بخواهی نمیخواهم به او فشار بیاورم از اینکه از دست بدمش می ترسم پس میخواهم همراهش باشم و اجازه ندهم به خاطر آن خود رویایی غصه بخورد.
من این خود را دوست دارم هرچه که باشد با تمام نقص هایش
دلم‌میخواهد کمکش کنم راه برود حتی اگر زمان زیادی گذشته باشد.
چقدر این سندروم خود گم کردگی چیز احمقانه ای ست و چقدر ما همه به قبول خود واقعی مان نیاز داریم .
فقط همین
#عادله_زمانی
@adelehz
اگر دوستم داری
تمام و کمال دوست بدار
نه زیر خطی از سایه روشن
اگر دوستم داری
سیاه و سفیدم را دوست بدار
و خاکستری و سبز و طلایی و درهم!
روز دوستم بدار
شب دوستم بدار
و در بامداد با پنجره‌ای باز
اگر دوستم داری مرا تکه ‌تکه نکن
تمام و کمال دوستم بدار
یا اصلاً دوستم ندار ...

هوگو مائوریس کلاوس
@adelehz