Forwarded from "زنی کهگم کردم "
روزی که یاد بگیری بجای رنجیدن از دیگران و عذاب کشیدن، آنها را کنار بگذاری.
روزی که یاد بگیری هر حرفی جوابی ندارد و گاهی سکوت از هزار پاسخ قوی تر است .
روزی که بیاموزی کسی را نباید به زور نگهداشت و هرکس قدر مهربانی ات و دوست داشتنت را نفهمید باید رها کنی تا برود جایی که خوشحال باشد .
روزی که بدانی بخاطر هیچ چیز و هیچ کس نباید عزیزانت را برنجانی
روزی که یاد بگیری هر موسیقی را نشنوی و به هرکس دوست نگویی و با هر کس بیرون نروی .
روزی که بفهمی چه چیز حالت را خوب میکند و همان را بی توجه به حرف بقیه دنبال کنی .
روزی که بجای دردسر درست کردن دنبال محدود کردن حلقه ی اطرافیانت به تعدادی معدود باشی .
روزی که با کسی جدال نکنی و اگر لازم است بخاطر آرامش خودت عبور کنی و بگذری..
روزی که یاد بگیری اگر کسی حالت را خوب میکند نباید به امید کیس بهتر بگذاری برود و از تو دور شود ...
روزی که یاد بگیری جهان بی تو هم به کارش ادامه خواهد داد پس اجازه بده از حضورت در دنیا لذت ببری
آن روز
میتوانی بپذیری که وارد دنیای خوب بزرگسالی شده ای .
خیلی وقتها از لذت کودکی میگویم از صفا و سادگی و خوشحالی هایش .
غافل از اینکه یکمیوه ی رسیده بارها از میوه ی کال خوشمزه تراست .
فقط کافیست سعی کنی بزرگ شوی و بزرگتر شدن را بپذیری
بهمین آسانی ...
#عادله_زمانی
@adelehz
روزی که یاد بگیری هر حرفی جوابی ندارد و گاهی سکوت از هزار پاسخ قوی تر است .
روزی که بیاموزی کسی را نباید به زور نگهداشت و هرکس قدر مهربانی ات و دوست داشتنت را نفهمید باید رها کنی تا برود جایی که خوشحال باشد .
روزی که بدانی بخاطر هیچ چیز و هیچ کس نباید عزیزانت را برنجانی
روزی که یاد بگیری هر موسیقی را نشنوی و به هرکس دوست نگویی و با هر کس بیرون نروی .
روزی که بفهمی چه چیز حالت را خوب میکند و همان را بی توجه به حرف بقیه دنبال کنی .
روزی که بجای دردسر درست کردن دنبال محدود کردن حلقه ی اطرافیانت به تعدادی معدود باشی .
روزی که با کسی جدال نکنی و اگر لازم است بخاطر آرامش خودت عبور کنی و بگذری..
روزی که یاد بگیری اگر کسی حالت را خوب میکند نباید به امید کیس بهتر بگذاری برود و از تو دور شود ...
روزی که یاد بگیری جهان بی تو هم به کارش ادامه خواهد داد پس اجازه بده از حضورت در دنیا لذت ببری
آن روز
میتوانی بپذیری که وارد دنیای خوب بزرگسالی شده ای .
خیلی وقتها از لذت کودکی میگویم از صفا و سادگی و خوشحالی هایش .
غافل از اینکه یکمیوه ی رسیده بارها از میوه ی کال خوشمزه تراست .
فقط کافیست سعی کنی بزرگ شوی و بزرگتر شدن را بپذیری
بهمین آسانی ...
#عادله_زمانی
@adelehz
دوستان دقت کنید اگر زمانی هنگام قطع برق داخل آسانسور محبوس شدید و دیگران اقدام به نجات شما نمودند خصوصا اگر اتاقک آسانسور بین طبقات مانده باشد، حتما ابتدا درخواست کنید کلید اصلی برق و یا فیوز آسانسور را قطع نموده و بعد اقدام به خارج کردن شما نمایند.
در غیر اینصورت اگر هنگام خروج شما برق بیاید، اتاقک طبق دستور قبلی شروع به حرکت ناگهانی نموده و لطمات جبران ناپذیری را متحمل خواهید شد .
لطفا به عزیزانتون اطلاع رسانی کنید.
