"زنی که‌گم کردم "
4.46K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
"زنی که‌گم کردم "
تا بحال توی زندگی تون چیزی رو گم کردید که هرگز نتونستید فراموشش کنید ؟ اگه جواب بله هست چی ؟ برام بنویسید امشب با هم از گمشده هامون حرف بزنیم @aydel7 #گمشده_ام
دوست دارم برم به یه دنیای سحر آمیز که پر از آدما و وسایل و خنده ها و شادی های گم شدس همه رو بردارم با خودم بیارم بزارم سر جاش بهشون بسپارم از جاشون تکون نخورن چون جای خالیشون معادلات زندگی رو بهم میزنه 😔


#شما_فرستادین
#گمشده_ام
@adelehz
استعداد و تمرکزم رو گم کردم و سه ساله دنبالشم ☹️

بعضی موقع ها همه چی هست ،
بجز اونی که باید باشه ،
مثلا یه بچه ی تنها که اسباب بازیم داره ها ،
ولی کسی نیست که باهاش با همون اسباب بازیه بازی کنه ،
اون موقعه س که با همه قهر میکنه ،
حتی با اسباب بازیش ...

من عشقمو گم کردم
درست زمانی که بهش نیاز داشتم
از اون پس
با ادما
با زندگی
و
از همه مهمتر با خودم قهر کردم ...

گم شده ی من،خودم هستم در اویی که دیگر نیست.

گم شده من عشقی بود که با اینکه خواستم ولی نخواست

نخواست و گم شد و من آواره ودر به در او همه جا را دنبال گم شده ام گشتم و پیدا نکردم

آری من عشقم را گم کرده ام😔

#گمشده_ام
هر شبدر چهاربرگ نماد یک‌ گمشده است.
@adelehz
🍀مهری ( دختر دایی) همیازی بچگیم و رفیق شفیقم‌که در بیمارستان تخصصی سرطان ، برای همیشه وقتی ۸ ساله بودیم همدیگر را گم کردیم و من حالا بازی زندگی را تنها و بجای او هم بازی می کنم.
بجایش می رقصم و به جایش هرگلی را می بویم و هر روز جایش را کنارم خالی می کنم.

#گمشده_ام
هر شبدر چهاربرگ نماد یک گمشده است.
@adelehz
تورا گم میکنم هر روز و پیدا میکنم هر شب
بدینسان خواب ها را با تو زیبا می کنم هرشب


شب زیبا ❤️❤️
@adelehz
‍ هر تکّه از تهران گویی شخصیتی شبه انسانی دارد. انگار بیست و چند زن و مرد کنار هم یک چیدمان انسانی ساخته‌اند که نامش تهران است. از آن بالا نیاوران یک مرد ثروتمند کراواتی است، کت و شلوار فرانسوی بر تنش سفارشی دوخته شده روی مبل چرمی لم داده، پشت سرش حرف‌ها زیاد است ولی او با پول دهان‌ها را می‌بندد. سعادت‌آباد تازه به دوران رسیده است، تلاش زیادی کرده تا گران بخرد و بپوشد ولی از راه رفتنش پیداست اصالت ندارد. چشمهایش دو دو می‌زند، نگران انتقام کسی است که هیچ کس نمی‌داند کیست جز خودش. ولنجک زن ماتیک زده‌ای است که پالتو پوست تنش است، دو معشوق دارد، او پا روی پا انداخته با کفش فندی و سیگار مارلبرو گُلد از پنجره پنتهاوسش به نقطه‌ای نا معلوم نگاه می‌کند. شوش مرد معتادی است که متجاهر می‌نامندش، افسریه مرد میانسالِ دو شغله است، آریاشهر زن کارمندی است که تاب زندگی خسته کننده متاهلی را نداشته و روی پای خودش ایستاده، تهرانپارس مرد متوسط وا مانده‌ای است که صورتش هنوز با سیلی سرخ است، شهرک غرب کارخانه‌دار و سیاستمدار است.
یافت‌آباد پیک موتوری است، گیشا دختر رویا پرداز تهران است، امیرآباد پسر لیسانسی است که به حشیش پناه برده، خیابان ولیعصر از میدان تا راه آهن بیوه تنهاست، از میدان تا تجریش پا اندازِ شبهای تهران، منیریه زنِ هنوز عاشقی است که خوشنویسی می‌کند، مجیدیه پسر فیلسوف مسلک یه لا قبا، میدان هفت تیر مرد تنهای شب است و اکباتان پسر گیتار به دوشی است که کنار ایستگاه‌های مترو پینک فلوید می‌نوازد. میرداماد دلال بورس است. فرمانیه پدرسالارِ ثروتمندی که فرزندانش را منتظر تقسیم ارث گذاشته، چیتگر زنی است که چایش همیشه یخ می‌کند، لب نزده. یوسف آباد هم مردی است که همیشه روی مبل می‌خوابد. حکیمیه سرهنگ پاسداری است نگرانِ دختر نوجوانش. کهریزک پیرمردی است که فراموشی دارد. ستّارخان زن تنهایی است که تا دیر وقت حافظ می‌خواند. تقاطع گاندی و جردن بوسه تابستانیِ شاهرخ و سمیه است که جاودانه شده. آه از دَروس زن زیبای پیانیستی که سمفونی شماره نُه بتهوون می‌نوازد موهایش غرق عطر آمواژ آنر...
تهران اجتماع زنان و مردانی است که در فقر و تبعیض و ترس در هم تنیده‌اند، تماس چشمی آنها باهم آزار دهنده است، یکی خمار است دیگری نشئه، یکی از سیری حالت تهوع دارد دیگری از گرسنگی زرد آب بالا آورده. تهران اجتماع مردان و زنانی است که در خیالِ زندگی آن دیگری روز را شب می‌کنند.
رسول اسدزاده
@adelehz
Tehran
Amir Hasanzadeh
🎧@adelehz
هرجای تهران و بگی بی توجه وجب کردم...
دوستی ﻣﯿﮕﻔﺖ: ﭘﺪﺭﺑﺰﺭﮔﻢ ﯾﻪ ﻧﯿﺴﺎﻥ ﺩﺍﺷﺖ ﮐﻪ ﮔﻔﺘﻪ ﻣﯿﺸﺪ ﺍﻭﻟﯿﻦ ﻧﯿﺴﺎﻧﯿﻪ ﮐﻪ ﻭﺍﺭﺩ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺷﺪﻩ!