@adelehz
در غیر اینصورت اگر هنگام خروج شما برق بیاید، اتاقک طبق دستور قبلی شروع به حرکت ناگهانی نموده و لطمات جبران ناپذیری را متحمل خواهید شد .
لطفا به عزیزانتون اطلاع رسانی کنید.
@adelehz
خواستم بگویمت
غصه نخور
این جهان معطل غصه خوردن تو نمی ماند .اگر ببینی که جهان با نظم خودش پیش می رود و هرچه باید بیاید در زمان مناسبش می آید.
خوب نگاه کن .
زمستان که برود بهار می آید اگر کاکلی کوچک تمام زمستان را گریه کند یا نکند فرقی نمی کند .بهار خواهد آمد .
حالا تو هم یاد بگیر غصه خوردن را رها کنی آنچه باید نصیبت شود در زمان مناسب در خانه ات را خواهد زد .
تا انزمان از زندگی لذت ببر
#عادله_زمانی
صبح به خیر ❤️
@adelehz
غصه نخور
این جهان معطل غصه خوردن تو نمی ماند .اگر ببینی که جهان با نظم خودش پیش می رود و هرچه باید بیاید در زمان مناسبش می آید.
خوب نگاه کن .
زمستان که برود بهار می آید اگر کاکلی کوچک تمام زمستان را گریه کند یا نکند فرقی نمی کند .بهار خواهد آمد .
حالا تو هم یاد بگیر غصه خوردن را رها کنی آنچه باید نصیبت شود در زمان مناسب در خانه ات را خواهد زد .
تا انزمان از زندگی لذت ببر
#عادله_زمانی
صبح به خیر ❤️
@adelehz
وسط خودکشی ، دلبسته ی زندگی شدم !
این دختری که صورتش پیدا نیست و در حال خواندن کتاب انگلیسی «از قلبت پیروی کن» است، پانزده سال داشت و جالب این که نامش هم ترانه بود. علت بستریاش عفونت استخوان بود و با وجود درد و بیماری، به جزییات ظاهریاش خیلی اهمیت میداد. مادر یا خواهرش هم که کنارش نشسته بود، خانم محترمی بود که سطح اجتماعی به نظر بالایی داشت.
همه چیز جوری بود که به نظرم دختری متعلق به یک خانواده آرام و خوشحال به نظر میرسید. اما توضیحات سرپرستار محترم بخش نشان داد که هیچوقت نباید بر اساس آنچه میبینم، پیشفرض ذهنیام را تثبیت کنم؛ و اما واقعیت چیست؟
آن خانمی که کنارش نشسته بود، اعزامی از بهزیستی بود تا به عنوان «همراه» کنارش باشد. ترانه، مدتی بود که به عنوان مددجو در مرکز بهزیستی نگهداری میشد. پدری معتاد و فروپاشیده داشت که عملا هیچ. او پیش از این با مادرش زندگی میکرد اما دست سختگیر تقدیر، مادرش را هم از او گرفت. و غم و بیپناهیاش سنگینتر از توان روحیاش بود و خودش را از طبقه چهارم یک ساختمان پرت کرد تا تمام شود. اما وقتی بنا نباشد که بمیرد، همهی استخوانهایش خرد میشوند اما زنده میماند.
پس از آن، دوازده بار جراحی شد و با عوارض آسیبهایش دست و پنجه میساید. توضیح داد که در آن چند ثانیه سقوط به سوی مرگ، عاشق زندگی شده است: «قلبم داشت از جا کنده میشد. تصمیمام تغییر کرد اما در راه سقوط، توانی برای هیچکاری جز مردن نداشتم. زنده ماندنام دهنکجی به مامور مرگ بود. این بار دلبستهی زندگی بودم و اینکه از قلبم پیروی کنم.
دوست دارم زندگیام را بغل کنم، کلی سفر بروم و کتاب تازه بخوانم. شغل خلبانی را دوست دارم. دوست دارم ازدواج کنم و اگر شوهرم هم خلبان باشد که چه بهتر!» و بعد خودش خندید و گفت: «این بار باید حواسم باشد سقوط نکنم که دیگه واقعا تمومه!»
دکتر مصطفی جلالی فخر
@adelehz
این دختری که صورتش پیدا نیست و در حال خواندن کتاب انگلیسی «از قلبت پیروی کن» است، پانزده سال داشت و جالب این که نامش هم ترانه بود. علت بستریاش عفونت استخوان بود و با وجود درد و بیماری، به جزییات ظاهریاش خیلی اهمیت میداد. مادر یا خواهرش هم که کنارش نشسته بود، خانم محترمی بود که سطح اجتماعی به نظر بالایی داشت.
همه چیز جوری بود که به نظرم دختری متعلق به یک خانواده آرام و خوشحال به نظر میرسید. اما توضیحات سرپرستار محترم بخش نشان داد که هیچوقت نباید بر اساس آنچه میبینم، پیشفرض ذهنیام را تثبیت کنم؛ و اما واقعیت چیست؟
آن خانمی که کنارش نشسته بود، اعزامی از بهزیستی بود تا به عنوان «همراه» کنارش باشد. ترانه، مدتی بود که به عنوان مددجو در مرکز بهزیستی نگهداری میشد. پدری معتاد و فروپاشیده داشت که عملا هیچ. او پیش از این با مادرش زندگی میکرد اما دست سختگیر تقدیر، مادرش را هم از او گرفت. و غم و بیپناهیاش سنگینتر از توان روحیاش بود و خودش را از طبقه چهارم یک ساختمان پرت کرد تا تمام شود. اما وقتی بنا نباشد که بمیرد، همهی استخوانهایش خرد میشوند اما زنده میماند.
پس از آن، دوازده بار جراحی شد و با عوارض آسیبهایش دست و پنجه میساید. توضیح داد که در آن چند ثانیه سقوط به سوی مرگ، عاشق زندگی شده است: «قلبم داشت از جا کنده میشد. تصمیمام تغییر کرد اما در راه سقوط، توانی برای هیچکاری جز مردن نداشتم. زنده ماندنام دهنکجی به مامور مرگ بود. این بار دلبستهی زندگی بودم و اینکه از قلبم پیروی کنم.
دوست دارم زندگیام را بغل کنم، کلی سفر بروم و کتاب تازه بخوانم. شغل خلبانی را دوست دارم. دوست دارم ازدواج کنم و اگر شوهرم هم خلبان باشد که چه بهتر!» و بعد خودش خندید و گفت: «این بار باید حواسم باشد سقوط نکنم که دیگه واقعا تمومه!»
دکتر مصطفی جلالی فخر
@adelehz
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
مرغ شَبخوان که با دلم میخواند، رفت و این آشیانه خالی ماند
آهوان گم شده اند در شب دشت، آه از آن رفتگانِ بی برگشت ...
هوشنگ ابتهاج
@adelehz
آهوان گم شده اند در شب دشت، آه از آن رفتگانِ بی برگشت ...
هوشنگ ابتهاج
@adelehz
🔴ابداع روش جدید درمان کرونا که ۹۹.۹ درصد ویروسها در ریه فرد مبتلا را از بین میبرد
🔹دانشمندان یک روش درمانی جدید و باورنکردنی را ابداع کرده اند که ۹۹.۹ درصد ویروس های کووید-۱۹ را در موش های آزمایشگاهی از بین می برد.
🔹 دانشمندان مدعی شده اند که استفاده از روش درمانی «نانوذرات پنهانکار» به کاهش مقدار ویروس کووید در ریه موش ها کمک کرده
پروفسور کوین موریس، از اعضای تیم تحقیق، در این باره گفته است:
«این روش درمانی برای تاثیرگذاری بر روی تمام انواع بتا کرونا ویروس هایی مانند ویروس SARS اورجینال (SARS-CoV-1) ، SARS-CoV-2 و دیگر انواع جدیدی که در آینده به وجود خواهند آمد طراحی شده
زیرا مناطق خاصی از ژنوم ویروس را هدف قرار می دهد.
ما همچنین نشان داده ایم که این نانوذرات در دمای ۴ درجه سانتیگراد تا ۱۲ ماه و در دمای اتاق تا بیش از یک ماه قابل نگهداری خواهند بود.».
این نانوذرات پنهانکار را می توان به روش های بسیار زیادی به سلول های ریه رسانده و ژن های ویروسی را از کار انداخت.