ﺑﺎ ﺭﺍﺳﺖ ﻭ ﺩﺭﻭﻏﺶ ﮐﺎﺭ ﻧﺪﺍﺭﻡ،
ﺧﯿﻠﯽ ﻧﯿﺴﺎﻧﺸﻮ ﺩﻭﺳﺖ ﺩﺍﺷﺖ ﻭ ﺭﻭﺷَﻢ ﺗﻌﺼﺐ ﺩﺍﺷﺖ ﻭ ﺑﺎﻫﺎﺵ ﻫﻢ ﺗﻮ ﺟﺎﺩﻩ ﮐﺎﺭ ﻣﯿﮑﺮﺩ.

ﯾﺎﺩﻣﻪ ﯾﻪ ﺑﺎﺭ ﻧﺸﺴﺘﻢ ﮐﻨﺎﺭﺵ ﮔﻔﺘﻢ: ﻣﻦ ﻫﯿﭽﯽ ﻧﻤﯽﺑﯿﻨﻢ، ﺍﯾﻨﻘﺪ ﮐﻪ ﺷﯿﺸﻪ ﺷﮑﺴﺘﻪ ﺷﺪﻩ ﻭ ﺧﻮﺭﺩ ﺷﺪﻩ ﺷﻤﺎ ﭼﺠﻮﺭﯼ ﺭﺍﻧﻨﺪﮔﯽ ﻣﯿﮑﻨﯽ؟!!
ﮔﻔﺖ: ﺑﻪ ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺑﯽ ﺩﯾﺪﻩ ﻣﯿﺸﻪ ﭼﯽ ﺭﻭ ﻧﻤﯽﺑﯿﻨﯽ؟

ﮔﻔﺘﻢ: ﭼﺠﻮﺭﯼ ﺍﯾﻦ ﺷﮑﻠﯽ ﺷﺪ؟
ﮔﻔﺖ: ﯾﻪ ﺑﺎﺭ ﺩﺍﺷﺘﻢ ﺗﻮ ﺟﺎﺩﻩ ﺭﺍﻧﻨﺪﮔﯽ ﻣﯿﮑﺮﺩﻡ ﮐﻪ ﯾﻪ ﺗﯿﮑﻪ ﺳﻨﮓ ﮐﻮﭼﯿﮏ ﺍﺯ ﻣﺎﺷﯿﻦ ﮐﻨﺎﺭﯼ ﭘﺮﺕ ﺷﺪ ﺍﻭﻟﺶ ﯾﻪ ﺗﺮﮎ ﮐﻮﭼﯿﮏ ﺑﻮﺩ، ﺑﻌﺪ ﮐﻢ ﮐﻢ ﺑﺮ ﺍﺛﺮ ﺯﻣﺴﺘﻮﻥ ﻭ ﺗﺎﺑﺴﺘﻮﻥ ﻭ ﺳﺮﻣﺎ ﮔﺮﻣﺎ، ﺑﺰﺭﮒ ﻭ ﺑﺰﺭﮒﺗﺮ ﺷﺪ ﺗﺎ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﮐﻞ ﺷﯿﺸﻪ ﺭﻭ ﮔﺮﻓﺖ...