@adelehz
🔹دانشمندان یک روش درمانی جدید و باورنکردنی را ابداع کرده اند که ۹۹.۹ درصد ویروس های کووید-۱۹ را در موش های آزمایشگاهی از بین می برد.
🔹 دانشمندان مدعی شده اند که استفاده از روش درمانی «نانوذرات پنهانکار» به کاهش مقدار ویروس کووید در ریه موش ها کمک کرده
پروفسور کوین موریس، از اعضای تیم تحقیق، در این باره گفته است:
«این روش درمانی برای تاثیرگذاری بر روی تمام انواع بتا کرونا ویروس هایی مانند ویروس SARS اورجینال (SARS-CoV-1) ، SARS-CoV-2 و دیگر انواع جدیدی که در آینده به وجود خواهند آمد طراحی شده
زیرا مناطق خاصی از ژنوم ویروس را هدف قرار می دهد.
ما همچنین نشان داده ایم که این نانوذرات در دمای ۴ درجه سانتیگراد تا ۱۲ ماه و در دمای اتاق تا بیش از یک ماه قابل نگهداری خواهند بود.».
این نانوذرات پنهانکار را می توان به روش های بسیار زیادی به سلول های ریه رسانده و ژن های ویروسی را از کار انداخت.
@adelehz
این ساعت روز که میشود .در پایان این روزهای سخت بیشتر به یادت می افتم .دو استکان چای می ریزم .کسی می پرسد چرا دو استکان ؟
میخندم میگویم: تشنه ام !
نمیداند یک استکان را برای تو ریخته ام .
که فرسنگ ها دورتر از من حتی نمیدانم عصرها چای خواهی خورد یا نه ؟
و نمیدانم که می دانی یا نه
اما اینجا هر عصر استکانی کمر باریک به یادت از چای پررنگ هلدار پر میشود و دلی تنگ ..
#عادله_زمانی
#چای_تایم
@adelehz
میخندم میگویم: تشنه ام !
نمیداند یک استکان را برای تو ریخته ام .
که فرسنگ ها دورتر از من حتی نمیدانم عصرها چای خواهی خورد یا نه ؟
و نمیدانم که می دانی یا نه
اما اینجا هر عصر استکانی کمر باریک به یادت از چای پررنگ هلدار پر میشود و دلی تنگ ..
#عادله_زمانی
#چای_تایم
@adelehz
🔴 یک خبر خوب برای آنها که کرونای خفیف گرفتهاند
نتایج یک تحقیق علمی جدید در دانشکدۀ پزشکی دانشگاه واشنگتن نشان میدهد افرادی که به صورت خفیف یا بدون علامت به کووید-۱۹ مبتلا میشوند آنتیبادی موجود در بدن آنها میتواند تا پایان عمرشان از آنها در برابر این بیماری ویروسی محافظت کند./ایسنا
@adelehz
نتایج یک تحقیق علمی جدید در دانشکدۀ پزشکی دانشگاه واشنگتن نشان میدهد افرادی که به صورت خفیف یا بدون علامت به کووید-۱۹ مبتلا میشوند آنتیبادی موجود در بدن آنها میتواند تا پایان عمرشان از آنها در برابر این بیماری ویروسی محافظت کند./ایسنا
@adelehz
از آرزو گفتند،راستش آرزو به ذات حتی فقط به کلمه زیباست .
انگار برق می زند انگار درخشش دارد
شب ها انگار آرزو ها قدرت بیشتری پیدا میکنند می آیند و می نشینند در ایوان خانه ی خیال و تا خود صبح طنازی میکنند در باور آدمی ...
اصلا اگر آرزو ها نبودند به چه میان این همه دشواری دل خوش بودیم ؟؟
سبدت را بیاور میخواهم آرزو بریزم درونش
بعد سبدهایمان را برمی داریم و میبریم پیش خدا ..
و اوست که اولین و آخرین مسوول خوش ذوق واقعی کردن آرزوهاست .
سبدت را بیاور
آرزوی ایمان، آنگونه که مطمئن باشی او هست تا حافظ و حامی ات باشد.
آرزوی بودن عزیزانمان که اگر نباشند بخشی از وجودمان ترکمان میکند .
آرزوی سلامتی و دوری از طبیب و دوا
آرزوی عزت و آبروی خدا دادی
آرزوی مال به اندازه ی مکنت نه انقدر که خدا و بنده هایش را از یادت ببرد .
آرزوی عشق از نوع واقعی نه آن گونه گذرا که هیچش به عشق نماند.
آرزوی آرامش که اگر نباشد اصلا زندگی چه فایده دارد.
سبدت را بیاور پرش کنیم،راه خانه ی خدا را پیش گیریم. تا زودتر سبدهایمان را به دربار شاهی اش برسانیم
باشد که نظر شاه بر گدای دل باخته ی او کارگر افتد.
آمین
#عادله_زمانی
@adelehz
انگار برق می زند انگار درخشش دارد
شب ها انگار آرزو ها قدرت بیشتری پیدا میکنند می آیند و می نشینند در ایوان خانه ی خیال و تا خود صبح طنازی میکنند در باور آدمی ...
اصلا اگر آرزو ها نبودند به چه میان این همه دشواری دل خوش بودیم ؟؟
سبدت را بیاور میخواهم آرزو بریزم درونش
بعد سبدهایمان را برمی داریم و میبریم پیش خدا ..
و اوست که اولین و آخرین مسوول خوش ذوق واقعی کردن آرزوهاست .
سبدت را بیاور
آرزوی ایمان، آنگونه که مطمئن باشی او هست تا حافظ و حامی ات باشد.
آرزوی بودن عزیزانمان که اگر نباشند بخشی از وجودمان ترکمان میکند .
آرزوی سلامتی و دوری از طبیب و دوا
آرزوی عزت و آبروی خدا دادی
آرزوی مال به اندازه ی مکنت نه انقدر که خدا و بنده هایش را از یادت ببرد .
آرزوی عشق از نوع واقعی نه آن گونه گذرا که هیچش به عشق نماند.
آرزوی آرامش که اگر نباشد اصلا زندگی چه فایده دارد.
سبدت را بیاور پرش کنیم،راه خانه ی خدا را پیش گیریم. تا زودتر سبدهایمان را به دربار شاهی اش برسانیم
باشد که نظر شاه بر گدای دل باخته ی او کارگر افتد.
آمین
#عادله_زمانی
@adelehz
یک شب بلاخره رخ خواهد داد .
نیمه شبی بی صدا از خانه بیرون خواهم زد .از خیابانهای غرق سکوت و شب عبور خواهم کرد.به هیچکس نخواهم اندیشید و ساعتی راه خواهم رفت .
به سمت یک جنگل جادویی روانه خواهم شد .جنگلی که در آن نور ماهتاب از لابلای درختان چند صدساله به روی زمین بپاشد .و تمام جنگل را گلهای وحشی پر کرده باشد صدای جیرجیرک ها از آن دور دورها به گوش برسد و بوی خاک باران خورده مشامم را پرکند .
زیر نور ماهتاب در سایه ی درختان لابلای گلهای وحشی من به دنبال خودم خواهم گشت .
من از آن خیابانهای خسته و سیاه به جنگل جادویی شبپره های نورانی خواهم رسید .
شبی اتفاق خواهد افتاد من آن شب را در آنجنگل خواهم گذراند پیش از صبح فردا
قبل از اینکه در تختم با بوی باران و جنگل از خواب بیدار شوم .
#عادله_زمانی
@adelehz
نیمه شبی بی صدا از خانه بیرون خواهم زد .از خیابانهای غرق سکوت و شب عبور خواهم کرد.به هیچکس نخواهم اندیشید و ساعتی راه خواهم رفت .
به سمت یک جنگل جادویی روانه خواهم شد .جنگلی که در آن نور ماهتاب از لابلای درختان چند صدساله به روی زمین بپاشد .و تمام جنگل را گلهای وحشی پر کرده باشد صدای جیرجیرک ها از آن دور دورها به گوش برسد و بوی خاک باران خورده مشامم را پرکند .
زیر نور ماهتاب در سایه ی درختان لابلای گلهای وحشی من به دنبال خودم خواهم گشت .
من از آن خیابانهای خسته و سیاه به جنگل جادویی شبپره های نورانی خواهم رسید .
شبی اتفاق خواهد افتاد من آن شب را در آنجنگل خواهم گذراند پیش از صبح فردا
قبل از اینکه در تختم با بوی باران و جنگل از خواب بیدار شوم .
#عادله_زمانی
@adelehz