ﭘﺪﺭﺑﺰﺭﮔﻢ ﺣﺎﺿﺮ ﻧﺒﻮﺩ ﻗﺒﻮﻝ ﮐﻨﻪ ﮐﻪ ﺗﺮﮎ ﺩﺍﺭﻩ ﻭ ﺗﻌﻤﯿﺮﺵ ﮐﻨﻪ!

ﺑﺲ ﮐﻪ ﺩﻭﺳِﺶ ﺩﺍﺷﺖ...

ﻣﺎ ﺁﺩﻣﺎ هم ﺍﯾﻨﺠﻮﺭﯾﻢ...!
ﻋﯿﺒﺎﻣﻮﻧﻮ ﻗﺒﻮﻝ ﻧﻤﯽﮐﻨﯿﻢ، ﺍﯾﺮﺍﺩﺍﻣﻮﻧﻮ ﻧﻤﯽﭘﺬﯾﺮﯾﻢ ﻭ ﺍﺻﻼﺣﺶ ﻧﻤﯿﮑﻨﯿﻢ، ﺗﺎ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺑﺰﺭﮒ ﻭ ﺑﺰﺭگﺗﺮ ﻣﯿﺸﻦ...

ﻣﯿﮕﻔﺖ: ﺍﮔﻪ ﻣﯿﺨﻮﺍﯾﺪ ﻋﺎﻗﺒﺖ ﭘﺪﺭﺑﺰﺭﮔﻤﻮ ﺑﺪﻭﻧﯿﺪ، ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﻫﻤﻮﻥ ﺷﺐﻫﺎ ﺗﻮ ﺟﺎﺩﻩ ﺑﺪﻟﯿﻞ ﺩﯾﺪ ﮐﻢ ﺗﺼﺎﺩﻑ ﮐﺮﺩ ﻭ ﻓﻮﺕ ﮐﺮﺩ!

ﻫﻤﯿﻦ ﻋﯿﺒﺎﻣﻮﻥ ﺑﺎﻋﺚ ﻧﺎﺑﻮﺩﯾﻤﻮﻥ ﻣﯿﺸﻦ...
ﻫﻤﯿﻨﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﻧﻤﯽﭘﺬﯾﺮﯾﻤﺸﻮﻥ!


#شما_فرستادین
@adelehz
گفتی می آیی
پنجره ها را رو به جاده باز کردم .
کسی از انتهای جاده نمودار شد
چای دم کشیده بود
سرمه ی مغز بادامم را به چشمم کشیدم .
همه چیز آماده ی آمدنت بود
مسافر انتهای جاده نزدیکتر آمد
شبیه تو نبود
تو نبودی
جاده خالی شد.
چای بوی ماندگی گرفت
سرمه ام زیر چشم ریخت .
پنجره را بستم..


#عادله_زمانی
@adelehz
گل کم از خار شود
چون تو به گلزار آیی ...❤️

شهریار
@adelehz
چه خیالها گذر کرد
و گذر نکرد خوابی ...

سعدی
شب زیبا ❤️

@adelehz
جوانه می زند از لابلای شب گل نور
و آنچه را ساعتی قبل سیاه و ترسناک بوده زیبا و دلپذیر میکند.
کاش خداوند در زندگی همه ی ما آدمهای دلتنگش کمی صبح بریزد که روشن کند هر زاویه ی خانه مان را

#عادله_زمانی
صبح بخیر
@adelehz
دلِ ما همیشه شکسته‌ست فرزند
اما امیدواری
هیچوقت
از جیب چپ پیراهنمان
کم نشد.

ناظم حکمت


@adelehz
بوسه‌های خداحافظی تلخ‌اند
تلخ،
آقای مسئولِ کنترلِ بلیت!
و تلخ‌تر آنکه ما هردو شاعریم
قطارها سوت می‌کشند
و شاعرانی که نزدیک ایستگاه خانه دارند
شعرهای غمگین‌تری می‌نویسند


لیلا کردبچه
@adelehz
دلم از اینجور دوستی ها میخواد : )))

@adelehz
Audio
محبوبِ دل خواه من
عشق چیزی فراتر از لحظاتی ست که باهم گذراندیم .
فراتر از خنده های ظاهری و گریه های پنهانی مان
فراتر از دلتنگی ها و دل خواهی هایمان..
ما روزی خواهیم مرد .
من میخواهم بدانی عشق همان چیزی ست که در جهان های دیگر ما را به هم وصل خواهد کرد.
در هر بار زندگی به دنبالت خواهم گشت به آن امید که هربار مرا پیدا کنی...

#عادله_زمانی
صدا:سخا
@JaaneMaah
ناگهان باز دلم یاد تو افتاد شکست ...

سیدتقی‌سیدی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
چه‌کسی می‌دانست ما بعد از خداحافظی،
به چه‌چیز مبتلا می‌شویم..؟!


احمدرضا احمدی
@adelehz
روزی که یاد بگیری بجای رنجیدن از دیگران و عذاب کشیدن، آنها را کنار بگذاری.
روزی که یاد بگیری هر حرفی جوابی ندارد و گاهی سکوت از هزار پاسخ قوی تر است .
روزی که بیاموزی کسی را نباید به زور نگهداشت و هرکس قدر مهربانی ات و دوست داشتنت را نفهمید باید رها کنی تا برود جایی که خوشحال باشد .
روزی که بدانی بخاطر هیچ چیز و هیچ کس نباید عزیزانت را برنجانی
روزی که یاد بگیری هر موسیقی را نشنوی و به هرکس دوست نگویی و با هر کس بیرون نروی .
روزی که بفهمی چه چیز حالت را خوب میکند و همان را بی توجه به حرف بقیه دنبال کنی .
روزی که بجای دردسر درست کردن دنبال محدود کردن حلقه ی اطرافیانت به تعدادی معدود باشی .
روزی که با کسی جدال نکنی و اگر لازم است بخاطر آرامش خودت عبور کنی و بگذری..
روزی که یاد بگیری اگر کسی حالت را خوب میکند نباید به امید کیس بهتر بگذاری برود و از تو دور شود ...
روزی که یاد بگیری جهان بی تو هم به کارش ادامه خواهد داد پس اجازه بده از حضورت در دنیا لذت ببری
آن روز
میتوانی بپذیری که وارد دنیای خوب بزرگسالی شده ای .
خیلی وقتها از لذت کودکی میگویم از صفا و سادگی و خوشحالی هایش .
غافل از اینکه یک‌میوه ی رسیده بارها از میوه ی کال خوشمزه تراست ‌.
فقط کافیست سعی کنی بزرگ شوی و بزرگتر شدن را بپذیری
بهمین آسانی ...
#عادله_زمانی
@adelehz
دوستان دقت کنید اگر زمانی هنگام قطع برق داخل آسانسور محبوس شدید و دیگران اقدام به نجات شما نمودند خصوصا اگر اتاقک آسانسور بین طبقات مانده باشد، حتما ابتدا درخواست کنید کلید اصلی برق و یا فیوز آسانسور را قطع نموده و بعد اقدام به خارج کردن شما نمایند.
در غیر اینصورت اگر هنگام خروج شما برق بیاید، اتاقک طبق دستور قبلی شروع به حرکت ناگهانی نموده و لطمات جبران ناپذیری را متحمل خواهید شد .

لطفا به عزیزانتون اطلاع رسانی کنید.


@adelehz
خواستم بگویمت
غصه نخور
این جهان معطل غصه خوردن تو نمی ماند .اگر ببینی که جهان با نظم خودش پیش می رود و هرچه باید بیاید در زمان مناسبش می آید.
خوب نگاه کن .
زمستان که برود بهار می آید اگر کاکلی کوچک تمام زمستان را گریه کند یا نکند فرقی نمی کند .بهار خواهد آمد .
حالا تو هم یاد بگیر غصه خوردن را رها کنی آنچه باید نصیبت شود در زمان مناسب در خانه ات را خواهد زد .
تا ان‌زمان از زندگی لذت ببر
#عادله_زمانی

صبح به خیر ❤️
@adelehz